........... PR : Pendirian Anwar 'keputusan BERANI ! ' HAHAHAhahahahaha ..... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PR : Pendirian Anwar 'keputusan BERANI ! ' HAHAHAhahahahaha .....

Thursday, June 20, 201312comments

Dari Sinar 20 Jun 2013 - Anwar kekal ketua pembangkang - Bla bla bla ......

Dari Sinar 4 Julai 2012 - Anwar ucap 'selamat tinggal' jika gagal PRU13


Dari Sinar 5 Julai 2012 - PR: Pendirian Anwar 'keputusan berani'

"Bahawa beliau nak bersara, itu menunjukkan sikap 'gentleman' Anwar dan sikap ini juga perlu ada pada semua pemimpin.



"Beliau mengambil tanggungjawab sebagai pemimpin PR jika menghadapi kegagalan pada PRU kali ini adalah tindakan yang gentlemen," kata Datuk Mahfuz Omar.


                         *********************

Dari Sinar 6 Julai 2012 - Anwar patut bersara sekarang, kata Mahathir

"Dia patut bersara sekarang, tak ada guna langsung...dia (Anwar) punya hajat cuma nak jadi Perdana Menteri," 


Bekas perdana menteri dengan nada bergurau mencadangkan supaya diwujudkan jawatan Perdana Menteri 'terhormat' selama lima hari untuk diisi oleh Anwar bagi memenuhi impian beliau sebelum bersara.


"Kita buat dua jawatan Perdana Menteri, bagi dekat dia satu 'Honour Prime Minister' selama lima hari, lepas itu dia boleh bersara," katanya.


Dari Mkini 7 Julai 2012 - Anwar: Mahathir duduk diam-diamlah

.

 Boikot Angkat Sumpah ? Mana ada ...... !

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 20, 2013 at 8:21 PM

Kenapa sejak dua menjak ni cina dah berani mempersoalkan tentang hak istimewa orang melayu dan tentang ketuanan melayu? Siapakah yang mula-mula menghasut mereka?

Jawapannya:

Anwar Ibrahim. Beliaulah punca yang menyebabkan cina naik tocang. Hasutan beliau yang mencambahkan semangat perkauman yang tinggi di kalangan orang cina. Bagaikan sesumpah politik, beliau bertukar warna sehingga menjadi lebih cina dari orang cina. Bila berada di hadapan orang india, beliau bertukar warna menjadi hero tamil, sivaji the boss. Bila di hadapan orang melayu pula, beliau bertukar warna menjadi pembela melayu.

Mujurlah orang melayu dan orang iYl lndia tidak terpedaya dengan lakonan beliau dalam pru yang lepas. Cuma, nampaknya masih ada orang cina yang percayakannya. Anwar telah menghancurkan keharmonian hidup sebuah negara yang terdiri daripada pelbagai kaum. Anwar adalah perosak kepada hubungan mesra antara kaum demi mencapai cita-cita politik. Anwar harus dihalang tinggal di Malaysia sama seperti tindakan yang dikenakan terhadap chin peng. Pelik bin ajaib kerana masyarakat permatang pauh masih menyayangi beliau.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 20, 2013 at 8:50 PM

Yaaaaa Maulana...................Anwar Ibrahim memang berani, berani dan berani...............

Dia tuduh najib terlibat dengan kematian Alantuya siap press conference ...........dia Berani
Dia buat kerja sonsang............................Dia Berani
Dia tibia segala macam burit.......Dia Berani
Dia tipu 16 September jadi PM......Dia Berani
Dia nyanyi Lahad Datu hilang dia dibelakang ........................Dia Berani
Dia tuduh Timbalan Pengarah Kastam yang ditembak mati rasuah ..............Dia Berani
Dia tuduh TDM berbagai perkara yang dia sendiri bikin ............................ Dia Berani
Dia sama tarafkan ugama islam
dan pemakaian nama Allah s.w.t dgn semua ugama .............................Dia Berani
Cuba gunakkan nama ulama menyebelahi dia...............................Dia Berani



Soalan:- Mengapa Keberaniannya Luar Biasa? ( JANGAN DITANYA ANAK BINI NYA JAWAPAN PASTI DIA ANUGERAH TUHAN........Semua manusia yang berkesempatan datang ke bumi ini anugerah tuhan...............tetapi dia ni istimewa kerana hati perosaknya cukup istimewa mungkin itu jijah maha mengetahui)

Kepandaian, Kepintaran, kegeligaan hanya sekadar Level MCKK.
Universiti Malaya dia tidak LULUS LAH macam balaci akrab dia:- itu Hishamuddin RAis.
Bercakap berputar putar macam pariah yang terdapat di seluruh dunia.
Apa dia dikategorikan Profile Tinggi, siapa sebenar yang kategorikan dia Profile tinggi tinggi?

Bagi mereka yang boleh berfikir dengan waras adil dan saksama, berhitung kira-kiralah jenis manusia apa berpaksikan anjing ini?

Dalam banyak-banyak keberanian dia...........................Hanya satu sahaja yang dia dan rakan rakan yang sewaktu dengannya akan bantu membantu mengelak, menggelat, bersilat dengan segala upaya lidah........Bersumpah atas nama ALLAH s.w.t dia pasti tidak berani ?????????????????????????????? Jadi apa sebenar erti keberaniannya???????? Dan lebih menghairankan mengapa tidak ada sebarang tindakan menurut segala undang-undang yang ada yang terpakai digunakan????????????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 20, 2013 at 10:34 PM

Jika anwar masih dlm pr menjelang pru 14..ternyata ia bukan yg baik unt umno..umno dibuli secukupnya oleh anwar.tiada pemimpin umno yg dpt mengekang anwar melainkan mahathir..najib dah gagal..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 20, 2013 at 10:50 PM

dalam hang pa dok boikot product cinabeng ... aku tengok kerajaan buat sebaliknya ...
kat tv 2 ... pagi ... petang ... malam dan pada hari tertentu dikhususkan dalam seminggu untuk tayangan cerita cina ...
the star ... akhbar milik cinabeng mca ... promote program pembankang ...
banyak liputan pendapat dari pimpinan pembankang menjadi berita utamanya ...
mana kesitiakawanan mca ...
menariknmya pulak ... KJ pembebas banduan liwat ... mengambil aktivist pembankang yang aktif menghentam kerajaan sebagai setiausahanya ... untuk apa ... mungkin sebagai persediaan awal untuk menghadapi situasi apabila umno sudah hilang kuasa ... senanglah dia berpaut kepada banduan liwat yang dibebasnya itu ...
tun gol ... kekal memilih punah tak sihat yang anti melayu ... dan kekal patuh pada nasihatnya ...
tun gol bangga kerana melalui nasihat punah tak sihat itu dia dipuji-puji oleh pembankang kerana meletakan SPR di bawah seliaan parlimen agar pihak pembankang senang membelasah SPR ... dan selamatlah tun gol dari belasahan pembankang ... dan terkial-kialah pengerusi SPR mempertahankan dirinya ...
tun gol dan keris mudim tanpa kuasa sakti gembira kerana dipuji-puji oleh pembankang kerana mengambil langkah berani menghapus ISA ... Akta Kediaman Terhad ... Ordinan Darurat ... dan pembebasan tahanan di bawah undang-undang itu ...
tun gol sebenarnya cukup gembira apabila menerima pujian dari pembankang ... sebab itu umno yang dipimpinnya lebih mesra pembankang ... dan aku rasa jika pun umno menjadi pembankang ... dia akan kekal dengan sikap itu ... kerana mahu kekal popular dan dipuji oleh lawannya ... dan dia akan menjadi pembankang yang meuji-muji nwar berahi ...
dan aku boleh rumuskan bahawa ... hang pa semua menongkah arus yang di bawa oleh tun gol ...
sesekali aku terfikir ... alangkah mudahnya jika umno itu adalah manusia ...
akan aku baca yassin pada setiap malam ... dan doakan agar umno dapat bersemadi dengan mudah dan aman ...
kerana jika diibaratkan manusia ... cacing-cacing dalam umno sekarang bukan sudah naik ke mata ... bahkan sudah bersarang di dalam otak, paru-paru dan semua organ penting ...
sebab itu otak umno tak mampu nak berfikir ... semua cadangan pembankang diterima dan diedit kenmudian dijadikan dasar atau hala tuju kerajaan ... tak payah nak perah otak fikir panjang-panjang dan dalam-dalam ...
umno kini dah nazak ... ada tun gol pun serupa ada nwar berahi ... main ikut saja apa yang nwar berahi nak ... sebab itu himpunan black umno tak mampu nak halang ... kerana dari isi ceramah dalam himpunan black ini akan dicopi dipaste dan diedit oleh punah tak sihat untuk dijadikan dasar dan hala tuju kerajaan ...
sekianya umno tak mahu adakan pertandingan ... seeoloknya tun gol ... go dahulu ... atau gol ... mungkin itu lebih baik ... untuk kesinambungan usia UMNO ... agar cacing yang ada dalam UMNO dapat dikeluarkan ...
selagi tun gol ada dalam UMNO ... selagi itulah UMNO akan menjadi kian tenat ... tek tik terbaru tun gol ialah mengambil aktivist buangan pembankang masuk ke dalam kem nya ... untuk tujuan apa aku pun tak tahu ... aktivist buangan itu bukannya ada penagruh pun ... tapi diterima dengan tangan terbuka ... seakan cacing yang ada dalam badan tidak cukup untuk meranapkan diri ... maka cacing kat luat diambil ditelan ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2013 at 12:30 AM

Aku ada cadangan, apa kata jemput blik anuor msuk blik umno dn kita adakan pilihanraya pmilihan presiden umno, korang dun wori..klu anuor btanding pn xkan ada orang pilih dia, mgkn ada lah 2,3 kerat yg korang pn kenal, tu ja cara nk kuburkan Pkr dan tamatkan karier politik anuor, (najib..ada berani ka?)

....................
Reply To This Comment ...................
June 21, 2013 at 12:35 AM

@AnonymousNuar banyak RM !

....................
Reply To This Comment ...................
June 21, 2013 at 12:37 AM

@Anonymouslega sikit dapat luahkan ? :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2013 at 1:14 AM

Walauapa pun....Anuar bukan seorang ahli politik yang mudah untuk Dr Mahathir tewaskan. Sudah bermacam macam isu dan tomahan dibuat, namun Anuar semakin kuat dan popular. Harapan saya biarlah Anuar menjadi Perdana Menteri walaupun unutk seketika. Ini kerana saya mahu lihat kemana Dr Mahathir serta keluarga dan rakan rapat hendak melarikan diri atas segala dosa dan salah guna kuasa selama masa pemerintahan Dr Mahathir.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2013 at 10:24 AM

Salam,

anwar byk berani la pasal semua pemimpin dok harap kat dia ajer. Dia kentut, ah jib gor sambut, anwar berak, ah jib gor tadah. Apa yg pembangkang buat, ah jib gor sibuk nak menjayakannya. Macam la mrk tu yg betul.asyik nak ambil hati para penyokong pembangkang jer. Macam la mrk tu akan berubah hati

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2013 at 1:02 PM

Yer... Anwar mmg popular ~ mcm artis.. Klau begitula awk ukur tahap kepopularan seseorang. Atau sbb dia mempopularkn diri sendri, cerita kat pengikut2 dia kata turki nk amek dia jadi penasihat, negara2 afrika dia dh selamatkn dr kemiskinan dan kebuluran... Tapi cuba tya hati anda sendri, popular kah dia biler lari dok nyorok dlm kedutaan turki, sbb kata ader org nk bunuh dia? Tun Mahathir tidak popular tapi cuba tgk siapa yg pggl beliau pergi bg syarahan? Klau si nuar tue ader jgk bg syarahan tp sudahnya penganjur.selit dgn kondom.sbg cenderahati. Popular lah itu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 21, 2013 at 4:28 PM

Dosa? dia dok bergendut bersama pelacur engkau tanak jadi sukarelawaan tggong dosa dia. Dosa anak dia yoyot anu pensyarah (mak sendiri mgaku tu anak dia) kau tanak tggong ke. Dosa lahad datu ai terhengkak2 atas pentas mcm badut kau tanak tggong dosa dia kpd balu2 polis yg badan d kelar mata d cukil. Kau la yg barua yg elok tggong dosa2 dia sbb percaya kpd dia sgt. Manusia jenis apa dia dan manusia jenis apa kau tu. Buta hati perut. Tuan kau perasuah dan memerasuah barua2 mcm kamu. Sedar sikit piee solat istirghara minta petunjok dariNya.
Dia dah kalah pru apa lagi kata nak jadi pensyarah d france konon. Tggu apa lagi muka tak malu termasuk kau skali. Tak layak cari rezeki d bumi bertuah ini. Makna bersyukur poin tak tau kot. Rakyat yg ini tak ingin dia jadi pm d negara ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 22, 2013 at 12:17 AM

@AnonymousHa ha ha!!! Penyokong Anwar alJub???. Banggang dulu, kini dan selamanya!!!,! Pendokong kaum nabi Lut .....

Post a Comment