........... Makmal 1BN Tetap DiTeruskan - Najib Masih Tidak Sedar ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Makmal 1BN Tetap DiTeruskan - Najib Masih Tidak Sedar ...

Tuesday, June 25, 201322comments


Berita yang pastinya akan spoil mood hari ini ..... Najib TETAP akan tubuhkan makmal 1BN -

"Dewan tertinggi mengambil ketetapan supaya sebuah makmal politik  dikendalikan dalam bulan Julai untuk jangka waktu tempoh masa yang diperlukan. Mungkin beberapa hari, seminggu atau lebih," 

"Asalkan pada kesudahannya 'political lab' boleh buat cadangan khusus spesifik tentang perubahan yang perlu dilakukan kepada BN. Bla bla bla - TMI

Setelah berminggu2 dibicarakan dalam dunia siber dan pelbagai pandangan diberikan dengan MAJORITI orang Melayu berpendapat ia TIDAK SESUAI pada masa sekarang demi meneruskan perjuangan bangsa, agak mengjengkelkan bila Najib tetap berdegil mahu tubuhkan juga makmal 1BN.

Najib seolah telah PUTUS HUBUNGAN dengan rakyat .... langsung tidak ada connection dengan orang2 Melayu diluar pejabatnya.

Atau beliau punya agenda lain ? Entahlah tapi kedegilan Najib dengan idea 1BN ini hanya membuka peluang kepada lebih banyak spekulasi negatif dilemparkan terhadap beliau.

Mustahil Najib tidak tahu usul 1BN itu ditentang keras oleh orang Melayu. Rata2 orang Melayu melihat 1BN sebagai usaha meLIBERALkan terus perjuangan bangsa dan agama yang diperjuangkan Umno selama ini.

Kenapa tidak tunggu hasil keputusan post mortem PRU13 terlebih dahulu ? Sesudah dikenal pasti sebarang kelemahan barulah diteruskan dengan langkah2 pembaikan. 

Mungkinkah penubuhan makmal 1BN ini tanda yang Najib tidak dapat menerima kenyataan akan kelemahan dasar2 LIBERAL beliau atau Najib tertipu dengan permainan orang Cina yang cuba mengalihkan tumpuan dari Tsunami Cina dengan meletakkan kesalahan keatas dasar2 Umno BN yang kononnya masih mengamalkan dasar2 affirmatif Melayu walaupun kita melihat Najib sudah terlalu LIBERAL dalam pendekatannya membodek undi Cina ?

Atau mungkin Najib lebih kepada mencari kambing hitam untuk menyelamatkan reputasi dirinya akibat pencapaian buruk BN dalam PRU13.

Apapun, saya melihat perkembangan ini sebagai tanda yang Najib masih TIDAK SEDAR DIRI dan MASIH mahu terus membodek orang Cina. Najib telah buktikan yang beliau seorang Melayu LIBERAL.

Beliau tidak banyak beza dengan adiknya Nazir. Dari keluarga bangsawan yang sama, dididik dan dibesarkan dengan cara yang sama dan banyak tindakan2 Najib juga sama dari segi konsep LIBERALnya dengan apa yang telah ditunjukkan oleh adiknya .... TAPI kenapa kita masih cuba menafikan yang mereka berdua adalah dari acuan yang sama ?

Perasan tak ...... Ramai yang mengkritik pandangan dan kenyataan LIBERAL yang dibuat oleh Nazir tapi waktu sama ramai juga yang stop short / tidak sampai hati untuk mengaitkan perkara yang sama keatas abangnya Najib..... kan ? 

TIDAK PERNAH saya dengar atau baca sebarang teguran diberikan oleh Najib kepada segala kenyataan2 bersifat LIBERAL dari Nazir atau mana2 orang Melayu yang perasan elit. Dan saya juga JARANG SANGAT dengar atau baca sebarang kenyataan Najib yang secara terang memperjuangkan agenda bangsa Melayu waima di Persidangan Umno sekalipun !

Malahan para perwakilan disarankan supaya dielakkan dari memperkatakan tentang perjuangan bangsa Melayu demi menjaga hati bangsa lain.

Kalau Najib selaku pemimpin tertinggi bangsa Melayu tidak sedar, apakah kita sebagai orang Melayu juga mahu ikut sama buat-buat tak sedar demi menjaga hati Najib ?

Apalah malangnya nasib bangsa ku .....

Share this article :

+ comments + 22 comments

....................
Reply To This Comment ...................
June 25, 2013 at 9:29 AM

berada di kalangan2 punahsihat yang silap...
macam tu lah jadinya...

najib nak jadi pemimpin cemerlang? tak payah byr mahal2 hire consultant. pegi jumpa dr mahathir mintak nasihat. 22years of experience, proven and foolproof...

dah 'kalah' pilihanraya dengan bantuan punahsihat, masih lagi nak pakai punahsihat semua tu...

apa lah najib...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 25, 2013 at 9:33 AM

saudara din,najib ni dah betul2 makan nasik kangkang cina ,sampai dia dah tak nampak orang melayu dah ,dia (dan seangkatan dengannya) mesti di tendang dari UMNO dan kerajaan kalau lagi lambat ,lagi macam2 kerja gila dia buat...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 25, 2013 at 9:36 AM

salam,

ada tak ah jib gor kata makmal tu nak kaji bn tunggul. kalu setakat makmal nak kaji kelemahan dan kekuatan, ok la. kalu setakat 1 tu dah biasa sangat. tapi kita boleh la kasi input bahawa kalu nak 1 bn tunggul, ah jib gor tak boleh la jadi bapa sekolah vernakular. kasi hapus dulu, baru la bn tunggal. kalu tak, makmal tu boleh la buat kajian cara nak jadi pembangkang yg baik selepas pru 5 tahun lagi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 25, 2013 at 9:37 AM

Ini orang bukan tak sedar, tapi bongkak, angkuh dan sombong bangsawan elegant. Nak bercakap tentang Liberalisme secara terbuka khuatir orang melayu UMNO bodoh melompat melenting dibelakang nanti, jadi gunakan adik sendiri yang dah perasaan elit..........kata dan ucapan yang terhambur dari mulut adik sebenarnya disuapkan oleh abang. Orang melayu sebenarnya yang tak sedar sedar masih menyokong bangsawan bangsawan pemusnah bangsa sendiri. Di Negara Tuan yang menjajah tanah melayu, peranan bangsawan dah dikecilkan tapi di Malaysia peranan bangsawan diserapkan dalam kepimpinan dan kerajaan. Bak kata bodoh bodah melayu.....Kasta Brahmin nak dijulang angkat dan dijilat jilat dan hak hak melayu pariah dipariahkan terus.........pariahlah melayu terus terusan kerana melayu pariah sendiri menjunjung, menggangkat, menyeri-nyerikan Kepala Bangsawan ini dengan segala macam kuasa pemusnah. Lebih baik sokong Anwar Ibrahim yang memantat lagi memantat kerana keperitan kehancuran lebih dirasai daripada kehancuran dan kemusnahan begitu lembut dilakukan dengan penuh budi dan alunan bangsawan.

....................
Reply To This Comment ...................
June 25, 2013 at 9:37 AM

@AnonymousYang nak tak setuju dan nak tendang Najib tu, teruskanlah ..... TAPI yang tak setuju tapi waktu sama tak mahu tendang Najib kenapa tak bersuara MENEGUR ?

....................
Reply To This Comment ...................
June 25, 2013 at 9:40 AM

@AnonymousPilihan nak mati cepat atau nak mati perlahan ? :))

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 25, 2013 at 9:55 AM

Lebih baik mati cepat daripada mati perlahan!!!!
Mati cepat kurang sikit peritnya, mati perlahan panjang keperitannya!!!!

Sokong dia ni pun hancur, Sokong dia tu pun hancur....jadi apa pilihannya pak????????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 25, 2013 at 10:07 AM

eswaren,keling paria senang2 dapat RM500 juta, melayu nak dapat RM5000 pun sepuluh kali kena naik turun pejabat,itu pun belum tentu dapat,bagus le najib , besuk2 buleh kasi up sampai 1 billion ka, 2 bilion ka , utau nak lagi cepat kasi itu petronas sama cinabeng and itu keling2,siapa boleh tegur saya, saya (maharaja)ajib GO , saya punya menteri2 pun mana ada berani tegur saya, ada tegur ,TAAARAAKKK

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 25, 2013 at 10:33 AM

d ia orang mana berani nak tegur ,semuanya nak jaga kerusi dan pangkat,cuma tengok muka sorang2,macam muka sawa kenyang, mata luyu perut memboroi,dapat pulak ketua pemuda yang gila publisiti dan gila gelamour,lagi hancur le jadinya,dan kebanyakan menteri2 ni pun ah beng dah pegang telor mereka..

....................
Reply To This Comment ...................
kubai
June 25, 2013 at 10:46 AM

Dalam kita sibuk di-distract-kan oleh Black 505 dan sekarang ni nak tubuhkan United Malaysian National Organisation (neo UMNO) kita terlepas anasir2 macam ni di bawah. Dah bersedia ke kita untuk menghadapi cabaran ni ?

http://malayrights.blogspot.com/2013/06/wanita-kristian-layak-sebagai-peguam.html

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/return-justice-to-malay-students-govt-told/

sedih sungguh..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 25, 2013 at 11:38 AM

Bro din, patutnya tajuk ko tulis "Makmal 1BN Tetap DiTeruskan - Najib Memang Tak Peduli ..." Dia bukan tak sedar tapi memang tak pernah ambik pedulik. Kita ni asyik diperbodohkan oleh pemimpin kita sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
June 25, 2013 at 12:31 PM

@Rizwan
Benda ni senang jer kalau nak parti tunggal/1BN, cakap kat mereka buat 1Sekolah dulu atau 1Sekolah dan 1BN serentak... gerenti ramai cina tak mahu punya.... sebab apa??

Sebab kalau 1Sekolah dan 1BN serentak barulah tak berat sebelah... kalau berat sebelah Cina untung dan Melayu rugi...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 25, 2013 at 12:55 PM

Sebelum PRU13 dulu, aku benar2 sokong Najib sebagai PM. Tapi sekarang ini, aku dah tak kisah jikalau Najib diganti oleh seseorang yang berbangsa melayu yang bersifat lebih tegas dan memikirkan cara untuk membantu orang melayu dan bumiputera. Dan anasir kaum cina yang sedang naik tocang sekarang ini di banteras secara maksimum tanpa sebarang alasan lagi. Inilah PM yang kami orang melayu semua nanti kan. Jika Najib tak mahu berubah, tunggulah untuk kami TURUNKAN NAJIB !!!

....................
Reply To This Comment ...................
June 25, 2013 at 1:25 PM

@Matrojak1Sekolah adalah untuk NEGARA dan PERPADUAN SEMUA bukan hanya untuk Melayu saja.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 25, 2013 at 2:06 PM

Susah sungguh jadi orang melayu!

Dua bulan dulu mati-matian berkerja untuk parti demi membela ugama, bangsa dan negara.

Las-las bila dah menang baru tahu pengorbanan itu bukan untuk agama, tidak untuk bagsa tapi untuk anak bangsawan melaksanakan liberalisma peribadinya.

....................
Reply To This Comment ...................
June 25, 2013 at 2:23 PM

@AnonymousDari mula Najib perkenalkan MEB saya dah nampak yang beliau seorang LIBERAL.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 25, 2013 at 2:45 PM

presiden UMNO mestilah seorang yg Ultra Melayu ... kalau ultraman pun boleh, janji Ultra Melayu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 25, 2013 at 3:28 PM

Beginilah nasib orang melayu. Kita bekorban semata mata untuk kesenangan dia orang diatas tapi kita sendiri dipinggirkan.umno sama pas pun sama dua dua kaki jilat punggung cina. Siapalah yang sebenarnya yg dapat memperjuangkan nasib orang melayu.nampaknya semakin dekatlah kita dengan kemusnahan bangsa kita.melayu kat malaysia akan jadi macam melayu kat singapura.tinggal nama. _totenkopf saja._

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 25, 2013 at 4:40 PM

nzul nordin,ezam md noor dan seangkatan dengan nya jangan lagi kempen mempertahankn najib,kerna najib dah tak boleh di harap nak menjaga melayu dan bumiputra kerna cara dia lebih cina daripada president MCA,lebih cina dari president gerakan dan kadang2 bercakap macam wakil DONG ZONG pulak...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 25, 2013 at 8:53 PM

Nama pun ah jib gor,kenapa nak jadi presiden umno??pergilah jadi presiden mca@gerakan @dapigg.tu yg sesuai.malang sungguh orang melayu di tnah melayu,dapat pm pun bernama samaran cina.demi cina sanggup buat apa sahaja.kalau cina minta telur sebiji pun sanggup bagi gamaknya.tak de beza dn tua kutuk anugerah tuhan.bukan nak fikir cari jalan nak menguatkan jati diri bangsa.tak de,inilah golongan bangsawan yg rasa dia bukan melayu pun,dan malu nak mengaku dia melayu.patut juga kita lebih titik beratkan islam daripada dok sebut melayu.sebab bila islam kuat otomatik melayu jadi kuat.ah jib ni jenis keraskepala dlm kelembutan dan senyuman dia.berapa ramai yg menyampah dgn bini dia yg selalu nak over shadow?dia buat dek jer.nak suruh bini pakai tudung pun tak mampu macamana nak jaga hal ehwal melayu yg kita nak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 26, 2013 at 9:05 AM

Dengar kata, pujian Nazir ke atas ceo AirAsiaX tu pon adalah kenyataan Najib, tapi menggunakan jasad adiknya Nazir..... entahlahhh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 26, 2013 at 1:34 PM

salam.
najib masih dalam denial syndrome..omar ong masih ada...masih tak percaya kat ahli untuk buat perhimpunan agung khas..dalam perhimpunan tu tak benar untuk mengutuk pembangkang dan puji kerajaan..yang d benarkan isi hati perut orang kampung sekeliling kita...

ada berani najib!..dengar betapa orang tak suka perangai bini dia yang pergi rasmi itu dan ini..perangai bini dia yang berlagak lebih dari PM sendiri kadang2...benda macam ni yang mempengaruhi peti undi...

bagaimana calon yang tidak d sukai ramai boleh masuk bertanding n lepas kononnya paling ketat tapisan...najib ni tuli ke ape atau tak baca surat khabar orang mrah kat che mat jusuh..ye pasal bola...tapi orang dah tak suka boleh bawa jadi calon..ni antara2nya ...

makmal..sapa yang jadi tikus2 makmal tersebut

budakteranung

Post a Comment