........... Jika 16-16, Speaker Punya 1 Undi Penentu ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Jika 16-16, Speaker Punya 1 Undi Penentu !

Friday, June 28, 201310comments

Akhirnya satu jawapan yang lebih konkrit bagi menjawab persoalan 'kerajaan tergantung' sekiranya keputusan prk Kuala Besut berpihak kepada PR menjadikan kedudukan kerusi Dun Terengganu 16-16 :

SPEAKER DUN MEMPUNYAI UNDI / KUASA PEMUTUS.

Perkara ini turut dipersetujui oleh Tian Chua -

"Sama ada speaker adalah anggota dewan undangan negeri atau tidak, prinsipnya ialah penyandang kerusi itu boleh memberi undi pemutus sekiranya jumlah kerusi adalah seri. Speaker akan memberi undinya dan BN akan terus berkuasa," - SINAR.

Diharap perkara ini mendapat persetujuan dari semua pihak terutamanya dari pemimpin2 PR lain SEBELUM kempen Prk Kuala Besut bermula kerana kita tidak mahu ada penceramah yang gatal mulut menanam harapan palsu dikepala penyokong2 Pas ..... mana tahu, dibuatnya PR menang, mahu kecoh jadinya jika hajat tidak kesampaian. 

Mulalah tuduh menuduh, demo sana sini, keranda kosong diusung kehulu hilir,  kedengaran seruan syahid bla bla bla ...


Sekali lagi, jika agihan kerusi jadi 16-16, Speaker masih punya 1 undi penentu.  Speaker pula sokong parti mana ?

Heh heh heh....

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 28, 2013 at 7:14 PM

Din Turtle ,

Kalau U tanding calun bebas camna??

....................
Reply To This Comment ...................
June 28, 2013 at 7:45 PM

SaYa telah memberi pandangan yg sama pd artikel 26 Jun lalu tetapi oleh kerana saya bukan tan Sri, prof atau pemimpin pembangkang tentunya din tidak iktiraf ..... kakahkah

....................
Reply To This Comment ...................
June 28, 2013 at 8:00 PM

@Anonymoushahaha.. umno kena kaji juga berapa ramai yang mesra internet di sana. rasanya tak ramai, jadi kena ada mekanisma yang mampu tejemah apa yang kita duk bincangkan kepada pengundi

....................
Reply To This Comment ...................
June 28, 2013 at 8:47 PM

Menanti harapan, BN!PAS tolong jangan letak calon pompuan macam kurang kaum laki-laki yang berkaliber! Nak lawan Dr. mujo dan sebulan lebih je Allahyarham Dr.
Kita ucapkan Takaziah kepada keluarganya yang kehilangan seorang yang baik dan berbudi kepada pengundi2 Kuala Besut!
Al - Fatihah!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 29, 2013 at 12:56 AM

bunyi macam nak kalah jer. kalau calon sebelah sana UAI, agak agak BN boleh menang tak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 29, 2013 at 1:45 AM

jangan le kacau azhar idrus, mana masa nak cramah, mana masa nak layan bini( tiga tu,bini baru muda tu ,cantik lagi) mana masa nak layan masaalah rayaat,kalau dia tambah lagi satu lagi le sibuk..

....................
Reply To This Comment ...................
June 29, 2013 at 3:27 AM

@AnonymousPayah sikit :)

....................
Reply To This Comment ...................
June 29, 2013 at 3:31 AM

@AnonymousBerceramah di'luar' senang sebab tak perlu nak buktikan apa2... cakap free, pakai air liur je. Tapi kalau di'dalam', tak boleh dah sebarang cakap. Kena buktikan dengan tindakan.

Mungkin atas dasar itu UAI akan tolak pencalonan !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 29, 2013 at 10:41 AM

maaf keluar topik ... tapi kali ini berkaitan isu pilihanraya gak ... cuma topiknya dakwat kekal ...
aku setuju digunakanlah dakwat kekal yang berkualiti ... yang tahan lama ...
bukannya dakwat kekal tapi tak kekal itu ...
peduli apa sama ada kandungannya merbahaya kepada kesihatan ... kerana semua manusia akan ditimpa penyakit dan mati ... cuma masa yang menentukannya ...
aku heran lah kenapa spr yang membuat isu bahawa bahan kimia dalam dakwat kekal merbahaya jika digunakan dalam nisbah tertentu ...
tetapi kementerian kesihatan atau pembuat surat pemakluman itu tidak memberi komen pun ... hanya spr yang beria-ia mempertahankan isu kemerbahayaan kepada kesihatan jika dakwat yang benar-benar kekal digunakan ...
orang yang bertanggungjawab dalam hal kegagalan spr ini ... kementerian kesihatan membisu seribu bahasa ... dan akhirnya spr menjadi bahan belasahan pembankang ...
kalau aku cadangkan digunakan kaedah biometrik ... hem ... aku rasa kerajaan tak mampu melaksanakannya ... kerana kos nya agak mahal ...

....................
Reply To This Comment ...................
June 29, 2013 at 12:23 PM

@Anonymouskenapa tidak minta pembangkang yang cadangkan contoh dakwat kekal yang mereka mahu gunakan?

Post a Comment