........... Hidup Sekolah Cina ! Hidup Melayu ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Hidup Sekolah Cina ! Hidup Melayu !

Wednesday, June 5, 201326comments

Demi kelangsungan survival politik Melayu - HIDUP  SEKOLAH  CINA  !  !

Betul tak kenyataan di atas ? Pelik bunyinya tapi ...... benar kan ?


Cuba gunakan hujah berkait mengikut keadaan politik sekarang...... nak tak nak anda terpaksa juga akui -

HIDUP  SEKOLAH  CINA  ! ! !   HIDUP  MELAYU  ! !

HIDUP  MELAYU  ! !  HIDUP  SEKOLAH  CINA  ! !


Itulah persepsi yang cuba disogokkan kedalam kerongkong orang Melayu ..... semua pakat telan...erk, alhamdulillah !

Share this article :

+ comments + 26 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 3:50 AM

Kalo brani mansuhkan lah sekolah cina. Sbb smkn lama semakin langsi diorang ni. Cakap 2nd class kenapa ada sekolah cina? Pelik betul la dunia ni. Nak sklh cina balik cina la. Sebab tu lah mereka beralih ke Taiwan kot. Taiwan pun telah diperbodohkan cina jgk..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 3:56 AM

Bg aku Najib try the best offers before PRU13.. dia xtahu pun Cina wayang je. Tp xde pun ape2 special sgt yg najib beri pd Cina.. jmpa 'ketua2' Cina utk cair sokongan.. now kita dh tahu sikap Cina..xsokong BN.. kita lihat dlu Najib punya tindakan. Jgn cipta masalah baru utk selesaikan masalah yg ada..

emo terlebih sbgian bloggers pd Najib akan untungkan Pakatan Haram

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 6:12 AM

Apabila kita pangkah bn dan bn menang. Tidak bermakna kita bagi lesen 100% untuk buat sesukahatinya. Mandat yang kita bagi kat beliau adalah mandat bersyarat. Maknanya najib kena akur dengan akujanji melayu marhean seperti kami. Kami yang menetapkan akujanji itu untuk najib penuhi. Dan sekiranya najib gagal melaksanakan akujanji tersebut, kami berhak untuk menunjukkan najib jalan keluar semasa PAU nanti.

- Melayu Marhean Yang Rasis-

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 7:29 AM

Apek ni betul ingat dia kat China. Patutnya dia lah pakai baju Melayu walopon acara bangsa Cina untuk menghormati budaya negara - bukan si PM pakai baju depa. Kemeja batik tu hina sangat ke. Macam mana nak ada sikit pon hormat pada Melayu kalo ketua negara pon duk sebuk menjilat jubo Apek. Hidup sekolah Cina! Lu mau apa lagi tanya sama gua saja ah. Gua cinta sama lu. Hidup Melayu - jenis ELITE aje!! Melayu miskin gua tarak kesah lu mau hidup atau mati.

....................
Reply To This Comment ...................
June 5, 2013 at 7:32 AM

Najib ni x serik ke? Patutnya tutup semua sjk ni, guna sk sahaj utk semua kaum, just wujudkan silibus bahasa ibunda masing2 utk tambahan. Kesal dgn sikap najib kalau masih x insaf dgn perangai ultra kiasu ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 8:32 AM

Aku like gambar no.1 tuh. Punyalah gagah Ah Jib Gor depan Cinebeng.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 8:35 AM

Salam. Saya penyokong UMNO. Jika kerajaan bn masih lg bodek kaum cina dan abaikan kaum melayu..saya tak akan undi umno lg..

Lebih baik undi dap..saya dah fed up dgn kepimpinan melayu yg layu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 8:36 AM

Kami bekas bekas tentera yang kini hanya menunggu mati......ketika berkhidmat dibawah pentadbiran Tun Abdul Razak digelar “anjing anjing razak” oleh cina cina sial diwaktu itu yang mana ketuturan keturuan ini juga kini mengecapi berbagai nikmat dibawah anak razak ini. Hari ini kami nak menyalak pun tak berupaya hanya tangis dalam hati yang tiada siapa pun ketahui dan rasaii.....hari ini dan sisa hari yang masih ada untuk kami.....tidak ada kekuatan luarbiasa mahupun keistimewaan sesuatu yang terdapat ditubuh kami....jika hak hak melayu hilang seterus nya yang telah kami perjuangkan selama ini amat diharap agar Allah membenarkan roh roh kami berkeliaran menghapuskan mereka mereka yang mengkhianati tidak sahaja ugama tetapi hak hak ugama islam bagi melayu yang benar benar berugama islam. Kami tidak seperti nik aziz dan hadi awang yang mempunyai berbagai keistimewaan tuhan yang boleh doa kemusnahan mahupun menghukum melayu bodoh yang lain hanya kepada Allah s.w.t kami mohon keizinannya biar neraka dunia jahanam sekalipun roh roh kami ingin laksanakan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 9:56 AM

Salam,

selagi nama gua ah jib gor, gua masih perlukan undi adik gua. Sebagai mr presiden umno, kita utamakan kaum lain kerana kita perlu menjaga kepentingan mereka lebih daripada melayu. Semua ahli umno sokong dgn presiden, dan jgn tandingkan jawatan presiden. Kita teruskan usaha hidung tak mancung pipi tersorong sorong. Org tak mau perpaduan, kita terhegeh hegeh nak perpaduan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 11:24 AM

@Anonymous

jangan salahkan mereka sebab mereka hanya minta apa yang mereka mahu, tapi kenapa Najib layankan. kalau boleh mereka nak perintah negara. ada kah Najib akan juga berikan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 11:29 AM

@Anonymous

sebenarnya Najib tak nak dengar cakap orang lain. entah dah berapa ramai blogger yang pro menyurakan pandangan dan bantahan, tapi Najib ikut rule dia ajer. Najib ni sememangnya bodoh tak boleh diajar dan pandai tak boleh di ikut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 11:33 AM

@Anonymous

masaalahnya akujanji kamu tu tak dituliskan sebagai syarat. kamu hanya andaikan bahawa Najib akan membela nasib orang orang Melayu dan menjaga parti UMNO. lihat sekarang apa dah jadi. Najib asyik menyalahkan yang lainya. UMNO nak di emmmmmm (berdiri roma aku nak sebutkan) dan SPR pulak nak ditransformkan. apa ada kena mengena dengan kedua duanya. kenapa Najib sendiri tak ditransformkan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 11:38 AM

@Anonymous

Najib tu PM untuk semua bang. jadi dia kenalah ikut adat resam bangsa lainya. dia tu orang Melayu, jadi tak payahlah nak diketengahkan adat resam Melayu. orang sumer dah tahu dan fahamlah. Najib lagi pun memang tau orang orang Melayu tak kesah pun sebab orang Melayu, menyeluruhnya baik hati dan suka tolong orang. bukan kah itu dah jadi resam hidup kita?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 11:42 AM

@Nor Rimah

aku sokong. daulatkan bahasa Melayu yang telah menjadi bahasa resmi, agama Islam yang telah menjadi agama rasmi. apa lah gunanya kalau rakyat sendiri tak fasih berbahasa Melayu. nak jadi SATUUUUUUUU Malaysia apenda? Najib sendiri dalam acara rasmi bertutur dalam bahasa Inggeris apa citer?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 11:43 AM

@Anonymous

itu yang dibanggakan. maklumlah dah jadi ikon bangsa Cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 11:47 AM

Don't Judge the Book by It's Cover...
Maksudnya:
Jangan menilai Kandungan Buku pada Rekabentuk Kulitnya...

Adakah semua Pemimpin UMNO sememangnya berjiwa Memartabatkan Islam dan Menjaga Kepentingan Melayu & Raja-Raja Melayu ?

Adakah PAS benar-benar mahu menegakkan Negara Islam....Versi Mana ? Definisi Siapa ? Rujukan Mana ?

Adakah PKR benar-benar memperjuangkan KEADILAN ? Adilkah apabila ianya dipimpin oleh kaum keluarga ? Bapa , Ibu, dan Anaknya ....

Menyokong membuta tuli...fanatik kepada pemimpin...demi kuasa MengHALALkan cara....
bergadai tak bertempat....maruah dicampak ke longkang.....

AKU pening dengan budaya Politik Malaysia....
5 tahun pengalaman berada di USA..politik mereka jauh LEBIH MATANG......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 11:47 AM

@Anonymous

kalau anda mengundi DAP samalah saperti anda menggadaikan maruah bangsa. saya faham akan perasaan, bukan saja anda, malah ramai lagi diluar sana yang berperasaan kecewa macam kita. sabarlah bang, kita tak mahu Melayu yang tinggal nanti akan menjadi tukang kasut dan drebar kepada tuan Cina. tanamkanlah tekad untuk membela masa depan bangsa kita. doakanlah agar Najib dicabar dalam PAU kali ini. banyak bersabar bang yer dan turapkan semangat bangsa keatas genrasi kita, insya allah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 11:50 AM

Desak najib berundur!!! Aku geram betul tengok ada jugak yang bodoh kata jawatan presiden dan timbalan tak yah dipertandingkan tu semua nak bodek ja sial tul!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 11:57 AM

@Anonymous

kalau boleh dan mampu, jangalah sampai hak Melayu HILANG. sekali dah HILANG tak mungkin dapat balik. berjuanglah dilandasan bekas perajurit MEMASTIKAN HAK MELAYU tidak tergadai. cegah sebelum terlewat. dirasakan bekas perajurit punyai kelebihan jika dibuat demo bantahan saperti yang dilakukan NGO. pehak bekas perajurit boleh lakukan bantahan terbuka untuk menghalang SEKOLAH VENAKULAR. pehak bekas perajurit juga boleh menghalang DongZhong meneruskan permintaan yang bukan bukan sehingga mengganggugugat kepentingan orang orang Melayu. saya berharap yang menjadi BEKAS itu ialah SEMANGAT jatidiri yang mengangkat agama, bangsa dan raja raja.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 11:59 AM

@Anonymous

sepatutnya Najib jadi presiden MCA baru betul. dia tak boleh jadi presiden UMNO tapi boleh jadi presiden BN.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 12:06 PM

Gambar no 1 tu najib ke?

....................
Reply To This Comment ...................
June 5, 2013 at 12:53 PM

Ape yang berlaku kini sinonim dengan ape yang telah wujud 60 tahun di Semenanjung Arab... Kuasa Israel Negara yang kukuh ekonomi hingga boleh memiliki (secara terbuka dan terlindung) Kerajaan USA, Britain dan sebahagian Eropah) dengan pelaburan dan penguasaan Wang dan Wall Street dibandingkan dengan lebih 10 Negara-negara Arab tidak dapat membantu Palestin, Lebanon dan kini Syria dari kancah pergisiran dan peperangan!
Demikian di Malaysia, 24% penduduk dari Bnagsa Tionghua dan 60% Bnagsa Melayu setelah 30 tahun ditaja oleh DEB masih jauh ketinggalan dan pertopang dengan Kuasa Ekonomi kaum yang jauh lebih Kecil!
Siape harus dipersalahkan! Orang Cina? think again!
Kalau tidak pandai menari, jangan kata tanah tinggi rendah! Harapkan pagar pagar makan Pagi, lebih tepat!
Malaya sudah 56 tahun Merdeka, Sabah Sarawak sudah 50 tahun diratah!
Apa lagi Melayu Mau?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 1:29 PM

AKU DAH TAK TAU NAK KATA APA2!!! APA PUN, AKU SOKONG DIN TURTLE SEBAB SEHATI DAN SEJIWA DENGAN AKU...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 1:38 PM

Najib, kalau kau tak usahakan untuk kita beri tempoh kepada kaum Cina untuk tutup semua sekolah2 cina yang ada dalam Malaysia ini, kita semua akan menuju kepada zaman kehancuran kepada bangsa melayu dan negara Malaysia ini. Adakan plan perancangan pendidikan jangka masa panjang di mana semua sekolah2 vernakular tidak lagi wujud menjelang tahun 2050. Pertukaran sekolah2 vernakular ini harus dilaksanakan secara berperingkat dan ditukar kepada sekolah nasional. Ini saja jalan yang wajib dilakukan demi integrasi dan perpaduan rakyat Malaysia di masa hadapan. Ingat wahai Najib, Malaysia adalah Malaysia dan bukannya sebahagian dari negara China.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 5, 2013 at 7:54 PM

Jikalau tak mendengar nasihat dari pihak "neutral, non partisan orang melayu", para bloggers yang berkekangkan mata siang dan malam memberi hujahan yang bernas, semata mata mempertahankan kerajaan MELAYU,sebalik nya mengikuti punahsihat dan "Queen's Advisor" lebih baik lah sebagai gentleman, membiarkan sahaja sewaktu pemilihan jawatan UMNO di galakkan semua jawatan di pertandingkan. Best Man Wins. Thats the slogan mosts confident front runners use to secure their positions.To the incumbent, you think you are the best, at what best ability and capability you are.? There are others who can claims credits for their achievements, but being the underdogs, they respected their higher ups, they does not claim it. Lets try the street markets way of doing things, "Tests Markets" who knows , UMNO may gets the bests candidates for its presidents seats. No point in holding on to power when there is so much at stake. Anyway , when the turmoil of the Abdullah Badawi's down fall is due to Mahyuddins insistence, not Najib, but he gets the presidency, fair or not.? If its ever what Najib's call of reconciliation is genuine, let UMNO's seat of the prsidency be his true tests, bests man wins, and the losers be humbled by their losses. Spring cleaning has got to start from home.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 8, 2013 at 6:42 AM

Jikalau dia orang ramai-ramai mahu memilih DAP pada PRU 13 baru ini, maka semacam PAP di Singapura, biar semua sekolah2 vernacular lain dpd Bahasa Malaysia di mansuhkan termasuk sekolah Cina. Sebagai ganti nya ambil lah satu jenis Sekolah Kebangsaan dengan kurikulum asas yang ditentukan KPM, bahrulah izinkan wakil orang Cina menambah subjek2 dalam bahasa ibundanya atas kurikulum asas itu - itu cara pendidikan nasional di Singapore.

Maka dapatlah SKM untuk keseluruhan anak2 Malaysia dan ada istimewaan sekolah integrasi Cina, integrasi Tamil, ataupun integrasi Inggeris ... hebatnya suasana pendidikan bersepadu Malaysia ini nanti, percayalah!

Post a Comment