........... Apakah Ada Tanda Pemimpin2 Umno Mahu UBAH ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Apakah Ada Tanda Pemimpin2 Umno Mahu UBAH ?

Sunday, June 16, 201321comments

Sweet Memory .... ucapan seorang pemimpin Melayu semasa PAU 2010 -

orang Melayu harus menerima hakikat bahawa undi mereka kini sudah berpecah sehinggakan di kebanyakan kawasan, perpecahan tersebut terbahagi dua disebabkan perbezaan fahaman politik, iaitu 50 peratus di satu pihak dan 50 peratus di pihak lain.

Ini bermakna, siapa saja yang mahu menang mestilah mendapat sokongan daripada semua rakyat tanpa mengira kaum dan agama.


Sekiranya kita masih lagi berkhayal bahawa kita boleh menang tanpa sokongan mereka (undi bukan Melayu), 50 kerusi Parlimen Barisan Nasional (BN) sedia ada berada dalam bahaya.

Sekiranya tiada usaha untuk mengamal kepimpinan inklusif lagi moderat, kepimpinan Melayu UMNO akan hilang pada pilihan raya umum akan datang umpama pepatah Melayu ‘bagai pintu tak berpasak, perahu tak berkemudi’,” katanya.


jika mahu mengharapkan undi orang Melayu semata-mata, harus diingat bahawa hanya terdapat 73 kerusi Parlimen yang mempunyai majoriti dominan Melayu sebanyak 70 peratus ke atas.


Beliau menegaskan, orang Melayu harus belajar daripada keputusan pilihan raya umum lalu di mana BN khususnya UMNO hampir kalah disebabkan hilang sokongan bukan Melayu.



Apakah dalam masa sebulan sejak PRU13 berlalu terdapat tanda2 UBAH dikalangan kepimpinan tertinggi Umno BN kearah menghargai mereka yang telah MENOLONG mereka KEKAL BERKUASA ?

ATAU mereka lebih banyak menunjukkan tanda2 TIDAK SERIK dan akan terus dengan cara liberal pra PRU13 ?

Apakah orang Melayu akan TERUS sokong kalau pemimpin2 Melayu TETAP dengan cara LIBERAL mereka ?

Apakah harapan pemimpin Melayu sebenarnya ? Berharap orang cina akan kembali beri sokongan kalau pemimpin Melayu TERUS juga dengan cara bodek mereka ?

Orang Melayu dan Umno tak kisah, ek ? 



Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 16, 2013 at 4:53 PM

Najib mesti UBAH cara pendekatan atau metodologi supaya nampak lebih keras dan tegas. Tolong jangan tunjukkan seolah-olah melayu terlalu lembik dan tunduk pada cina. Jika Najib tak UBAH, beliau sendiri yang akan DIUBAH.

Kita bercakap soal survival bangsa melayu di tanah air sendiri. Orang cina takkan berpuashati selagi mereka tidak menguasai tampuk pemerintahan negara. Oleh itu, sampai bila-bila pun kita tak boleh percaya dengan bangsa kiasu ni. Mereka enggan berkongsi kuasa dengan orang melayu. Maka, amat wajarlah supaya kita pinggirkan mereka.

Ini adalah game orang cina. Mereka sokong dap. Pada masa yang sama menjadikan mca dan gerakan sebagai proksi untuk mintak macam2 kat najib. Kalau najib masih terperangkap dengan game mereka, memang malanglah pm kita ni. Orang cina memang nak najib berterusan bodek mereka supaya kantung mereka sentiasa penuh. Tapi jangan haraplah mereka nak mengundi bn.

Yang mrnjadi duri dalam daging bagi najib ialah sekolah vernakular. Saya amat yakin dan pasti, najib akan terus mempertahankan sekolah tersebut. Bukan kerana najib tak sayang melayu, tapi kerana takut kehilangan undi cina. Ya, betul. Najib amat takut kehilangan undi cina daripada kehilangan undi melayu. Najib memang sedar bahawa melayu tetap akan mengundi umno walau dalam keadaan apa sekalipun. Tapi undi cina belum tentu dan sukar untuk dijangka.

Masa depan melayu terletak pada halatuju dan tindakan presiden umno selepas ini. Orang melayu meletakkan amanah pada bahu najib agar membela nasib mereka. Jika najib mengkhianati amanah itu, najib perlu mengundur diri dan memberi peluang kepada pemimpin lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 16, 2013 at 6:51 PM

bro ... najib tidak akan berubah menjadi keras ...
dalam team dia mana ada pemikir hebat ....
semua punah tak sihat dia tadak akal ...
strategi punah tak sihat dalam team ah jib ... go ... ialah copy, paste dan edit dari idea dan pemikiran team nwar berahi ....
untuk pru 14 for sure aku akan undi nwar berahi ... kerana walaupun nwar berahi tak lulus ijazah pengajian melayu ... tetapi team pemikir dia adalah lebih terkehadapan dari team pemikir ah jib .... go ...
ah jib ... go .... kini benar-benar telah menjadi melayu liberal ... dia masukan KJ sikitol pun kerana pemikiran KJ sikitol sama dengan dia ... sama-sama nah memusnahkan UMNO .... seperti tikus membaiki labu ... akhirnya labu yang rosak dan sitikus yang kenyang ... Aku dengar cerita KJ sikitol dah masukan orang DAP dalam kementeriannya ... dan yang lebih menarik lagi ... edidi bahasa cina dah ada dalam borang SPA 8i (ala macam borang SPA5 zaman tok naduk dulu) ... ini menunjukan betapa mesranya ah jib ... go ... dengan si cina ... cuma kita melayu kelas marhaen ini sahaja yang berjuang mati-matian untuk mempertahankan bangsa melayu ... ah jib ... go .... tetap dengan semangat cintakan bangsa cina .... kita kena tukar nama UMNO kepada .... Untuk Melayu Najib Out ... atau dalam bahasa malaysianya ... Untuk Melayu Najib Gagal ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 16, 2013 at 7:31 PM

Berckp ttg umno perlu berubah dari zaman Tun Hussein shgglh kini soalnya apa yg umno dah berubah ? Sbnrnya umno masih dibuai dgn jwtan yg berpaksikan tunjang parti pemerintah BN sbb itu umno msh ditahap yg sama dgn ego pemimpin, cak keting, gayat beri berlaluan kepada profsl , takut bayang2 sendiri, msh amalkan jwtn keturunan dan kroni yg pandai bodek.

Lihat apa yg berlaku pru12 dan pru13 masalah dlman umno msh tak dpt selesai contohnya di selangor/kelantan sabotaj msh berlaku sekiranya tak jadi calon , selepas pru klu menang nk jd menteri or timbl menteri klu tak dpt ugut nk lompat parti dan buat rundingan geng PR , ini semua pemimpin umno yg berfikiran peribadi sampai tahap haprak .

Umno akan terus mdpt sokongan klu fikiran mcm saya katakan dpt dikikis dlm otak yg telah di setting bahawa jawatan pada mereka adalah segala2nya sehingga sanggup korbankan anak cucu masa depan asalkan mereka senang bila berjawatan...perlu sedar bahawa kekuatan yg ada pada umno hari ini bukan dari golongan ADAM tetapi kuatan tersebut dari golongan HAWA iaitu sayap umno WANITA, kita boleh bayangkan apa akan jadi klu wanita sabotaj sudah pasti umno dan bn telah lama berkubur disbb wanita bn terus menang

Pembodek2 tolong jgn nafikan perkara ini, pru bertanding atas tiket parti bukan jwtn presiden jd apa perlu mengikut rentak dsai yg mencari popular murahan utk dpt sokongan...sama2 fikikan

....................
Reply To This Comment ...................
June 16, 2013 at 7:46 PM

Itu bahagian PEMIMPIN2 ..... tapi saya teramat hairan kenapa diperingat akar umbi dan tidak terkecuali orang Melayu umumnya, tidak ramai yang berani mahu menegur cara salah yang pemimpin2 Melayu bawa.

Orang Melayu marah, bising, tapi kebanyakannya masih lagi berkias2.

itu kalau pemimpin faham dan mahu dengar cakap. Tapi berapa ramai pemimpin yang kita tahu jenis yang dengar cakap, sementara belum terlambat ?

Ramai dah yang berbunyi tentang liberal, bodek, politik wang, bla bla bla tapi berapa ramai yang benar2 ditujukan TEPAT kepada orang yang seharusnya bertanggungjawab - yakni KETUA ( Najib ) ?

Kenapa tidak ramai yang berani tujukan dengan direct kepada najib - UBAH atau DI UBAH !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 16, 2013 at 8:51 PM

sebab itulah desakan dan pendedahan kepincangan pimpinan Ah Jib Gol mesti diteruskan ... agar UMNO kekal dengan makna asal bukannya Untuk Melayu Najib Out ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 16, 2013 at 9:24 PM

SEBENARNYA MEREKA MASIH TAK UBAH DAN TAK FAHAM...SENANG KATA MASIH TAK CERDIK MACAM DULU JUGA AKU SAYANG UMNO TAPI DAH JADI NAK BENCI PPULAK....KUATKAN LAH IMAN KU

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 16, 2013 at 9:25 PM

Suka baca artikel sebegini sbb berfikiran dan berpandangan jauh,lantang bersuara serta berani.Memahami kedudukan melayu terkini dan masa hadapan.Angkara dari politik fitnah,presepsi,membenci,putar belit isu terhadap kerajaan oleh pembangkang.Kena tranform kepada politik yg tegas,berani,telus,berterampilan baik, berwawasan,cepat dan tangkas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 16, 2013 at 9:51 PM

BSN.. BERUNDUR SEGERA NAJIB

BSN.. BERAMBUS SEGERA NAJIB

BSN.. BERHENTI SEGERA NAJIB

UR A WEAK MALAY LEADER

GI TO HELL WTH UR BODEK CINA

BERAMBUS N BECOME THE PRESIDEN MCA

NOT UMNO.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 16, 2013 at 10:01 PM

Najib kena undur, dah teruk senario politik di Malaysia, terlalu percaya dan beri muka kepada bangsa asing,melayu pun dah tak percaya kat UMNO khasnya angkara hasutan Pakatan,kena ikut cara DAP buat, cina kebanyakkan sokong mereka walaupun tak betul,semangat kebangsaan cukup kuat.
Kena ambil pemimpin akan tegas dan pandai menangani
semua masalah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 16, 2013 at 10:04 PM

Baru ni adi Najib kat CIMB keluar kenyataan sokong CEO Air Asia X. Sebagai adik kepada PM, sudah tentu dia akan menjaga tatasusila kenyataan yang dikeluarkan tapi kenapa masih dikeluarkan kenyataan sedemikian?Jawapannya, dia disuruh oleh Najib umpama 'Baling Batu Sembunyi Tangan' supaya orang cina akan nampak Najib liberal tanpa menyinggung orang melayu.Najib cuba perbodohkan orang melayu dan ini satu tindakan yang biadap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 16, 2013 at 10:05 PM

Salam,

ah jib gor sulah kata, wa sulah pm. Wa pm bn the end. Olang lain, sendili bikin punaisihat kalu msu jadi pm. tun lah dpt kerajaaan waktu parti kuat, sy dpt kerajaan waktu parti lemah. Jual dah jual belaka. Ni nak jual apa pulak. Semua kata olang manyak suka sama saya, sy punya fb lebih byk fan dr anwar. Tweet sy ramai ikut, blog saya ramai puji. Apasal tak menang byk?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 16, 2013 at 10:25 PM

Mintak tolonglah sangat2 pada pemimpin tertinggi bangsa melayu,tolonglah jaga bangsa melayu yg berkait rapat dengan agama islam.Saya pohonlah sangat2,ingatlah sikit masa depan orang melayu beragama islam.Ramai orang melayu dah tahu pael anwar ibrahim,berkeras,bertelagah di bumi sendiri malah berlembut dgn kuasa asing.Agenda beliau yg lantang bersuara dari luar negara, memburukkan nama baik malaysia dan bernada setara dan sekata dgn pemahaman pluralisme,isu kalimah Allah dan lbgt.Ini adalah agenda sulit dan tidak nampak oleh mata kasar malah terterap dgn liciknya di kalangan masyarakat melayu kita.Matlamat beliau adalah sama,untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia.Beliau amat bijak,dalam memanipulasi apa jua isu,menggunakan jentera kerajaan lalu menyerang kerajaan.Apa yg kita tidak sedar dgn gaya mulut manisnya,menipu,menceritakan sejarah negara luar(copy paste), bergitu juga menggunakan agama islam,bab ekonomi yg bkn kepakaran beliau, supaya memperlihatkan diri beliau adalah pilihan tokoh kepimpinan yang terbaik di masa hadapan.Lantas kita alpa,akan sejarah,latarbelakang dan kelayakan serta pengalaman pada diri beliau dalam dunia perniagaan dan sumbangan beliau yg di ingati rakyat malaysia pada negara.Cuma penampilan beliau yg lagak bijaksana dgn kata-kata serta berimej warak yg hanya di jadikan kredit oleh rakyat malaysia yg taksub pada diri beliau.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 16, 2013 at 10:32 PM

Aku sokong dengan semua pendapat diatas, pemimpin Melayu mesti berani dan berjiwa Melayu. Jika tidak berani untuk berubah, maka bersedialah untuk diubah.....

....................
Reply To This Comment ...................
June 16, 2013 at 11:24 PM

@AnonymousSaya belum baca pun sesiapa tulis mengatakan yang mereka berdua adik beradik sepesen.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2013 at 3:49 AM

masalahnya ah jib gor pun liberal juga.apa nak jadi malaysiaku~~~ah jib gor,kalau lu sayang cina makan khinzir lebih drp bangsa lu sendiri,apa kata lu pi jadi presiden mca ganti soi ah lek.itu lagi senang lu punya kerja.tak de melayu mau larang lu mau peluk sama mata sepet.kalau lu mau jadi presiden umno lu mestilah mau jaga melayu lebih dari bangsa lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 17, 2013 at 9:25 AM

Hanya pemimpin melayu yang benar-2 berwibawa, bijak dan tegas sahaja akan diundi oleh orang2 cina.... malangnya kita tiada pemimpin sebegitu sekarang dan 10 tahun akan datang.
seperti TDM, Walaupun kuat melayunya, tapi org2 cina tiada pilihan selain menyokongnya kerana beliau adalah melayu yang bijak, berwibawa dan tegas... disenangi kawan dan direspct oleh lawan. Jika Najib ingin kembalikan sokongan cina, dia tak perlu memujuk dgn peruntukan... cuma perlu tegas dan berani dlm segala hal umpama isu pendatang yang bersepah, isu rasuah, isu anwar, isu demo, isu raja, isu tahanan, isu suaram dsb. ketegasan beliau akan mengembalikan keyakinan dan hormat rakyat pada BN.

....................
Reply To This Comment ...................
June 17, 2013 at 2:32 PM

@AnonymousI Like ! :)

....................
Reply To This Comment ...................
June 17, 2013 at 3:13 PM

mmg x selamat dah..

....................
Reply To This Comment ...................
Blues
June 17, 2013 at 11:51 PM

@dinturtle
Di kalangan Melayu marhaen, apa channel yg kita ada? Blog2 yg sebegini dan facebook je la yg memang sedang memekik kat Najib et al. Kalau pemimpin2 kita tak ambik port, apa lagi kita nak buat? Demo NajibGo kot?

....................
Reply To This Comment ...................
Blues
June 17, 2013 at 11:55 PM

Kalau pemimpin UMNO buta dan tuli, kita pakat2 tukar sokongan ke PAS. Sekurang2nya mereka sudah tentu Islam. Bukannya mcm PKR.

Jika PAS kuat, kemungkinan mereka tidak perlu membodek DAP lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2013 at 6:45 AM

Selagi budak2 Anwar ada dalam PAS. Selagi itulah aku takkan sokong PAS.Walapun PAS keluar pakatan sekalipun.

Aku nak PAS yang betul-betul menjunjung kepimpinan ulama. Bagi aku, Nik Aziz dan Hadi bukannya ulama sebenar, tapi ulama politik. Ulama politik memusuhi saudara seagamanya tapi ulama sebenar mengutamakan ukhuwah sesama umat Islam.

Post a Comment