........... Adakan Satu REFERENDUM / PUNGUTAN SUARA Apakah Majoriti Rakyat Mahukan Sekolah Vernakular ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Adakan Satu REFERENDUM / PUNGUTAN SUARA Apakah Majoriti Rakyat Mahukan Sekolah Vernakular !

Tuesday, June 4, 201321comments


Malas nak tulis panjang2 dan ulangsebut perkara yang sama mengenai isu Sekolah Vernakular ni.

Saya rasa hanya satu cara saja yang TERBAIK buat PM kita Datuk Seri Ah Jib Gor membuktikan yang majoriti rakyat menyokong segala tindakannya dalam isu sekolah Vernakular.

Adakan satu REFERENDUM atau PUNGUTAN SUARA RAKYAT bagi mengetahui pandangan rakyat apakah majoriti rakyat memilih untuk terus dengan cara Dwi-sistem Pendidikan yang diamalkan sekarang - Sekolah Kebangsaan DAN Sekolah Vernakular, ATAU rakyat lebih suka kepada Sistem SATU Sekolah dimana semua murid2 belajar dalam SATU sekolah dengan pilihan kepada murid2 untuk belajar subjek tambahan bahasa ibunda pilihan mereka.

Perlu ditekan kan disini, pilihan adalah berdasarkan KONSEP bukannya berdasarkan keadaan sekolah sepertimana yang ada sekarang. Keadaan sekolah dan sillibus pengajian boleh diubah mengikut kesesuaian dan pilihan rakyat.

Pilihan adalah antara sistem sekolah yang -

1- Pengasingan murid2 mengikut sekolah berasaskan KAUM
2- Penyatuan SEMUA murid2 tanpa mengira kaum

Biar rakyat yang bersuara. 

Tidakkah Datuk Seri Ah Jib Gor  mahu mendengar suara rakyat ? Bukankah kerajaan pernah berkata yang era dimana Kerajaan LEBIH TAHU Apa Yang Baik sudah berlalu ?

Dan bukankah Datuk Seri Ah Jib Gor pernah menyuarakan hasrat yang sama 4 tahun lalu dimana beliau ada mengatakan mahu meminta pandangan rakyat terlebih dahulu sebelum buat keputusan dalam isu Sekolah Vernakular VS Satu Sekolah ?


PS - Saya tertanya2 juga apakah WORST CASE SCENARIO yang mungkin berlaku sekiranya kerajaan bertegas mengambil keputusan menghapuskan sekolah vernakular ? Orang Cina merajuk dan pindah keluar negara beramai2 ? YES ! YES !

Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 12:04 AM

Hehe.. aku salah baca ke apa ni? Suruh najib? Salah tulis tak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 12:27 AM

Saya sangat suka sekiranya worst case scenario itu terjadi.yes!yes!go going gone.aman banyak msia nanti.insyaallah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 12:30 AM

Kalo org cina merajuk dan pindah keluar negara...that's the way ...aha aha...I loike it...ahak ahak...

Buktikanla keBERANIanmu wahai Najib...jgn asik memeram telor yg kian mngecut tuh...aq mengundi BN krn yakin dgn keupayaan BN yg tegas, brani mmbela org Melayu,,bkn mcm yg ko buat skrg neh Najib..........

Kadang2 aq terpikir ...sbnrnya mmg ANUwar jadi pm dan mmbuat sgl dasar tapi yg melaksanakan ialah PM Najib...semua karenah pembangkang dia ikot...budus tol...;

....................
Reply To This Comment ...................
June 4, 2013 at 12:40 AM

Ah jib gor perlu ditekan oleh pengundi2nya iaitu orang2 Melayu.Kita perlu gerakkan satu gelombang untuk menekan ah jib gor .Kalau perlu perkasa melalui brahim ali/zulnordin perlu berjumpa ah jib gor dan menyuarakan kemarahan dan ketidakpuasan hati orang Melayu secara bersemuka.Perkasa boleh saja mengumpulkan seberapa banyak ngo Melayu untuk menguatkan tekanan pada ah jib.

Desak ah jib supaya mengadakan referendum atau kalau tak mahu referendum bentuk saja dasar pendidikan nasional yg baru yg berteraskan sistem satu sekolah yg perlu dilaksanakan dalam tempoh masa tertentu,katakan 10 tahun.Langkah ini sama saja sepertimana cara kerajaan mahu melaksanakan/memansuhkan satu2 sistem pembelajaran di sekolah2 pada masa2 yg lepas.Tekankan sepanjang masa dengan segala saluran yg ada aspek perpaduan nasional melalui media2 elektronik dsb.

Tindakan balas dari cinabeng paling maksimum adalah mengambil tindakan mahkamah dan rapat2 umum oleh zhao dong(apakenamanya?).Kemudian parti2 Melayu barua pas/pkr akan ambil kesempatan untuk mengapi2kan sentimen anti kerajaan.

Tapi itu tak mengapa kerana kerajaan cuma akan kehilangan paling maksimum 3% lagi sokongan cina,sebaliknya boleh menarik sehingga 10-20% lagi jumlah pengundi Melayu.Keadaan ini akan reda selepas beberapa lama,selepas sekolah perkauman semakin dipinggirkan(dalam tempoh 10 tahun tadi).

Selepas tempoh itu secara automatik penggiat2 chauvinis cinabeng akan berkurangan secara drastik dan mengurangkan juga pengundi2 dap(yg ini kena sebut pada ah jib,jgn sebut pada umum-ah jib mesti suka).Seterusnya agenda perpaduan nasional akan tercapai dan Malaysia akan kembali harmoni dan aman sejahtera.

up:zulnordin..inilah masanya nak tunjuk fungsi perkasa yop

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 12:43 AM

Atok aku pnah ckap "dulu atok melawan komunis smata nk bg komunis jd kaya"..nasib melayu, cina ni bangsa tak kenang budi, kalo korang phatikan cara cina harbi ni menyamai cara zionis, xkira la cina budha ke cina evengelis ke cina xde agama ke.. smpai dah tahap harbi(kafir yg xpatut dibela dn dibelai)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 1:35 AM

Najib si bodoh mana reti benda2 yang kompleks ni,yang dia tahu hidup dia mesti jilat bontot cina forever!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 2:16 AM

apa jua sistem yang bertentangan dengan sasaran negara bangsa perlu dihentikan kalau sasaran berkenaan hendak dicapai.

perkara yang bertentangan negara bangsa ini adalah lubuk untuk meraih sokongan buat pihak berkepentingan.

dua parti yang bersaing akan gunakan pendekatan membodek bagi meraih undi meskipun persaingan melibatkan perkara bertentangan negara bangsa.

diakhirnya, satu pihak akan menang sokongan tetapi sasaran negara bangsa semakin tersasar jadinya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 3:19 AM

meskipun Bush menjadi Presiden AS dalam keadaan republikan membentuk sebuah kerajaan minoriti namun ia tidak mengurangkan keyakinan Bush untuk memerangi "paksi kejahatan global".

dalam konteks tempatan, meskipun berkedudukan seri macam Bush dalam konteks kerajaan minoriti, namun Ah Jib perlu terus memerangi "paksi kejahatan lokal" sekiranya bai mahu terus dihormati.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 7:07 AM

@Anonymous

pasal Najib tak pandai kerja rakyat terpaksa ajar dia. lagipun dia cakap rakyat didahulukan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 7:14 AM

@Anonymous

mungkin atok kamu masa tu tak kenal komunis. hasil dari pertolonganya, lihatlah apa dah jadi. anak cucu dia pulak yang kena tanggung. al fatiha untuk atok kamu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 7:17 AM

@Anonymous

mungkin dek kerana undi Melayu meningkat dalam PRU13, maka Najib ingat orang orang Melayu sokong dia membuat dan meneruskan agendanya. ada kah kamu sama sama ikut laungkan SATUUUUUUUUU ..........

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 7:24 AM

aku pulak cadangkan agar diadakan pilihanraya semua ahli UMNO untuk memilih semua jawatan dalam UMNO. mintak SPR adakan pilihanraya itu. kalau buat pungutan suara pun tak menyeluruh pendapat aku. dengan cara ini aku yakin sesiapa yang terpilih dah tentu akan dengar segala kehendak dan naluri rakyat. kalau tidak terponggenglah kelak dipilihanraya akan datang.buat. sistem yang betul saperti SPR lakukan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 7:50 AM

mcm ni anuwar lagi terer. najib jilat bontot cina, anuwar main terus buntut dan cipap dia. hah! kan sekarang elok vote for anuwar. bukan saja cina takut di main kan, juga takut kene main.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 8:00 AM

Ada Makmal ka? mau bikin itu referendum....bikin dalam makmal dulu kemudian terus sepi bagai malam tiada bulan tiada bintang,gelita bak kayu arang. Sedar sedar lagi banyak sekolah kaum bangsat bertumbuh pesat dan semua papan tanda cho cha chi chau lancau bertebaran tulisan jawi dah pun berkubur bila lagi tulisan rumi melayu........bahasa jiwa lancau.......Melayu meraba lancau....OOOoooops pernah ke kita buat referendum suara rakyat. Itu belanja banyak mau kasi cuti lagi. Anwar Ibrahim boleh buat sebab tak payah keluar duit kerana ramai rakyat akan sedekah segala harta kepada anwar Ibrahim. 54 tahun sudah merdeka masih masih cari formula pendidikan kebangsaan. Otak komplek komplek dan pelik pelik macam shopping complex pelik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 9:44 AM

Salam,

sebelum nak buat pungutan suara tu, bagi peluang ah jib gor, bapa vernakular cakap dulu. Kempen nak jaga adiknya dulu. 1malaysia, dahulukan utamakan adik ah jib gor. kalu boleh buat masa pau, ahli umno undi selepas mr presiden ah jib gor berucap. Bila ahli umno setuju, tarak masalah untuk ahli pas ikut serta. Pkr ilkut jer. Ahli dap sokong 100%. Yg atas pagar camna yer?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 9:57 AM

Aku setuju..hapuskan je sek vernakular yg rasist tu..tgk d indonesia..cina xberani angkat muka..cina pun ckp jawa...xder makna nak sek2 vernakular nie..tp ttp gak dorg jd cina..ttp gak ckp cina selain fasih berbahasa indonesia..nak takut apa..selagi makan babi slagi tu la lidah tu pekat ckp cina! Klu nak satu parti...pastikan sek vernakular tu hapus dlu...ada brani????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 10:07 AM

Aku ada tanya ramai org cina mengenai sekolah satu sistem dengan subjek pilihan bahasa ibunda sebagai "suplementary". Semuanya bersetuju.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 10:11 AM

SOKONG 1000%! MULAKAN GAGASAN INI SEGERA! KALAU NAJIB TAK BOLEH DIHARAPKAN, MAKA, KITALAH YANG BERGERAK! KAMI MAHU REFERENDUM BATALKAN SEKOLAH VERNAKULAR!! SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 11:43 AM

atok moyang dolu2 memang semua naif dan tak berpandangan panjang/foresight, sorry lah memang ...er...tak pandai langsung - dah mat saleh masuk, kasi Apek pulak masuk, boleh buka segala kongsi,niaga ikut sukati dia, lepas tu serahkan Spura kat Apek bulat2, biar si DAP hidup sampai ke cucu cicit walopon pada masa tu dah jelas depa berbau rasis dan pro-komunis....sekarang cucu/cicit yg kena tanggung kesilapan. Siapa kata lagi tua lagi berilmu ye.

....................
Reply To This Comment ...................
June 4, 2013 at 1:11 PM

buat referendeum agar Najib turun

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 4:50 PM

Ds najib kene g tgk plkn kjap,bkpe gok sek2 melayu sepuok,cine spuok,india spuok?ni la bahana vernakular,ni la barah sbnr yg pmimpin2 sblm ni wat dok tau je,.mungkin najib terpkse berkorban diri utk usulkn bnde ni,tp pcye la,pgaulan antra kaum sjak bdk la yg akan ikatkn kembali kaum2 utama di msia,kalu dok caye acu cube try gok wak skali. - bahangghambang

Post a Comment