........... Tuntut Tindakan Segera Ke atas Guru Cina RASIS ini ! Bayangkan Jika Guru Melayu Yang DiTuduh ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tuntut Tindakan Segera Ke atas Guru Cina RASIS ini ! Bayangkan Jika Guru Melayu Yang DiTuduh ...

Thursday, May 30, 201342comments

Minta pihak berkuasa SIASAT dan BERTINDAK dengan SEGERA kes Guru Cina RASIS ini. Kepada orang Melayu semua ...... sekiranya Guru terbabit adalah orang Melayu dan dituduh mengeluarkan kata2 berunsur perkauman kepada murid Cina, anda rasa apakah reaksi orang Cina dan Ngo dan politikus mereka ? NAH, KITA LAKUKAN YANG SAMA !


Pada sekitar beberapa bulan sebelum Pilihanraa PRU13 yang lepas, anak saya yang belajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Gelang Patah di Tingkatan 2 Kelas RK2 telah beberapa kali meminta agar dipindahkan ke sekolah yang lain disebabkan oleh seorang Guru P) Cina yang bernama POH KIM THYE. Guru ini terlalu bersikap perkauman sehingga menghasut pelajar Melayu untuk membenci kerajaan, diantara perkataannya -

1 . Kerajaan BODOH
2 . Kerajaan LEMBU
3 . Kerajaan BABI sebab diketuai oleh orang Melayu

Guru ini juga sudah terbiasa memangil pelajar Melayu dengan panggilan 'Melayu Bodoh', 'Melayu Babi', 'Melayu Bangang', 'Melayu Sial' dan 'Melayu Pukimak'. 

Perkara ini berlarutan hingga 23/5/2013 jam 4 petang telah memarahi anak saya dengan bertindak menonjol kepala. Budaya menonjol kepala pelajar dan memaki hamun pelajar bukan lagi perkara asing bagi guru ini. Dan begitu juga terhadap pelajar berbangsa India tetapi dengan pelajar Cina, Guru ini mengajar dengan cara amat berlainan sekali. Sekiranya pelajar Cina bertanya, Guru ini akan memberi penerangan dengan baik sekali. 

Sebagai warga pendidik terutama sekali di SMKGP, sepatutnya sifat demikian tidak perlu ada dalam jiwa seorang Guru. Oleh sebab demikian saya membuat laporan Polis supaya pihak Polis dan juga pihak Kementerian Pelajaran Malaysia dapat menjalankan siasatan segera dan mengambil tindakan tegas terhadap POH KIM THYE kerana saya kuatir masa depan anak saya rosak disebabkan ada seorang Guru yang tidak bertamadun, tidak beradab terhadap orang Melayu.

Share this article :

+ comments + 42 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 6:19 PM

Saya dag Google, nama cikgu ini ada dalam sebuah dokumen PPD. Ini bukan lagi setakat Poh Kim Thye, ini POH-KIM-MAK punya cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 6:26 PM

Nanti Najib pi jumpa dia macam laknat Namewee tu, ambil hati semoga gang dia akan undi BN pru14????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 6:28 PM

Guru cina ni merupakan produk dari sjkc ke? Jika ya, memang wajarlah sjkc dihapuskan segera.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 6:36 PM

Bukan produk SJKC tp produk KOMUNIS, nama asal dia lain, dah tukar atas sebab-sebab keturunan darah bangsawan opera cina, nama betul dia POO KEE TAEK.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 6:48 PM

Guru yang terbaik bagi sepanjang persekolahan saya suatu ketika dulu dan yang pernah memberi tunjuk ajar dengan penuh dedikasi ialah seorang guru yang berbangsa cina. Saya takkan lupakan jasa beliau sampai bila-bila.

Bagi saya, guru cina yang rasis ialah guru yang enggan bercampur-gaul dengan kaum-kaum yang lain. Mereka jenis yang suka mengasingkan diri dan ingin hidup dalam dunianya sendiri.

Saya tak rasa Kementerian Pendidikan akan bertindak tegas dalam hal ini. Ingat lagi tak kes seorang guru yang pernah menghina anggota keselamatan yang bertugas di Lahad Datu. Kes guru berkenaan telah dipetisejukkan oleh kementerian yang kononnya bertujuan untuk menjaga integriti dan kredibiliti profession perguruan.

Ketika bertugas, guru sewajarnya bersikap neutral dan hendaklah memberi layanan samarata terhadap kesemua anak-anak muridnya tanpa mengambilkira latarbelakang, bangsa atau keturunan. Semuanya mesti mendapat layanan yang adil dan saksama. Kementerian Pendidikan juga, pada masa yang sama perlu menghantar kaunselor bertauliah ke sekolah untuk handle guru yang stress atau yang mengalami tekanan mental akibat bebanan kerja dan masalah rumahtangga.

....................
Reply To This Comment ...................
May 30, 2013 at 6:49 PM

i think this won't solve the problem if no action are also taken to the Pengetua and the Penolong Pengetua. With leadership cometh responsibility. Maybe PPD also has to be hauled in since no monitoring during pre GE was done to ensure these negative element could have be prevented. Or maybe PPD and Jabatan and Ministry refused to do anything since they we really sure PR would takeover Putrajaya eh?. Or may be we just blame Najib as usual. And we talk and talk until the sky fall down

....................
Reply To This Comment ...................
May 30, 2013 at 6:52 PM

@li doshHaiya ,,, why make things complicated ?

Just wallop ahPoh first... then we talk the rest.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 7:07 PM

Cian dap makin kurang ajar sial! Salah satu sebab cina ni makin naik tocang sebab asa melayu yang bodoh sokong diorang dan lagi satu melayu yang lembik macam pondan dok ikut cakap cina penakut! Boikot barang cina! Aku seorang jurujual kalau cina cakap omputeh dengan aku aku cakap melayu dengan dia balik takda pasai nak speakig ni MALAYsia lah!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 7:42 PM

sbb diaa x kan ada tindakkan keras spt yg dikenakan ke atas sorang pengetua melayu di kulai dulu,nasib kita melayu,pgawai2 ppd agaknya pyokong 3P,mentyerinya pun pyokong PR ..agaknya...PMnya,entah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 7:53 PM

Untuk apa lapuran polis? Pihak berkuasa dah tak ada kuasa. Ibu bapa patut bagi penampar sahaja kepada guru semacam ini.

....................
Reply To This Comment ...................
May 30, 2013 at 8:07 PM

@dinturtle

Haiya Din, I am just 'menasi tambahkan' so that the Pengetua and Penolong Pengetua at all the other school s start monitoring these racist incidents before the Kementerian clampdown on them.

Tu lah kadang kadang kesian jugak, pengetua lain lain sekolah tu i think orang Melayu juga, yang kita nak tolong, but they themselves tak jaga anak anak kita. You seriously think there is only one Ah Poh?

....................
Reply To This Comment ...................
May 30, 2013 at 8:11 PM

@li doshI know many ahPoh out there but like i said - Wallop THIS ahPoh first then we talk about the rest.

Meaning - WALLOP THIS AHPOH FIRST THEN WE TALK !

OR - We talk AFTER we wallop this ahPo first !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 8:24 PM

DT,

Yang membuatkan Ah Pok tidak sedar perbuatan dia adalah rasis adalah Melayu jugak.

Melayu selama ini tidak ambil pot setiap kali Ah Pok bersikap rasis kerana nak ambil hati kononnya.

Sikap Melayu terhadap Ah Pok akhirnya dimengertikan oleh Ah Pok sebagai tidak salah kalau mereka lontarkan apa saja ungkapan terhadap Melayu.

Kini, Melayu kenalah telan kerasisan Ah Pok meskipun ianya pahit. Kalau Melayu masih ada jari...tuding saja pada diri sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 8:37 PM

Saya setuju, ludah dulu mukaa dia dan lepas tu bagi penampar saja.pukimak punya cina haram jadah. Di mana suara pemuda umno. Sepi....sepi...sepi..... . Di harap ngo melayu besarkan cerita dan masuk dalam utusan dan straits times.

....................
Reply To This Comment ...................
May 30, 2013 at 8:50 PM

@AnonymousTu yang sebelum ni saya cadangkan Umno tubuhkan cabang Pemuda Umno . ........dan Pondan Umno.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 8:54 PM

I bet this will be another 'isu terpencil'. Dont believe me? Just wait and see. Gov leaders now are really pondan..or maybe all of them already terlalu byk makan rasuah cina.so like it or not, they better keep quiet...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 9:30 PM

@Anonymous

kalau pun stress atau masaalah rumah tangga, kenapa pulak anak anak Melayu dan India sahaja yang jadi mangsa mengikut laporan polis tuh? aku rasa ini adalah masaalah personal, kebencian yang sudah ke tahap maksima. aku rasa ada ramai lagi yang punyai masaalah yang sama saperti guru nih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 9:36 PM

@dinturtle

yeah! i agree. something has 2bdone. in this case action shuld be taken on this ahPOH. tired of talking and warnings, FIRM action shuld be taken and hopefully wuld be a lesson to others.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 9:39 PM

@Anonymous

wah! boleh tahan juga lu beb, bukan main garang lagi. berbelanja dapor kat mana? pakaian yang kamu pakai tuh beli kat mana?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 9:42 PM

@Anonymous

aku masih ingat lagi cikgu tu yer? kesian dan dengar cerita beliau kena tukar sekolah, tindakan tatatertib katakan. orang Melayu dah jadi macam bangsa kelas kedua pulak nampaknya. banyak lagi citer citer kebiadaban bangsa Cina yang senyap begitu jer. kenapa yer?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 9:44 PM

@Anonymous

itu lagi baik. barulah ada kes. aku gerenti kes naik mahkamah dan pastinya jadi issue politik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 9:46 PM

@Anonymous

nampaknya Melayu sudah semacam takut pulak dengan bangsat Cina sekarang ni. orang Melayu terlalu sopan dan ikut undang undang. ada kah sebab itu bangsat Cina ambil peluang?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 9:50 PM

ohhhhhhh! berlaku kat Gelang Patah rupanya, patutlah. yang ini Kit Siang kena jawab sebab ini adalah salah satu produk dia dan inilah yang dia perjuangkan.

....................
Reply To This Comment ...................
May 30, 2013 at 9:51 PM

Pindahkan saja dia ke huklu Sabah atau Sarawak. Biar dia naik bot kesekolah. Cari kawasan yang tak ada elektrik, baru dia tahu

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
May 30, 2013 at 9:56 PM


Tak bolih biarkan pekara macan ini.

....................
Reply To This Comment ...................
May 30, 2013 at 9:56 PM

@anatahulahTukar sekolah ? ? Ini kesalahan jenayah dibawah AKTA HASUTAN ! Bukan soal kerjaya tapi menghina dan menghasut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 10:45 PM

bapa budak ni mana ,pondan juga ke , anak dah kena tonjol2 kepala masih diam lagi...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 10:47 PM

bukan baru benda ni

dulu aku pernah sekolah di Melaka Sekolah Menengah Yok Bin... dan ada beberapa guru cina Rasis persoalkan kenapa kerajaan bagi dana bina masjid

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 10:49 PM

Kalau dah macam ni pun tindakan tak di ambil, esok lusa mereka akan lakukan lebih dari itu. hingga ke tahap mana lagi yang pehak berkuasa nak sabarkan? Mana perginya pejuang pejuang dari PERKASA, wakil wakil dari PERTUBUHAN MELAYU BERSATU, OMAR DIN, PERSATUAN SENI SILAT, dan lagi, lagi, lagi? Cubalah ikut cara DONGZHONG, HINDRAF buat tuntutan. Nak tunggu apa lagi?

http://www.youtube.com/watch?v=sjDuKWI2m8o

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 10:50 PM

satu ah pork boleh langgar satu sekolah ,ini mesti guru2 lelaki melayu dekat situ tak ada telor..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 10:56 PM

@Anonymous

TELOK DEPA DAH KENA RAGUT KOT.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 11:39 PM

Dulu masa zaman jepun dan komunis ada cina miskin yang serah anak untuk dijaga melayu, masa miskin melayu yang dicari, sebab melayu ni lemah lembut sopan dan boleh dipercayai, tapi sekarang dah tak ada amalan serah anak ni, sebab apa? sebab cina dah kaya, sombong dan bongkak, lupa daratan dan curang, kalau diperhatikan cina malaysia ni terutama yang dalam pergerakkan menumbangkan kerajaan sah ni ada ciri-ciri pergerakkan yahudi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 31, 2013 at 4:13 AM

Orang di KPM tunggu apa lagi? Tak kan asyik-asyik nak laporan...nak laporan! Datang la ke sekolah tersebut,siasat sendiri.... jangan harap Jabatan Pelajaran Negeri saja dok siasat. Datang pun bukan guna duit poket sendiri ,boleh klim hotel,makan dan tambang- kerajaan bagi..... Siasat sampai ke akar umbi...Tak boleh biar begitu saja.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 31, 2013 at 7:29 AM

Mana guru2 melayu kat sekolah tu? Semua pondan jugak kot?

....................
Reply To This Comment ...................
ayggmy
May 31, 2013 at 12:13 PM

Yang cina berlagak tu..tak payah nak soal lah..Yg melayu berlagak tak kira party lah...jgn besar kepala bila ada kuasa...bantu lah melayu..tolonglah melayu. Jgn cakap jer. Paklah Najib sama jer....anggap diri mcm presiden. Mahathir je faham jiwa Melayu. Yg byk berjaya skrg pun sebab Tun. Dah lupa ke...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 31, 2013 at 1:25 PM

Bro DT, harap personal detail terutama no KP, alamat dan no HP tu diblurkan sedikit untuk keselamatan pengadu.

Djo

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 31, 2013 at 3:40 PM

bila kita takut nak ambil tinadkan lagi banyak lah mereka buat hal....tak kan takut hilang undi lagi kot?pru 13 kan dah lepas

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 31, 2013 at 7:31 PM

Yeah, i like the last name. Sangat sesuai nama tu. Loooovvveeeee it. *!*
PCP84

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 31, 2013 at 7:36 PM

Alamak, macam tu ke?? selalu nya bila kawan cina saya cakap omputeh, saya balas balik omputeh. Saya nak dia tahu saya juga fasih bbahasa omputeh. Mana nak kasih dia pandang rendah kita org melayu. Anyway, cakap awak pun betul. Ini MALAYSIA lah. Hehehe*!*
PCP84

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 31, 2013 at 9:51 PM

Hantar saja dia ngajar kat Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK).Bagi dia ajar 100% budak Melayu/Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 31, 2013 at 11:15 PM

1.Anjing liar yang suka menyalak tak boleh dibiarkan begitu saja. Nanti lepas menyalak dia akan gigit orang pulak...kita perlu ajar anjing anjing ni agar menghormati orang supaya kita dapat hidup aman dan tenteram.

2.jangan pandang rendah pada bangsa melayu sendiri. Kita boleh buat apa saja demi masa depan kita tanpa berharap kpd bangsa lain. Aku benci lihat sekelompok orang melayu yang memandang rendah kpd orang melayu yang lain apabila kita berkempen untuk boikot.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 16, 2013 at 6:05 PM

Saya suke baca semua pos ini, semua ada semangat pertahankan bangsa yang tinggi..ayuh kita gerakkan diri dengan persatuan ..dari situ suara kita lebih besar untuk di dengar.... bangsa terbuang nie memang semakin kurang ajar.

Post a Comment