........... TAHNIAH Polis ! 18 Ekor Pro BABI Tergolek ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

TAHNIAH Polis ! 18 Ekor Pro BABI Tergolek ...

Thursday, May 23, 201318comments


TAHNIAH pihak Polis ! Ini macam lah ! 

Polis menahan 18 orang daripada mereka yang telah berkumpul di hadapan balai polis Jinjang malam ini untuk menyatakan sokongan terhadap aktivis pelajar Adam Adli.

Dipercayai 18 orang yang ditangkap sewaktu program nyalaan lilin malam ini terdiri daripada 14 lelaki, termasuk Peter Chong yang merupakan pembantu Ahli Parlimen Subang, R Sivarasa serta empat orang wanita. Mkini



Juga dari The Star

KUALA LUMPUR: At least 18 people were arrested after failing to disperse following a candlelight vigil outside the Jinjang police station in support for Adam Adli Abd Halim, 24.

At least 1,000 had gathered outside the police station since 8pm.

Roads leading to the police station were barricaded since evening as police stood watch to keep the protesters away from the entrance of the police station.

It is learnt when Puchong MP Gobind Singh Deo was giving his speech to the crowd at 9.45pm, he was told by a senior police officer that the crowd was given 10minutes to disperse.
 
However when the crowd failed to leave in the stipulated time, the police moved in towards the crowd and began arrests.

It is learnt among the 18 arrested were four women.

This was the fifth night that crowds of protesters held candlelight vigils outside the police station in support of the release of the activist

PS - Juga di SINAR

                                         **********************************

Oya, petang tadi sekumpulan 15 NGO Kemaman telah membuat laporan Polis di Balai Polis Kemaman -

Mereka melahirkan rasa bimbang dan takut berkaitan percubaan-percubaan mengugat keamanan Negara oleh pihak-pihak tertentu termasuklah dengan menghasut rakyat untuk menjatuhkan kerajaan sedia ada dengan cara yang salah dari segi undang-undang negara. KLiK


Mereka juga bimbang tindakan bebas mereka menghasut rakyat tanpa ada tindakan pihak –pihak berwajib boleh mencetus kepada perhimpunan haram yang lebih besar dan ganas pada masa depan yang akhirnya menjejaskan seluruh rakyat Malaysia.

Mungkin penahanan 18 ekor sebentar tadi merupakan jawapan balas dari pihak Polis.

Khamis 24 Mei Anwar bersama lagi ramai geng BABI bercadang untuk berkumpul di Kuala Terengganu pula.... walaupun bukan di stadium tapi masih ditempat awam, tempat terbuka.

Ya, mereka berkumpul saja .... sambil memaki hamun kerajaan dan SPR, mereka tak buat kecoh cuma menghasut rakyat supaya menentang kerajaan jer ...

Minta pihak Polis bertindak !

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 1:41 AM

tiada lagi amaran ..masa untuk bertindak..majoriti menyokong polis dan kerajaan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 2:21 AM

Saya syorkan tuduh diatas kesalahan menderhaka dan berniat melrampas kuasa dari duli yang maha mulia yang dipertuan agung aje

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 7:41 AM

Tahan Bang Non dan rakan sekutu nya,ni dun tahan ikan bilis.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 8:27 AM

kami sebagai rakyat Malaysia yang non partisan tidak menyokong sebarang usaha oleh pendemo2 dan ahli2 politik yang sengaja melanggar undang2 dengan menggangu ketenteraman awam. kami sokong SEMUA TINDAKAN oleh kerajaan dan polis DEMI KEAMANAN DAN KEDAULATAN UNDANG2!!!

....................
Reply To This Comment ...................
May 23, 2013 at 9:30 AM

Assalam Bro

Species BABI nikan memang dah tak boleh nak sorokan bertapa rasisnya mereka... Macam BABI kat muka tak boleh nak sorokan muka walaupun pakai topeng sebab ada lubang hidung dan yang kat bontot walau pakai seluar pun orang tahu dia BABI sebab ekor akan terkeluar seperti bulatan... Apa maknanya tu.....

....................
Reply To This Comment ...................
pemuda_surau
May 23, 2013 at 9:34 AM

Sayabas Polis dan anggota keselamatan. Saya sokong penuh segala tindakan kalaina menjaga keselamatan dan ketenteraman negara termasuk menghumbankan pendemo-pendemo ni ke dalam lokap! Doa saya untuk kalian(anggota keselamatan), insya Allah saya doakan kalian mati syahid!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 10:04 AM

tak baik panggil orang dgn perkataan yang kesat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 10:22 AM

tahniah polis!
tapi lain kali kalau tangkap, kasi bermalam dulu barang sehari dua dalam lokap. jgn terus bebaskn atas jaminan polis selepas ambil keterangan...

elok tangkp saja beruk2 mcm tu dan biar dlm lokap dulu. esok pagi baru ambil keterangan...
kalau takdak peruntukn undang2 mcm tu, tak apa, syorkn kpd ahli parlimen suruh gubah undg2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 10:39 AM

Rasulullah s.a.w. telah bersabda: Nabi-nabi daripada zaman terdahulu hingga kesekarang telah membawa suatu pengumuman kepada manusia iaitu: "Jikalau kamu tidak dapat (menghayati dan memelihara) sifat malu dalam diri sendiri maka kamu akan membuat apa jua (sesuka hatimu) sahaja."

....................
Reply To This Comment ...................
May 23, 2013 at 11:13 AM

Haha best punya ayat geng BAbi xda tapis pny...

....................
Reply To This Comment ...................
May 23, 2013 at 11:19 AM

Oh ya tengok geng2 melayu pr ni pun dok join nyala lilin apa pasal? Dah bodoh sangat ka? Unsur2 kristian dah mula meresap dekat geng2 ni...akai ada letak kat lutut dok ikut geng2 ni lingkup abes

....................
Reply To This Comment ...................
May 23, 2013 at 12:30 PM

@AnonymousBABI - Bro. Anwar Bin Ibrahim

Kebetulan jer ejaannya sama dengan babi :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 12:54 PM

@Anonymous
seharusnya begitu,,tahan kepalanya dulu,,baru yg ekor ikut diam...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 1:03 PM

DT,

Dapig fras menonggeng kerana kerusi Tpm yang dikejar tak dapat tetapi Babi yang di kendong bertaburan.

Pkr fras menonggeng kerana kerusi Pm yang dikejar tak dapat, kerusi Mb selangor hampir-hampir jatuh ke tangan pas.

Dengan adanya begitu banyak kefrasan sini, sinin, sana dan sinun, makanya jangan hairan kalau api dalam sekam ini tidak akan padam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 1:06 PM

@Anonymous

ha, ha masih ada jugak newbie yang ketinggalan roket.

....................
Reply To This Comment ...................
May 23, 2013 at 1:09 PM

@AnonymousKeterujaan MELAMPAU untuk sambut kemenangan terbantut, jadi cara nak lepaskannya adalah melalui demo.... Adam cuma dijadikan ALAT jer, yang penting mereka boleh demo, kasi lepas stim

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 4:13 PM

Species yg terlalu kurang ajar mesti di ajar dgn cara sepatutnya. Tidak layak berlembut dgn mereka monyet2 muka babi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 4:14 PM

Termasok melayu murtad. Pengkhianat hukumnya pancong.

Post a Comment