Stopa Terkini - Nik Aziz Kata Tak Perlu Bersumpah

Saturday, May 4, 201326comments


Sebentar tadi berlangsung ceramah Pas di Masjid Rusila oleh Mustafa Ali. Panjang ceramahnya dan saya pula tidak ada video cuma nota2 yang sempat ditulis. 

Mustafa tidak bercakap lama mengenai video seks yang dikaitkan dengan beliau dan point2 mengenai video adalah - 

- Beliau TIDAK MENGAKU dan mendakwa tidak ada kena mengena dengan video Mat Spender.

- Merujuk kepada kenyataan Sheikh Kadir yang menyebut tentang kewujudan satu unit khas dalam Umno yang khusus dalam propaganda

- Berkenaan dengan sumpah laknat, Mustafa kata setelah merujuk kepada Nik Aziz dan Hadi, kedua2nya mengatakan sumpah laknat TIDAK PERLU. Menurut mereka, pihak yang menuduh yang seharus bersumpah bukannya pihak yang dituduh.

- " Ini adalah pandangan AUTHORITY, tiada yang lebih tinggi dari Mursyidul Am " kata Mustafa Ali.

- Mendakwa Umno sebagai dalang dibelakang semua ini.

- Kenapa Mustafa dijadikan mangsa ? Salah satu sebabnya adalah kerana dendam Umno terhadap keluarganya.

- Buat masa ini beliau tidak mahu layan sangat isu video kerana ingin tumpukan perhatian kepada PRU13, selepas Pilihanraya baru beliau akan mengambil tindakan seterusnya.


- TIDAK ADA disebut tentang Surat Nikah !

Itu sajalah yang sempat ditulis berkaitan isu video Mat Spender. Tidak ada apa yang baru.

Susah sangat ke nak bersumpah demi membersihkan nama sendiri .... dan keluarga ? Tak sampai satu minit pun ! Nak kata Pas tak iktiraf tindakan bersumpah .... setiap calon Pas diwajibkan bersumpah seperti kata Hadi dibawah - KLiK


Nak clearkan nama sendiri pun nak kena rujuk pada Nik Aziz sebagai pandangan AUTHORITY - tiada yang lebih tinggi dari Mursyidul Am ?



PS - Selesai ceramah Mustafa cepat2 belah .... tidak beri peluang kepada wartawan untuk menyoal balas.

Share this article :

+ comments + 26 comments

....................
Reply To This Comment ...................
May 4, 2013 at 2:19 AM

Din, aku setuju yg menuduh perlu bersumpah... selepas yg tuduh buat sumpah, perlu ke pula stopa bersumpah....rujuk pula nik aziz....ooooo tak perlu bersumpah juga, dalil - anwar pun tak perlu - rujuk yusop qardhawi...

Nik aziz lebih tinggi dari majlis syura. Harun taib harun din pak pacak.

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
May 4, 2013 at 2:34 AM

Dlm isu ini saya setuju dgn NA dan HH, jika nak dituduh berlaku kesalahan jenayah hudud, yg tertuduh tidak dipaksa mengaku dan tak perlu juga bersumpah menafikannya. Beban pembuktian adalah pd yg menuduh. Dlm hal tiada saksi dan tiada pengakuan, yg ada cuma bukti bukti "bayyinah", hukuman hudud juga tak dikenakan. Jika pun berjaya disabitkan , hanya hukuman takzir. Hukuman pd yg menuduh pula bila gagal dibuktikan, adalah berat, rotan 80 kali. Itu jika hudud dilaksanakan. Kerana itu, pendapat peribadi saya, bukan mudah nak mensabitkan kesalahan Hudud, dan ia lebih kpd pencegahan, hukuman yg berat dan diperlihatkan kpd org ramai akan menimbulkan rasa gerun kpd sesiapapun utk melakukannya. Dan yg lbh penting lg bg org beiman, bila kita taat dan taqwa kpd Allah swt, Allah swt lah yg menyelesaikan segala permasalahan kita. Rujuklah tafsiran bg ayat "seribu dinar".

....................
Reply To This Comment ...................
May 4, 2013 at 2:41 AM

@XpasYa, saya setuju. Takde siapa tuduh pun... cuma minta kepastian je :)

Apapun kita kenalah ADIL dan KONSISTEN dalam pendirian. Jangan hanya dalam kes kita saja kita minta pendakwa yang bersumpah serta kemukakan bukti tapi bila kita menuduh orang lain / musuh politik, kita minta mereka pula yang kemukakan bukti bagu menolak dakwaan yang kita buat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 2:42 AM

kepala hotak dia nik aziz.. yg jadi mangsa sepatutnya yg kena nafi dan buat sumpah laknat.. eeee bangsat betol nik aziz penyesat islam.. semoga rakyat kelantan diselamatkan Allah dari manusia tua bangang bodoh penyesat!

....................
Reply To This Comment ...................
May 4, 2013 at 2:49 AM

Terpulanglah pada Mustafa samada nak bersihkan nama diri dan keluarganya....

BUKTI adalah dalam bentuk video yang JELAS, takde siapa yang tuduh sebab ramai yang yakin Mat Spender adalah dia.

Undang2 kita pula rasanya tidak ada hukuman keatas pelakon video lucah ..... tapi kalau kena tangkap basah boleh dihukum. Pelik pulak bunyinya ...

Yang simpan video lucah pulak boleh dihukum, yang jadi pelakon video lucah .... ?

....................
Reply To This Comment ...................
May 4, 2013 at 2:51 AM

Terfikir pulak ..... kalau Nik Aziz mati, siapa pulak yang bakal jadi suara AUTHORITY yang paling tinggi ?

Orangnya atau Jawatannya yang dihormati ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 4:07 AM

Hahaha..kan aku dah ckp. Mst cerita lain. Sebab jika cerita psl video, depan belakang kiri kanan pun mst akan kantoi...

Tapi kan..bukan ke sebelum ini stopa ada suruh org lain bersumpah? Tiba2 merujuk kepada NA apehal? Dah cuci dosa ke? Nak tunjuk surat nikah pun tak mampu? Ingat lg UFB kena fitnah sblm ni? Sekelip mata je UFB tunjuk sijil nikah beliau. Nah..itu dia beza umno dan pengencing rakyat. Umno takde video mungkar..pr mcm2 ada. Umno ada bukti..pr cuma syahwat dan air liur..

nak jaga maruah diri dan keluarga pun tak mampu..yg ni nak jaga negara?

Takde tindakan drpd pas? Munafik gila pas nih. Mmg KO pas kali nih..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 5:40 AM

Takde alasan dia tak bersumpah.
Dengan bersumpah dia boleh menunjukkan dia berani dan benar.

Aku rasa dia takut sebab takut kena makan sumpah.

Bala yang buat SD sumpah atas nama kitab Hindu pun mati tiba-tiba.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 5:43 AM

dalam penentuan hukum syarak ada prinsipالبينة على المدعى واليمين على من أنكر iaitu perlu mendatangkan beban pembuktian atas mereka yang mendakwa, sebaliknya bersumpah ke atas si kena tuduh....so mustafa ali elok bersumpahla clearkan keadaan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 6:19 AM

Bersumpah adalah satu2nya cara untuk menutup mulut manusia daripada berterusan memperkatakannya. Ini bermaksud bersumpah adalah jalan pintas untuk menyekat fitnah daripada berleluasa. Apabila kita bersumpah, kita menyerahkan diri bulat2 kpd Allah untuk diadili sama ada kita di pihak yang benar atau di pihak yang berdusta. Sebagai seorang Islam, kita pasti faham akibatnya jika kita berdusta. Sebab itulah saya salute dengan Saiful Bukhari yang berani bersumpah di hadapan Kaabah. Siapa yang berani nak buat onar kat Tanah Suci yang jika dilakukan juga perkara mungkar, pasti akan diberi pembalasan serta-merta di situ juga. Jika Stopa nak menggunakan mahkamah untuk membuktikan bahawa beliau adalah mangsa fitnah, beliau mungkin akan menang dengan bantuan peguam2 yang pakar dalam putarbelit. Tapi mengapa Stopa tak mau menang dengan kesaksian di hadapan Allah pula?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 6:49 AM

menjawap isu Berkenaan dengan sumpah laknat, dalam perkataan "Mustafa kata setelah merujuk kepada Nik Aziz dan Hadi, kedua2nya mengatakan sumpah laknat TIDAK PERLU. Menurut mereka, pihak yang menuduh yang seharus bersumpah bukannya pihak yang dituduh."
sila rujuk pandangan nik aziz dan dr maza dalam Jasindaily Online: "SUMPAH DENGAN JUNJUNG AL QURAN UNTUK TENTU KEBENARAN" NIK AZIZ.
Sedangkan di sini tiada sesiapa menuduh mat spender itu adalah mustafa, cuma ramai berpendapat ada keraguan iaitu kemungkinan 99.9% mat spender itu adalah mustafa ... adalah perlu untuk Mustafa membersihkan maruah ... sepatutnya Mustafa bersumpah saja.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 7:01 AM

jika ahlul2 pas yg buat maksiat hukuman hudud ala2 pas akan dikenakan keatas mereka, cukup sekadar merujuk pada TG dan TG pun akan jatuhkan hukum.... dosa mu tuhan dah ampun atau tak perlu bersumpah tapi org yg menuduh kena bersumpah atau jangan layan vedio tu besi, ini semua keje umno dan lagi dan lagi dan lagiiiii.... hudud ala2 pas pun telah dijalankan dgn adil sekali... takebeerr

HANCUSSSS..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 7:17 AM

Kalau Nik Aziz mati SAKA di jadi suara AUTHORITY yang paling tinggi

....................
Reply To This Comment ...................
matle
May 4, 2013 at 7:25 AM

Tiada siapa pun yang menuduh Stopa berzina...yang ditayang video.....kalau bukan Stopa diam sudah leeeh. Habis cerita

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 7:43 AM

nampak sangat puak2 pas ni tak pandai dlm ilmu spin putar alam ni...pegi le belajar dgn abg nuar...kalu kena puak depa...semua hujah & dalil depa keluarkan semata2 nak cover isu..tapi kalau kena pd musuh politik depa..gambar edit& berita fitnah terus saja percaya&sebar tanpa hujah&dalil lagi...ini le islam cara pas....hancusss....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 8:35 AM

Puak pas nie, dia tak kira pndai ke tak pndai ilmu putar alam atau ilmu auta. Asal dpt auta pengikut dia, kira jadila tuh... Hehehe... Nmpaknya maqam TGNA dah smpi tempat yg agak tinggi. Azhar idrus pulak cakap umno nie parti kotor dan siapa yg undi umno mcm lembu... Hai la nasib... Yg byk berjasa jd lembu, ug byk auta jadi lebih tinggi dr yg lain.huhuhu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 8:44 AM

Din.. Hari ni aku nak tegur mu sikit..... Berani mu memepertikai TG dan HHadi? Mempertikaikan mereka bermakna mu mempertikai hudud dan juga bermakna mu memepertikaikan islam.... Highest Authority bermakna kuasa memberi hukum.. Tak gitu?
Sedangkan adun selinsing, Mat sabu dan yang lain2 telah mendapat perkenan Nik Azis, kenapa pula nak mempersoalkan stopa ali? Ini kes kecik saja kata HHadi, yang kes besar ialah mengundi pas. Letak dulu kes kecik ni disebelah, fisabi lillah dulu.....
(sorry aku sendiri Pun dah keliru dlm nak menegur.... Terasa macam ada yang bercanggah pulak...)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 9:03 AM

Din, aku singgah kat blog theunspinners tadi. Boleh tak engko tolong jelaskan kaitan antara Stopa, Aishah Baby dan idola engko si Mahfuz tu. Aku confuze ni Din. Mintak pencerahan sikit.

....................
Reply To This Comment ...................
May 4, 2013 at 9:36 AM

Ini soal maruah Dato' Mustafa................apa kena mengena dgn TGHH dan TG Nik Aziz! Lepas PRU 13 baru nak bersih nama.........biar PAS kalah dulu baru nak bersih nama?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 10:00 AM

kate ke org asobiyoh tapi dia bapok segala asobiyah....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 10:04 AM

adoiii... AUTA forever. Kambeng tua ni memang tak tau malu!

....................
Reply To This Comment ...................
Teluk Perang
May 4, 2013 at 10:57 AM

cakap nk tegakkan hukum hudud tapi bila kena tang Mat Sabu, Adun Selising dan Stopa, semua pakat tutup mata dan hati. Puak ni semua dh hitam mata hati mereka. Parti Spender hahahaha....Hudud la ooiii...

....................
Reply To This Comment ...................
May 4, 2013 at 11:09 AM

Saya, rakyat yang hina, akan mewakili mereka yang telah gugur, demi mempertahankan kedaulatan agama, bangsa dan negara akan mengundi calon BN. Pohon Allah izinkan.

Pengundi hantu.

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
May 4, 2013 at 4:24 PM

SAIFUL TUDUH Anu War.. Dah 2 kali bersumpah laknat. Kenapa pulak puak hamPAS tak caya? Bab stopa boleh lak caya. sampai ada cai yg kata clear sgt penjelasan stopa. dpt ilmu baru. butuh la.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 5:58 PM

salam,

agaknya tu pasal ahli pas nak sangat `hudud pas' dilaksanakan. dah lama makan ubat kuat. belajar teknik dah pelbagai. cuma pompuan jer yg belum pelbagai. ikut hukum kanun `hudud pas' 4 pasang mata bertaraf ahli tegar pas. bukti berfilem dan gambar , sains dan teknologi tak boleh pakai. tak ada dalam quran. tak ada, bermakna semua itu poyoooo. nak tunggu pompuan tu ngaku la pulak. orang pas dah tak sabar nak merejam. setakat ni hanya rejam polis je. dari jauh, tak puas.

pemimpin pas no hal, semua itu fitnah umno sahaja. tok guru dah ampunkan dosa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 4, 2013 at 7:38 PM

Kan Parti Ajaran Sesat. Sesiapa yang bersumpah laknat, sampai mati pun PAS tak percaya. Tapi siapa yang tidak bersumpah, wow.... anak didik Hadi dan Nik Ajis la tu....eee. Memang kedua2 mereka itu akan dikebumikan selepas PRU 13 ne.. tengok la...

Post a Comment