........... Siapa Nak MAKI My Sinchew.com ? - Takde TAPIS ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Siapa Nak MAKI My Sinchew.com ? - Takde TAPIS !

Thursday, May 9, 201346comments




Kartun diatas MASIH ADA dilaman utama MySinchew.com . Saya baru saja printscreen kannya -


Share this article :

+ comments + 46 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 8:13 AM

babi punya katun

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 8:16 AM

#x###xxxx!!!!!****###!!####xxxxxx**** pnye cina.....harap2 najib & anuwar tgk gambag ni dan nilaikan sendiri kt mana maruah depa berdua!!!!!(tu pun kalau ada maruah)ptuuuiiii!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 8:25 AM

MANA UMNO PERKASA NGO DSB? APSAL TAK BUAT REPORT DGN KADAR SEGERA? JIKA TAKDE REPORT, SKMM DAN POLIS TAK BOLEH BERTINDAK..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 8:35 AM

Aku tak nak maki sinchew ni, sbab ni mmg sifat bangsa ni, tapi aku nk maki melayu-melayu yg sama-sama berjuang untuk brtuankan harbi ni, (maaf,makian tak dapat disiarkan kerana terlalu ngeri dan brutal,hakhak!)

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2013 at 9:08 AM

Kartun it tidak ada cacat celanya, tidak rasis langsung, itu gambaran sebenar. Najib masih nak tunduk pada komuniti cina sebagai pendekatan harmoni, pendekatan yang salah.
PAS pula ikut telunjuk komuniti cina untuk kuasa, pangkat, jawatan menjurus kpd duit.
Kerana mereka bertopengkan ugama - hari ini putrajaya makin jauh, mereka setakat dapat kuasa sorak, pangkat pecacai dan duit plastik.

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2013 at 9:16 AM

tak nak maki.. ini pengajaran yg sgt berharga untuk kita semua.. dlm katun tu digambarkan cina sorg (bersatu) jadi raja, melayu dua org (berpecah) jd pengampu raja..

sedih.. kecewa.. harap2 semua belajar..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 9:24 AM

CINA BUKIT(WIPE ASS)!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 9:33 AM

Bro Din,

Dalam surat khabar star hari ni, Lim Kit Siang cabar DSN untuk quotekan surat khabar cina yg membuat kenyataan rasis. DAP akan turut mengecam surat khabar berkenaan......katanya...

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2013 at 9:36 AM

Assalam Bro

Salahkan orang Melayu yang tamak yang sanggup buang bangsa sendiri untuk jadi hamba pada kaum cina ni... Sendiri mahu ingatlah walaupun serban tinggi kat kepala... Lu jadi tukang cuci tahi cinalah...

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2013 at 9:42 AM

Assalam bro...orang Melayu yang bukak jalan...depa pun jalan la sambil tersenyum..-

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 9:44 AM

Dah tiba masanya kita ambik balik apa saja yang kita dah beri selama ini atas dasar tolak ansur.

Selama ini.....
Kita sanggup berkongsi kuasa.
Kita repair motor & kereta kat workshop mereka. Kita beli barang2 kat kedai atau pasaraya mereka.

Sekarang ckup2lah kita kasi muka kat mereka. Kita tunjukkan pada mereka yang kita mampu membina empayar perniagaan kita sendiri. Kita telah beri mereka KUASA EKONOMI. Tapi itu belum cukup buat mereka. Kini, mereka nak rampas KUASA POLITIK kita pula yang merupakan satu-satunya 'harta' yang masih kita miliki.

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2013 at 9:45 AM

Nah .... terbukti pembaca Dinturtle terdiri dari kalangan mereka yang matang berfikir, tidak cepat melatah, mampu berfikir diluar kotak !

TerimaKasih !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 9:48 AM

Tak lama lagi pada 13 Mei 2013, mereka akan jadikan tarikh tersebut sebagai tarikh keramat. Kita orang Melayu mesti bersatupadu dan bersiap-sedia akan apa jua kemungkinan yang akan berlaku.

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2013 at 9:52 AM

Tak ada apa yang salah dengan katun tu. Itulah yang telah berlaku dalam PRU 13. Kita bukan saja gagal menarik cina ke pangkuan BN, malah kita juga gagal untuk menarik Melayu. Kita gagal eksploitasi isu anugerah Allah spt Kiram, tak ada apa tindakan pun keatas punca masalah, yang memberikan gambaran pada penyokong Melayu PR dan atas pagar bahawa seolah-olah isu tersebut hanya fitnah semata-mata.
Apa pun, perang dengan bangsa Cina tak akan menguntungkan sesiapa. Kita dilihat sebagai kerajaan yang lemah, korup, dan rasis. Apa pun yang mereka tulis dalam media mereka, tak ada apa pun tindakan, seolah-olah itulah kebenaran, hanya semata-mata menjaga hati Cina.
Muhasabahlah wahai para pemimpin

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 10:30 AM

Saya tertarik dengan nombor 13

1) PRU-13

2) 13 Mei

3) Tahun 2013

#Semacam ada perancangan teliti oleh pihak2 tertentu. Fikir2kan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 10:33 AM

@Anonymous

admin dah kasi peluang tak mu pulak dah.

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2013 at 10:33 AM

dalam menghadapi situasi gining...najib mesti bijok

najib patut lantik menteri KDN yang berani dan tegas ..kalu dok gak parok la negara ning..

http://selamatkan-bumi-malaysia.blogspot.com/2013/05/penting-demi-keamanan-negara-ini-najib.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 10:34 AM

@kluangman

I Like!!!! komen sangat positif. kan dah betul Najib sememangnya tunduk dengan DongZong. betul ler tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 10:35 AM

@kluangman

aku rasa Najib tetap akan fremkan gambar kartun tuh kat rumah. itulah Najib sebenar kan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 10:37 AM

@rexuan

PAS jadik duri dalam daging kpd UMNO dan UMNO jadik duri dlm daging dlm PAS.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 10:39 AM

@Anonymous

betul tuh. tuh sebab bangsa tuh selalu nak kat atas. walau mati sekali pun masih nak duk kat atas. tak caya pergilah kat Melaka. mana ada bukit maka ada lah kubur Cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 10:41 AM

@Anonymous

anda ingat Najib ada telor. tuntutan DongZong sedang dirundingkan lagi. Hindrap dah pula tuntut apa apa lagi. macamana pulak dengan orang Jawa, Boyan, Mamak, Bugis, Iban, Suluk dll?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 10:42 AM

@ajai62

asalkan UMNO/BN tumbang. itu jer lah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 10:44 AM

@Unknown

bukan bukak jalan jer bro, ada yang bukak kelengkang pun ada asalkan masyuk.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 10:51 AM

@Anonymous

bang, ada kah anda fikir apa yang diberikan itu dapat ditarik balik? ada tempat tempatnya kerajaan sudah menetapkan dasar tetapi diengkari. contoh setiap pembelian oleh jabatan kerajaan mesti diberikan keistimewaan 10% kepada syarikat Melayu/Bumiputra i.e kiranya harga barang yang ditawarkan bernilai RM100.00 dari syarikat Cina, dan RM110.00 dari syarikat Melayu/Bumiputra. maka pembelian sepatutnya diberikan kepada syarikat Melayu/Bumiputra. berapa ramai yang ikut arahan ini sedangkan Pegawai Melayu sendiri tak ikut, inikan pulak Peg Cica.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 10:53 AM

@dinturtle

sudah dididik dan keterbiasaan. syabas jugak kepada admin kerana telah sedikit sebanyak melahirkan pembaca yang beradab dan berdisplin. ini yang dikatakan kalau asal benih yang baik, jatuh ke laut menjadi pulau.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 11:01 AM

@penyokongketuanan

setiap yang berlaku itu ada hikmahnya bagi orang orang yang bermuhasabah. lihat sesuatu dengan cara positif. segala apa yang berlaku punyai sebab dan kembalilah mencari sebab musababnya. masaalah tidak akan selesai kiranya sentimen sebegini selalu dimainkan. Pemimpin MELAYU yang diatas sepatutnya berasa bertanggungjawab untuk menyelesaikan masaalah. jangan nanti pokok yang begitu besar tumbang disebabkan akarnya. akar itu yang amat penting untuk dijaga dan akar itulah yang sepatutnya dibaja dan disirami berterusan agar pokok itu akan tumbuh dengan subur lagi utk berteduh serta menghasilkan buah yang banyak untuk dinikmati bersama.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 11:03 AM

@Anonymous

sama tak dengan katun punya babi? katun tuh tak babi tapi pelukis tuh yang punyai sifat saprti yang sdr sebutkan itu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 11:06 AM

Apasal nampak pakatan rakyat tunduknya lg rendah dr BN. In reality camni gak kot!!!

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2013 at 11:09 AM

Tiada wakil cina dalam kerajaan sekarang. Inilah masanya. Bak kata pepatah, pisau mentimun dah dalam tangan. Potong tebal? Nipis? Tepuk dada tanya selera.

Ambil balik apa yg Tunku Abd Rahman beri mereka melalui pintu belakang, yg jadi kaya raya kerananya, yg dgn kekayaan itu mereka membiaya DAP dlm kempennya menyerang Islam dan Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 11:35 AM

@kluangmanBagi saya juga sama.... kartun ini sebagai memeperli para pemimpin melayu... tak ada yang rasisnya, itu mungkin kebenaran. Kita tak perlu nak beremosi dgn kartun ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 12:08 PM

Jika saya kata bahawa terdapat diskriminasi dari segi perjawatan n gaji di syrkt yg didominasi oleh bangsa cina terhdap pekerja melayu, adakah saya dikira rasis?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 12:15 PM

Gerak Saraf Untuk BN

1.Pengundi Hantu

BN buat rayuan undi semula dikawasan parlimen yang Pakatan menang dengan majoriti kecil dan mereka kecoh ada pengundi hantu spt Lembah Pantai
http://malaysianreview.com/2013/05/05/keputusan-pru13-parlimen-lembah-pantai-12-myanmar-dan-bangladesh-ditahan-pengundi-hantu/
Pilihanraya kecil terbukti BN boleh menang, jangan takut, bagi pengajaran sikit.

2.Ketua Pembangkang

BN propa agar DAP diberi ketua pembangkang
http://belantan.blogspot.com/2013/05/anwar-kekal-teraju-ketua-pembangkang.html?showComment=1367993829994
Biar puak melayu Pakatan tengok dan rasa seronoknya berketuakan DAP.

3.MB Selangor

BN propa agar DAP diberi MB Selangor. Ng Suee Lim pandai berbahasa Jawa, kalau perlu masuk jawikan.
http://www.youtube.com/watch?v=-WzDz1eHbIg
Biar puak melayu Pakatan tengok dan rasa seronoknya berMBkan DAP. Dah rasa baru tau.

4.Buy Malay

5.3 juta pengundi BN ( 3.9j Bumi/pribumi, 0.8j india, 0.6j cina) layak BRIM.
Kalau bagi RM tentu habis ke kedai bukan bumi. Jadi BRIM RM600 ditukar RM50/bln dalam bentuk 2 kampit beras BERNAS 10kg/bln di agih melalui wakil rakyat/cawangan supaya hubungan pengundi sentiasa tidak putus tiap bulan hingga pru14 dengan wakil BN.

5.Hapuskan Subsidi Makanan

Subsidi makanan 3 billion setahun dihapus bagi mengekalkan BRIM 5.3j x RM600 = 3.18b
Jadi subsidi ini yang sebelum ini tidak sampai ke matlamat kerana diseludup, dapat sampai kerakyat.

6. Subsidi lain yang boleh dihapus 74b

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0609&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_01.htm
Harga keperluan akan naik, tapi tidak bagi pengundi BN kerana mereka dapat subsidi itu secara terus.
74b / 5.3j pengundi / 12 bln = RM 1200/bln bagi setiap pengundi BN.
RM 1200 ini juga diberi dalam bentuk komoditi. Untuk mendapat RM mereka perlu menjual kepada baki penduduk 30j - 5.3j = 24.7j.
Penduduk bandar mungkin mengambil beras, tepung, gula, susu dll. Penduduk kampung pula mengambil lembu, kambing, ayam dll.
Jaringan penduduk bandar dan penduduk kampung ini akan membentuk rakan niaga.
Mereka perlu diingatkan bahwa komoditi ini percuma hingga PRU14, selepas PRU14 mereka akan menjadi agen kepada BERNAS, NFC,
dll serta perlu membayar komoditi ini pada harga agen bila bantuan ini dikurangkan secara perlahan. Tahun pertama lepas PRU14
mungkin perlu bayar RM250 untuk komoditi RM1200 ini, meningkat RM250 tiap tahun hingga tahun keempat dan seterusnya RM1000 bagi komoditi RM1200 yang sama ini. Tiadalah monopoli seperti kedai 1M.
BANTUAN INI HANYA HINGGA PRU14, KERANA GOLONGAN INI TELAH DIDIDIK NIAGA DAN DAPAT BERDIKARI SELEPAS PRU14.
MEREKA PEMEGANG EKONOMI BARU DAN PEMEGANG EKONOMI LAMA PUPUS.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 12:29 PM

Anwar ibrahim harus bertaubat Najib harus buka mata

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 12:50 PM

org cina tengah serang wall FB dato najib, sudah terang lg bersuluh.. cina memang tak puas hati sbb tak dpt perintah. DAP dah perasan habis dia layak jd leader dlm PR. PUra-pura aje sokong anwar, sebenarnya dia akan ugut anwar tiap2 hari jika anwar jd PM..Kurang asam punya cina.. kalau melayu tak sedar juga memang dia bukan melayu sejati..

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2013 at 1:01 PM

Jaga-jaga. Apakah ini juga bentuk 'national reconciliation' yang akan kerajaan buat selepas PRU13?

....................
Reply To This Comment ...................
May 9, 2013 at 1:32 PM

Apa salah kalau angggggap melayu peminta sedekah pada bangsa cina--kih kih kih

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 2:24 PM

Macammana nak baiki moto kat kedai melayu, tak ada langsung kat rumah saya, semua cina. Harap kerajaan membantu melayu islam yang mempunyai kepakaran tapi kurang modal utk memasuki bisnes yang didominasi cina bukit ni. Kedai runcit 1M pun takde, kedai melayu pun takde. Kerajaan letak KR1M, saya yakin ramai melayu menyokong. Selalunya kami tiada pilihan lain. Tauhu pun cina buat melayu makan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 2:32 PM

Najib telah seolah olah mencurahkan garam kedalam laut. Berbilion duit sudah pun dilaburkan namun hasilnya ilek. TGNA menyifatkan mereka mereka yang menerima BR1M saperti haiwan itu benar. Najib mungkin memikirkan semua saperti ayam, pabila ditaburkan makanan, ayam ayam akan datang. Betul ayam ayam akan datang bila diberi makan, tetapi akan beredar bila makanan dah habis atau ayam dah kenyang. Najib telah melepaskan anjing yang tersepit. Najib telah membawa dirinya turun kebawah hingga sanggup memalu gendang Cina seolah olah menunjukkan kepada masyarakat Cina beliau adalah sebahagian dari mereka. Tidak cukup dengan itu, belaiu telah mengetengahkan/memperomosikan anak belaiu yang boleh berbahasa Mandarin untuk memberitahu kepada bangsa Cina beliau bersama sama orang orang Cina dan faham akan denyut nadi mereka (?). Najib telah sanggup memberikan tumpuan kepada kaum Cina dan mencuba memenuhi SEGALA permintaan mereka. Najib telah juga dapat pulangan dari segala apa yang diberikan saperti yang diterjemahkan dalam PRU13.

Hari ini orang orang MELAYU/PRIBUMI kecewa dan terasa terhina. Orang MELAYU/PRIBUMI telah pun mula memberika isyarat berbentuk kata dan penulisan. Setengah dari setengah mereka dituduh pula perkauman dan ada diantara yang terpaksa dilokap. Sehingga bila kah orang MELAYU/PRIBUMI perlu disekat dari mengeluarkan atau menunjukkan perasaan? Sehingga bila kah mereka mereka ini patut berdiam dan memerhatikan penghinaan yang dilemparkan terhadap mereka. Ada kah segala apa tindakan orang MELAYU/PRIBUMI ini salah dari segi undang undang? Bagaimana pula dengan Namewee yang berterangan menghina dan pemimpin pembangkang yang menghasut dan terus menerus menghasut. TGNA yang berterusan dengan fatwa songsangnya.

Sekali diimbaskan, sememangnya malang menjadi MELAYU/PRIBUMI UMNO kerana terjerat dan terhad didalam melakukan apa saja. Terlalu malang menjadi PENYOKONG UMNO/BN yang serba bersalah.

MELAYU/PRIBUMI memerlukan seorang pemimpin yang tegas dan berkhemah dan dapat memandang menggunakan kedua belah mata. Seorang pemimpin yang bertindak menggunakan justifikasi yang adil dan saksama. Seorang pemimpin yang memberikan HAK kepada yang ampunya. MELAYU/PRIBUMI memerlukan seornag pemimpin dari kalangan MELAYU/PRIBUMI yang dapat membela agama, bangsa dan Negara. Bangsa yang berdaulat insya allah akan mendapatkan berkat.

Oelah itu tidak hairanlah dengan kartun yang disiarkan kerana itulah realitinya kiranya bangsa Cina tetap menjadi agenda Najib. Lihatlah pembalasan yang telah diturukan oleh ALLAH. Renungkanlah dan bawalah bermuhasabah, kerana ALLAH tidak memungkiri janji. Baik akan dibalas dengan kebaikan dan jika ianya berlaku sebaliknya, bermuhasabahlah. Ingatlah agama, bangsa dan negara KAMU. Yang dahulu didahulukan dan berpeganglah dengan tertib dalam kehidupan. Jika segalanya telah dilaksanakan, serahkan pula kepada ALLAH untuk menentukan.

Wallahu’alam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 4:30 PM

salam,

saya marah betul kat pelukis kartun ni. tak cukup sorang lagi. mana pemimpin pas? bukan 2 sahaja tetapi ramai lagi. tapi kenapa ah jib gor dan ah nuar beng sahaja. ah di cit atau ah jis kit tak ada pulak. patutnya kartun tu menunjukkan maharaja cina nak tunggang babi, berebut pemimpin nak jadi babi supaya maharaja cina dapat tunggang babi.

bagus pelukis kartun ni. pandangan yg sangat tajam dan menyedarkan. ( entah la kot. mungkin dalam sindrom denial lagi)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 4:47 PM

masalahnya ...

berapa ramai melayu boleh bercakap bahasa cina ... untuk faham apa isi kandungan yang dibincangkan apabila sesama cina bercakap.

berapa ramai melayu boleh baca tulisan bahasa cina ... untuk faham apa isi kandungan yang dibincangkan dalam akhbar ataupun buku bahasa cina ...

salah satu falsafah perang tulisan seorang panglima atau pahlawan cina ialah ia menekankan konsep mengenali kekuatan dan kelemahan musuh dan juga kekuatan dan kelemahan pasukan sendiri agar kekuatan yang sepadan dan taktikal yang sepatutnya digunakan semasa peperangan melawan musuh ... sekiranya kita gagal memahami falsafah ini bagi pahlawan cina itu ... sebenarnya kita menuju kekalahan dalam pepperangan walaupun kita menang dalam peperangan tersebut ... kerana mungkin kekuatan yang dihantar tidak setimpal dengan kekuatan musuh yang dihadapi ...

perubahan yang pertama yang perlu bangsa melayu lakukan ialah memahami penulisan dan percakapan bahasa cina ...
agar bangsa melayu tidak ditipu oleh kerana kelemahan bangsa tersebut ...
perubahan kedua ialah memahami sosio-budaya bangsa cina ...
ingat bagaimana bangsa inggeris menakluk tanah melayu ... mereka disamping menakluk tanah melayu mereka juga mengkaji sosio-budaya bangsa melayu ... untuk apa ... untuk menakluk sosio-budaya bangsa melayu itu sendiri dan mengkaji kelemahan dan kekuatan yang ada pada bangsa melayu agar dengan itu mereka mampu menguasi bangsa melayu dengan mudah ...

bagaimana nak mengkritik penulisan ultra kasiu dalam bahasa cina jika kita tidak memahami penulisan yang digunakan ...

kita hanya mampu mengkritik kartun sedangkan sebuah kartun boleh diberi pelbagai tafsiran ... bergantung kepada di mana kita dan siapa kita ...
faham maksud hamba ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 7:01 PM

@Anonymous

jangan marah bro. saperti juga Namewee, dia tuh pun creative.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 9, 2013 at 7:53 PM

Yeah, betul tu. Kita ni banyak bgantung ngan org cina. Nak beli beras, kat supermarket cina, nak repair keta, gi workshop cina..balik balik cina, benci benci pun, tpaksa harap org cina. Hehehe..*!*
PCP84

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 3:09 AM

Err nak maki ke..? LANCAUlah...kartun perasan. BN 133 kerusi > 86 di Semenanjung, 47 dari Sabah & Sarawak. Jadi Sabah & Sarawak adalah 'Kingmaker' untuk PRU13. BN perlu jaga dan tumpukan perhatian pada Sabah & Sarawak... jangan bagi diaorang lompat! Biarkan saja Si Sepet dengan labu-labunya.

EVLee.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 11, 2013 at 11:52 AM

@Anonymoushehehe.. Kalau camtu, semua CINA BUKIT, sila menetap atas bukit sahaja dan gunalah tisu kitar semula untuk lap bontot anda. Kalau takut sangat tahi yang bakal dilap itu bakal menghilangkan "TUAH"(DUIT DUIT DUIT)anda..SILA LAH MAKAN TAHI ANDA SENDIRI WAHAI CINA BUKIT YANG SANGAT KIASU KIASI,SUPER RASIS,CHAUVINIST!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2013 at 11:06 PM

Cina babi. Pandi kutty cina. Fuck u chinese. Bloody fucking bastard chinese. Makan taik babi. Sial cina. Lap jubuq pakai tisu. Cibai cina

Post a Comment