........... Perpaduan Kaum dari Kacamata Pas dan Umno | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Perpaduan Kaum dari Kacamata Pas dan Umno

Tuesday, May 21, 201312comments

Dibawah saya copypaste satu artikel dari seorang blogger pro PR -


Dengan berkumpul beramai2 pelbagai kaum atas alasan politik, adakah itu menunjukkan PERPADUAN ANTARA KAUM ?


To be fair, imej dibawah ini juga ..... adakah dengan beramai2 pelbagai kaum berhimpun dan menunjukkan jari telunjuk ke atas , menunjukkan PERPADUAN ANTARA KAUM sudah tercapai ?



Apakah PERPADUAN ANTARA KAUM itu di nilai melalui penyertaan rakyat berbilang kaum dalam satu-satu majlis ? Habis saja majlis, masing2 pun pulang ke kelompok masyarakat kaum masing2 ....

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2013 at 8:47 PM

Kesimpulannya, melayu tetap melayu, cina tetap cina . Biar bpuluh ribu jari diangkat, jurang tetap ada. Hai, apa boleh buat..

....................
Reply To This Comment ...................
May 21, 2013 at 8:53 PM

Adakah tindakan 'tegas' polis dan kdn terhenti setakat adam adli saja?Apakah adam adli akan dibebaskan begitu saja bila tekanan demi tekanan diterima oleh polis dr pembangang?

Perpaduan kaum bagi pas adalah 'asalkan menentang kerajaan ubn'..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2013 at 9:20 PM

Saya rasa perpaduan kaum2 diMalaysia dari kaca mata Umno dan Pas ,tidak banyak bezanya.Orang Melayu lazimnya,mudah cair hatinya ,lebih2 kalau dikhabarkan ada kaum Cina yg memeluk Islam.Lalu simpati berbentuk kasih sayang pun melimpah-limpahlah keluar malah keperihatinan yg ditunjukkan melebihi sayangkan Melayu Muslim sendiri.Baiknya Melayu...eh eh eh Muslim.Perihal Adam Adli pula,kalaulah dgn adanya Cina Melayu dan India .dlm demontrasi aman itu ditaksirkan sebagai.. "tembok perkauman telah diruntuhkan" maka tdak apa yg nak saya katakan lagi .Terpulanglah pada diri masing-masing.Kita tengoklah barang sehari dua nanti.Sesudah puluhan tahun,baru Melayu Umno ,mengerti apa yg tersirat dari apa yg tersurat.maka diharapkan Melayu Pas ,jgnlah pula tak ambil iktibar dari apa yg berlaku .Kalau sekali tertipu bolehlah dikatakan "tersilap" tap kalau dah dua tiga kali.....bodoh dan bangang melantun-lantunlah jawabnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2013 at 10:10 PM

Pernahkah anda tengok Cina atau India singgah di restoran Pas atau Melayu PKR?

Apa maknanya?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2013 at 10:15 PM

Perpaduan ikut perspektif kepartian (dalam kolek pembangkang) adalah seumpama perpaduan yang telah ujud dalam kolek BN selama ini. Yakni, tidak ada apa yang baru melainkan copy & paste semata-mata.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2013 at 10:20 PM

Perhimpunan dan sokongan puak2 malaun tu terhadap mangkok sekor tu hanyalah sebagai reheasal serta amaran kpd kerajaan sekiranya aljubb ditahan... Polis pun buat trial terhadap anak seluang dulu, nak tengok apa jadi.....
Serius saya beritahu, sebenarnya rebung dah jadi buluh, bayu dah jadi taufan.... Kdn telahpun membuka empangan.... Tiada cara lagi dah untuk menutup.... Negara akan bergolak jika mereka tegas.... Negara juga bergolak jika mereka tak bertindak.
Saya rasa zaman Najib, kerajaan tiada upaya nak membendung taufan ini..... Kita tunggu apa nak jadi, itu saja yang boleh kita buat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2013 at 10:27 PM

Bro..tak salah kalau aku ckp pemimpin dan penyokong hamPas ni ibarat najis..babi dan membabikan...semua sifat Allah dah beri tpi tetap tak tau guna...ptuiihhh!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2013 at 11:53 PM

Perpaduan dengan kaum cina? Dah jadi buluh baru nak beriya-rayu berpadu. Kenapa tak dilentur awal-awal ketika masih lagi rebung. Kalau dah jadi buluh memang susah nak diubah sebab kiasunya terlalu tebal. Sebab tu lah najib mudah tertipu dengan lakonan mereka. Kalau di dada karpal bulan. Di dada orang cina pulak ada roket.

Guru-guru kiasu dah tanam roket dalam setiap dada anak-anak murid berbangsa cina. Oleh sebab itulah, sekolah cina perlu dimansuhkan supaya mereka sedar bahawa negara ini dikongsi bersama. Sama ada ekonomi atau politik, segala-galanya perlu dikongsi bersama. Melayu, Cina dan India perlu bergerak seiringan dan mana-mana kaum pun tidak sepatutnya tercicir dalam arus globalisasi. Kita perlu mengekang monopoli dalam perniagaan. Kalau nak buat meritokrasi, pastikan persaingan itu adil dan tidak berat sebelah. Bagaimana seorang anak melayu yang tinggal di luar bandar nak bersaing dengan anak cina yang tinggal di bandar. Bagaimana syarikat kecil milik bumiputera nak bersaing dengan syarikat gergasi milik kaum cina. Sebab itulah saya kata, jika ingin mewujudkan meritokrasi, pastikan persaingan itu adil.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2013 at 1:04 AM

new kdn ,ada bran

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 22, 2013 at 9:15 AM

itu je? setakat itu je dah kata adam adli mewujudkan perpaduan kaum? kah kah kah...apelah bodoh sangat blogger pembangkang nih..kalau setakat perhimpunan camtu, apala sangat.

baru2 ni aku join video game contest, semua kaum semua bangsa ada. takde marah2..takde gaduh2..takde politik2..semua seronok je. jadi kiranya penganjur game itu lebih terer dalam perpaduan kaum daripada si adam adli bangang tu lah kan?

....................
Reply To This Comment ...................
May 22, 2013 at 9:19 AM

Bullshit....
Di universiti, buat gotong royong (aktiviti sukarela-kerja ramai2-muafakat), kaum cina paling sikit turun. Org lain cuci jamban untuk dia buang air.
Bila buat event bermerit, puak2 ni paling ramai turun, sesi akhir sekali, hanya untuk dapatkan cop merit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 4:23 PM

Perpaduan Kaum yang ditunjukkan pada foto di atas sebenar-benarnya mempunyai agendanya yang tersendiri...

Bukan begitu?

Post a Comment