........... Pas Katanya Tolak Keganasan TAPI Pas Tidak Nyatakan Tolak Himpunan Haram 505 ? ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pas Katanya Tolak Keganasan TAPI Pas Tidak Nyatakan Tolak Himpunan Haram 505 ? ?

Monday, May 20, 201310comments




Benarkah Pas menolak cara kekerasan jalanan untuk menjatuhkan kerajaan dan memilih cara demokrasi sepertimana yang diwar2kan ?

Terbaru MB Kelantan Ahmad Yakob turut ikut serta menyatakan pendirian yang sama -

“Dalam hal ini, saya teguh bersama kepimpinan Pas Pusat yang menegaskan bahawa dari dulu hingga sekarang sentiasa memilih jalan demokrasi berasaskan kepada pendirian bahawa itulah jalan terbaik setakat ini untuk menukar kerajaan yang sedia ada di Malaysia kepada kerajaan yang lebih baik.

“Bermakna saya juga tidak bersetuju dengan jalan kekerasan untuk menjatuhkan kerajaan dan juga memohon agar proses pilihan raya dihormati,”


“Jika pilihan rakyat Kelantan tidak dihormati, bagaimana pilihan rakyat di tempat lain akan dihormati,” - SINAR

Apa yang ingin saya timbulkan disini adalah pertanyaan - Apakah kenyataan2 Pas tolak kekerasan seperti diatas dan sebelum INI hanyalah satu kenyataan UMUM atau secara SPESIFIK ?

Gambaran yang diberikan seolah kepimpinan Pas menolak Himpunan Haram 505 kerana ketika ini Anwar sedang sibuk berkempen tapi kalau anda perasan, tidak ada satu pun kenyataan yang merujuk secara spesifik kepada Himpunan itu.

Atau kepimpinan Pas sebenarnya sedang bermain politik ...... yakni menyokong secara senyap dengan membiarkan ahli2nya IKUT SERTA dalam Himpunan Haram 505 tapi waktu sama menjarakkan diri dari sebarang unsur keganasan sekiranya berlaku nanti ?

Saya bertanyakan ini kerana saya telah berjumpa dengan beberapa notis yang menghebahkan program Himpunan 505 yang bakal diadakan di Kuala Terengganu yang di tepek ditempat2 tertentu contohnya di surau2 yang dikenali jemaahnya ramai pro Pas.

Jelas perbuatan ini TIDAK menunjukkan yang kepimpinan Pas menolak Himpunan Haram 505 Anwar !

Atau kepimpinan Pas dalam mereka memberi persepsi mereka menolak keganasan jalanan, Pas tidak menganggap Himpunan Haram 505 sebagai termasuk dalam kategori itu. Kerana sok-sek yang saya dengar dari mulut2 orang Pas sendiri, mereka sekarang ini TERUJA hendak turun bersama meramaikan majlis haram itu.

Himpunan Haram 505 yang cadang diadakan di Alor Star esok dan di Kuala Terengganu Khamis ini bakal membuktikan apakah benar persoalan yang saya sebutkan ini kerana kedua2 tempat ini majoritinya orang Melayu.

Jadi saya amat berharap pihak media perdana untuk mendapatkan pengesahan dari kepimpinan Pas apakah pandangan mereka secara SPESIFIK terhadap Himpunan Haram 505, supaya mesejnya JELAS kepada kita semua apakah Pas menyokong atau menentang.

Jangan kita TERTIPU dengan Politik Pas !


Kerana apa yang digambarkan sebelum ini ternyata TIDAK SAMA dengan apa yang ada dalam pemikiran orang Pas akar umbi berkaitan Himpunan Haram 505.


RAKYAT MALAYSIA, KATAKAN KEPADA ANWAR -

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
May 20, 2013 at 8:21 AM

Dah biasa, cakap lain buat lain ! Lain di mulut lain di hati ! Takiyah kata syi'ah, tahaluf siyasi kata mrk !

....................
Reply To This Comment ...................
May 20, 2013 at 10:01 AM

Yang mereka maksudkan dgn tolak keganasan itu, kita kena faham... itu adalah keganasan polis. bukan kita tak biasa dgn taqiyyah puak2 pas ni, dipihak mereka mereka kata luahan hati rakyat, dipihak polis pula, mereka terjemahkan sebagai keganasan.
puak-2 yang dibolehkan berbohong dalam politik ini juga adalah yang mendakwa islam itu syumul, ambil islam, ambil secara keseluruhan, tidak boleh amalkan sekularisme.... itu untuk umno saja, tapi untuk mereka (mereka saja) yang boleh melanggar ajaran tersebut. orang lain tak boleh... haram.....

....................
Reply To This Comment ...................
Iliyas
May 20, 2013 at 11:26 AM

Din, saya rasa kenyataan kepimpinan2 PAS ni bukan merujuk kepada himpunan 505 Anwar tu. Tapi himpunan yg dirancang Haris Ibrahim, yg spesifik utk jatuhkan kerajaan. Karpal Singh pn kata DAP mnolak himpunan Haris Ibrahim ni, tp bukan himpunan haram Anwar. Ada beza

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 20, 2013 at 11:54 AM

Just nk tau, kws mane yg PR duk kate blackout tu. Setakat sy cari dlm blog pro PR yg dinyatakn plak kws mane.....adakah ini perpepsi semata2?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 20, 2013 at 2:09 PM

Mulut bontot ayam.itulah pas

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 20, 2013 at 8:24 PM

ORANG MELAYU ...ISI MINYAK DI PETRONAS SAJA

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2013 at 3:17 PM

Kalau isunya adalah GE yang didakwa tidak bersih, masakan Dap boleh dapat 38 kerusi?

Kalau GE 100% bersih maka mereka layak dapat 100% kerusi dipertandingkan?

Justeru, kalau ada pihak nak kemenangan 100%, memang tepatlah saranan KDN iaitu mungkin kat tempat lain lebih sesuai untuk mereka dapatkan kemenangan 100%!

Cumanya di mana ya? Singapura? Timbuktu?

....................
Reply To This Comment ...................
May 21, 2013 at 6:50 PM

@AnonymousTIDAK ADA kawasan mengundi yang balck out semasa PRU13

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 21, 2013 at 7:48 PM

@dinturtle

kalau blackout sekalipun masakan SPR yang salah?

lagipun bukankah tugas wakil mana-mana parti untuk bersiap sedia berdepan dengan apa saja kemungkinan?

ha, ha takkanlah torchlight pun parti tak mampu sediakan? mana pigi duit bantuan luar negara? masuk poket individu ker?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 10:52 AM

Ini ULAR-MAK ALAMAK dia bekerja bukan demi memelihara syarat Allah Maha Suci dan Penyayang semata-mata, tapi ikut apa yang sesuai dengan tuntutan ideologinya, dan saluran nafsu amarahnya.

Apa mahu kata lagi.... Daripada permulaan kisah berdukacita bertahun-tahun ke belakangan ini, seorang tok guru (mengakui diri sebagai mursyidul am, tapi berbau wahhabi) telah bersyubahat dan bersekongkol demi untungan politik dengan seekor kaki liwat dengan laki2 bertubi-tubi mahupun penzina dengan bini2 orang bertubi-tubi, lagi pun terkenal sebagai sekutu zionis zalim itu???

Post a Comment