........... Orang Pas Dah Tengok Ni ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Orang Pas Dah Tengok Ni ?

Sunday, May 12, 201327comments




Saya rasa tak perlu nak komen apa-apa ...

Share this article :

+ comments + 27 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 10:10 AM

kalaulah kedua dua UMNO dan PAS dapat disatukan, alangkah baiknya. tapi Nik Aziz telah menyatakan beliau akan meludah muka orang yang mengesyorkan cadangan itu kepadanya. malang sungguh nasib MELAYU ISLAM. BANGSA dan AGAMA serta MUSUH yang sama tetapi PEMIKIRAN dan PENDAPAT yang berbeza. mungkin ini yang dikatakan SERUPA tetapi tidak SAMA.

selagi PAS berperinsip ENGGAN duduk semeja dengan UMNO, selagi itulah PERPADUAN UMMAH tidak dapat diperolehi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 10:19 AM

Mana Pas ada kesah. Semua tu tak penting asalkan UMNO tumbang.

....................
Reply To This Comment ...................
Areyougonnagomyway
May 12, 2013 at 10:23 AM

Nik Aziz, Husam dah takda sulte kelate toksey..kita tengok ada kemajuan akal tak lepas ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 10:29 AM

@Areyougonnagomyway

Aku tak fikir ada selagi mursyidul 'am PAS disandang Nik Aziz.

....................
Reply To This Comment ...................
May 12, 2013 at 10:33 AM

Aganyer lah, sulte kelate tok se nik aziz, pasal tu die tak jd mb. Die saje je buat alase nok berhenti. Sulte kelate pun nokkan mb yg lebih muda dan sihat utk kebaikan rakyat baginde. Aku agak je, kerana aku pelik, tak ribut tak ade angin, tiba2 nik aziz tokse jadi mb padahal, die kata selagi parti mau, dia sudi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 10:46 AM

kalau bn tumbang maknanya yang naik bukan kerajaan islam. tapi kerajaan kafir. Alhamdulillah Allah masih lindungi Malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 11:06 AM

kalaulah bn dan pas bergabung pastinya byk benda dpt diselesaikan.Cthnya perihal undang2.Wlpun tak dpt jlnkan hudud sepenuhnya tapi.dpt buat separuhnya pun ok ,buat masa tredekat

....................
Reply To This Comment ...................
May 12, 2013 at 11:24 AM

Sekadar pendapat yg xtahu nk luahkan dimana,jd terpaksa menumpang. Mungkin lari tajuk sikit,cuma sipi2.
Ramai yg timbulkan kerajaan perpaduan umno+pas. Bg saya,ini bkn idea yg paling efisyen. Sekarang rasanya kita xperlukan pon kerajaan perpaduan ni. Utk apa kerajaan perpaduan klw matlamat,usaha dan perjuangan yg berbeza?tido sbantal,mimpi lain2.hasilnya,bangsa kita akan diketawakan saja.contoh terbaik gabungan pas+pkr+dap=pr. Dr kerajaan perpaduan,lebih efisyen klw pas dgn cara pas,umno dgn umnonya. Cuma,matlamat,usaha,perjuangan utk bangsa dan agama diutuhkan. Suara dlm pro dan pebangkang mesti ada,utk elak ditolak secara total. Biar bpolitik dibatasi perjuangan bangsa dan agama.biar selari klw nk memperkasakan bangsa dan agama,buang sentimen politik bbeza. Contoh tbaik,mca+dap. Xpenah pon ada niat nk gabung,tp klw bab bangsa sama naik...sama tunjuk tocang.
Perasan xperasan,kira congak tambah graf yg din bg,melayu islam majoriti 2/3 parlimen.boleh la bentang isu hudud. Lgpon,sibuk dlm fb kata LGE karpal dh setuju. Kan???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 11:37 AM

nanti mp bkn islam dlm pakatan masuk islam lah. apa mung nak sibuk. pas berjaya islamkan mereka nanti bila bentuk kerajaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 11:37 AM

Camne nak buat hudud. Mimpi je lah.

....................
Reply To This Comment ...................
May 12, 2013 at 11:55 AM

Kan bagus kalau umno bergabung dengan pas? Majoriti orang islam dalam parlimen nak usul kan hudud usul la mustahil la kalau ada orang islam yang lain tolak usul tu kecuali dia tu munafik la.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 11:58 AM

ini nampak mcm kerajaan kapir pakatan rakyat.... lagu mana pas mau cakap negara islam?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 11:59 AM

Orang PAS bukan paham pun.....apa ke benda peratus peratus ini......yang dia orang cukup hayati dan selami buai telor nik Aziz,bengkang bengkok batang Hadi Awang dan tegang kendur batang Husam Musa.

Apa pun tahniah PAS telah Berjaya diKafirkan oleh DAP dan PKR. Harun TAib, tak payah melalak PASAL islam. Islam kamu islam jelek dan brangset.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 12:44 PM

http://www.ridhuantee.blogspot.com

Salam Din, ang da baca artikrl baru prof ridhuan? jom pi baca artikel terbaru Prof Ridhuan Tee..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 12:52 PM

BOSE...BOSE...BOSE..BO LA WEI KECEK HAL POLITIK. HOK KALOH, KALOH DOH, JADI LA NI MARI KITO PAKAT-PAKAT BUAK KIJO. KA GUANO DEMO?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 1:11 PM

setakat letak pie chart mcm tu budak tadika pun boleh buat.. Kau ni keje pak guard je ke?

....................
Reply To This Comment ...................
May 12, 2013 at 1:52 PM

@terjuntirukYa, tak perlu bergabung pun Umno-Pas. Yang penting boleh duduk semeja gelak2 tepuk bahu pekena teh tarik !

....................
Reply To This Comment ...................
May 12, 2013 at 1:54 PM

@AnonymousKenapa kalau saya kerja Pak Guard sekalipun ?

....................
Reply To This Comment ...................
pemuda surau
May 12, 2013 at 2:15 PM

Ada PAS kesah? Ada PAS peduli?.....janji UMNO hancur, K.O, sebab UMNO main rasuah, tolak Islam...bla bla...tamau hudu...bla bla....DAP dah terima ISlam....bla bla bla....Aduih la PAS...sampai bila la org Islam nak kuat?

....................
Reply To This Comment ...................
May 12, 2013 at 2:27 PM

Awat? Pak guard ja ka reti wat pie chart?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 2:29 PM

pie chart ke..graf bar ke..percentage ke..itulah hakikatnya. dah terbukti melayu pas dan pkr menyokong kerajaan kafir!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 3:11 PM

Hadi Awang telah megkafirkan UMNO. Oleh kerana tidak lagi dianggap seagama dengan mereka, elok saja kita hentikan beri salam kepada orang PAS, sebalik kita ucapkan, 'Hidup DAP, Hidup DAP', bila bertemu mereka.

RD.

....................
Reply To This Comment ...................
May 12, 2013 at 9:47 PM

@AnonymousTengoklahtu din...... Betapa brilliantnya penyokong pr... Bukan isi dan apa yang digambarkan oleh carta, tapi benda alah carta tu yang dipertikai. Kalau diberi maksud hadis atau AlQuran, bukan isi nya yang difahami, tapi jenis tulisan yang dipertikai....
Kalau org kata bodoh, bukan main marahnya dia....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 12, 2013 at 11:01 PM

mse nk ngundi br ni,pas ade ltak banner carta pai tnjukkn Mp islam lbih rmai dlam Pr..dlam BN x smpai sparuh pn MP islam..lpas ngundi terbalik plak...Pas dh tkar pjuangkn negara berkebajikn,bkn lagi negara Islam..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 13, 2013 at 3:00 AM

Tak boleh bersatukan PAS dengan UMNO sebab PAS sudah tercemar dengan perkauman wahhabi "tercampur" syiah dan pun bersekutu dengan liberal sekular (PKR) pula.
UMNO (JAKIM) selama ini kuat menyokong tokoh agama Melayu yang berakidah Ashairah dan bermadzhab Syafii.
Orang Melayu hanya akan bersatu atas fahaman Tauhid, Fiqh, dan Tasawwuf dalam ajaran Islam. Inilah curriculum Jawi tok nenek moyang kita di Nusantara turun kemurun daripada zaman Raja Melaka (abad 9 Hijriyah) dulu kepada Tokku Paloh (abad 13 Hijriyah) kepada Tok Kenali pada zaman kita sekarang (abad 15 Hijriyah)

Ya arhamar Rahimin irhamna wal mukminin, taqqabal minna ya Karim.

....................
Reply To This Comment ...................
May 13, 2013 at 1:06 PM

MP islam dah ramai dlm BN, apa lg laksanakan lah hukum Islam.. Doh mung kata mumg islam buat lah, berani ke? mung kan parti memerintah, buat lah, confirm next PRU PAS tutup kedai kalu mung parti memerintah laksanakan hukan Allah..

....................
Reply To This Comment ...................
May 13, 2013 at 1:12 PM

@mazmeeMung buat lah ! Mung buat lah ! hahahahaha .... semangatnya kita....

Kita utamakan mana yang penting dulu .... macam PRESIDEN PAS HAJI HADI pernah kata tahun lepas -

"Bagaimanapun, ia mesti dilaksanakan mengikut proses demokrasi. Kita dahulukan yang mana dahulu, kita selesaikan masalah, atasi kemiskinan dahulu. "

Post a Comment