........... Melayu Ucapkan SELAMAT TINGGAL Pada Pulau Pinang ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Melayu Ucapkan SELAMAT TINGGAL Pada Pulau Pinang !

Sunday, May 26, 201314comments




HANYA PARTI CINA di Pulau Pinang saja yang boleh pegang jawatan Pengerusi BN Negeri. 

Kalau pemimpin2 cina Mca dan Gerakan MENOLAK tawaran itu ? Takperlah ...... Umno tolong PANGKU dulu, Umno akan pegang BAGI PIHAK Cina, BUAT SEMENTARA jer..... nanti bila ada pemimpin Cina nak pegang balik, Umno akan bagi lah.

Kita biasa dengarkan - Kalau ekonomi dipegang oleh Cina, biarlah Melayu yang pegang politik. TAPI BILA KEDUA2 EKONOMI DAN POLITIK DIPEGANG OLEH CINA - APA MAKSUDNYA ? ?

Nak harap Pakatan Rakyat ? Sama jer ...... 

Jadi bila BN DAN PR pun dah sama-sama AKUR Pulau Pinang MESTI Cina yang pegang, dimanakah lagi Melayunya Pulau Pinang ?

Fikir sendirilah ..... lagi 10 tahun, apa akan jadi kepada sosio politik di Pulau Pinang ? Siapa penduduk bahagian PULAU Pulau Pinang ? Siapa pemilik tanah bahagian PULAU Pulau Pinang ? Siapa pemilik ekonomi bahagian PULAU Pulau Pinang ? 

PULAU PULAU PINANG SIAPA PUNYA ?

APAKAH KITA MAHU BIARKAN SAJA KEADAAN YANG MENENTUKAN NASIB MELAYU DI TANAH MELAYU ? ?

Dari  mstar -

Umno Sedia Memangku Tugas Pengerusi BN Pulau Pinang 
 
GEORGE TOWN: Umno Pulau Pinang bersedia memangku tugas Pengerusi Barisan NAsional (BN) negeri sehingga Gerakan dan MCA bersedia untuk memegang jawatan nombor satu itu kembali.

Pengerusi Umno negeri, Datuk Zainal Abidin Osman, berkata pengumuman dibuat berikutan Teng Chang Yeow yang sebelum ini melepaskan jawatan terbabit selepas gagal memenangi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Tengah.

"Kita (Umno) hanya akan memangku jawatan terbabit kerana berpegang pada perjanjian sebelum ini, bahawa hanya parti yang mewakili kaum Cina di negeri ini akan memegang jawatan Pengerusi BN negeri," katanya dalam sidang media di Menara Umno, Jalan Macalister di sini pada Sabtu.

Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2013 at 2:59 PM

melayu 45% cina 45% di penang tapi pengundi cina 53% di penang sebab melayu tak berdaftar sebagai pengundi menyebabkan kaum komuniSIAL ni menjadi raja babi di penang !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2013 at 3:02 PM

AKU LAHIR DAH DENGAR CINA TIPU MELAYU HINGGA KE LE NI = DAH NAK KIOK DAH

....................
Reply To This Comment ...................
May 26, 2013 at 3:04 PM

@Anonymous1- Dibahagian PULAU ?

2 - Jika tidak ada apa2 tindakan affirmatif bagi menjaga kepentingan Melayu dibahagian PULAU, apakah masih ada MELAYUnya di bahagian PULAU ?

Ini bukan artikel BN-PR tapi artikel KETUANAN MELAYU DI TANAH MELAYU !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2013 at 3:07 PM

Perjanjian apa ni, ya Allah..British dah pergi, tapi penjajahan satu ni yg kita x blh nk buang lg, penjajahan kolonialis Cina. Maaf kata.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2013 at 3:09 PM

Sultan kedah ambik balik pulau pinang..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2013 at 4:19 PM

Kenapa lah Melayu asik kehilangan pulau2 ye. Masih tido lagi?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2013 at 5:24 PM

tak payah tunggu 10 tahun lagi, next election, rasanya MELAYU dah terus layu. tambahan pulak UMNO nak merge bersama parti lain kedalam SATU parti. kemana kah lagi hendak dipertaruhkan masa depan MELAYU? pemimpin pemimpin MELAYU yang kat atas tuh telah menghkhianati amanah. aku pangkah UMNO/BN supaya masa depan dan hak keistimewaan orang orang MELAYU terpelihara. nampaknya kena KONGSI jugak ler dengan bangsa lain. aku harapkan pemimpin nombor SATU dan dua sahaja tubuhkan parti lain untuk semua kaum dan biarkan saja UMNO diterajui oleh mereka yang lebih berwawasan.

....................
Reply To This Comment ...................
May 26, 2013 at 5:26 PM

Melayu memang tak paham paham.
Leteh dah berhujjah melayu tetap tak mau paham.?

Tambah laa ni ada melayu PR.
Lagi pening.
Sebelah sini punya lebai nampak alim warak.
Sebelah sana liberal bukan mein. Lesbian bisex Gay semua depa Sokong.

Heran? Jangan heran.

Pasai yg dok kapok dua dua belah ni pulak
Cina Christian. ..baguih punya dakwah.

Melayu melayu

....................
Reply To This Comment ...................
May 26, 2013 at 6:20 PM

apa ingat apa, ni tanah melayu, bukan tanah shang hai, so kamu mahu apa wahai cina

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2013 at 7:41 PM

bukan melayu tak mendaftar untuk mengundi ... tetapi cina memang pandai main wayang dan politik ...
mereka (cina) yang tinggal di kampung, contohnya di Baling atau Kulim ... yang mana adun atau ahli parlimen di tempat tinggal mereka samada dari kerajaan atau pembankang adalah melayu ... mereka akan daftar di Pulau Pinang ... kerana mereka ini ada membeli ataumenyewa rumah di pulau pinang ... semasa pru atau prk mereka (cina) tinggalkan golongan cina yang dah tua dan berusia di kawasan kampung dan cina yang tua inilah yang jadi penyokong kepada kerajaan ... tetapi bab mengundi ... hem entahlah ... dan sekiranya ada program yang dibuat yang melibatkan kaum cina di kawasan kampung tadi ... maka berduyun-duyunlah cina turun menyokong majlis itu ... er macam mereka buat kat program najib alias ah jib gor ... dan beratus ribulah sumbangan masuk ke dalam persatuan cina di kampung itu dan begitu juga dengan bantuan kewangan kepada sekolah cina ... maka melayu / umno akan terus ditipu oleh wayang cina ini ... kerana ah jib gor memang tidak faham dengan cerita wayang cina ini ... kerana sayangnya kepada cina amat kuat ... walaupun bininya dan kaum kerabat ah jib gor ini adalah melayu ... tetapi din ... engkau cuba cek tengok ... betulkah ah jib gor ini berdarah melayu tulin ... aku takut darahnya adalah bercampur dengandarah cina ... macam nizar sembahyang lilin tu ... kerana berdarah campur cinalah maka nizar sembahyang lilin sanggup menjadi balaci dap ... dan dipertahankan oleh dap dengan penuh komitmen ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2013 at 1:03 AM

Andai penyatuan umno dan pas dpt dilaksanakan dan melayu menguasai dua pertiga di parlimen adalah tidak mustahil untuk kita mendapatkan pulau pinang semula kerana segala perubahan bermula di parlimen.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2013 at 2:03 AM

Satukan org melayu. Kuasai dua pertiga parlimen. Jadikan hj. Hadi Ketua Menteri Pulau Pinang. Itu lebih baik daripada ia jatuh ketangan cina dap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2013 at 11:06 PM

species melayu jenis ape yg jadi pemimpin umno sekarang nie ye ..... betul ker korang nie nak merperjuangkan nasib org melayu @ sekadar retorik korang je nk mendapatkan kuasa .... aku rasa umno kena buat rombakan besar-besaran la, mana yg x berjiwa melayu,yg lembik,lemah,pengecut,yg suka tido dan yg sekadar nk kumpul kekakayaan tolong la diberambus kan,aku pun dah muak ,sakit hati pun ade, jgn sampai x relevan satu hari nanti ...

....................
Reply To This Comment ...................
May 28, 2013 at 9:55 PM

Melayu p Pinang,jangan jadi pondan la,dah la main boria pun dah ta tau...ada peluang tak tau guna !!!

Post a Comment