........... Lagi Bukti Statistik - Ranking 20 Majoriti Tertinggi Kerana Undi Cina | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Lagi Bukti Statistik - Ranking 20 Majoriti Tertinggi Kerana Undi Cina

Tuesday, May 28, 201317comments

Saya dah lama nak tulis artikel ini, sejak Carta Ranking dibawah ini mula disebarkan dengan penuh kebanggaan oleh cai-cai Pas termasuk Harakah sendiri. Saya dah boleh agak yang ranking dibawah pasti ada kaitannya dengan pengundi Cina tapi tak berjumpa dengan fakta2 pecahan mengikut kaum sebelum ini.

Akhirnya ketemu apa yang dicari di Utusan. TERNYATA telahan saya benar .... Seperti juga analisis yang dibuat oleh Syedsoutsidethebox sebelum ini - KLiK,  yang menunjukkan Undi Popular yang dimenangi oleh PR sebenarnya hanya terhad kepada 4 Negeri saja dan secara tak langsung juga membuktikan yang PR bergantung kepada Undi Cina, Carta TOP20 Majoriti Tertinggi yang cai-cai Pas banggakan sangat itu juga menunjukkan 

- Dari 19 kedudukan yang dimiliki oleh wakil PR, 15 adalah dari DAP.

- 17 dari 20 dalam senarai ranking juga kerusi2 yang majoriti pengundinya adalah Cina.

- 11 kedudukan juga majoriti pengundi cina adalah melebihi 70%

- Paling membanggakan, wakil Pas hanya 1 .... patutlah cai-cai Pas begitu teruja dengan carta itu !



P122 Seputeh -  51,552  DAP
Jumlah Undi: 71,859    
Pengundi: 85,976 Pecahan Kaum: M:5.62%   C:89.69%   I:4.54% L:0.15% 

P045 Bukit Mertajam -  43,063  DAP
Jumlah Undi: 69,590  
Pengundi: 78,996 Pecahan Kaum: M:18.07%   C:72.45%   I:9.23% L:0.25% 

P102 Serdang - 42,206    DAP
Jumlah Undi: 118,314  
Pengundi: 133,139 Pecahan Kaum: M:39.57% ,  C:48.63% ,  I:11.04%

P051 Bukit Gelugor -  41,778  DAP

Jumlah Undi: 70,691 
Pengundi: 81,897  Pecahan Kaum: M:15.16%   C:74.25%   I:10.15% L:0.44%

P106 Petaling Jaya Utara -  44,672    DAP
Jumlah Undi: 70,727  
Pengundi: 85,401 Pecahan Kaum: M:15.36%   C:76.71%   I:6.38% L:1.54%

P114 Kepong -  40,307   DAP
Jumlah Undi: 58,585 
Pengundi: 68,035 Pecahan Kaum: M:4.28%   C:90.31%   I:14.3% L:5.31%

P066 Batu Gajah - 38,596    DAP
Jumlah Undi: 70,347 
Pengundi: 87,587 Pecahan Kaum:  C:74%   I:15%   M:11%

P123 Cheras -  37,409    DAP
Jumlah Undi: 59,404  
Pengundi: 72,551  Pecahan Kaum: M:9.56%   C:84.14%   I:6.16% L:0.14%

P085 Pekan - 35,613   BN
Jumlah Undi: 68,218 
Pengundi: 80,260 Pecahan Kaum: M:88.86%   C:2.25%   I:0.91% L:7.98%

P043 Bagan - 34,159    DAP
Jumlah Undi: 59,796  
Pengundi: 68,503 Pecahan Kaum: M:14.36%   C:70.34%   I:15.03% L:0.27%

P064 Ipoh Timur - 34,000    DAP
Jumlah Undi: 65,217   
Pengundi: 81,818 Pecahan Kaum:   C:79%   M:14%  I:5%

P103 Puchong - 32,802    DAP
Jumlah Undi: 94,367  
Pengundi: 107,010 Pecahan Kaum: M:39.36%   C:43.52%   I:15.91% L:0.57%

P048 Bukit Bendera -  32,778   DAP
Jumlah Undi: 59,114  
Pengundi: 71,085 Pecahan Kaum: M:13.87%   C:73.79%   I:11.26% L:1.08%

P111 Kota Raja - 29,395   PAS
Jumlah Undi: 92,563 
Pengundi: 105,909 Pecahan Kaum: M:47.7%   C:23.16%   I:28.27% L:0.79%

P065 Ipoh Barat - 29,038   DAP
Jumlah Undi: 63,007 
Pengundi: 77,761 Pecahan Kaum:   C:62%   I:23% M:14%

P104 Kelana Jaya - 28,827   PKR
Jumlah Undi: 86,571  
Pengundi: 101,236 Pecahan Kaum: M:37.94% ,  C:41.70% ,  I:18.58% ,

P049 Tanjong - 28,645   DAP
Jumlah Undi: 42,913  
Pengundi: 51,487  Pecahan Kaum: M:5.78%   C:85.26%   I:8.61% L:0.35%

P100 Pandan - 26,729   PKR
Jumlah Undi: 73,074  
Pengundi: 83,857 Pecahan Kaum: M:44.36% ,  C:48.14% ,  I:6.60%

P107 Subang - 26,719   PKR
Jumlah Undi: 112,995  
Pengundi: 128,543 Pecahan Kaum: M:49.95%   C:35.89%   I:13.54% L:0.61%

P046 Batu Kawan -  25,962   DAP
Jumlah Undi: 50,209 Pecahan Kaum: M:20.4%   C:55.57%   I:23.66% L:0.37%

Buat saya terfikir juga, mungkin Lim Kit Siang semasa berlakon menangis konon terpaksa pakai lambang Pas, beliau sudah menjangkakan Dap akan menang besar ...... jadi takut orang Pas terasa hati, itu yang beria2 nak pakai lambang Pas.

Taklah nampak sangat yang Pas ni suka sangat bila jadi TUKANG SORAK kepada Dap ! Ingat lagi imej favoret dibawah -


Dap yang menang besar PRU13 ........ kalau PR dapat jadi kerajaan, pasti BESAR pengaruh cina !
Anwar meroyan dek kempunan tak dapat jadi PM ....

Kedua mereka punya alasan kuat dalam siri Himpunan Blackout 505 .... Tapi Pas ?

Selamanya BALACI Dap ........ TAKBIIIIRRRRRR ! !

Share this article :

+ comments + 17 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 7:15 AM

din ... sila buat kajian tentang jumlah ahli mca dan ahli gerakan dalam kawasan yang dimenangi oleh pembankang yang mana undi majoriti adalah dari kaum cina ... dari sini kita boleh lihat berapa orang hli mca dan gerakan yang mengundi pembankang ... data itu hendaklah dihantar kepada ah jig ..bor .. harap-harap dia sedar, faham, tahu dan insaf serta tidak lagi melayan puak pengkhianat itu ... yang berlakun datang ke majlisnya dengan jumlah yang ramai dan meraikannya dengan meriah ... sedih aku kerana ah jib ..bor tak sedar lagi ... dia dok layan pengkhianat lagi ...

....................
Reply To This Comment ...................
May 28, 2013 at 7:22 AM

@Anonymousmacamanalah saya nak dapatkan angka2 itu? ini pun harap ihsan Utusan yg keluarkan info :-)

pihak yg sesuai ditanya adalah dari Warroom BN.

saya ni menulis dari rumah jer :-)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 7:28 AM

Susah apa bro..skng PR tgh pindahkan pengundi2 di kawasan yg dia menang besar kpd kawasan yg pr menang tipis..harus diingat..34 kwsn parlimen yg bn menang majoriti bawah 2k..cukup kalu parlimen seputih yg dimenangi pr dgn majoriti 50k tu dipindahkan ke kawasan lain...bn akan lingkup..ditambah dgn pengundi baru plak...bn bakal terkubur..

....................
Reply To This Comment ...................
pemuda_surau
May 28, 2013 at 8:33 AM

Salam Din. Suka saya nak ingatkan UMNO, tolong-tolonglah all-out daftarkan pengundi baru orang Melayu, yang mana yang dah isytiharkan tak mau undi sapa=-sapa atau tak minat politik pun sila daftarkan depa² ni kerana komposisi kaum sebenarnya adalah ukuran untuk menilai kemenangan UMNO di DUN atau Parlimen. Kalau UMNO tak menang pun, PAS menang, janji Melayu menang daripada dapat kat DAP.

Tak mustahil kalau ramai pengundi Melayu didaftarkan oleh UMNO, negeri semacam Pulau Pinang pon boleh dirampas kembali ke tangan UMNO (Bukan ke tangan Gerakan atau MCA!).....insya Allah..

Kita dah tau taktik DAP boleh menang kali ini, apakata kita guna taktik itu jugak untuk menghapuskan DAP dari muka bumi Malaysia!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 9:47 AM

Kalu PR sudah mulakan pindahkan pengundi pengundinya ,apa pula yg dibuat oleh Bn atau pun Umno?? Kalau macam nilah gerakkerja Bn dan Umno.....sedihhya hati.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 9:55 AM

TAKBIRRRRRR....akhirnya terbukti pas memang hanya anjing dap....TAKBIRRRRRRRR...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 10:00 AM

so..pencacai2 pas lagi mau bangga ka? mengharap sangat undi dap harbi baru menang..maciam mana mau hudud ooooo????

....................
Reply To This Comment ...................
May 28, 2013 at 10:34 AM

cina tetap cina, so umno jaga melayu dan bumi selepas ni, pergi mampos sama cina

....................
Reply To This Comment ...................
May 28, 2013 at 12:23 PM

Sepatutnya taktik memindahkan pengundi2 dengan sengaja dari tempat2 pekat tongsan seperti seputeh(yg dikatakan kalau calon dap diletakkan babi pun tetap memang besar juga)hendaklah dihalang melalui undang2.Wujudkan satu undang2 yg melarang menggunakan taktik kotor sebegini.

Wujudkan juga undang2 yg mendaftarkan pengundi yg telah berumur 21 tahun secara automatik.Ini untuk mengatasi masalah Melayu2 bodoh dan pemalas supaya dapat turut sama mengundi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 1:51 PM

sekiranya strategi meindahkan pengundi ini dilakukan oleh pkr, dap dan pas secara efektif dan kolektif ... maka bn akan menjadi be end pada pru 14 nanti ... najib sedar tak kepada masalah ini ... itu tak termasuk lagi kes cah keting sesama sendiri dalam bn ... nasib kaulah labu ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 2:05 PM

kena buat undang2 ,di mana duduk di situ mengundi, baru tak boleh senang2 pindah kawasan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 4:09 PM

@pemuda_surau

Umnu ada kuasa dan Umnu boleh daftarkan semua Melayu hanya dengan mengarahkan pihak berwajib melakukan pendaftaran otomatik...mudah, berkesan dan tidak melanggari peraturan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 4:17 PM

Kaum pribumi Selangor sedang menuju arah kaum pribumi Singapura. Sedarkah mereka? Biarkan, biarkan?

....................
Reply To This Comment ...................
May 28, 2013 at 6:22 PM

Masalahnya, PAS tak kisah bergabung dengan DAP. PKR tak payah cakaplah. Pengundi Cina tak kisah mengundi di mana, mereka akan pergi. Kalau melayu, seberang jalan pun malas nak pergi mengundi (I dah dengar macam-macam alasan pada 5 May lepas).

Kalau tengok pelajar yang ambil SPM setiap tahun, lebih 2.4 juta pengundi muda boleh mengundi di 2018 (PRU14). Memang melambak cikgu-cikgu, lecturers, imam-iman, dan priests yang sentiasa berkempen kat budak-budak ni di sekolah/universiti, di masjid (PAS) dan di gereja (DAP). Salah ke tidak, mereka tak kira. Budak-budak muda baru belajar, memang senang termakan hasutan, terutama dari PKR.

Tengok statistic dari SPR di bawah. Ini cuma tempoh 6 bulan, Jan-Jun 2010, sahaja. PKR dapat tarik lebih 107,000 pengundi baru di Semenanjung berbandingkan 59,000 dari BN. Semua jentera PKR bergerak. Di BN, cuma UMNO aja yang bergerak tapi masih ketinggalan belakang DAP.

Pemilih yang didaftar oleh penolong pendaftar - Jan-Jun 2010:

UMNO: 54,872
MCA: 2,897
MIC: 1,109
Gerakan: 471

PAS: 38,631
PKR: 13,098
DAP: 55,321

Di Malaysia, lebih 60% penduduk Cina telah berdaftar, berbanding 47% untuk Melayu dan 43% untuk yang lain-lain (termasuk bumiputra). Jadi, dari sekarang, kita kena tolong ingatkan pada bumiputra-bumiputra tentang pentingnya mengundi.

Melayu akan hilang di dunia hanya jika melayu benarkan ia berlaku.




....................
Reply To This Comment ...................
May 28, 2013 at 6:33 PM

@See TeeTerimaKasih diatas info

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 6:03 PM

Maaf ckp lah bro..kau ingat najib tau ke benda2 ni sema?..haha..otak dia paling lembap dlm sejarah perdana menteri negara...dlu zaman pak lah aku dan ramai lgi undi anwar sbb protes pak lah tpi najib ni bkn setakat bodoh tapi lemah...PAU nti najib WAJIB turun..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 3, 2014 at 1:24 AM

PRk teluk Intan, saksi kuasa pengundi luar sebagai senjata PR. Shahrizat atau sapa2 berkempen penat lelah pun takkan menang kalau rekrut2, askar2 PR menyerang kawasan yg jadi target diorg. Pls lah BN.....buat sesuatu berkenaan pindahan pengundi ni, benda ni serius lah!!

Post a Comment