........... KJ Pemimpin Apologetik ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

KJ Pemimpin Apologetik ?

Friday, May 17, 201319comments

Baca juga KLiK
Saya nak tanya - kalau kita berikan sebab2nya, adakah anda mahu terima ? Atau anda akan hanya terima sebab2 yang anda mahu dengar saja ? Sebab2 yang hanya menyalahkan pihak lain kecuali diri sendiri ?

Ok, kalau tak boleh marah pada kaum cina kerana mengundi berdasarkan perkauman dan ABU, boleh tak kita marahkan Najib kerana TERLAMPAU bodek kaum cina walaupun sudah berulangkali terbukti melalui beberapa PRK yang cina payah nak undi BN ?

Ni satu lagi ..... merujuk kepada kenyataan MatSaid yang tidak mahu melantik PPD dikawasan yang Umno tewas. ( rasanyalah ... )


Cepat pulak siKJ menghukum kenyataan MatSaid sebagai 'melepas dendam' ... tak nak call dan cari 'apa sebab' dulu sebelum komen ?

Kenapa saya melihat kedua2 reaksi KJ diatas sebagai berbentuk APOLOGETIK ? MENGALAH ? BODEK ? PERASAN BAGUS ? PLAYSAFE ?

Sampai bila pemimpin2 Melayu mahu terus bersikap APOLOGETIK begini ? Nah, KJ yang hebat diwar2kan oleh penyokong2nya sebagai pemimpin pelapis juga tidak lari dari bersikap APOLOGETIK.

Apakah begini rupabentuk pemimpin Melayu generasi akan datang ? Bagi negara yang mempunyai masyarakat majmuk yang bersikap terbuka dan saling memahami mungkin pemimpin sebeginilah yang tepat TAPI bagi negara yang mempunyai KILANG RASIS yang saban tahun menghasilkan produk ULTRA KIASU  yang tidak punya semangat nasionalisma kepada negara yang betul, sikap sebegini akan hanya menjadikan pemimpin2 Melayu terus diPERBODOHKAN dan bangsa Melayu terus merempat !

Ya, KJ mungkin bagus, ada aura, banyak idea, ada connection dengan orang muda, cakap pun pandai .....tapi janganlah lembik sangat.


PS - Mohon Najib dapat berikan angka % pemilikan kekayaan negara oleh Bumiputera TOLAK pemilikan GLC. Trend mengLIBERALkan segalanya sudah tidak lagi menjamin pemilikan GLC kekal dibawah nama Bumiputera.

Share this article :

+ comments + 19 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 16, 2013 at 11:40 PM

sekarang ni hari-hari dok dengar suara-suara MEMUJUK MCA utk tarik balik keputusan EGM mereka yg tak mau jawatan dlm kerajaan.

woww... lg laa sedap MCA nak letak syarat nanti.

Macam saya pujuk anak kecil saya utk buat sesuatu, dia akan mintak sesuatu pula sebagai syarat, bila sy janji ok barulah dia setuju utk lakukan.

hmmm.... rasa-rasanya sekarang ni Soi Lek ada letak syarat tak pada Najib jika nak depa ambil kementerian pengangkutan tu..???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 12:12 AM

Another najib





....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 12:31 AM

Artikel kau ni lembik lar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 12:33 AM

@Anonymous

actually another Pak Lah. habis lah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 12:35 AM

Hebat ke kj ? Hebat putar alam ada la. Jadi ketua pemuda bn. Berapa ramai dia bwk masuk dan tarik orang muda. Ckp dan disanjung blogger berbayar ok la. Jauh drp org keliling, sumpah seranah yg dpt. Org dkt dia puji melambung-lambung la. cer tanya org yg tak rapat, maki ada la. Menang pru13, pasal org undi bn. Bkn kaki jamban (kj)

....................
Reply To This Comment ...................
May 17, 2013 at 2:29 AM

Salam sejahtera.

Mohon pihak tuan dapat memasukkan laman portal Berita Pahang dalam senarai blog list tuan.

Kerjasama tuan sangat - sangat kami hargai. Terima kasih.

http://bpunp.blogspot.com/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 6:36 AM

Denial syndrome

Enggan mengakui kelemahan dan kesilapan diri sendiri. Apalah salahnya turunkan ego tu sikit dan mengaku kesilapan sendiri. Cina tiada budaya kesian, simpati atau beralah kerana itulah yang dipupuk dan disemai dalam budaya kiasu. Selama ini mereka boleh hidup tanpa bantuan kerajaan. Malah, mereka boleh boleh berjaya dalam perniagaan meskipun tanpa mendapat pembiayaan dari kerajaan.

Kita aje yang terhegeh-hegeh masih nak membodek. Melayu seperti KJ ni lebih ramai kita akan temui di bandar-bandar besar. Melayu Liberal yang jelas cenderung kepada keterbukaan dan hanya percaya kepada hak kesamarataan. Sesetengahnya memanggil mereka dengan gelaran Melayu Elit kerana kebanyakan mereka terdiri daripada tokoh korporat, golongan professional seperti doktor, loyer, engineer dan mereka yang berjawatan tinggi.

Sekarang kita sepatutnya fokus kepada soal survival bangsa. Usah kita terlalu prihatin sangat dengan kaum yang tak mengenang budi tu. Saya rasa telah mencecah angka puluhan juta ringgit telah disumbangkan kepada mereka. Cukuplah tu. Tak perlu ditambah lagi. Orang Melayu masih ramai lagi yang memerlukan bantuan dan majoriti mereka tinggal di kawasan pedalaman dan luar bandar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 8:36 AM

KJ nampak hebat, pandai bercakap, tapi tidak patriotik!

....................
Reply To This Comment ...................
May 17, 2013 at 8:55 AM

Salam Din,

Saya rasa sudah sampai masanya orang Melayu yang cintakan Negara, Bangsa dan Agamanya bersatu dan membentuk sebuah parti yang Ultra-Melayu.

Setelah sekian lama keputusan PRU13 diumumkan, saya amat terkilan dan malu takala melihat Kerajan yang kita pilih seolah-oleh hilang pedoman tanpa orang Cina didalam Kabinet. Pada dasarnya saya menyokong DS Najib sebagai Perdana Menteri tetapi pada prinsip pula saya tidak boleh menerima pemimpin yang terlalu apologetik. Disini saya terpaksa menyatakan bahawa saya lebih senang dengan pemimpin seperti Tun Dr. Mahathir. Tegas dan berlembut dengan tidak keterlaluan. Jika dikaji dengan teliti, perkara sebegini cuma timbul selepas zaman Tun.

Adakah orang Cina berani bangkit sebegini ketika zaman Tun? Malah Karpal Singh yang dikenali dengan kelantangan beliau pun amat berhati-hati menuturkan ayat di zaman Ayahanda Tun.

Sekadar pandangan saya yang tidak seberapa...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 9:10 AM

kj ni sesuai dgn kementerian tenaga dan pos je ,ada pengalaman ,sekarang bagi sekarang juga sampai ,ada ingat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 9:51 AM

apa dia buat sbg ketua pemuda? semua isu tak berjawab. cakap ada cybertrooper yg dapat tangkis isu. banyak isu tak berjawab sepanjang kempen pru. menghabiskan duit peruntukan je.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 9:54 AM

kj ngok. dia tak tau realiti politik cina. mmg xmahu undi bn. bg lah rekod cemerlang mcm mana sekalipun. mmg cina tak mahu bn. dia nak dap sbb dap jenis lantang persoal hak istimewa. dap nak jawatan timbalan perdana menteri. itu sbb org cina tak mahu undi bn. letak lah calon winnable mcmane sekalipun tetap mereka pangkah rasis dap. ada paham kj?

....................
Reply To This Comment ...................
May 17, 2013 at 12:19 PM

@Semut Hitamsudah saya pautkan TerimaKasih !

....................
Reply To This Comment ...................
May 17, 2013 at 12:21 PM

@AnonymousApakah analisis dan 'punca sebab' seperti ini akan diterima oleh pemimpin apologetik seperti KJ atau hanya alasan2 yang juga bersifat apologetik saja yang mahu didengar ?

....................
Reply To This Comment ...................
May 17, 2013 at 12:23 PM

@Malaysian CybertrooperBukan parti/ngo baru yang diperlukan sebab semuanya bergantung kepada pemimpinnya. Pemimpin pulak boleh berubah dari keras jadi lembut.

Lihatlah Perkasa....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 12:36 PM

KJ tu membodek Najib. Pada hakikatnya saya tak fikir Najib adalah pemimpin pilihanya. Justeru KJ terpaksa bermuka muka untuk melakukan apa yang Najib sarankan. Tidak saperti MdSaid yang benar benar mementingkan pengundi, dan sepatutnya itulah yang dilakukan oleh semua pemimpin. Buat baik dibalas dengan baik. Kalau tak dilakukan begitu, sampai mati pun bangsa Cina tak akan sedar malah terus menerus menjadi parasit dalam negara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 18, 2013 at 1:22 AM

Sebelum ini saya merasa hairan dgn reaksi beberapa bloger pro BN yang begitu tegas untuk menolak KJ dlm kabinet, saya merasakan bahawa bloger2 tersebut terlalu terikut dgn perasaan dan sedikit kesilapan paklah dan KJ sendiri.
Tapi hari ini, mulai saat ini, jika benarlah itu perkataan KJ (diatas), maka saya kini dipihak blogger2 tersebut..... Layaklah KJ dimusuhi sehingga jatuh atau kita sama2 jatuh dgnnya.... Saya rela. Jangan sekali2 memberi muka atau ruang diplomasi untuk org seperti ini.... Sebagai penyokong BN, mulai hari ini saya anggap KJ adalah musuh politik saya dan umno....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2013 at 12:25 AM

Sdra Deng,ambe mohon masuk
KJ :
1.GP (gila Publisiti)
2.1M+1M .Lebih Najib dari Najib.
3. P.EM wannabe(macam penasihat ekonomi Negeri Selangor)
4.New politik macam saiffudin dan adam.
5.Penaung- KJ Fan kelab.
6.Engage dan inklusive- serupa Najib.
7.Kelainan - serupa Najib
8.Menteri - Kementerian National Reconcilation
9.Ketua Jurucakap Kabinet
10.Ketua Jurucakap BN
11.Ketua Kumpulan pencantas Zahid.
12.Ketua pembangkang dalam kabinet.
13.Ketua UMUM PR dalam UMNO
14.World view - sukan dan bola sepak macam najib
15.sahabat karib AA dan TSTF dan MUFC.
16.sahabat baik pap .
17.Father 's little boy ,40 years ago.(minta kertas tissue)
arjuna waspada

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2013 at 10:19 AM

saya masih ingat seorang wartawan interview kj sabelum pru12 2008. Soalan wartawan itu bermaksud apa tugas utama kj dalam menghadapi pru12 tersebut. Jawab kj, TUGAS UTAMA BELIAU IALAH MENGHURU HARAKAN PASUKAN LAWAN.(SUNGGUH HEBAT BUNYINYA SEPADAN DENGAN ORANGNYA). HASIL NYA BN TERSUNGKUR PRU12(2008). Sejak dari itu saya tidak lagi respect MAMAK INI!!!!.(jika wartawan berkenaan terbaca catatan ini, tolong perjelaskan catatan ini).....(PAK TUA)

Post a Comment