........... Kita Rakyat Paling Untung Di Dunia ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kita Rakyat Paling Untung Di Dunia !

Saturday, May 11, 20134comments

Aku ada banyak program2 kebajikan demi rakyat yang mahu aku laksanakan. Aku mahu bantu orang2 miskin dan daif yang masih ramai dalam negeri ini. Orang2 tua dan ibu2 tunggal..... Pendidikan anak2 muda, wujudkan pekerjaan untuk rakyat bla bla bla ..... SEMUANYA DEMI RAKYAT ! 

Begitulah kata Datuk A kepada anak2 buahnya.......

Program Rakyat aku LEBIH banyak unsur2 kebajikan berbanding dengan apa yang mahu ditawarkan oleh Datuk A ! Tidak akan ada lagi rakyat yang miskin dan melarat dalam negeri ini. Negeri ini akan menjadi maju seiring dengan kemakmuran hidup rakyat. Tidak ada siapa pun akan dipinggirkan dari arus pembangunan. Itu janji aku ! 

Demikian tegas Datuk B kepada anak buahnya .....

Jadi aku mahu korang semua tolong aku supaya dapat aku jadi MB ! Korang juga yang akan senang sekali ngan sanak saudara dan orang kampung semua. Rakyat akan untung !

Tapi Datuk A .... Datuk B pun janjikan yang bagus2 buat rakyat juga ?

Ya ... betul tuh. Tapi program yang aku nak buat ni LEBIH bermanafaat buat rakyat. Korang nak mana - yang menguntungkan rakyat ATAU yang LEBIH MENGUNTUNGKAN rakyat ?

Apa Datuk A cakap ? Program dia lebih menguntungkan ? ? Aku tak nafikan apa yang dia nak buat tu bagus. Sekarang korang kena ingat ..... kita nak lantik MB biarlah yang TERBAIK, yang paling banyak mampu berkhidmat kepada rakyat. Ginilah .... apakata kalau aku tidak akan ambil satu sen pun gaji dan elaun MB nanti, semuanya aku sedekahkan kembali kepada rakyat. Niat aku hanyalah untuk berbakti kepada rakyat. Seluruh hidup akan aku tumpukan untuk rakyat !


Alahai .... UNTUNGnya lah menjadi rakyat di negara Malaysia, kan ? Semuanya pemimpin berebut2 nak berikan khidmat yang terbaik buat rakyat. Siap berebut antara mereka pula siapa yang bakal berikan yang terbaik ! Berebut2 nak berbakti. Peeeerrrggh..... 

Mula2 tu berebut antara parti siapa yang lebih berkebajikan, kemudian berebut sesama sendiri pula untuk tentukan individu mana pula yang TERLEBIH NIAT SUCINYA untuk berbakti kepada rakyat ..... 2X berebut untuk berkhidmat kepada rakyat ....

Bukan calon PM saja yang mahukan yang terbaik buat rakyat, calon MB juga sama. Seharusnya rakyat Malaysia adalah rakyat yang paling beruntung didunia !

PS 11:04am - Tapi dari ramai2 pemimpin TERBAIK yang kita ada sekarang ni, berapa ramai yang sanggup terima teguran ? hehehehe ...

Share this article :

+ comments + 4 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 11, 2013 at 11:00 AM

Walau siapa pun mb selangor, tetap kena report sama 'Tuan Besar' iaitu dap. Kita tengok sama ada mb baru ni berani nak membanteras :

1) pertambahan rumah-rumah urut dan pusat refleksologi

2) pertambahan kelab-kelab malam, pusat persundalan dan pusat perjudian haram

3) lambakan kongsi gelap, ah long dan gangsterisme

4) penjualan arak dan babi secara terbuka

5) aktiviti memurtadkan melayu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 11, 2013 at 11:31 AM

Jgn kita sibuk. Semua kena trima. Undi telah dibuat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 11, 2013 at 11:49 AM

la din ada jumpa ke YB yang tak mau gaji dan elaun libu libu, setau aku ,gaji libu libu tempat lain mashuk laksa laksa ooii

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 11, 2013 at 11:59 AM

Lim Kit Sial tersipu-sipu masa menjawab soalan dari TV singapura samada nak join BN jika ditawarkan. Tersipu-sipu macam seronok dgn cadangan tu, dia tak jawab tak hendak. Pada masa yang lain, bila tersedar, baru dia kata tak berminat. Selalunya jawapan spontan tu menunjukkan isi hati sebenar seseorang. Teringin sebenarnya apek ni nak jadi menteri walaupun dgn BN.

Post a Comment