........... Kit Siang Ciakap - Demo Bukan Cala DAP ! Hahahahahahahaa | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kit Siang Ciakap - Demo Bukan Cala DAP ! Hahahahahahahaa

Thursday, May 23, 20136comments


HAHAHAHAHAHAHAHAhahahahahahahaha ..... Talak bole tahan la apek, lu punya lawak ah.... haiya  hahahahahahaha .....soli, soli....  lu ciakap ok tapi lu punya muka ah, selupa sallin oh, itu pasat wa manyak ketawa hahahahahahahaha....

Apek buat lawak tapi muka manyak selius hahahahahahahahaha ....... amacam apek buat ah ? Wa ketawa la hahahahahaha .....

Demo bukan cala lee-ae-pi ? Hahahahahahaha ......... 

Itu Belsih apa celita ? Itu Long-zong apa celita ? Itu Malai-Si apa celita ?

Oya, Mungkin Lee-Ae-Pi sikalang susah mau demo,kalang-kalang saja tapi Lee-Ae-Pi suka jadi BATU API suluh olang Melayu demo, kasi Melayu lawan Melayu, Lee-Ae-Pi luluk tepi kasi tuang minyak !


Kit Siang : Demonstrasi bukan cara DAP

Lim Kit Siang SEGAMAT – Penasihat DAP, Lim Kit Siang menyelar tuduhan sesetengah pihak yang mendakwa parti itu berniat mengguling kerajaan menerusi demonstrasi jalanan.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah menolak tuduhan itu yang disifatkan demonstrasi bukan cara DAP.

“Kami (DAP) tidak akan melakukan perkara yang membuang masa seperti ini. DAP sudah 47 tahun ditubuhkan dan telah melalui 10 pilihan raya umum negara.

“Sepanjang tempoh berkenaan, DAP hanya menunjukkan ketidakpuasan hati terhadap sistem pilihan raya negara sahaja. Kami tidak takut menerima keputusan. Saya sendiri pernah kalah pilihan raya,” katanya yang mengadakan lawatan ke Segamat, semalam.

Tegasnya, tuduhan yang mengatakan DAP menggunakan kekerasan juga tidak berasas dan  parti itu nekad mengemukakan petisyen di mahkamah terhadap keputusan PRU13.

Share this article :

+ comments + 6 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 2:07 PM

DT,

Silapnya Dinasti pada PRU13 adalah dalam aspek pemilihan pakar analisis dan strategis. Para analisis dan strategis sepatutnya individu tulus dan bebas agenda peribadi.

Kalau mereka tidak tulus dan ada agenda peribadi, contohnya hendak jadi calon, makanya analisis yang dibentangkan akan terkandung elemen-elemen pembodekan...tidak tepat.

Apabila Dinasti termakan bodekan pakar-pakar yang mereka lantik, maka terjadilah peristiwa ini: Dinasti menang sorak tetapi tahluf siyasi bukan saja hilangan kuasa di Kedah tetapi hilang populariti di Kelantan.

Dinasti sepatutnya salahkan pakar yg dilantik apabila keputusan GE13 menampakkan betapa ceteknya ilmu realiti politik yang mereka miliki tetapi dengan berbuat begitu akan menampakkan kebodohan Dinasti jua.

Justeru untuk nampak tidak bodoh, Dinasti hanya perlu jadikan Spr sebagai bebiri hitam. Dengan itu diharapkan para penyokong yang dunggus tidak akan nampak kebodohan Dinasti. Walhal rakyat kini nampak dua-dua mereka (Dinasti dan penyokongnya) sememangnya 2x5 dan 5x2 dunggusnya.





....................
Reply To This Comment ...................
afendy
May 23, 2013 at 3:53 PM

Ini apek lancau tipu manyak kuat.hali2 musti mau tipu. Klu talak tipu dia boleh demam ooooo

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 5:39 PM

@pukiyamak ni apek..lu patut hah lama sudah mati ho..nasib itu darurat tlg sama lu ma...lu anti islam ma..celaka lu...lg itu melayu, apa mcm bodot lg mau sokong ini cincaucibaipig... lambut htam..hati busuk lo..kasi melayu gaduh2..ini apek senyum dlm kelanda oh...melayu xlak sedor diri..cisss

....................
Reply To This Comment ...................
May 23, 2013 at 6:22 PM

Malai barua bolo saje muleh picaya sama ini lanciao cipai.Kita Melayu lama tak makan lah lu punya ciakap.

Aku naik heran tengokkan Melayu2 baru aa boleh kena tipu dengan trick klise sebodoh ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 23, 2013 at 8:52 PM

HEHEHEH...Genius betul article En Din Turtle. Rasa happy bila baca..

Setuju dengan Tobeng, Melayu Barua je yg percaya, tak pun Melayu yg tak suka membaca, dan tak mau baca sejarah. Kalau dah baca tentang sejarah 13 Mei. Tak kan lah tak rasa walau sekelumit pun perasaan sedih, marah, tak puas hati dan takut sejarah berulang lagi. Demi tok nenek moyang yg dah puas menderita masa kena jajah dulu, tak mau kah kita buat sesuatu supaya sejarah tak datang dan ajar kita sekali lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2013 at 8:27 PM

Abang, dia itu berfalsafah Cina Duniawi jenis "Phua Chu Kang" bukan hock Cina Klasik jenis "Confucius" punya. Nah, petua2 mereka sebegini:

Big fish sure eat small fish maaah .... no money no talk laaah ..... you don't makan people aah wait people makan you first aah .... study study cannot make money then study for what?

Post a Comment