........... Karpal Dada-Ada-Bulan Setuju Dengan Khutbah Jumaat | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Karpal Dada-Ada-Bulan Setuju Dengan Khutbah Jumaat

Friday, May 17, 20139comments

Bagus lah Malaysian Insider ni, dah beberapa kali mereka menyiarkan ringkasan khutbah2 Jumaat dalam portal mereka kan... Dan tiapkali juga mereka akan kaitkan dengan senario politik semasa, dan tiapkali itu juga mereka akan gambarkan yang teks khutbah jumaat itu seolah menentang agenda Pakatan Rakyat. Hmmmm apalah niat editor TMI ni ya ?

Nak suruh orang Islam yang pro PR supaya membenci JAKIM yang menyediakan teks itu ? Atau nak menghasut pro PR supaya jangan pergi dengar khutbah Jumaat ! ?

Kali ini TMI kaitkan teks khutbah Jumaat hari ini dengan siri Himpunan HARAM 505 Anwar. Saya copy bagian teks khutbah itu jer -

Ini artikel dari TMI - Umat Islam diberitahu ‘haram’ untuk membantah tanpa mengikut saluran yang sah

“Menderhaka kepada pemerintah dan memerangi mereka, maka hukumnya haram,”

“Termasuk dalam perbuatan derhaka ialah membantah tanpa mengikut saluran yang sah keputusan pemerintah yang dibuat berasaskan kuasa yang diberikan kepada mereka dalam menjalankan urusan pentadbiran negara.”

“Berasaskan kepada dalil-dalil yang jelas daripada al-Quran dan hadith Rasulullah SAW, para ulama telah bersepakat mengatakan taat kepada pemerintah adalah fardu kepada setiap Muslim manakala menderhaka merupakan satu dosa besar.

“Bantahan yang berterusan kepada pemerintah negara yang telah terbukti mampu memelihara agama Islam dan keamanan dibimbangi hanya akan mengundang bala dan murka dari Allah SWT,” tambah JAKIM lagi.


Menarik isu ini sebab semalam diberitakan Mursyidul Agong PR ada membuat kenyataan mengutuk sebarang usaha jalanan bagi menjatuhkan kerajaan kerana cara yang betul adalah melalui proses mahkamah.



Hmmm .... Karpal langkah-mayat-kalau-buat hudud-yang-ada-bulan-didadanya Singh pun boleh punya tafsiran yang seiring dengan teks khutbah nukilan JAKIM. Malulah sikit Haris Ibrahim dan orang Pas yang terus menerus membontoti Anwar dalam siri Haram 505nya itu.

Hormatlah sikit undang2 dan proses demokrasi negara. Katanya sekarang dah menjunjung Perlembagaan Negara. Mematuhi undang2 serta proses demokrasi adalah sebahagian penting dari Perlembagaan. Atau orang Pas cuma pandai sebut jer tapi entah apakebendanya, sepatah haram pun tak faham !

Kalau orang cina ramai yang bodoh ikut rentak Anwar, korang pun nak ikut sama bodoh ?

Katanya, sebarang rancangan untuk menggulingkan kerajaan menggunakan kekerasan hanya akan membawa kemudaratan kepada negara dan mencetuskan kekecohan sehingga membahayakan orang ramai.

“Macam mana mahu jatuhkan kerajaan dengan mengadakan demonstrasi jalanan? DAP menentang sebarang tindakan yang boleh mencetuskan kekecohan,”

“Apa yang dinyatakan oleh beliau (Haris Ibrahim) adalah serius, ia bukan satu saluran yang sesuai untuk meluahkan rasa tidak puas hati.

“Walaupun ada banyak persoalan yang timbul dalam PRU-13... pelbagai perkara terjadi, namun ada jalan sesuai boleh digunakan iaitu membawa perkara dalam pertikaian ke mahkamah,”
Berita Harian


Jika Anwar benar2 yakin yang SPR tidak adil, kenapa tidak arahkan semua wakil2 rakyat PR melepaskan kerusi yang dimenangi, umumkan yang ia sebagai tanda protes dan tuntut diadakan sekali lagi PRU13.

Baru nampak real dan gempak..... baru Obama buka mata. Ini tidak, yang menang dikira adil, yang kalah dikira tidak adil ? Bodoh punya hujah ... 

Rakyat Malaysia katakan kepada Anwar -

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 8:56 PM

Bodoh punya hujah, banyak hujah hujah mereka mudah dipatahkan, tapi mereka mempertahankan kedegilan mereka, jangan sampai rakyat mengambil tindakan sendiri, ramai yg dah panas ni najib....!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 9:25 PM

Kalau semua wakil rakyat PR letak jawatan tanda protes, apakah dgn cara ini Pilihanraya boleh dilakukan semula? Adalah satu tindakan bodoh jika wakil PR sahaja meletak jawatan sedangkan wakil BN sebaliknya.
Apa salahnya membiarkan pro- PR sekadar berdemo dan protes di stadium (Pro -BN tak letih pun) sementara menunggu proses undang-undang dibawa ke mahkamah.
Apa nak ditakutkan sangat?Terbukti demo tiada kekacauan tanpa provokasikan?
Nanti bila depo letih berentilah tak payah disuruh-suruh!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 9:27 PM

semakin hari semakin nampak betapa celaknya manusia bernama anvar ibraheem..

....................
Reply To This Comment ...................
May 17, 2013 at 10:11 PM

@AnonymousPoint saya, bila semua letak jawatan barulah nampak yang Anwar serta PR SERIUS menolak ketelusan SPR. Kenalah BERANI KERANA BENAR.

Sekarang rakyat tengok, Anwar hanya tak puas hati SPR ditempat2 yang kalah saja .... tak ke HIPOKRIT namanya ?

2 - Bila dah habis jelajah satu negara dan takde respon dari kerajaan, apakah Anwar pun akan duduk diam ?

Himpunan mungkin tidak ada provokasi tapi bagaimana dengan HASUTAN dari Anwar kepada rakyat ? menanam kebencian kepada kerajaan dan demokrasi negara ? Dan disebarkan pula keseluruh negara ?

Apakah saudara fikir jika perkara yang sama berlaku dinegara kesayangan PR - Singapura, pihak berkuasa sana akan berdiam diri ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 17, 2013 at 10:49 PM

BERANI KERANA BENAR TENGOK REALITILAH
BILA PADANG TAK SAMA RATA
APAKAH KEBENARAN AKAN TERTEGAK
TIANG GOL PUN BOLEH TUMBANG SDR

....................
Reply To This Comment ...................
May 17, 2013 at 11:24 PM

@AnonymousCubalah gunakan akal sikit.... bukan ke Anwar nak tarik perhatian Obama dan negara Yahudi ?

Jadi kalau semua wakil Rakyat PR letak jawatan, tidak kah itu akan jadi berita gempak ? Barulah Obama ngan Israel akan campurtangan sebab bendanya real bukan mimpi hipokrit anwar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 18, 2013 at 12:55 AM

Demo x salah. Tp yg salahnya apa yg didakwa dlm demo tu. Nti bila mahkamah tolak dakwaan tu, kata mahkamah x adil plak. Biarlh hakim yg dengar bukti dan putuskn. Ni hakim blum dgr apa-apa lg, dia dh tanamkn persepsi yg dia betul.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 18, 2013 at 1:01 AM

X percaya pd sistem perundangan kt Malaysia ke tuan? Yg dia menang kes saman tu bwh perundangan Malaysia. Yg dia dibebas dr tuduhan Saiful pun bwh perundangan Malaysia. Yg Utusan kalah kes saman pun bwh perundangan Malaysia. Knp yg berpihak pd dia padangny sama rata. Yg tdk berpihak pd dia, padangnya x sama rata pula.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 18, 2013 at 11:27 AM

Bab padang tak sama rata, tengok pula pemian yang banyak main tipu. Asyik dok provoke pengadil je, main ngelat je. Asal kene bentes, jatuh bukan main, sakit bagai nak rak. Pastu pengurus pasukan dok tunjuk ke media dan penyokong konon pengadil tak adil, sejak dari 2008 lagi dok bising sana sini. Dah sendiri yang lembik lagi banyak bunyi. Padahal cuma kalah je. Tunggulah liga akan datang pulak, lima tahun lagi.

Kolek Kecil

Post a Comment