........... Halang Guna Stadium Pada Himpun Haram 505 - Tahniah MB Mukhriz ! Harap MatSaid Ikut Sama | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Halang Guna Stadium Pada Himpun Haram 505 - Tahniah MB Mukhriz ! Harap MatSaid Ikut Sama

Sunday, May 19, 20139comments



MB Kedah Datuk Mukhriz dengan tegas menyatakan TIDAK akan benarkan Anwar mengadakan Himpunan HARAM 505 di Stadium Sultan Abdul Halim selasa ini. BUKAN kerana menafikan hak rakyat untuk berhimpun TAPI kerana pengisiannya yang bersifat menghasut.


"Perhimpunan ini yang telah diadakan di beberapa tempat di seluruh negara bertujuan menimbulkan rasa benci di kalangan peserta terhadap kerajaan yang mendapat mandat daripada rakyat untuk tubuhkan kerajaan Persekutuan serta di Kedah ini. Ini suatu yang tak boleh diterima.

"Kalau setakat nak berhimpun tidak ada masalah. Ini kandungan ucapan oleh pemimpin pakatan pembangkang sarat dengan tohmahan dan dakwaan tidak berasas," 

"Kita sudah terlalu lama berpolitik. Jadi biarlah selepas PRU13 yang paling sengit, kita satukan balik rakyat. Tidak perlu panjang-panjangkan lagi dan timbulkan rasa marah rakyat. Bagi saya, jawapannya adalah TIDAK (untuk benarkan stadium itu digunakan). Saya juga dapat nasihat daripada polis, permit tidak akan dikeluarkan ," SINAR




Saya SOKONG dan SETUJU keputusan yang dibuat oleh MB Mukhriz ! TAHNIAH ! Sudah tiba masanya kerajaan mengambil satu pendekatan yang tegas terhadap Anwar. Paling tidak pun, rakyat mahu melihat kerajaan yang ada BERANI bertindak demi menegakkan undang2.

Serius ni, saya HAIRAN TERAMAT HAIRAN ! Katanya himpunan 505 ni HARAM, tidak ada permit tapi kenapa Anwar BEBAS meneruskan siri2 himpunan selama seminggu dua ini ?

HARAM disisi undang2 tapi tidak dikenakan tindakan jika diteruskan ? 

Berulangkali pertanyaan ini ditanya oleh rakyat - Adakah Anwar ini KEBAL dari undang2 negara ?

Apakah seseorang yang punya pengaruh besar dilayan LAIN berbanding rakyat biasa ? Bukankah undang2 tidak membezakan pangkat seseorang ?

Jika Polis sudah katakan yang Himpun 505 ini HARAM diteruskan di satu2 tempat tapi kerajaan negeri pula mengizinkan ia diteruskan samada ditempat sama atau ditukar ke tempat lain, tidakkah kerajaan negeri turut bersyubahat ?

Kemudian semua media pula bebas melaporkan aktiviti HARAM yang berlaku ...... ?


Boleh sesiapa dipihak kerajaan tolong jelaskan perkara ini ? Lebihkurang sama jer dengan BERSIH dulu ...... kata HARAM tapi layan juga...


Saya harap MB MatSaid juga akan ikut mencontohi tindakan MB Mukhriz dan nafikan penggunaan stadium diKuala Terengganu kepada Anwar @ Himpun Haram 505 yang katanya dijadualkan pada hari Khamis. Saya yakin penganjur juga tidak ada memohon sebarang permit.

Sudah tiba masanya kerajaan BN pasca PRU13 UBAH cara menangani keletah biadab sipembuat kacau tegar bernama Anwar.

Bukankah pembangkang mahu kita ikut cara kerajaan Singapura ? Nah, ikut bagaimana cara kerajaan Singapura menangani demo haram.

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
May 19, 2013 at 12:14 AM

Biar saya tulis disini jer - Saya cadangkan menteri KDN arahkan Polis supaya menahan para penganjur Demo haram termasuk Anwar, jika terdapat tanda2 ia akan diteruskan juga walaupun tanpa permit.

Kemudian lantik Karpal sebagai peguam pendakwa !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2013 at 12:27 AM

Zahid, tolong kembalikan semula kuku dan taring yang hilang selama ini kepada kdn. Undang2 sepatutnya tidak mengenal sama ada orang itu berpengaruh atau tidak. Anwar Ibrahim perlu dikembalikan ke tempat asalnya di Resort Sungai Buloh. Selagi Anwar tidak diberi peluang untuk menjadi PM di Sungai Buloh, selagi itulah Anwar akan terus memberontak. Kepada pihak kerajaan, saya merayu, tolonglah beri peluang kepada Anwar untuk menjadi PM kat Sungai Buloh. Saya nak tengok kejantanan zahid dengan memastikan Anwar menjadi PM kat Sungai Buloh dalam tempoh yang lama supaya beliau tidak berpeluang bertanding lagi dalam pru yang berikutnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2013 at 12:52 AM

Punca kenapa orang cina menjadi ultra rasis ialah kerana Anwarlah yang menuangkan minyak petrol dan memarakkan lagi api rasis yang sedia ada di kalangan mereka. Anwar ialah punca kenapa orang cina dah berani mempersoalkan hak keistimewaan orang melayu. Anwar sanggup menjual bangsanya sendiri demi menjadi pm.

....................
Reply To This Comment ...................
May 19, 2013 at 1:20 AM

En dinturtle,

Karpal Singh kata Dewan Negara tidak diperlukan

http://news.mylaunchpad.com.my/news/localbm/article/articleid/256063/karpal-singh-dewan-negara-tidak-diperlukan

apa pendapat En dinturtle?

....................
Reply To This Comment ...................
May 19, 2013 at 1:31 AM

@koolmokcikZesoklah ... tengah layan Pretty Woman kat TV3 ni :))

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2013 at 1:50 AM

Sedangkan karpal sendiri kata apa yg sedang dilakukan oleh anwar vavi adalah salah..tp pencacai super vavi tetap ikuuuut je..so polis jgn berdiam diri lg.. Saya tahu polis ada strategi sndr..tp jgn bagi chance dgn vavi2 pr. Semuanya perlu dihukum..

....................
Reply To This Comment ...................
May 19, 2013 at 7:48 AM

@dinturtleLaaaa.... selama ni saya ingatkan Dewan Negara itu SAMALAH dengan Dewan Rakyat /Parlimen, rupanya LAIN ! hehehehe ...

http://ms.wikipedia.org/wiki/Dewan_Negara

Well ... offhand tanpa sebarang kajian lanjut , i tend to agree with Karpal. Then again, kenapa tidak pernah dibangkitkan sebelum ini.

Apa saja yang dibangkitkan oleh pembangkang perlu diteliti lebih lanjut, biasanya on the surface tampak OK, tapi selalunya ada maksud tersirat.

Saya akui tidak arif dalam hal perundangan ini, mungkin lebih baik kita tunggu komen mereka yang pakar.

....................
Reply To This Comment ...................
May 19, 2013 at 7:52 AM

@dinturtle"Mana-mana ahli Kabinet yang dikatakan cukup berwibawa semestinya termasuk individu yang berintegriti dengan reputasi yang dipandang tinggi oleh masyarakat dan bahawa penilaian itu hanya boleh dibuat secara langsung melalui pilihan raya oleh rakyat dan bukan melalui pelantikan, katanya."

Seperti contoh, perenggan diatas dari Mkini punya niat lain. Apakah maksud Karpal, ahli kabinet dilantik terus oleh rakyat melalui undi popular dn bukan lagi melalui pelantikan oleh PM yang mewakili parti yang menang ?

Ia lebihkurang sama jer dengan versi Undi Popular sebab jawatan PM adalah juga sebahagian dari kabinet !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 19, 2013 at 8:17 AM

salam,

memang undang2 tak ada darjat. tapi pelaksana ada darjat untuk melaksanakan. tengok pulak jika yg buat salah ada beberapa peguam bela teknikal, peguam pembantu dan sebagainya. so, nak tangkap pun mau ada bukti dan pendakwa yg cukup berani untuk lawan teknikal. tapi ada juga pendakwa yg memang penyokong tegar. tu yg tak terlaksana undang2. ada pendakwa yg hanya pandai belajar, tapi kerja kurang. pelaksana hanya ikut jer, kumpul bukti, nak tangkap, mau datang satu negara pakat pasang lilin kat bukit aman. ada pulak buat salah sampingan seperti meliwat di tempat awam. dah ramai kan.

Post a Comment