........... Hadi Dah Bengong ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Hadi Dah Bengong ...

Tuesday, May 14, 201318comments

Presiden Pas Hadi Awang melahirkan rasa GEMBIRA dengan keputusan PRU13 yang baru berlalu dan meminta SEMUA PIHAK supaya menerima keputusan dengan perasaan PENUH KESYUKURAN dan KESABARAN.


TAPI jika ada pihak yang TIDAK PUAS HATI, TIDAK MAHU BERSYUKUR dengan keputusan PRU13 serta menunjukkan perasaan TIDAK SABAR dengan menyertai Himpunan HARAM 505 untuk MEMBANTAH keputusan PRU13 ....



TAKPER ...... PERGILAH ..... Aku RESTUI juga ...... Bawalah anak-anak sekali ya ... Kalau mati kira JIHAD jugalah tu...

Jalan baik-baik ya ... Kalau ada batu tengah jalan, jangan sepak.....  Kalau ada lopak, jangan redah .... Kalau ada lubang besar, masuklah.

Auuuuuwwwww ..........

PS 10:03 am - Tambahan dialog :

Dah, Tuan Haji tak mahu join lah ?
Tak boleh laaa.... saya banyak kerja sekarang ni. MatSaid tak mahu letak PPD kat Marang dah ler ni, jadi saya banyak kerja la sekarang, nak selesaikan masalah rakyat.  Saya kan wakil rakyat. Takde masa dah nak berpolitik macam dulu .... !

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2013 at 10:07 AM

Kenyataan 2 dalam 1. Kedua-duanya boleh digunapakai. Sebab selalunya PAS akan membuat 2 kenyataan. 1 kenyataan adalah Pro-PR dan satu lagi kenyataan Pro-Islam. Contohnya dalam isu Kalimah Allah, ada pihak yang menentang dan ada pihak yang menyokong. Memang confuze sungguh dengan pendirian PAS ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2013 at 10:42 AM

Mahu menyebarkn syiar islam, tp setuju dgn kebebasan beragama org melayu.

Mahu melaksanakan hudud, tp setuju bila DAP menentang.

Mahu menubuhkan negara islam, tp setuju dgn huku jingga

....................
Reply To This Comment ...................
May 14, 2013 at 10:45 AM

Statement yg pertama merupakan kenyataan beliau sendiri. Tetapi statement kedua adalah secara terang-terangan setelah beliau dipaksa tunduk kepada DAP & PKR. Jadi memang nampak sangat bahawa PAS dikuda dan di keldaikan oleh parti-parti lain. Namun utk PAS bersatu dengan UMNO, sebuah parti yang memperjuangkan agenda yang hampir sama adalah umpama satu dosa besar buatnya. Tak rasa macam ada tangan asing ke yang memimpin PAS kearah perpecahan bangsa Melayu dan Islam khususnya?

Korang fikirlah....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2013 at 11:02 AM

Memang kesnya ini di panggil "korban keikhlasan demi bertujuan kuasa politik" .... satu perkara berwajah hitam dia mentafsir sampai dia sendiri itu ternampak putih, tapi jikalau perkara itu nanti sekejap jelas dah terbalik laporannya dia pun putar-belit sampai dia sendiri itu ternampak putih . . . hitam pun dia lebih benar, putih pun dia terlebih sahih.
Ya Allah! peliharalah kesejahteraan ummat Melayu daripada "pemimpin" ber-ego yang kurang waras akalnya.

....................
Reply To This Comment ...................
May 14, 2013 at 12:11 PM

Haha..din ni klw bab perli mmg menjadi. Tp biasa la,pr kan byk kes "stuju utk tak stuju" dh... Blh apply kat mana2 kes.nmpk benar la lemahnya. Mcm xblh kawal anak buah.
Isu mat said,saya suka jdkan iktibar lembah pantai. Raja nong cik buat mcm2,dr longkang,cat bangunan,sampai ke isu pindah penduduk flat lama ke tmpt tinggal lg selesa. Nurul izzah?dok bceramah ja,pejabat aduan pon betul2 tutup mmanjang. Bila apa2 projek dh siap dia akan kritik. Hey,pengkritik skrg jd lebih mulia dr org yg buat kreja!!!BETUL!!! Skrg,puak pr gelakkan raja nong cik,panggil raja nong chik longkang...sbb isu projek longkang yg raja nong cik selesaikan.
Betul2 ralat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2013 at 1:01 PM

Tahniah hadi kerana hampir meranapkan umno di terengganu..ternyata ramai melayu di sana menyokong pas..patutlah mat said marah benar pd pengundi pas..mat said nyaris xleh jadi mb..
Kita cuba pru 14 plak..

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
May 14, 2013 at 2:22 PM

Disemak dlm Al Quran dan Hadis, ada sekitar 40 sifat dan ciri ciri golongan munafik, dan banyak juga antaranya sudah terpalit pd PAS. Begitulah bila merasa diri sempurna dan bersih, sibuk mencari kesalahan dan kesilapan org, lupa bermuhasabah diri.

....................
Reply To This Comment ...................
May 14, 2013 at 4:53 PM

Din,
Jom join aku kempen beli produk orang Islam di TendangTerajang

Bantuan untuk menambah maklumat diperlukan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2013 at 5:08 PM

Ko bantah tak apa asalkan ko jangan potong line aku nak jadi PM-in-2018, udah ler , keh keh.

No hal, teruskan, teruskan.

....................
Reply To This Comment ...................
May 14, 2013 at 5:44 PM

@AnonymousSeharusnya membuka mata kita tentang perbezaan pendirian seorang ahli politik dengan seorang ulama.

....................
Reply To This Comment ...................
May 14, 2013 at 5:50 PM

@AnonymousBetul tu TAHNIAH ! TAHNIAH Hadi dan Pas kerana HAMPIR tumbangkan Umno.

Umno juga TAHNIAH ! TAHNIAH ! kerana berjaya menafikan kemenangan Pas ....sikit lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2013 at 6:18 PM

@Anonymous

bukan oghe isler tak nak menengkan Pas tetapi deme ada harga diri...takkan nak berMBkan Mat Spender? agak-agaklah kalau nak mendabik dada pong, hek hek.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2013 at 6:28 PM

@Anonymous

cuba pru 14 ker pru jalanan? bior betoi Yoep?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2013 at 6:42 PM

Ahli pas dan melayu pkr. Masih tak sedar. Dalam hati sepet ada penyakit...bila mereka berkuasa mereka tak kira kamu ahli pas ke melayu pkr. Bila dia ada kuasa dia akan hapuskan orang melayu yang islam ..faham? Dah di wahyukan dlm AlQuran. Tak percaya lagi ke. ..hmph..memang lah x caya..sbb hati kalian dah buta.Mcm hati adik aku yg telah mengkafirkan kami sekeluarga..walhal dia kemain liat nak solat dan paling kuat menjerit dan maki hamun ibu kami yg sudah tua.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2013 at 7:13 PM

Sekarang boleh la ketawakan rj nong chik 2nd time nurul izzah naik tgk apa yg dia akan buat dan tgk pula apa barua2 dia akan buat. Rj nong dan wakil bn yg lain sepatut buat seperti mat said akan buat. Wakil mereka menang mereka kena buat kerja laa. Mereka yg pilih..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2013 at 7:21 PM

Pejabat Khidmat Masyarakat PAS akan dibuka berhampiran dengan Masjid Rusila dalam bulan ini juga. Masyarakat boleh lah membuat sebarang pengaduan untuk mendapat bantuan atau menyelesaikan masalah yang dihadapai. Dibuka 24 jam. Insyallah. Sedikit hari lagi minyak petrol akan diturunkan untuk orang Marang saja. selain daripada bayaran air akan dikecualikan juga orang Marang juga terutama DUN Rhu Rendang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 14, 2013 at 9:08 PM

din ... aku minta kau lawat blog ini ...
http://kulaanniring.blogspot.com/2013/05/ustaz-azizan-jangan-bagi-depa-potong.html?showComment=1368536479288#c6411362073883195148
dan facebooks ini ...
http://sanusisetpol.blogspot.com/
bukannya apa aku nak kau komen tentang akhlak orang pas ...
dan aku dah komen dalam blog itu ...
iaitu :-

"terutama ketika dia mengadu tentang calon-calon PAS Kedah, tekanan dalaman parti, sikap rakan-rakan parti, caci maki melalui SMS yang diterimanya, saya sering sebak dan buntu. Apa lagi yang tak kena, apa salah aku apa dosa kita… Dia merungut. Tak ada siapa mai habaq dosa apa yang aku buat, main hentam jauh- jauh saja. Mai lah cakap depan aku, apa salah aku. La ni semua pi panjat tangga Pejabat Agong, kita di negeri dah tak laku. Biaq depa jawablah. ...."

aku cuma nak komen tentang caci-maki puak-puak pas terhadap dirinya ...

lupakah ustaz azizan bahawa

1.Nabi pas telah bersabda ... "Tuhan pas pun mencaci maki dalam kitab agama mereka..." maka tentulah perbuatan mencaci-maki telah menjadi amalan bagi penganut agama pas.

2.Amalan mencaci maki ini telah diamalkan oleh ustaz dan ustazah agama pas semasa mereka memberi ceramah di pentas agama pas, kita boleh dengar cacian dan makian apabila kita hadir dalam ceramah agama pas ... paling sempoi pun UAI " ... bodoh..." adalah ucapan yang menjadi penyedap bicaranya ...

3.Pimpinan tertinggi pas sering memberi gelaran buruk kepada pemimpin bn ... mahafiraun, mahazalim dan sebagainya ... amalan ini dah melekat dan sebati dalam jiwa dan hati nurani mereka ... maka apalah hendak dihairankan apabila mereka mencaci maki pemimpin mereka sendiri yang tidak selari dengan kefahaman mereka ...

Alahai ustaz azizan payah sangat ka hendak faham ... musibah yang menimpa diri ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 15, 2013 at 8:54 AM

@Anonymouscaci maki itu patutnya hanya untuk umno dan ahlinya sahaja. sesiapa yg tak sokong pas patut dimaki dan dihina juga. ustaz zizan patutnya mendapat pujian dan pujaan sahaja. mereka sebagai pemimpin pas dan ahli pas maksum dalam pas. jadi kesian kat orang pas yg dapat dosa pas kerana memaki salah sorang pemimpin maksum mereka.

Post a Comment