........... Dong Zhong AJAR Mca Cara Berurusan Dengan Umno | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Dong Zhong AJAR Mca Cara Berurusan Dengan Umno

Friday, May 10, 201325comments



Ingat lagi imej di atas ? Ingatkan nak refresh balik kenangan tersebut tapi bila saya kesana, dapat hasil dibawah -

Pulaaaak ... kenapa yang ditarik balik video aksi Najib yang MENAKJUBKAN itu ? Letak lah balik .... ramai yang nak tengok, letaklah balik ....letaklah ...



Ingat balik waktu Najib buat SEJARAH sebagai PM pertama beraya Cina bersama Dong Zhong ....


Dan lautan ahli2 Dong Zhong yang menyambut ah Jib Gor waktu itu .....


HAHAHAHAHAHAHahahahahahaha ........ agaknya begitulah yang terlintas dihati Dong Zhong waktu itu - mentertawakan ahJib Gor yang bersungguh-sungguh mahu mengambil hati orang Cina demi menagih undi mereka.

Sebab apa saya berani katakan begitu ?

Hari ini Dong Zhong MENGAJAR parti2 Cina - Berhenti 'tunduk' pada Umno ! - Mkini

Parti-parti Cina dalam BN boleh mengelak daripada menjadi tidak relevan dalam masyarakat Cina apabila mereka berhenti "tunduk" kepada Umno, kata kumpulan pendesak pendidikan Cina, Dong Zong.

Kumpulan itu berkata ini kerana "kegagalan" parti-parti tersebut -  termasuk MCA, Gerakan dan SUPP - untuk mengawal dominasi Umno telah mengakibatkan BN kehilangan undi.

Selain gagal mewakili masyarakat Cina secara bermakna, NGO itu berkata, MCA kini menjadi "tidak bertanggungjawab dan tidak sensitif" dengan mengatakan bahawa masyarakat tersebut akan diketepikan akibat pengundian mereka.

Kerjasama, toleransi dan hormat menghormati antara Umno dan Mca selama ini ditakrifkan sebagai Mca TUNDUK kepada Umno oleh Dong Zhong ?

Cara mana pula yang di sarankan oleh Dong Zhong yang dikatakan tidak tunduk itu ?

Cara Dong Zhong yang menuntut melalui SHOW OF POWER menerusi demo2 haram ? Cara Dap yang berjaya menundukkan Melayu Pas dan Pkr ?

Sekali lagi .... fikirkan balik, apa yang berlegar difikiran Dong Zhong semasa Najib BERUSAHA membodek mereka tidak berapa lama dahulu ?

Share this article :

+ comments + 25 comments

....................
Reply To This Comment ...................
May 10, 2013 at 2:00 AM

Tak keterlalun kalau dikatakan MCA sebenarnya sengaja tak mahu berkempen baik2 untuk BN, bahkan berpakat dalam diam dengan DAP.

KK

....................
Reply To This Comment ...................
May 10, 2013 at 2:08 AM

Siapa yg mampu ubah pemikiran dan pendekatan najib.
Dia perlu di ubah dari posisinya sekarang.
Jika masih mahu mempertahankan najib, tidak mahu ubah najib - Jangan buang masa utk pertikaikan lagi pendekatannya, najib tetap najib - Terima dan telan sahaja caranya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 2:14 AM

Dah tiba masanya untuk kerajaan melalui Finas melepaskan filem 'Tanda Putera' segera untuk ditayangkan di pawagam seluruh negara melalui skim wajib tayang.

Peduli dengan suara-suara cina. Kalau perlu, beli aje filem tu dan wajibkan semua stesyen tv malaysia tayangkan.

Takkan le cerita pasal kebaikan dan jasa ayah sendiri ke arah perpaduan dan keamanan pun tak nak tunjuk.

....................
Reply To This Comment ...................
May 10, 2013 at 2:16 AM

sememangnya spesis haram!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 2:19 AM

Orang cina pandai bermain wayang. Depan najib mereka menyatakan sokongan sepenuhnya kepada bn. Tapi di belakang najib, mereka sokong dap. Ada orang cina cakap kat aku, pada pru baru ni, mca dan gerakan masih berebut kerusi untuk ditandingi sebab itu dap menang mudah.Lagi satu, mca dan gerakan cuma jadi proksi orang cina untuk mintak macam-macam kat najib. Dong Zhong adalah kumpulan pendesak yang ekstrim dari segi tuntutannya. Dong Zhong hanya muncul setiap kali pru. Selepas pru, mereka akan diam seribu bahasa. dap dalah satu-satunya parti yang orang cina paling percaya. Apa yang ingin saya katakan, meskipun mca, gerakan dan dap adalah berlainan aliran, hakikatnya matlamat mereka adalah sama. Dari cina untuk cina. Segala-galanya adalah untuk cina.

....................
Reply To This Comment ...................
May 10, 2013 at 2:27 AM

kesian najib kena kelentong. lepas ni najib nak bagi muka lagi ke dengan puak penentang ni?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 2:33 AM

KITA MELAYU SUDAH SAMPAI MASA UTK MENJADI RACIS !! KITA PEGANG KERAJAAN PERSEKUTUAN, TINDAS BANGSA INI DLM DIAM !!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 3:05 AM

Cina tetap cina.Musuh Negara sebelum dan baru merdika adalah PKM.Penjajahan dialaf baru tak perlu masuk hutan,tapi bawa dakyah hasutan.Tubuh parti menganti yg telah diharamkan.Orang melayu dahulu tak ada parti maka Rasid Maidin,Samsiah Fakeh dan lain2 masuk parti PKM.Sekarang orang melayu dah bijak,tubuh parti sendiri lawan kerajaan memerintah PKR.(Parti Kominis Rakyat)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 3:20 AM

Benda sama jugak yg berlaku masa zaman Tun Razak dulu. Dulu cina mintak ngan tun razak ubah nama tanah melayu ke Malay-sia(melayu mati).
Diorang yg suggest nama tu dgn alasan tanah melayu hidup berbilang bangsa. Org yg sama
mengulangi pada anak dia.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
May 10, 2013 at 3:57 AM

hahahaha......mmg TERUK DSN kena mainkan dgn Cina....tu la...kan pepatah Melayu ada mengatakan

"buat baik berpada-pada, buat jahat jgn sekali"

ni tak, BAAAAAAAIIIIIKKKK gila dgn Cina melebihi berpada2....haaaa, kan dah kena main.....kalau TAK TAU MALU lagi, dah tak boleh nak u-turn la nampaknya, terpaksa la cari dahan baru utk berpaut....pahang dok?.....mung turun, naik org laing...pahang dok?...erkkkk...ye la..ye la..Pahang tu hang punya....hehe

Najib...ooooo Najib....baca tak apa Org Melayu nak ni???.....sebelum nak suruh kami SAYANG KAMU.....KAMU WAJIB SAYANG DIRI KAMU DULU...cukup2lah kena main dgn Cina

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 5:45 AM

Alahai. Tak habeh lagi hal undi cina. Dia org dah tolak mampuih pi la. BN dah buat abeh baik dah. Takan mampu lawan pas pkr dia org jenis sanggup lanjut pajak tanah dari 99 thn ke 999 thn lpas tu gadai pulak tanah gua musang beribu ribu ekar kat cina. Bn sanggup buat ka? Balik2 cerita sama bagi kontrek...bantu sekolah...bagi kontrek...bantu sekolah..huhu.

Bro...sekolah vernakular tu zaman tok kadok dah ada. cadangan tutup tu ok cuma kita kna standby perang la......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 7:41 AM

Dong Zong kah MCA kah semua sama aje.Percaya lagi kena main dapatnye. Mereka ini tak boleh dipercayai.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 7:53 AM

“Ah Jib Gor, you Are Our Inspirtion” dan “Ah Jib Gor, We Love You!!”

Banner terbaik yang telah dibentangkan. Sekarang nih apa dah jadi? Jelas Najib dijadikan saperti BADUT dikalangan mereka. Inilah yang dikatakan kalah sabong menang sorak. Aku (bukan kita) berasa teramat MALU dengan sikap yang ditunjukkan itu. Kenapa pulak aksi pukul gendang tuh di”simpan kemas dalam peti berkunci”?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 7:54 AM

@Tauke Ikan

itu PASTI, selagi hayat dikandung badan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 7:56 AM

@kluangman

mungkin Rosmah kut boleh ubahkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 7:58 AM

@Anonymous

tak boleh tuh bang oi! orang Cina nanti marah. kalau depa tak buka kedai hang nak makan apa?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 7:58 AM

@SolitaireHunter

boleh campur tak dengan jadah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 8:54 AM

Dua-dua anwar&najib kena kencing
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201131245152316&set=a.10200106045802973.2191686.1505060471&type=1
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201138627136861&set=a.10200106045802973.2191686.1505060471&type=1&theater

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 10:21 AM

SEBAB APA KENA KELENTONG? SEBAB LEMBIK. ITU JE.

SO JIKA NAK ORANG HORMAT, NAK ORANG MENARUH KEPERCAYAAN, NAK ORANG SOKONG..JADILAH PEMIMPIN YANG TEGAS DAN BERHEMAH..LEMBUT PADA TEMPATNYA, TEGAS PADA TEMPATNYA...
KALAU ASYIK2 ERECTILE DYSFUNCTION JE..ISTERI PUN BOLEH LARI..KALAU PRIAPISM PUN..ISTERI LARI JUGAK.. SO? BERPADA-PADALAH..BARU ISTERI SAYANG..HEHEHEHE

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 10:28 AM

Din,
dari cara najib menyebut utk mengharmonikan isu perkauman,blh ditelah apa sebenarnya yg akan dibuat oleh najib dan 'punah'sihatnya,makin menjadi2lh kaum2 tu nanti.Setuju dgn kluangman,satu saja cara utk menyedarkan najib ni,iaitu melalui PAU saja yg blh merubah kedudukannya,itu pun kalau najib terus2an xmahu berubah.....insya'Allah ahli2 umno blh mengubah kedudukan najib...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 11:05 AM

selagi tuan yang empunya diri x sedar diri, maka makin layu la si me'layu..

....................
Reply To This Comment ...................
May 10, 2013 at 1:04 PM

TerimaKasih kepada semua yang meluahkan pandangan anda .... saya sendiri letih dah nak komen :)

Mungkin artikel seterusnya ini akan LEBIH mengujakan anda untuk komen - berkaitan Rosmah !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 10:35 PM

@AnonymousCina adalah bangsa yang sangat licik... Mereka perlu ditangani seperti kita menangani sekumpulan serigala. Sekali lagi, orang seperti TDM yang kita perlu ada sebagai PM.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 10, 2013 at 10:38 PM

Malam ni, dalam2 kita tengah bengang dgn cina ni, TV2 pi pasang pulak gambar jackie chan....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 11, 2013 at 3:17 AM

Najib dan pemimpin umno kena bnyk belajar dari TDM cara nk menangani puak2 cina rasis ni..aku gerenti klu time TDM jadi PM, memang mampos diorg ni sema masuk ISA...so Najib..sementara TDM ni masih hidup, menuntutlah dgn beliau..pls...

Post a Comment