........... BN Parti Tunggal - Peringatan Keras kepada Kepimpinan Umno | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

BN Parti Tunggal - Peringatan Keras kepada Kepimpinan Umno

Tuesday, May 28, 201353comments


Ramai yang dah mengkritik cadangan BN sebagai Satu parti TUNGGAL sejak ia mula dikemukakan oleh Presiden Gerakan. Terbaru Rockybru juga mengulas secara kritikal 'silly idea' ini - KLiK -

There's a reason why Umno is the longest-surviving political party in the world and there's a reason why BN has ruled for many years and why this country is peaceful and prosperous despite the Chinese trying to teach the BN a lesson and failing miserably in the process.

Ada sebabnya kenapa Umno merupakan parti politik yang paling lama bertahan didunia dan ada sebabnya juga kenapa BN telah memerintah sekian lama dan kenapa negara ini aman dan makmur disebalik kegagalan cubaan kaum Cina memberi pengajaran kepada BN.

It's the substance BN needs to worry about, not the form.

Pengisiannya yang BN perlu difikirkan bukan rupa fizikal.

Begitu juga blogger Tuan Syed - KLiK . yang melihatnya sebagai satu 'stupid idea' ...

There is no need to dissolve UMNO, MCA, MIC etc. The formula has served the country well and it can continue serving the country well.  Just get rid of the wastage, the corruption, the lethargy, the inefficiency, fix the education system and lets get moving. Stop talking and start working. No need for BRIM, KRIM, 1Malaysia, GTP, ETP, etc. Just get things done, get going and NO CORRUPTION. No more inefficiency.

Tidak perlu untuk bubarkan Umno, Mca, Mic dll. Formula ini telah dan akan terus berkhidmat dengan cemerlang untuk negara. Tumpukan saja kepada usaha2 membanteras pembaziran, rasuah, kelesuan, ketidakcekapan, perbaiki sistem pendidikan dan maju kedepan. Berhenti bercakap dan mula bekerja. Tidak perlu segala BR1M, KR1M, 1Malaysia, GTP, ETP dll. Pendekata, tak perlu cakap banyak, cuma buat kerja. Hapuskan korupsi, Hapuskan ketidakcekapan.

Itu belum dengar lagi hujah2 orang Melayu yang menentang sebarang usaha kearah membubarkan parti yang memperjuangkan survival bangsa Melayu .......

Ingatkan Umno akan dengarlah suara2 akar umbi ini ....... jadi agak meng'jengkel'kan bila terbaca artikel TMI yang memetik kenyataan Setiausaha Agung Umno Tengku Adnan Mansor yang seolah menyokong usul BN sebagai parti tunggal ini walaupun menegaskan ia tetap dipimpin oleh orang Melayu.

Barisan Nasional (BN) masih lagi akan dipimpin oleh Melayu walaupun dijadikan sebagai satu parti kerana sokongan majoriti Melayu

“Secara logiknya, melihat kepada struktur masyarakat, secara logiknya, sukar untuk sesiapapun untuk memimpin parti jika bukan Bumiputera,”

“Mungkin kita boleh mempunyai satu presiden, dua atau tiga timbalan presiden. Ini adalah perkara yang sedang kita fikirkan,”

'..... sedang kita fikirkan' ?


Siapakah KITA yang beliau maksudkan ? Ingat, ini kata2 seorang Setiausaha Agung Umno, dan bila disebut 'KITA' , ia bukan lagi satu pandangan peribadi.


Ketua Biro Penerangan BN, Ahmad Maslan juga ada menyebut melalui Tweeter - "Ya BN akan berubah dengan pelbagai kaedah," SINAR   antara lain "perkukuh Umno dan parti komponen..Lebih rapat dengan rakyat".

Ia sebagai komen kepada kenyataan UBAH Najib sebelum ini -

“Kita kena berani berubah sebelum rakyat berubah, lakukan perubahan lebih pragmatik sebab sekali pun kita berkuasa sekian lama, budi yang kita tabur bukanlah hak kita untuk kita terus memimpin (untuk dipilih),”

Yang mahu kita dengar sekarang adalah pendirian Presiden Umno merangkap Presiden BN sendiri tentang usul BN sebagai Satu Parti Tunggal. 

Kita tidak mahu dengar jawapan2 bersifat KONDOM yang boleh diterjemah kemana hala, kiri dan kanan mengikut arah yang selamat TAPI kita mahu dengar pendirian yang TEGAS DAN JELAS -

YES or NO ? SETUJU atau TIDAK ?

Senang kalau kita tahu pendirian Najib dari awal sementara masih banyak masa untuk kita lakukan sesuatu, sekiranya perlu, sebelum PAU hujung tahun nanti.

Cakap banyak tak nak -

Orang Melayu meletakkan amanah kepada Najib @ kepimpinan Umno untuk menjaga nasib kami tapi kalau kami melihat yang Najib @ kepimpinan Umno sudah tidak mampu lagi untuk memikul tanggungjawab itu, ATAU punya cara lain kearah itu yang kami tidak setuju, kami tidak teragak-agak untuk menggantikan anda dengan pemimpin lain yang lebih bertanggungjawab !

Share this article :

+ comments + 53 comments

....................
Reply To This Comment ...................
May 28, 2013 at 6:42 PM

SYABASS DIN.jIKA UMNO nak bubar dan jadi parti tunggal BN bersama2 dengan parti Cina dan India...lebeh baik kita tubuh parti Melayu baru ganti UMNO !!!Utk persediaan PRU 14..!!!

....................
Reply To This Comment ...................
May 28, 2013 at 6:44 PM

@Melayu Raya'Tubuh parti baru' bukan penyelesaian nya... sebab bukan parti yang bermasalah.

....................
Reply To This Comment ...................
May 28, 2013 at 6:44 PM

Jika terjadi satu parti , UMNO hilang dimata melayu dan kita bangunkan semula melalui Perrkasa, Insyaalah

....................
Reply To This Comment ...................
May 28, 2013 at 6:48 PM

@sesejuk mata memandangKenapa perlu dibiarkan pemimpin yang bubarkan parti kalau kita sendiri boleh bubarkan pemimpin ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 7:09 PM

Aku sokong melayu raya. Aku nak parti soalnya pasal melayu bumiputra saja.klau tak buat sekarang lingkuplah kita melayu.tak lama lagi kia jadilah macam red indian.hanya wujud dalam filem arkib.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 7:18 PM

@dinturtle


K.U.D.E.T.A

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 7:23 PM

Cadangan aku biar ahjib gor dan kuncu2 tinggalkan UMNO dan biarkan muka2 baru menerajui UMNO..
Aku makin sakit hati tengok Melayu2 liberal dan apologetik nih semua!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 7:29 PM

Din.
memang sial la klu buat satu parti. yg aku peliknya ngapa kena fiir atau ikut cadangan tu. ini bodoh tahap gaban. still tak sedar lagi yg UMNO still paling banyak menang walaupun si kafir & munafik memilih utk menentang UMNO? Najib memang takde telur lah klu gitu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 7:36 PM

Dato onn jaafar, pengasas umno sendiri, juga ditentang hebat oleh orang melayu sendiri bila beliau mengesyorkan supaya umno membuka keahlian kepada semua kaum.

Pemimpin boleh datang dan pergi, tapi umno tetap kekal dan takkan berubah. Presiden umno tak penting. Yang penting ialah umno. Kita mahukan pemimpin umno yang mendahulukan dan mengutamakan melayu sebagai agenda no.1. Selagi melayu masih perlu dibela, selagi itulah pemimpin umno tidak perlu melayan karenah atau tuntutan kaum-kaum lain khususnya kaum cina. Kita mahukan pemimpin umno yang berani mengaku bahawa dia sanggup dilabel racist semata-mata kerana membela orang melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 7:58 PM

Utk pengetahuan ramai tengku adnan adalah salah satu bangsat yg menyokong usul ini. X perlu kita dgr pendirian najib yg dr dulu seorang pengecut. Hanya mahu serve puak cauvinis.

Kita sangkakan pm ini lebih baik dr paklah. Dua kali lima senuanya cina di hati.

Ingatkan hujan sampai ke pru13 rupanya berlarutan lagi. Saya syorkan kita kempen ramai2 suruh najib letak jawatan.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 8:18 PM

Perkasa dah kata akn jd parti politik jika umno bubar..maka aku ngan family aku akan sokong perkasa utk pru ke 14 nanti..member2 aku yg dlm umno pun akan sokong perkasa gak..pergi jahanamla dgn umno

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 8:33 PM

Jiwa kami UMNO... Tak akan UMNO hilang d dunia... kami akan pertahankan sampai ke titisan darahbterakhir...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 8:48 PM

bro din... dulu aku kata nak berenti komen... tapi sakitnya hati bila tengok perkembangan terbaru umno...selepas pru13 menteri yang dilantik semua nak tunjuk pandai CAKAP...deris la kj la mary la... kerje yilek... memang betul la kata daim pecat penasihat...dengan najib sekali...semua jadi macam penasihat 25% 3 abdul...jual kat pasar lelong ja...siapa yang menangkan korang semua...MELAYU..jadi jaga saja la orang melayu... macam di damansara adun lambat nak tolong orang melayu aku rasa akan berjangkit ke tempat lain, kalu najib tak dicantas dan dibuang dari kerusi no 1 umno..macam mana pemimpin macam tu la anak buah... kalu pemimpin lembik...tak ada jiwa melayu.. maka anak buah yang diplih mesti macam dia jugak..kan..kan..kan.. din kan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 9:06 PM

Tak lama lg pau..gantikan najib!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 9:25 PM

bro din... aku rasa cara paling mudah untuk umno kekal releven di masa depan adalah menjelang 2015 mesti ada 100 orang jutawan dan DERMAWAN islam/melayu...kerana mereka ini akan bantu melayu yang lain..ambil balik kuasa ekonomi tanah melayu ni...kalu br1m, kr1m, bl1m, tr1m yang berbillion boleh bagi ikut suka hati dia macam harta mak bapak sendiri, takkan tak boleh wujudkan 100 usahawan islam/melayu yang DERMAWAN...bukan yang makan nasi sekali dengan pinggan dilahap bahkan dengan meja dan kerusi makan sekali... habis tiada sisa dan tempat untuk orang lain makan...untuk orang melayu berubah, umno perlu berubah..untuk umno berubah, presiden perlu berubah atau DIUBAH..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 9:38 PM

bro din.. baru aku ingat pru bila tah najib menang dengan majoriti 200 lebih je undi sebab percaya ke penasihatnya la...sikit lagi pru13 nak telungkup bn..kalu sekarang pun dia dok percaya 100% dengan penasihat tu lagi, kesimpulan aku najib ni jenis bodoh tak boleh diajar, pandai lansung...pepatah melayu kata pelanduk lupakan jerat, jerat tak pernah lupa...kalu najib masih lupa, cina memang tak suka kat dia dan umno...paham paham la...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 10:05 PM

UMNO wajib kekal sebagai wadah perjuangan Melayu dan Islam. Kalau puak-puak yang liberal ni mahu keluar UMNO dan mahu kekal terajui BN, maka mesti ada golongan Radikal Melayu yang akan memimpin UMNO demi menruskan perjuangan yang belum selesai ini. UMNO merupakan PUSAKA dan Azimat kepada Melayu dan Islam di Tanah Melayu ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 11:03 PM

Memang sick la najib nih. Hello, takde sesapa ke nak buat sesuatu agar melayu tak lebih dijahanamkan lagi oleh ah jib gor ni? Ingatkan dah serik kena main dengan kaum kesayangan dia? Ini saja cara yang dia boleh fikirkan? Buat apa ganti parti, ganti je kepalanya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 11:21 PM

salam,FB officialpage Boikot Barangan DAP dah kena hack ke? try nak check link tu, page is not found. harap bagitahu pada admin page tu, buat yang baru dengan segera. Cina DAP dah kepanasan...kalau boleh buat backup banyak2 senarai barang, produk, kedai Melayu, Islam, India, Pribumi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 28, 2013 at 11:23 PM

كومين دڠن توليسن جاوي كالي اين. اين مننداكن اكو سأورڠ ملايو دان ڤوڽ هرڬ ديري. اكو تأ تردوڬ كناڤ مستي ڤميمڤين ملايو ترماكن دڠن چادڠن كڤارت چينا؟

" باريسن ناشينل ماسيه لاڬي اكن دڤيمڤين اوله ملايو والوڤون دجاديكن سباڬي ساتو ڤاتي كران سوكوڠن ميجوريتي ملايو"

بڬيمان سكيراڽ اورڠ ملايو سنديري تيدق مڽوكوڠ؟ ادكه اورڠ ملايو سڠڬوڤ نڬارا كيت دڤرنته اوله كأوم چلاك اين يڠ سوده ترڠن اكن مڠهنچوركن بڠسا ملايو؟ بڬيمان ڤولق دڠن حق اورڠ ملايو ايت سنديري - ادكه ايڽ اكن دككلكن؟ ادكه ڤاتي امنو ني مق باڤق مريك ڤوڽ سنڠ سنڠ برونديڠ سسام مريك ساج؟ اڤ اد كنامڠنا دڠن امنو كالو ڤريستاسي باريسن ناشينل تيدق ممبرنسڠكن؟ كالو تأ تأو مناري جاڠن دسالهكن نانه.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 12:02 AM

@Melayu Rayasaya menyokong sepenuhnya!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 12:09 AM

Syabas tuan. Rumusan tuan atas pelbagai respon pembaca amat tepat dan berani (tak bersifat kondom). Akibat terlalu berhati-hatilah umno jadi lesu, longlai... ini politik mesti berani menyatakan kehendak kumpulan yg diwakili BUKAN kehendak pemimpin itu sendiri. Kata wakil rakyat jelas. Janganlah syok sendiri!

Utusan ada berani macam tuan DT ke?

Belum baca ulasan pembaca lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 12:10 AM

@AnonymousSelalunya orang lelaki yang mempunyai isteri yang tegas, dia sendiri adalah seorang yg tidak tegas. Yelah, macamana rumahtangga boleh bertahan kalau dua-dua tegas. Lelaki yg tegas selalunya akan mempunyai isteri yg lemah-lembut (macam Tun Dr Siti Hasmah).

Mungkinkah.... Najib seorang yg tak tegas?

hingga sekarang saya masih dok fikir macamana Nik Sepia- seorg jutawan - boleh dipilih jadi calun DUN Guchil (yg penduduknya org marhaen) di Kuala Krai... winnable in what way???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 12:16 AM

@Anonymous...dan kalau Melayu kekal sebagai Presiden, apakah kita akan terus digelar 'rasis'?

PAU nanti, harap perwakilan UMNO dari akar umbi bersuaralah seperti nenek moyang kita bersuara menentang Malayan Union!

....................
Reply To This Comment ...................
May 29, 2013 at 12:20 AM

@Anonymoussaudara nak kata yang Rosmah seorang yang tegas ? :)

....................
Reply To This Comment ...................
May 29, 2013 at 12:24 AM

@AnonymousLain orang lain caranya,dan setiap orang punya kelebihan masing2. Yang penting apakah malamat perjuangan kita sama ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 12:27 AM

Ya... aku sendiri baru shj like fb barunya. Mujurlah banyak yg ada copy. Angkara siapa?

Jika usaha ini capai 30% kecekapannya, kita akan lihat pertambahan bilangan peniaga dan pengusaha kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 12:37 AM

Mantap jawapan tuan. Cuma hendak kesedaran ini nyata terzahir di mejoriti media maya dan akhirnya keluar di alam nyata (hanya di sini nampak fokus hal ini, yg lain tak lagi).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 12:42 AM

bang kenapa saya dapat ni?

This Connection is Untrusted

You have asked Firefox to connect
securely to www.blogger.com, but we can't confirm that your connection is secure.
Normally, when you try to connect securely,
sites will present trusted identification to prove that you are
going to the right place. However, this site's identity can't be verified.

What Should I Do?

If you usually connect to
this site without problems, this error could mean that someone is
trying to impersonate the site, and you shouldn't continue.

If you understand what's going on, you
can tell Firefox to start trusting this site's identification.
Even if you trust the site, this error could mean that someone is
tampering with your connection.

Don't add an exception unless
you know there's a good reason why this site doesn't use trusted identification.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 12:43 AM

ada masaalah sikitlah. saya tak dapat nak gunakan reply kenapa?

....................
Reply To This Comment ...................
Kuasa Melayu
May 29, 2013 at 12:45 AM

@Melayu Raya


Ya betul. Nampaknya Najib macm Presiden UMNO yang lepas yang ingin menjadi pemimpin orang Cina tetapi mengkudakan orang Melayu.

Sedangkan undi Melayu padat untuk UMNO buat apa perlu menarik sokongan Cina DAP?

Betul jika Najib tak minat lagi memimpin Melayu, kita bubarkan UMNO dan bangunkan UMNO baru yang lebih perkasa. Muhyidin sibuk hendak memperkayakan YTL melalui kontrak Kementerian Pendidikan sedangkan semua itu boleh dilakukan oleh TM dan Celcom.

MAsaalah UMNO adalah pembelian kuasa oleh golongan mamak dan Tamil seperti Subahan Kamal, Zambry, Mukhriz, KJ Reezal, Azeez Rahim.

Mcm mana orang Tamil seperti ini boleh menguasai parti Melayu kalau bukan kerana korupsi peringkat bawaha. Kesusahan orang Melayu dan metaatan mreak digunakan untuk menaikan orang-orang Tamil sebab itu dlam operasi menarik pengundi baru UMNO yang gah boleh kalah kepada DAP!

Mereka sebetulnya tidak minat dgn isu Melayu. Bila Najib kata kemenangan adalah kerana sunami undi Cina, KJ kata jangan tambah kemarahan orang Cina...muahaha..

Yelah. Dari mana datang kekayaan KJ kalau bukan dari tokey Cina?

....................
Reply To This Comment ...................
May 29, 2013 at 12:46 AM

@AnonymousAda masalah dengan kod template blog. Jangan risau, tidak ada virus.

....................
Reply To This Comment ...................
Tukar Pemimpin UMNO
May 29, 2013 at 12:47 AM

@dinturtle

betul tu Din Turtle.

Masalahnya kepimpinan UMNO telah dibeli oleh orang Tamil muslim mcm KJ, Subahan Kamal Azeez Rahim.

Ada kita dengar mereka cakap pasal Melayu.

Mereka malu cakap pasal Melayu tapi tak malu nak jadi ketua penerangan, pemuda dsb UMNO

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 12:49 AM

dinturtle May 29, 2013 at 12:20 AM

"saudara nak kata yang Rosmah seorang yang tegas ?"

TOLONGlah bro! Usah disebut nama tuh. Bertambah kusut lagi perkara nih.

Aku rasakan PENYAPU buruk sepatutnya digantikan dengan PENYAPU yang baru.

....................
Reply To This Comment ...................
May 29, 2013 at 12:50 AM

@Anonymoustuliskan nama dan waktu komen yang anda ingin balas.

ya, ada masalah dengan template blog.Akan diperbaiki .....lepas jumpa orang yang mahir :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 1:09 AM

Salam..parti politik bukan milik mana mana pemimpin samaada umno ataupun pas. Mari kita sebagai ahli mendesak supaya kedua dua parti ini dibubarkan untuk ditubuhkan sebuah parti melayu islam yg baru. Dengan perpaduan dan kerjasama yg ikhlas,kita akan dapat menguasai dua pertiga parlimen. Banyak kerusi yg akan kita menangi tanpa perlu bertanding. Lebih usaha dan wang dapat ditumpukan untuk menawan p.pinang dan selangor dari dikuasai oleh cina kafir. AMIN YA ALLAH

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 1:32 AM

Wahai ahli-ahli umno dan pas,mari kita tanamkan satu sangkaan bahawa lawan umno bukanlah pas dan lawan pas bukanlah umno tetapi lawan kita sekarang adalah mca,gerakan dan dap. Kita mesti mendesak pemimpin yg kita PILiH dan LANTIK supaya membubarkan kedua dua parti umno dan pas untuk menubuhkan parti baharu yg menyatukan melayu islam di Malaysia. Hanya dengan cara ini kita dapat menyelamatkan diri dari menjadi seperti saudara kita di Palestin

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
May 29, 2013 at 7:08 AM

Kalau berani ubahlah ,nak tengok UMNO yang berubah atau pemimpin-pemimpinyan yang haramjadah akan diubah.

Hanya digeletek seorang Cina pemimpin-pemimpin Melayu dah mengelabah sejak bila kata-kata Cina diterimapakai dalam urusan UMNO.
Memang pemimpin-pemimpin Melayu yang ada dah hilang Maruah dan tak layak jadi pemimpin Melayu.
Melayu diambang kehanchoranya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 7:43 AM

Bila keadaan menjadi berkecamuk, baliklah ke pangkal jalan. jangan membuatkan problem tu menjadi lebih complex.
UMNO memang untuk orang melayu. BN tu is merged component. Kalau MCA dan Gerakan tak perform, dia kenalah solve problem tu. Dah ada single platform dalam bentuk BN. Apasal kitalak yang kena mengalah lagi.

Makin bodohlah pemimpin2 UMNO ni. Masih sibuk nak mengejar undi cina. Kau UMNO, kejarlah UNDI MELAYU YANG MAJORITY di sini.

Kalau pemimpin UMNO sibuk nak jaga cina lagi dan biarkan melayu terbiar, aku stop mengundi. Penatlah tengok kerenah pemimpin UMNO yang makin teruk ni.

Sorrylah tuan2, aku penat tengok perangai pemimpin UMNO. Mungkin dah sampai time untuk ubah dalam UMNO ni dengan orang2 yang betul2 nak perjuangan hak2 kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 8:10 AM

parti ni ciptaan manusia

pemimpin pun datang dan pergi

andainya tak lagi selari dengan juangan kita, sebagai negara demokrasi. kita boleh aje pilih wadah juangan lain.

samada tubuhkan parti Melayu baru @ masuk aja parti pembangkang seperti PAS.

Jika pimpinan spt T Adnan merasakan sudah masanya wujud parti campuran. dia silap besar, jika rakyat mahukan parti sedemikian, baik rakyat join PKR aje. tak faham betul la.

angin takda apa takda, panik punya pasal takut kemewahan & kuasa di tangan terlepas pru 14 nanti..langsung beri cadangan POPULIS sebegini. nampak sangat ke'sapi'an pemikiran masing2 ish ish..

penyokong UMNO biasa cam kita ni jugak la jadi mangsa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 8:50 AM

KAMI TIDAK SETUJU.....
KAMI AKAN TENTANG HABIS HABISAN....
TAKKAN MELAYU HILANG DIDUNIA..

....................
Reply To This Comment ...................
May 29, 2013 at 9:09 AM

Kenapa tidak Cina dalam BN yang berubah? Kalau Cina sebagai satu kaum bulat nak tumbangkan kita, apa perlu kita jilat lagi? Sekarang inilah masanya untuk melaksanakan dasar-dasar pro Melayu, dan bukan cairkan keMelayuan dalam parti yang memerintah, Saya tak nampak halatuju PKR tanpa Liwat, tapi saya boleh bayangkan Pas dengan kepimpinan baru dengan pendekatan sederhana yang pro bangsa Melayu, itupun kalau mereka kaji mendalam keputusan PRU 13, (PAS yang boleh dibawa berunding).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 10:39 AM

apa? BN PARTI TUNGGAL? boleh tak tunggalkan BN dgn PAS? sebab selama ni yang nampak buat kerja dlm BN adalah UMNO SAHAJA. daripada tunggalkan UMNO dgn MCA dan GErakan tu.. baik tunggalkan je UMNO dgn PAS.. in sya Allah, dijamin hak Melayu Islam terjaga sedangkan pada masa sama hak2 orang lain tidak diganggu..bukankah itu lebih baik?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 10:43 AM

salam,

ada ker yg nak dengar? ah jib gor nak kekal dan menjadi abang orang cina. pm kita manyak cayang sama itu cina. so hanya sama itu bn tunggal saja olang cina boleh jadi ketua. itu punaisihat ah jib gor semua kata kena pecat. tapi ah jib gor lagi mau dengar. semua punaisihat serupa dia punya punai pakai kondom la. semua mau playsafe. tarak berani mau buat lain daripada lain.

saya ada komen dalam zamkata berkenaan tajuk lebih kurang macam ni la. tapi tak keluar mungkin guna anon kot. antara yg saya kata, penasihat ah jib gor pembodek tahap dewa. mereka nak naikkan ah jib gor macam artis. glamorkan ah jib gor macam selebriti. pemimpin yg disayangi wujud daripada hasil kerja yg dibuat. TDM mengambil masa 22 tahun untuk rakyat sayang. ah jib gor nak ambil masa singkat macam akademi fantasia nak popular dan disayangi. memang ah jib gor pm bn yg terakhir kot. pasal lepas RAHMAN, dah tak ada abjad baru. mungkin ah jib gor ingin merealisasikan bn yg terakhir.

memang punaisihat ah jib gor tarak guna. calon pasti menang bn yg dipilih pun adalah kroni kepada punaisihat.asyik nak pakai kondom. ingat lepas ni, kita sambut ah jib gor dengan pakai kondom aje la. memang nyampah bila lihat kabinet ah jib gor terutama tang kementerian menteri rasuah dalam pau.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 11:10 AM

din aku nampak blog tuan boleh menjadi wadah org kita yg disebut melayu dan Islam dlm perlembagaan persekutuan.

Perkasakan lagi blog tuan utk org kita berbincang dan memberi cadangan demi alif ba dan ta. Insyallah akan menarik ramai lg mmberi sumbangan.

Pemimpin kita ni baca ke tak, tak pa yg penting tuan punya blog ni kena rajin baca dn response itu yg dirasakan interaktif antara idea yg diberi dn yg membaca.

Hidup org kita!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 12:52 PM

@Anonymous terkedek gak aku bce jawi ni.. hehe.. btul lah tu.. dorg ni tak sedar ke siapa yg sokong UMNO selama ni .. bukan kaum Melayu. ni sibuk la nak kipas2 cina tu. pe kate perkasakan shj parti UMNO. buang korupsi. And lebih baik bodek org melayu yg sesama muslim tu dari bodekkan keparat cina tu. kan..kan..:)

....................
Reply To This Comment ...................
May 29, 2013 at 1:21 PM

@AnonymousSeperkara yang kita kena sedar, semua orang pun rasa mereka benar. Najib, Ku Nan dan kepimpinan Umno yang ada sekarang pun rasa mereka betul.

Mereka juga cerdik.

Jadi cara yang paling senang adalah cara yang paling direct. Bukan bincang, bukan debat.

TUNTUT SAJA MEREKA INI RESIGN !

Dari situ mereka boleh fikir kenapa... dan nampak orang Melayu TAK SUKA dengan cara mereka

....................
Reply To This Comment ...................
May 29, 2013 at 1:25 PM

@AnonymousKalau bab bercakap, mereka juga pandai sebut yg 'Respek has to be earned', tapi mereka tak sedar apa yang mereka buat selama ini adalah MEMAKSA SUMBAT dalam kepala rakyat bahawa Najib itu perlu direspek.

Contoh - Bapa Transformasi ? ? Apa yang dah ditransformkan setakat ini ?

Yang sahih jelas nampak adalah - Bapa Vernakular dan Bapa Liberal !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 2:24 PM

Gerakan dan MCA yang fail tarik pengundi Cina, nak heret dan jahanamkan satu BN dengan cadangan bangang, sensitif dan jelas melecehkan UMNO?

Apa kata Gerakan dan MCA gabung dulu, tengok ada bagus ke tak...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 2:48 PM

BN DAH MEMANG PARTI BERBILANG KAUM. TAK PERLU DIPERTIKAIKAN LAGI. LAGI PUN...RELA KE KEPIMPINAN UMNO MENGETEPIKAN PERLEMBAGAAN PARTI MEMPERTAHANKAN MELAYU DAN ISLAM? OK..KATA KAN MELAYU BOLEH DIKETEPIKAN, SEBAB BAK KATA SPEASIS KU NAN, MALAYSIA SUDAH MODEN, TIADA ASAS KAUM..TP..HOW ABOUT "MEMPERTAHANKAN ISLAM?? KU NAN NAK TEPI KAN JUGA KAH??

KALAU BEGITU..UMNO AKAN LENYAP..ALIF (ALLAH), MIM (MUHAMMAD SAW), NUN (NEGARA/TANAH-AIR), ALIF-WOW(UMMAH /BANGSA)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 5:20 PM

Bukan dihack.Tapi kn report dgn geng2 PR sbgai racist n lucah.FB tutup.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 29, 2013 at 5:57 PM

Din..apa2 pun perubahan dari buruk ke baik...lembik ke keras semanya harus brpunca dari kepala..masalahnya da kompom kepala ni mmg lemah..lembik..bodoh dsbgainya...dari kita membiarkan bngsa melayu ni terus jatuh lbh baik kita jatuhkan dlu kepala ni...kanser pun klu nk selamatkan nyawa pun kita jena potong jugak kan...dlm PAU nti org melayu kena brtindak...Najib WAJIB turun..bgi kat TSMY jlnkan amanat & agenda bgsa pulak

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 30, 2013 at 8:46 PM

Sangat jelas saranan tuan.

Jika ada kumpulan yg suarakan dgn lantang "TURUN"! Sudah pasti dia akan respon. Respon itulah yg kita sedang tunggu (adakan masih sama atau tidak spt diharapkan).

Kita perlukan pemimpin Melayu/Islam JANTAN. Bukan emas permata (brim, broom, breng... bagai) yang kita pinta

Post a Comment