........... BN Parti Tunggal - HIPOKRASI Tahap GABAN Pemimpin2 BN ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

BN Parti Tunggal - HIPOKRASI Tahap GABAN Pemimpin2 BN !

Saturday, May 25, 201323comments

Saya nak komen mengenai usul menjadikan BN sebagai SATU parti tunggal, dimana TPM Muhyiddin telah menyifatkannya sebagai 'sesuatu yang BESAR dan perlu DIKAJI'.

“Cadangan ini perlu diteliti kerana ia mungkin mendapat sokongan dan pada masa sama akan ditentang sesetengah pihak selain anggota komponen parti,”

“(Makmal) boleh meneliti dan melihat masa depan negara, nak memberi sumbangan boleh meneliti dan kalau hasil makmal itu boleh dikupas secara mendalam, boleh cerna idea baru mengenai format BN baru yang hendak dicadangkan.

“Yang itu (syor) bagi saya sesuatu yang agak besar tetapi saya juga berpendapat penting kerana saya tidak tahu sama ada kita boleh pertahankan keadaan kedudukan sebegini untuk tempoh katakanlah lima tahun akan datang,” - BH

Imbas kembali ...... apa cadangan asal Presiden Gerakan Chang Ko Youn ?

"We feel that all (BN) component parties should go for the non-racial line, as the merging of these parties including those in Sabah and Sarawak will be able to give a new image to BN in order to win back public support and ensuring unity among party members." - NST


ahChang kata parti2 dalam BN harus mengambil pendekatan yang tidak berlandaskan perkauman dan penggabungan BN sebagai SATU parti tunggal akan beri satu imej baru untuk memenangi semula sokongan rakyat dan memastikan PERPADUAN sesama ahli.

OOOOOOOoooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhh ........... kalau banyak parti yang mewakili kaum, itu boleh ditakrifkan sebagai pendekatan PERKAUMAN ya  ............

OOOOOOOOOOoooooooohhhhhhhhhhhh .......... kalau SATU parti TUNGGAL menunjukkan PERPADUAN dan boleh dapat balik sokongan rakyat ya  ..........

Secara ringkasnya pemimpin BN setujulah yang angka SATU itu menunjukkan PERPADUAN , kan ..............

OOOOOOOooooooooohhhhhhhhhhh ........... Pandai juga rupanya pemimpin cina Gerakan ni ya ..... ingatkan BODOH !

Parti MCA pun sama PANDAI kan ? Anda pun setuju SATU itu menunjukkan PERPADUAN ? 

Tak boleh asing2 ....sebab kalau duduk asing2 orang akan kata tak bersatu ......... jadi kena duduk sama2 dalam SATU parti, baru nampak ada PERPADUAN, kan ? 

OOOOOOOOooooooohhhhhhhhhhh ...........

Najib pun mesti setuju kan ? Najib tak BODOH kan ? SEMUA orang pun setuju yang berSATU itu menunjukkan PERPADUAN.

HABIS TU KENAPA YANG SEMUA PEMIMPIN JADI BODOH BENGAP TAHAP GABAN BILA MASUK BAB SEKOLAH ? ? ? 
 
Orang besar je kena tunjukkan PERPADUAN tapi budak sekolah tak perlu berSATU ?
 
HIPOKRASI tahap GABAN pemimpin2 BN !

Share this article :

+ comments + 23 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2013 at 4:49 PM

Saya pn hilang sabar baca utusan hari ni.

Kenapa kita masih nk dgr kata cina masalahnya?

Ingatkan kali ni kita x payah membodek lagi. Ape yg buat gerakan fikir derang masih ade hak nk mendemand lagi. Najib dan muhidin better tunjuk yg mereka ada telur.

Kalau mereka setuju ni habis semua akan didilutekn senuanya akan diberi.

Najib, muhidin ini kata final saya jgn cabar kami lagi kalau x saya xkan vote sape2 next pru.

Kamu semua pwmimpin melayu mmg x boleh diharap!

Mlayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2013 at 4:50 PM

nak mintak projek petronas, tu yg nak bersatu tu.
toksah layan sgt lah borak diorang ni.

....................
Reply To This Comment ...................
areyougonnagomyway
May 25, 2013 at 4:52 PM

Bro aku dari dulu taknak terhegeh hegeh minta perpaduan dari org yang taknak berpadu dgn kita. Cina tu taknak berpadu dgn kita sebab dia org pandang lekeh bangsa kita. Kalau kita mat saleh...berebut dia org nak ikut budaya kita. Sekolah kebangsaan perlu diupgrade kan , laburkan duit yg byk..biar jadi sekolah top..ada makmal bahasa yg cangih, cikgu cangih dlm bahasa ingeris,mandarin,spanyol...biar budak2 melayu kita cakap owang putih..mcm london. Kasi org kita jadi berlagak sikit...asyik rendah diri jer konon2 sopan..buang masa je..Kau tengok nanti...jeles ke tak dia org kat kita...berebut rebut nak join. Masa zaman english schooldulu kita org pandang lekeh je budak2 sekolah cina ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2013 at 4:52 PM

Haish...pemimpin BN masih xserik2 nak jilat jubor cina ke?...sudah2la...berpolitikla secara bijak...

spt DAPig ..wlpon parti mrk dikatakn pelbagai kaum tapi penguasaan parti ttp mata sepet...kaum len,,tgk jer tapi yg dok 'tgk jer' tuh depa dah beli n gosok dgn wang hengget dan jwtn yg xde kuasa...

Dah cukupla mengalah dan mmbeli hati mata sepet tuh..skrg masa utk mnjaga hati penyokong setia BN iaitu org Melayu ,sabahan ,sarawakian...juga kaum India...

....................
Reply To This Comment ...................
May 25, 2013 at 5:01 PM

@AnonymousSaya cuma tumpukan kepada isu sekolah jer dulu sebab jelas disini sikap HIPOKRIT mereka.

Belum masuk bab2 hak Melayu dll .... yang ini saya tahu rakan2 akan sumbangkan :)

....................
Reply To This Comment ...................
May 25, 2013 at 5:02 PM

@areyougonnagomywayPersoalannya - 'Mereka' itu NAK bersatu atau sekadar nak TUNJUK dah bersatu ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2013 at 5:06 PM

Idea gila ni.umno akan hilang dominasinya sbg pejuang bangsa melayu.PM dan TPM jgn buat kerja gila klu tak ini lah pru terakhir utk bn

....................
Reply To This Comment ...................
areyougonnagomyway
May 25, 2013 at 5:20 PM

mereka takan bersatu bro..takan..takan. Itu kita kena accept awal awal lagi. Bersatu utk kepentingan yes..tapi bersatu dgn ikhlas..tak mungkin. Dalam quran pun kata hanya Allah saja yg dpt menyatukan hati manusia. Yg lain takan dpt. Yg dlm ic tulis islam dan nama arab pun takan bersatu sebab takda Allah. Allah dlm bentuk tulisan adalah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2013 at 5:45 PM

Minta pemimpin melayu jangan layan cadangan ini. APA LAGI CINA MAHU.

....................
Reply To This Comment ...................
May 25, 2013 at 5:46 PM

Saya harap kali ini pemimpin BN jangan lah BODOH DUA KALI!!!!Dulu setuju ISA dihapuskan akibat dipujuk olah pembangkang atau SIAPA? Jika cadangan BN menjadi satu parti( UMNO,MCA,MIC DLL) dihapuskan, apa lagi yang kita ada? Semua bangsa layak jadi Presiden BN?.....Jasa UMNO menuntut kemerdekaan menjadi lipatan sejarah Melaka?...Melayu hilang ketuanan dibumi sendiri?
FIKIR FIKIR LAH SIKIT WAKIL RAKYAT UMNO!!!JIKA CADANGAN INI KAMU SOKONG,,,KAMU TIDAK LAYAK JADI WAKIL RAKYAT UMNO!!!!!!KAMU JADI PENDERHAKA BANGSA.

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
May 25, 2013 at 5:56 PM

Isu sekolah, setuju dgn cadangan TPM wujudkan matapelajaran bahasa dan penulisan mandarin dan tamil di sekolah sekolah kebangsaan utk bg pilihan kpd bukan Melayu belajar di sekolah kebangsaan dan utk bg peluang Melayu belajar bahasa dan penulisan mandarin dan tamil.
BN satu parti pula, tak perlu bubar parti parti yg ada, tp wujudkan keahlian BN secara terus dgn mewujudkan satu sayap baru dlm BN. Permulaan mungkin kurang sambutan tp jangkapanjangnya saya yakin akan dpt sambutan, bahkan mungkin akan mengatasi parti parti komponen secara individu. Pemerhatian saya ramai yg menyokong BN dr pelbagai kaum tp tak berminat dgn parti parti individu yg keahliannya terbatas kpd satu satu kaum. Kaedah dan pelaksanaannya perlu dibincang oleh pimpinan pimpinan BN yg ada skrg.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2013 at 6:09 PM

kalau bab melayu- di jadikan modal tak habis habis oleh cina.dah bangsa bangsat ni yang tak sokong melayu.tolak BN sebab bencikan UMNO.sedar sedar sikit lah orang besaq UMNO.yang sepatutnya jadi parti tunggal ialah UMNO,Pas dan melayu PKR yang waras dan NGO melayu lain.Bersatu dan jadi Parti tunggal Parti Melayu Malaya.bila menang PRU tukarkan Malaysia kepada Tanah Melayu(MalayLand);macam ThaiLand,DeutschLand,IreLand.Juga seperti AfghaniStan,TurkiStan,,PakiStan.Muhyidin jangan jadi bodohlah-bapak engkau kan ustaz jangan malukan nama arwah Ustaz Mohammad Yasin ok?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2013 at 6:36 PM

Baik Najib dan Muhyidin keluar UMNO klau nak buat satu parti BN aje. Beri pemimpin yang boleh mampu menjadikan parti UMNO lebih relevan mengikut zaman.

....................
Reply To This Comment ...................
May 25, 2013 at 7:00 PM

@AnonymousSaya SOKONG !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2013 at 7:01 PM

Betul...betul...SATU PARTI konon.. SATU SEKOLAH apsal tak setuju pulak? Munafik!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2013 at 7:26 PM

Setuju kerajaan sepatutnya dah mansuhkan sekolah vernakular ni... Aku dok keja ni sakit telinga aku dengar bunyi cing cong cing cong nak cakap melayu pun berbelit2...ni semua produk vernakular kerajaan jangan jadi penakut sangat lah huh

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
May 25, 2013 at 10:33 PM

UMNO yg menguatkan BN. Gerakan tu dah terikut DAP. Spy. Mampuslah Gerakan. Kalau TSMY dan DSN nak buang UMNO dan dgr ckp apek, Apa kata ahli2 UMNO semua buang aja 2 org ni. Zahid Hamidi lebih tegas menolak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 25, 2013 at 10:36 PM

Ini taktik tersirat cina nak lunyaikan melayu.
Dah terbukti, bumiputra tak perlukan cina. Dia nak merge sebab nak stay relvant.
Jaga2 pemimpin UMNO. Jangan jadi bodoh. Itu semua strategi cina nak melemahkan melayu.
Kita bangsa majoriti. Tunakan juasa tu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2013 at 2:46 AM

mana pergi melayu dulu malaysia kedua , sudah tukar ke , cakap jangan serupa tak ada telur , cina tu tak rugi apa2 ,yang rugi melayu ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2013 at 2:50 AM

harap ada pemimpin umno yang berani lanyak muhyidin dalam perhimpunan umno yang akan datang..

....................
Reply To This Comment ...................
Othaman Ahmad
May 26, 2013 at 5:27 AM

Tak belajar dari sejarah ke? Dato' Onn Ja'far (Presiden UMNO pertama) cuba gagasan ini tapi telah ditentang oleh orang Melayu ketika itu. Lalu dia tinggalkan UMNO dan menubuhkan Parti Negara membuka keahlian kepada semua kaum. Malangnya beliau dan Parti Negara tidak mendapat sambutan dan berkubur untuk selama-lamanya.

Sudah-sudahlah....... IMalaysia Najib nampak dah gagal kini dah nak bertukar wajah dgn 1 Parti BN pulak. Dah ketebiat ke? Harap Tun Mahathir boleh sekolahkan Najib dan Muhyddin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 26, 2013 at 9:47 AM

najib dan muhyidin boleh keluar dari umno dan tubuhkan parti 1malaysia ,najib jadi president muhyidin timbalan president , kita tengok siapa yang kena ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 27, 2013 at 7:56 AM

dah kena kencing ,kena berak dek cina pun masih nak jilat cina lagi...

Post a Comment