........... Blackout 505 Terengganu - Petanda Buat Pas ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Blackout 505 Terengganu - Petanda Buat Pas !

Friday, May 24, 201311comments



Malam tadi saya ikut serta meramaikan majlis Blackout 505 Kuala Terengganu ... nak dengar sendiri apa yang Anwar dan para pemimpin PR duk meroyan tentang ketidakadilan dalam ketentuan Qada dan Qadar Allah dalam PRU13 baru ni....

Esoklah saya komen lebih lanjut tentang ceramah Anwar kerana terpaksa edit video dulu... cuma kali ni saya tunjukkan satu insiden yang agak memalukan penganjur bila pemidang hiasan pentas berbentuk gelembung berisi udara berlambangkan bendera Pas tiba-tiba jatuh ketika Syed Azman sedang berucap.


TANDA tuh ! Terimalah Qada dan Qadar yang telah ditetapkan Allah dengan hati yang terbuka, banyakkan bersabar dan bermuhasabah lah. Bukankan begitu nasihat Presiden Pas Haji Hadi ?

Hmmmm nama Hadi ditulis sebagai salah seorang penceramah tapi beliau tidak muncul pun.... Kena badi Haji Hadi lah tuh hahahahaha .....





Syed Azman kata warna BIRU ? Mungkin sebelah dalam mengadap dia warna biru tapi hadirin yang diluar ni nampak lambang bulan Pas dan warna HIJAU !

Oya, memang ramai yang hadir tapi pelawoklah Syed Azman kalau dakwa seramai 50 ribu yang hadir sebab tempat parkir yang dikatakan sebagai dataran itu tidak pun seluas sebuah padang bola. Maksimum pun mungkin 15ribu....MAKSIMUM tu.

Satu lagi, orang cina tak ramai, cukup syarat je ada, itu pun nampak sangat cina luar yang entah dari mana dibawa masuk Terenggganu. Gaya dan loghat bukan Cina Terengganu.

Dan saya juga perasan, ramai orang Terengganu pakai kereta plet luar ek....

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2013 at 4:47 AM

bila kah lagi "......." nak datang !!!! wahai ya maha kekal , wahai ya maha abadi , wahai ya maha tunggal , wahai ya maha esa, wahai ya tempat bergantung sesuatu , wahai ya maha pantas

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2013 at 7:15 AM

Bagus la tuan din berada di sana bagi pihak kami di kl. Ai klau betcakap mak oooiii mmg org terpesonek
Tapi biar la yg bijak2 mendengar dgn telinga dan mata berfikir dgn mata hati. Ni ramai penyokong mereka bak main percaya saje.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2013 at 9:08 AM

nah..itu PETANDA tu wahai ahli2 pas. masih nak nafikan? Allah tak redha dengan apa yg korang buat skrg ni..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2013 at 9:28 AM

Bila nak abis perhimpunan sebegini. Pilihanraya hampir sebulan dah selesai. Kerajaan baru dah ditubuhkan. Apa ke benda lagi pembangkang buat kecoh-kecoh. Tak reti bahasa ke? Tak tau undang-undang ke? Kamu semua ni orang ke monyet? Kalau monyet memanglah tak tau undang-undang.. Bosan dah tengok gelagat dan kelakuan burok pembangkang ni. Awak semua tak bosan ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2013 at 10:38 AM

petanda bagi umno,kalau tak takkan 17:15 kot.temberang je awak ni.Macam mana kalau satu hari orang bukan melayu perintah malaysia,engkau terima tak qada dan qadar Allah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2013 at 11:28 AM

penamaan calon untuk PRU 14 belum berlangsung tetapi depa dah start kempen?

gilo! gilo berpolitik!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2013 at 12:27 PM

Ini dari kumpulan lidah bercabang dan minda muslihat . . . PAS bila jatuh lambangnya bolehlah disebabkan kepada warna plastiknya . . . perhimpunan 15,000 orang macam mana dapat berganda dekat 4 kali berjadi 50,000? kecuali dengan akal yang asyik khayal atau ingin berdusta?
Maka Rasulullah mengajar kita bahawa mutu keperibadian seorang muslim (berpolitik ataupun tidak) tercorak daripada apa jenis kebaikan dan kebenaran ia dapat menyumbang kepada manusia2 lain.
Yang ternampak pada puak rusuhan dalam dalil video ini tidak menyatakan apa-apa martabat insan yang mulia pun!
Hubbud dunya ... huwa hubbud dunya wa laisa lahu khaira fil akhirah.

....................
Reply To This Comment ...................
May 24, 2013 at 1:48 PM

Oit Din!
Tak kan tak perasan? Tu memang belon BN laaaaaa.. Tak tau mana dia cilok lepas tu dia balut dengan banner PAS. Ko perati bebetul masa dia jatuh tu ada tali keliling belon tu untuk ikat Banner BN.
Hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
May 24, 2013 at 2:10 PM

@Bingai @ BangangSaya tunggu orang jer yang sebut :)

Sebab itulah Syed Azman kata benda tu runtuh sebab BIRU. Dia lihat biru BN sebab bagian sebelah dalam tak ditutup dengan kain Pas.

Sebelah luar yang mengadap penonton jer yang ditutup dengan banner Pas, jadi penonton lihat HIJAU !

Jadi kesian lak .... terpaksa curi barang BN rupanya ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 24, 2013 at 6:58 PM

Kami trima qada dan qadar klau bkn melayu yg memerintah. Awak pula mcm mana? Alangkan kalah pon melalak fitnah mcm org tak trima qada dan qadar. Nak mengata org konon. Tak malu tak trima qada dan qadar yg korang tu dah kalah dlm pru13. Terima la yg itu dariNYA. Menipu mengfitnah aje kerja korang nih. Nanti lidah tumboh biji..

....................
Reply To This Comment ...................
May 24, 2013 at 7:05 PM

@Anonymous' Kalau tak takkan 17:15 ' ?

Huh ? ? 17:15 menunjukkan Umno menang 17 kerusi dan Pas menang 15 kerusi, hasilnya Umno tubuh kerajaan Terengganu.

Petandanya apa ? Yang Umno makin kurang sokongan ? Ok... saya terima. So ... ?

Tapi adakah saudara terima Umno sebagai kerajaan dengan kemenangan 17:15 ?

Post a Comment