........... Yang Pegang Bendera Dap tu, Orang Islam ker ? Takut Solat sama2, Tuhan Lain2 ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Yang Pegang Bendera Dap tu, Orang Islam ker ? Takut Solat sama2, Tuhan Lain2 ...

Saturday, April 20, 201332comments

Soooo ..... ikut hati tadi rasa nak menyindir jugaklah, tapi .... siapalah kita nak baca hati dan niat orang lain, kan. Saya bukannya Nik Aziz.

Dan bukannya tidak ada solat waktu pagi, contohnya solat2 sunat - KLiK,


Hmmmm ..... bukan menyindir tapi MUNGKINkah mereka sedang solat Istikharah .... versi siang hari, untuk memohon petunjuk akan kebenaran video Mat Spender ?

Apapun, mesti Karpal Langkah Mayat Aku Singh berasa lapang dada .....  kan Singh ? Errr... yang pegang bendera Dap tu orang Islam ker ? Bukan apa ..... errr... Pas mungkin tak mahu kongsi nama ALLAH dengan agama lain tapi Pakatan Rakyat kata BOLEH KONGSI. Jadi yang bukan Islam pun MUNGKIN ada terselit sama !

Saya kata MUNGKIN OK..... kalau takde, takperlah... 

Orang Pas di Terengganu mesti terkedu lihat gambar ini kan ? Sebab orang Pas Terengganu tak biasa tengok bendera Dap dipegang orang Pas. Nak jumpa bendera Dap pun payah di Terengganu. Poster2 bertulis Pakatan Rakyat disini tidak ada lambang Dap, cuma Pas ngan Pkr jer. Muka Lim Kit Siang pun takde .... muka Karpal jauh sekali. Kenapa ek ?

Satu perkara menarik yang saya dengar waktu bersama group Pas siang tadi - Kalau soal nak pasang bendera, serah jer pada orang Pas. Satu lori pun kita boleh pasang dalam masa satu hari. TAPI kalau nak suruh sebar buku Manifesto PR ... payah sikit lah. Kat markas bersusun kotak2 Manifesto tak berbuka pun ! Kenapa ek ?

Gambar2 dari blog CTS

Share this article :

+ comments + 32 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2013 at 10:55 PM

nilah dpggil JIHAD...keadaan sdang darurat,jd dblhkn smyang dimane2 sahaja..darurat nk g k psat pnamaan clon..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2013 at 11:03 PM

PUNYALAH NAK MENUNJUK......SEMOGA ALLAH JAHANAMKAN PUAK-PUAK MUNAFIK NI..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2013 at 11:03 PM

Tak mahu sindir ? Tapi bro punya tajuk menghiris halus dan makan dalam sanubari orang pas ! adeh, tak terjawab depa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2013 at 11:04 PM

desperate, jln terakhir meraih kesian drp pengundi sebab kekalahan sudah berada di depan mata !! semua si bangang ni dah xde masjid surau atau at least padang utk sembahyang ke?? atau si bangang kuli batak DAP semua tgh sembah tokong LGE babi hutan ??

....................
Reply To This Comment ...................
April 20, 2013 at 11:10 PM

@Anonymouseh ya ker ? maaf lah, tak sengaja :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2013 at 11:14 PM

lepas keputusan PRU diumumkan nnti PAS kalah di semua negeri masa tu PAS hanya ade satu je lagi yg dibanggakan Tok Guru bawak the big spender stopa lap air mata kah3 lap lama2 banyak dapat pahala kah3

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2013 at 11:15 PM

Darurat kepala abah kau!!!""

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2013 at 11:28 PM

Dah x de masjid atau surau ke???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2013 at 11:34 PM

Yg ujung tu pakai kasut???
Ni dah mcm dlm peperangan!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2013 at 11:40 PM

Solat dan berdiri di atas jalan....raya yang lurus !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2013 at 11:43 PM

Bila kalah PRU nanti dah sedia nak berjuang di atas jalan...raya yang lurus.

....................
Reply To This Comment ...................
April 21, 2013 at 12:13 AM

semoga sholat sunat bkn hanya dilakukan pd siang hari sj (krn bnyk yg tgok), mlm hari pun kalau boleh buat jg (walaupun tak ada org tgok). :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 12:24 AM

@Anonymous

tak gitu orang tak tau PAS tuh Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 12:40 AM

Mula2 niat aku tadi nak menyindir gak, tapi bila difikir-fikir balik, siapalah kita nak menilai sejauh mana keikhlasan mereka dalam beribadat. Soal sah atau tidak solat tu, kita.serahkan bulat-bulat pada Allah.

Aku cuma nak tegur masih ada penyokong pas yang menganggap dap kawan yang baik sehingga sanggup mengusung bendera dap ke mana saja. Tapi, pada masa yang sama masih menganggap umno sebagai musuh no.1 pas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 1:09 AM

Tergelak besar aku baca stetmen tangkap muat di atas.. Celah mana daruratnya??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 1:29 AM

Aku tak boleh bayangkan..... Apa jenis manusia mcm ni. Memang dah sangat jauh keluar dari haluan, mencarik agama. Kalau tak ada mesjid sekalipun, masih ada alternatif lain yang lebih baik, tapi bukan jalanraya yang setiap hari lori sampah mengeluarkan air danur, bekas bangkai binatang, bekas najis anjing dan berbagai benda kotor. Jelas skrg mereka telah menjalankan ibadah suci islam seperti pembawa kavadi dijalanan, seperti upacara agama lain innalillah!!!

....................
Reply To This Comment ...................
April 21, 2013 at 2:03 AM

Hmmm...patutlah pas xnk buat mesjid, sbb penganut mereka suko solat atas jalan. Tmpt dorg solat ni patut tukar nama jadi 'jalan sejadah pas'.

Tumpang lalu Din.

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
April 21, 2013 at 6:19 AM

Utk menjauhkan fitnah, solat hajat rasanya lebih sesuai dilakukan pd malam sebelumnya di masjid, surau, markaz atau di rumah, lebih afdal rasanya, kurang fitnah riak, lebih tenang suasananya, lebih mudah mendatangkan khusyuk dan tidak mengganggu laluan org. WaAllahu'alam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 7:56 AM

Hmmmm, entah camne nak komen ni. Mula tengok, rasa macam nak ketawakan mereka , lepas tu rasa kesian pulak. Nak kata bengap , tak jugak. Tapi sembahyang kat jln raya tu bukanlah satu perkara yg patut dipuji.. Jln raya tu kotor, banyak najis yg kita sendiri pun tak tau. Dah tak de masjid ke pakcik oii.. Apapun saya doakan kebaikan buat anda.
*!*
PCP84

....................
Reply To This Comment ...................
April 21, 2013 at 8:47 AM

Sbb tu la pas xbina masjid kat kelantan...solat merata. Agaknya lps ni xpayah la bina markas,kat mana2 pon boleh asal ada KAMERA

....................
Reply To This Comment ...................
tukang telek
April 21, 2013 at 8:54 AM

Sembahyang nak menunjuk nunjuk diatas jalan dapat habok taik anjing atas jalan. Perangai mcm Paria.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 9:16 AM

@terjuntirukAku rasa pun betul, asal ada kamera maka disitulah 'masjid' mereka. Yang penting ramai dpt sembahyang (mungkin ada yang tiada wudhu pun?) dpt masuk dlm media tu... fuh hebat!.
Ustaz ada kata, tempat paling disukai Allah adalah mesjid dan yang paling dibenci ialah pasar (tempat lagha).

....................
Reply To This Comment ...................
April 21, 2013 at 9:23 AM

Pada zaman Rasulullah saw muslimin berperang bawa panji2 membayangkan keimanan. PAS solat bawa panji2 komunis/Kristian. Adakah solat kerana Allah swt atau riak? PAS penyelewengan agama Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 9:34 AM

Kiblat betul ke tu..?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 10:04 AM

Entahla ... hanya Allah swt yg tahu rahsia dalam hati hamba2-Nya. Hanya Allah sebaik2 dan hakim yang paling adil.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 10:26 AM

Masjid2 dan surau2 yang jauh lebih bersih dan selesa tidak digunakan...memang ada tujuan nak menunjuk2 ke...riak dan ujub. Tapi biarlah Allah jua yang menentukan....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 11:03 AM

Turun dari rumah...ada wuduk ke dok tu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 11:46 AM

Nak sampai kat jln tu dah18 kali kentut.nak ada wuduk apa.sampai situ terus solat je.mampoih jgk puak2 ni

....................
Reply To This Comment ...................
April 21, 2013 at 2:05 PM

Salam bro,

Yg ni mmg saya x bersetuju. Seriously, mcm la kat Msia ni susah nak jmpa masjid/surau nak sembahyang kaannnn. Mcm la negara kita ni negara sengkek dlm pembangunan Islam smpi rakyat kena sembahyang di tmpt2 yg diragukan kebersihannya kannn. Even kat Bukit Bintang tpt majoriti Cina pun ada surau walaupun di tpt yg agak tersorok. Halooo pakcik2 yg di dlm gmbr di atas, saya ni mmg jahil dlm hal ugama tp setakat basic mcm tpt sembahyang ni Insyaallah saya tahu. Takkan psl sibuk dgn penamaan calon smpi malas nak gerak dr tpt itu utk bersembahyang di surau/masjid yg berdekatan kot? Teruk sgt ke kerajaan skrg smpi kebajikan Islam tak terjaga langsung? Sedih la tengok pakcik2 yg lebih pandai ilmu agama dr saya tidak menunjukan Islam yg sebenar. Org2 mcm ni ke saya nak percaya? Darurat? Apa yg darurat masa hari tu? Ada perang kah?ada bencana alam kah? Masjid/surau dibomkah? Sembahyang di masjid merbahayakan nyawakah? PATHETIC!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 10:59 PM

Memang la tuhan lain2 mu dgn tuhan mu aku dgn tuhan aku allah satu. bodoh kalau tak ngaji tak yah kutuk org la buat dosa je.

....................
Reply To This Comment ...................
red spender
April 22, 2013 at 10:26 AM

Pas ni lebih banyak menunjuk2...di luar tidak melambangkan apa yang di dalam...terutama yg bersangkutan dgn nilai2 hati budi dan akhlak yg mulia...sebab itulah mereka dlm ceramah tak de kerja lain dok fitnah walhal itu kan besar dosanya...hingga ditunjukkan Allah satu kejadian yg amat memalu dn menggemparkan "trajidi the big spender" membuktikan segalagalanya adalah satu bala yg maha dahsyat dari Allah...mungkinkah akan berlaku lagi bala2 lain yang akan datang?...hanya Allah akan menentukan wallahualam!

....................
Reply To This Comment ...................
red spender
April 22, 2013 at 10:41 AM

Alhamdulillah pak najib mendapat sokongan masyarakat Cina yg cintakan keamanan dan tahu menilai bahawa pemimpin yg bijak dan mampu melonjakkan prestasi ekonomi negara perlu disokong utk sama2 berganding dgn kerajaan ke arah mencapai taraf negara maju 2020...mereka beralih menyokong Ah Jib Gor...seorang PM yg telah begitu banyak diuji tetapi dia tetap tenang menghadapi segala cabaran...itulah pemimpin yg kita mahukan...ini dibuktikan apabila Datuk Michele Yeoh secara terbuka berharap masyarakat Cina memberikan sokongan kpd PM Najib utk terus menerajui negara di perhimpunan masyarakat Cina terbesar pernah diadakan dimana seramai lebih 60,000 masyarakat Cina hadir menyerikan majlis di PKFZ Port Klang...tahniah AH Jib Gor dan masyarakat Cina yg cintakan kebahagiaan dan keharmonian!

Post a Comment