........... Wallahi, Watallahi, Wabillahi ...... Lafaz Sumpah MatSaid | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Wallahi, Watallahi, Wabillahi ...... Lafaz Sumpah MatSaid

Tuesday, April 23, 201319comments

"Bismillahirrahmanirrahim, Wallahi, Watallahi, Wabillahi. Saya tidak terlibat melakukan rasuah dalam pemberian (skandal) balak,”


Demikian sumpah laknat yang dilafazkan oleh MB Matsaid semalam - SINAR .

Kali ke TIGA tuh ....

Pertama semasa dituduh terlibat dalam isu pakaian sekolah, dan kedua beliau bersumpah menghubungi Lim Guan Eng dalam isu tempat letak kereta bertingkat semasa sidang Dun.

“Terbaru, saya dituduh terlibat dengan skandal balak. Sebab itu hari ini, di hadapan tuan-tuan biarlah saya bersumpah.


Menurutnya, beliau juga bercadang membawa al-Quran semasa kempen PRU supaya apabila ada ceramah yang menuduhnya terlibat dalam skandal tersebut, beliau tidak teragak-agak untuk naik ke pentas pembangkang. 

“Kalau saya dengar mereka berceramah ada diselitkan isu tersebut, saya akan suruh mereka bersumpah dan saya akan bersumpah sekali. Kebetulan hadir majlis hari ini, saya bersumpah terus.  

Beliau juga bercadang untuk mengenakan syarat akuan bersumpah laknat mengikut hukum Islam kepada semua calon BN, malah kesemua penjawat awam di jabatan dan agensi kerajaan terutama yang melibatkan urusan tender juga akan berbuat demikian.

Langkah itu wajar dikuatkuasakan bagi mengelak sebarang musibah, selain mahu membuktikan segala projek yang diluluskan itu telus dan bebas daripada gejala rasuah.


Hmmmmmm ..... eh, mana Mustafa ? Tadi ada sebelah mu ?
Dok tahu  gak ..... memang ia ada tadi. Sedor2 dah tembor lari..

Share this article :

+ comments + 19 comments

....................
Reply To This Comment ...................
April 23, 2013 at 2:39 PM

Mana ada sumpah2 ni semua Din..Yg ada cuma sesumpah jer..Lagipon hukum bersumpah ni valid setakat 2007 time peristiwa rusuhan pendudk dn polis di Batu Buruk jer..Time 2 Stopa suruh ketua polis sumpah secara Islam.

Tapi sejak 2011,nuar berahim dh TARIK BALIK fatwa tersebut.So sumpah dh xder dlm Islam.Maka sumpah2 secara Islam ni dah TAK LAKU!..

....................
Reply To This Comment ...................
April 23, 2013 at 2:42 PM

@To Live AgainOrang Pas boleh sumpah pegang Buku Jingga kalau fobia ngan Quran .... :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 23, 2013 at 2:50 PM

nak sangat dengar TOK mahaGURU NIK AZIZ bersumpah laknat bahawa dia tidak pernah terlibat dlm skandal rasuah jugak.... ADA BERANI ???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 23, 2013 at 2:53 PM

caya la mat said, berani kerana benar, bukan macang org sebelah nung.....koman spanar

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 23, 2013 at 2:58 PM

Rakyat Kelantan tahu tak 10,526 ekar ini berapa besar dan dengan tanah seluas itu berapa banyak rumah boleh dibina untuk rakyat Kelantan ?

1 ekar = 43,500 kaki persegi

Luas sebiji rumah yang buka 20 kaki dan panjangnya 70 kaki (rumah 20 x 70) bersamaan 1400 kaki persegi.

43500kp / 1400kp = 31.

Maknanya di atas tanah yang seluas 1 ekar boleh dibina 31 biji rumah 20 x 70.

Kita tolaklah 8 biji rumah atau 11,200 kaki persegi untuk buat longkang dan jalan....

Setelah ditolak lapan biji rumah maka tinggal lagi 23 biji rumah yang boleh dibina di atas tanah seluas 1 ekar.

Jika 1 ekar boleh dibina 23 buah rumah cuba kita kali dengan 10,526 ekar dengan tanah yang diberikan kepada pemimpin DAP Perak ?

23 buah rumah per ekar X 10,526 ekar = 242,098 buah rumah

Itulah jumlah rumah yang bersaiz 20 x 70 yang boleh di bina di atas tanah seluas itu.

Begitulah gambaran yang saya nak nyatakan kepada rakyat Kelantan betapa luasnya tanah yang diberikan oleh pemimpin Pas Kelantan kepada pemimpin DAP Perak.

Sekarang siapa yang sebenarnya berdosa kepada rakyat Kelantan ?

Umno juga ke ? Manipesto PAS PIS PUS DAP diutamakan, rakyat menderita takpo. Rakyat Kelantan minum air berkeladak, air bekas terompah jamban, seluar spender dna singlet Wally Trompah, takpa asalkan dapat berkat dan dijamin masyukk syurga mak bapok Wally Terompha yg punya. Rakyat Kelantan semua diperbodoh bodohkan oleh PASPIS PUS>

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 23, 2013 at 3:00 PM

I LIKE MAT SAID.......berani kerana benar!

naik atas pentas pembangkang suruh yg menuduh bersumpah & dia sendiri turut bersumpah.....ini ingatan awal beliau supaya kalau nak tuduh beliau, biarlah si penuduh ada kredibiliti......tak sabor nak tgk sapa brani usik Mat Said.....>.<

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 23, 2013 at 3:20 PM

i like mat said too .. berani kerana benar ..

....................
Reply To This Comment ...................
April 23, 2013 at 3:29 PM

YES...MAT SAID...TABIK ...
PROFESIONAL DAN BERINTEGRITI...JUAK2 PAS KOMEN SIKIT (SPIN)...

....................
Reply To This Comment ...................
Abangpi
April 23, 2013 at 9:16 PM

Salam Abang Din,

Saya ni tak mboh la suruh cikgu stopa supoh supoh. Tapi saya nok dia jawab sebab ape dia masa main dalang video tu dia x paka kondom. Ini menunjukkan contoh hok x baik kepada rakyat iaitu MAIN DENGAN PELACUR TAK PAYAH PAKAI KONDOM.

saya rasa dalam video tu start dia peluk puang tu sapa dia lopak tikang pah tu musing musing x dok pun orang edit buang frame. Saya memang x napok dia paka ke, orang puang tu ke tolong pakakang kondom ke dia.

BETUL DOK?

....................
Reply To This Comment ...................
Abangpi
April 23, 2013 at 11:51 PM

Dibandingkan dengan anuar ibrahim yg bagus bila melakukan hubungan seks imana beliau lebih berhati hati dan berhemah. Beliau dilihat sempat memakai kondom dan dari situ baru hubungan seks dimulakan.

Ini boleh menjadi contoh yang baik untuk rakyat Malaysia.

Ingat, bukan contoh bab seks bebas atau bisexuality, tapi boleh ambil contoh untuk guna kondom bila berhubungan badan dengan isteri anda yang sah dan tidak mahu mengandung. Tu je.

....................
Reply To This Comment ...................
April 24, 2013 at 12:55 AM

@Abangpisaudara pernah dengar IUD ? :))

....................
Reply To This Comment ...................
Abangpi
April 24, 2013 at 1:20 AM

IUD / IUCD
Intrauterine device / intrauterine contraceptive device is a type of contraception utilising a self anchoring device placed into the uterus. Can be divided into 2 main categories; copper IUCD & levonorgestrel IUCD. another device considered as subtype is the mini IUCD.

Rajin dengo Abang Din. Sebenonye kije saya sehari-hari adalah berkaitan dengan IUCD.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2013 at 1:41 AM

pening 'ppaler...LOL

kak kama

....................
Reply To This Comment ...................
April 24, 2013 at 1:45 AM

@AbangpiHahahahaha ... ambik ko ! Dia lagi expert ! :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2013 at 5:50 AM

but still..using IUCD wont prevent stopa from STD..hihihi

....................
Reply To This Comment ...................
Abangpi
April 24, 2013 at 7:33 AM

Thanks for the comment. You are right. Furthermore there is a role of IUCD in preventing cross infection / super infection in legitimate couples living with HIV. Another use is preventing less pathogenic STI e.g. Human Papilloma Virus, Chlamydia trachomatis.

....................
Reply To This Comment ...................
Abangpi
April 24, 2013 at 7:34 AM

Salam Abang Din,

Tak dok niat untuk riak, cuma kenyataan hidup saya gitu la.

....................
Reply To This Comment ...................
Abangpi
April 24, 2013 at 7:44 AM

Salam Abang Din?

Ramai orang sini puji Dato Mat kita. Saya rasa pujian tu kene pada tampatnya sebab dia memang berani. Senjata tu asalnya orang pas dok guna tapi telah dibalikkan kepada puok2 mereka sendiri. Nanti ada pulok komen na kata Dato tiru puok pas, padahal tu adalah hok orang Islam semua.

Se lagi tu mana ada pemimpin pas le ni nok supoh gitu. Takut sebab memang mereka ada buat seperti tuduhan. Suruh na supoh dia x beri tanah Kelantan ke cina sebab duit / politik. Ada berani?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2013 at 8:53 AM

hanya yang berani dan yakin benar sahaja sanggup bersumpah ikhlas kerana Allah. bukannya memberikan pelbagai jenis alasan dan berdalih..padahal itu semua untuk mempertahankan maruah diri, bukannya politik semata2. org2 beriman yakin pada kehendak Allah. maka bersumpah dgn sebenar2 sumpah demi menjaga maruah itu lebih utama. jika kamu bersumpah untuk menipu Allah dan Rasul-Nya, maka tipu-daya Allah adalah lebih hebat. ada sesiapa yang beriman berani bersumpah dgn nama Allah untuk menipu? jadi mengapa insan2 yang mengaku difitnah sedemikian rupa tidak mahu bersumpah DEMI MARUAH DIRI DAN KELUARGA?

itu pandangan saya sbg pengundi neutral.

Post a Comment