........... Video Seks Mat Spender - Apa Kata Mereka .... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Video Seks Mat Spender - Apa Kata Mereka ....

Friday, April 12, 201337comments




Kenyataan Media Mustafa Ali -


Saya tidak akan menjawab sebarang petanyaan mengenai isu yang diperkatakan. Semuanya saya telah serahkan kepada peguam saya melalui Awi & Co untuk uruskan.

Peguamnya Asmuni Awi berkata  -

"Ini memang fitnah. Tidak ada orang buat kerja ini melainkan Umno.

"Pelanggan saya menafikannya. Video itu tiba-tiba sahaja muncul," kata Asmuni yang juga pengerusi Lajnah undang-undang PAS.

Asmuni memberi amaran bahawa anak guamnya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan terhadap pengeluar atau blogger yang memuat-naik imej tersebut.
- Mkini


Hadi pula

Beliau berkata perkara itu tidak serius dan pemimpin kanan Pas yang dianggap mangsa fitnah itu tidak perlu memberi penjelasan kepada parti kerana banyak lagi perkara lain yang perlu dibuat ketika ini.

"Kita (Pas) anggap itu satu fitnah...lagi lama dia siar, lagi pahala banyak dapat kepada dia (pemimpin itu). Kita yakin benda itu tidak benar dan dia siar, dia berdosa, biarlah dia siar lagi luas lagi banyak dapat pahala,"  Sinar


N. Surendran dari Pkr pula berkata -


"Saya tahu, blogger tersebut adalah Papa Gomo.

"Tuduhan itu tidak berasas kerana dibuat oleh orang yang mempunyai rekod jenayah,"
Sinar


Pihak Polis pula -

Penolong Ketua Urusetia Ketua Polis Negara (Perhubungan Awam), ACP Ramli Mohamed Yoosuf berkata, sampul surat mengandungi DVD dan gambar lucah yang diletakkan di hadapan beberapa buah rumah di Kampung Alor Lintang di Terengganu telah diteliti dan siasatan sedang dijalankan mengikut Seksyen 292 (a) Kanun Keseksaan.

"Kita terima laporan daripada orang awam yang menemui sampul surat di hadapan rumah mereka sebelum memeriksa isi kandungannya dan mendapati terdapat sekeping DVD serta sekeping gambar lucah yang diletakkan di hadapan pagar rumah mereka.

"DVD dan gambar lucah yang diambil daripada visual dalam cakera padat berkenaan telah dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Besut, Terengganu untuk siasatan lanjut," katanya pada taklimat Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) di Bukit Aman, di sini hari ini.

Beliau berkata, siasatan akan dijalankan dengan melihat pelbagai aspek termasuk pihak yang mengedar serta melihat sama ada pelaku dalam video berkenaan membabitkan ahli politik.

"Mereka yang didapati mengedarkan video lucah berkenaan boleh dikenakan hukuman penjara maksimum tiga tahun atau penjara atau kedua-duanya,"
Sinar



Dipihak Umno pula -


"Tayar basikal pancit tepi jalan pun salah Umno," kata Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan.

 "Tidak adil apabila mengaitkan semua yang yang terjadi dengan Umno, sepatutnya tuan punya badan tampil menafikan perkara itu.


"Kalau betul diri tak bersalah hantar video berkenaan kepada pakar untuk disahkan pelaku dalam video itu bukan dirinya," SINAR


ANDA PULA ?

Share this article :

+ comments + 37 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2013 at 9:10 PM

saya pula , pada mulanya stim dgn aksi itu. tapi sampai tengah aksi tengok mat spender punya buntut terus hampir muntah darah.
serik tak nak tengok. mungkin akan melakukan aksi ketua pkr kat kedah tu, shaharudin ke atau din. tapi ada din. bukan din turtle yg pastinya.

jika sekiranya ada yg masih anggap PAS parti suci atau parti islam atau parti ulamak, saya akan tunjuk kan jari tengah kepada mereka. cukup la.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2013 at 9:12 PM

Bro... Parti Atok Spender best lagi dari parti ada spender... tag line... sapa nak reka....

muhahhahaha

....................
Reply To This Comment ...................
April 12, 2013 at 9:24 PM

Mustafa Ali sewajarnya meletakan jawatan setiausaha Agung Pas walaupun klik video berkenaan belum disahkan tetapi contohilah pemimpin pemimpin kafir yang mempunyai harga diri seperti di Singapura, Amerika Syarikat, Jepun dan juga Britain.

Perletakan jawatan ini adalah penting untuk menyelamatkasn imej Pas sebagai parti Islam dan juga kepimpinannnya yang lain supaya tidak kerana seekor lembu berkubang semuanya terpalit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2013 at 9:25 PM

Salam

Semua yg tak baik dan jahat dtg drpd umno. Yg baik semua kredit utk pas. Kalau bau taik wangi, pas yg berak. Kalau busuk, umno yg berak. Yg indah semua pas, yg huduh umno. Masuk sorga pas, masukneraka umno. Pahala utk pas. Dosa utk umno. Iyalah abang yg cerdik, asyik beralah dgn adik yg bebal. Nak marah pun susah, adik bebal tahap gaban. Berdoa aje la.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2013 at 9:28 PM

Din...tu spender pompuan....ngko letak spender cap buaya baru real.....

Anon 9.10pm aku pun mula mula stim....

....................
Reply To This Comment ...................
April 12, 2013 at 9:33 PM

@zainudin maidinZamkata pun baca dinturtle ? ! Peeeerggghhh ....... Lihatlah dunia ! !

Kalau kat Jepun dah terburai isi perut.... banyak isi tuh hahahaha ...

TerimaKasih !

....................
Reply To This Comment ...................
April 12, 2013 at 9:34 PM

@Anonymoussaya ciplak dari blog lain jer ....:) manalah saya pandai benda2 ni :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2013 at 9:55 PM

spender puteh tu bro......musti terpengaruh dengan ilmu kebal pengganas suluk nih sebab pakai spender puteh.....
muahahahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 12, 2013 at 9:58 PM

Bro DT, saya cuma nak puji nama baru PAS....nampak lebih JUJUR

saya juga kagum dgn idea baru bendera PAS....nampak CUTE......muslimah PAS mesti suka....:)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2013 at 9:59 PM

@Anonymous

Itu spender serba guna, bila terdesak boleh disimpul dikepala heheh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2013 at 10:26 PM

Spender atau roti canai. Tp saya tetap mau berbaik sangka. Perempuan itu isterinya. Walaupun rugged tapi itu realiti. Muslimah untuk politik dan Mendapat kuasa. Tapi untuk teman di ranjang smua lelaki mau yg sexy dan muda. Bunyi pun best bukan di buat2. Mmg stim. Semua org jeles sbb stopa dapat bini cantik dan pandai layan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2013 at 10:30 PM

Assobiyah mmg mcm ni. Kene batang idung x perlu panjang2

Dlm kesalahan org tu mengedar x nampakkah Allah sudah tunjuk kebesaranNya.

Yg rancak menghina org kini tau langit tinggi rendah

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2013 at 10:37 PM

heheh..adakah isu ini akan menambah undi umno bro?video ni keluar plak dkt pru..nmpak mcm dirancang...hahaha..baik bro mainkan isu seks ni smpai pru bro..baru la senada dgn blog pro umno yg lain....heheh..cuma takut isu ni akan memakan umno balik..kalu pru je ada kes liwat n seks..baik punya transformasi..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2013 at 11:02 PM

Pada pendapat saya, PAS telah gagal ujian dari Allah. Allah ingin menguji PAS sama ada mereka layak melaksanakan hukum hudud atau tidak.

Dua kali Allah turunkan ujian kepada PAS. Ujian pertama adalah ketika video China Doll meletup. Tertanya PAS gagal membuktikan bahawa telus dalam melaksanakan hukum hudud apabila bertindak secara berat sebelah. Penafian Anwar hanya dengan hanya air liur sahaja sudah cukup bagi PAS. Sedangkan dalam Islam ada diletakkan syarat bersumpah mubahalah andainya tiada saksi. Ternyata PAS gagal dalam ujian Allah iaitu adil dan melaksanakan hukuman tanpa memilih bulu.

Itu ujian pertama PAS. Ujian kedua yang melibatkan video pemimpin kanan PAS juga gagal. Ini kerana, pemimpin2 PAS memilih untuk menolak ke tepi sebentar hudud, demi membela kawan. Terbukti, Allah nak tunjukkan pada kita semua seandainya PAS nak melaksanakan hudud, mereka pasti tidak akan berlaku adil. Allah dah tunjuk kepada kita semua inilah wajah PAS yang sebenarnya. Kononnya mereka rasa mereka layak nak menjalankan hukum Allah tapi sebenarnya tidak. Allah dah tarikbalik kelayakan mereka sejak mereka menjalinkan kerjasama dengan PKR dan DAP.

Pssst Din, tahniah sebab Zam dah jadi blog follower engko, jeles aku beb.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2013 at 11:15 PM

Only in Malaysia..... semua salah UMNO....hahaha... apa punya mentaliti .....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2013 at 11:44 PM

isu ini tidak menambah undi umno dari puak hijau kelat ... tetapi isu ini menjawap fatwa father nicky nabi pas yang memberi fatwa undi pas masuk surga ... masuk surgakah seseorang itu dengan hanya undi pas ... menyokong penzina (manusia fasik) menjadi pemimpin ianya ... membuktikan juga bahawa pimpinan pas pun belum tentu bersih dan selamat untuk dengan senangnya masuk surga ... kecuali dengan rahmat dan rahim Allah ... sama dengan manusia lain yang tidak mengundi pas ... so janganlah leka dan terpesona mendengar fatwa dari ulamak yang mengejar dunia melalui undi ... kerana dosa mereka pun bertimbun ... pandai sahaja menghukum orang umno dengan katanya sembahyang orang umno Allah tak terima ... Allah panggil kat orang umno "menate nih ..." dari mana ustaz pas ni belajar ... dari ulamak yang sesat dan menyesatkan ... dan sekadar peringatan untuk orang pas dan semua orang termasuk saya ... anda akan dihisab sama dengan orang lain ... disoal sama seperti orang lain ... dan bukannya menjadi tiket surga sekiranya anda undi pas dan melakukan dosa besar yang lain ... anda percaya kepada father nicky ... orang yang mengampunkan dosa adun selising dan dosa penzina-penzina lain ... terpulanglah ... cuma aku nasihatkan jika anda benar-benar percaya pada fatwanya ... pergilah berjumpa dengan dia pada setiap kali anda lakukan dosa ... dan minta ampun padanya ... moga dia ampunkan dosa anda dan diakhirat nanti dia akan berdiri di depan Allah dan membela diri anda ... jangan harap undi anda sahaja mampu membawa ke surga ... kerana di akhirat nanti dia akan berdalih dengan berkata dia tidak kenal anda dan tidak tahu samada anda pangkah pas atau umno ... jadi dia dapat mengelak dari memikul dosa anda dan dari membela anda di hadapan Allah kerana perlakuan dan dosa anda di dunia ini ... cuma yang pasti ... derma kepada tabung pas ... pemimpin kutip dan buat bayaran untuk masuk surga dunia ... itu yang sohih ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 12:37 AM

Putih putih melati, merah merah delima..
Spender putih Stopa Ali, pasti jadi glamer..

Nuar dah stat nyanyi kat ceramah..

....................
Reply To This Comment ...................
April 13, 2013 at 12:55 AM

Isu ini benar-benar memberi tamparan hebat kepada fahaman politik & pegangan agama yang ingin ditonjolkan oleh PAS.
Sekiranya dahulu hampir kesemua pemimpin UMNO dikaitkan dengan tuduhan liar dan tidak berasas walaupun tanpa sebarang bukti kukuh sekarang apabila kena kepada batang hidung sendiri maka segalanya boleh diubah.

Cuba kita ikuti rentetan isu Pok Mus ni:

1) Mereka menuduh ini semua kerja UMNO (jawapan standard PR).
Walhal yang di tangkap polis kerana mengedarkan VCD tu siapa? Bukankah ahli AMK PKR?

2) Kenapa pula Pok Mus sendiri mengambil pendekatan yang agak luar biasa... Menggunakan peguam untuk menjawap bagi pihak dirinya? Adakah ini cara orang politik berdepan dengan masaalah?
Mengapa beliau sendiri tidak kehadapan dan membuat kenyataan membela dirinya sendiri?

3) Mengapa Haji Hadi serta pemimpin tertinggi PAS tidak mampu untuk membuat sebarang pendirian dalam isu ini tetapi begitu mudah menyingkirkan Hasan Ali dan Cikgu Non?
Dimana pendekatan Islam yang KONONnya diperjuangkan oleh PAS? Nampaknya sekadar retorik sahaja,

4) Mengapa pula Haji Hadi dengan cepat mengeluarkan Fatwa mengatakan bahawa video itu adalah fitnah? Dalam masa tidak sampai satu hari mampukah sesiapa pun untuk membuat analisa video tersebut dengan terperinci? Sedangkan kita tahu dalam isu video Anuwar dan Chinadoll tu pun terpaksa dihantar ke US & Korea untuk dianalisa. Jadi apakah yang boleh kita tafsirkan dari pembelaan Haji Hadi keatas Pok Mus?

Fikir-fikirkanlah....

http://mycybertrooper.us.ms/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 1:05 AM

Dimana mana negara didunia ini yang terbongkar kisah skandal pemimpinnya, mereka terus berundur kerana isu moral dan intergriti walaupun mereka ini golongan kapir.

Tetapi terbalik di Malaysia ini, pemimpin parti yg menyatakan menegakkan syariat islam boleh menyatakan fitnah walaupun ada bukti nyata yg boleh dilihat dan boleh diuji kesahihhannya. menolak dgn mentah menggambarkan agama itu hanya sekadar retorik politik parti sahaja.

Ini bukan soal peribadi tetapi soal masalah umum kepentingan rakyat kerana yang terlibat itu berstatus pemimpin untuk yg dipimpin dan bukannya penjual apam balik.

....................
Reply To This Comment ...................
April 13, 2013 at 1:14 AM

@AnonymousYa, dimana KEADILAN Pas yang begitu cepat membuat tuduhan tanpa usul periksa.

Islam tuntut Keadilan walaupun terhadap musuh.

Ini tidak, nampak sangat betapa taksubnya Hadi dan pemimpin Pas kepada KUASA POLITIK.

Saya tidak kata yang Mat Spender itu adalah Mustafa tapi sekurang2nya SIASAT dulu sebelum terus buat keputusan.

....................
Reply To This Comment ...................
April 13, 2013 at 1:15 AM

@Anonymoushahahahaha .... I LIKE !

....................
Reply To This Comment ...................
April 13, 2013 at 1:17 AM

Baca juga Respon panjang tapi menarik dari Hasan Ali -
http://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/mustapha-ali-perlu-bersumpah-dengan-nama-allah-itu-bukan-dia-hasan-ali.html

....................
Reply To This Comment ...................
April 13, 2013 at 1:21 AM

TerimaKasih kepada pandangan anda semua. Teruskan komen jika ada, saya percaya akan ada pembaca yang akan terus klik artikel ini sebab ingin tahu apa ceritanya tentang Mat Spender ni:)

Rumusannya, hampir semua setuju Pas seharusnya SIASAT dulu dan Mustafa pula tampil menjawab.

Cara Hadi handle isu ini pastinya akan mendatangkan kesan NEGATIF kepada imej parti Pas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 1:27 AM

Retrospektif:

kalaulah dalam kes video seks CLS, CLS spin cerita iaitu amoi yang dirakamkan bersamanya adalah isterinya, sudah tentu PR tidak akan percaya dan akan minta CLS tunjukkan sijil nikah-kahwin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 1:31 AM

Berkahwin bukanlah untuk dirahsiakan. Ia akan mengundang fitnah. Kalau berlaku fitnah susulan perkahwinan dirahsiakan, siapa yang salah?

....................
Reply To This Comment ...................
April 13, 2013 at 1:37 AM

@AnonymousKahwin ? Maksudnya Mat Spender ADALAH Mustafa Ali ? hehehehe ....

Satu lagi, kalau betul kahwin ..... sebelum atau selepas Tahaluf Siyasi :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 1:41 AM

Bro, dia kawin tu memang dah sah lah. Nikah tu blum lagi. kawin pun lepas dapat ceramah merancang kluarga dgn ostad baderol Swiss.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 1:41 AM

Fitnah ialah tuduhan yang dibuat tanpa adanya bukti fizikal, bergambar atau kesaksian.

Kalau ada bukti bergambar, pendedahan yang dibuat bukanlah fitnah statusnya hinggalah ada bukti lain yang dapat menyanggah bukti bergambar.

Tanpa ada penyanggahan yang meyakinkan, pendedahan dianggap benar meskipun tertuduh menafikannya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 6:37 AM

Fitnah dosa, sebar keaiban juga dosa. Yg berdosa tak perlu ngaku, diam diam taubat dan terpulang kpd Allah swt terima atau tidak. Membela maksiat kelompok sendiri, assobiyah, Nabi saw tak ngaku umat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 6:57 AM

Hebat betul pemimpin PAS, kantoi berzina pun dikata dapat pahala...

Surendran tu pulak macam Tian Chua le...tuduh orang lain buat sandiwara padahal orang dia yang kantoi, apa kata PAS?Bagus benar rakan korang ni.

....................
Reply To This Comment ...................
April 13, 2013 at 6:58 AM

pok chik dinPenyu...

video PKR dah keluar, video PAS dah keluar, video DAP bila lak nak keluar?

bukan ker ada satu ah beng hari tu kena baling pinggan mangkok dengan mem besarnya sampai bertanda dahi.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 7:26 AM

Bagi saya, mustapha melakukan kesilapan kerana berselindung di sebalik peguam. Islam telah menetapkan, tuduhan zina wajib dijawab dengan sumpah mubahalah sesegera yang mungkin.

Kesilapan kedua mustapha ialah berselindung di sebalik fatwa fitnah pemimpin2 pas. Fatwa2 yang khusus untuk membela Mustapha pasti akan dikeluarkan dalam tempoh terdekat dari mulut pemimpin pas. Bukankah dalam Al-Quran telah sebut jika ada.perkhabaran atau berita yang diragui kebenarannya hendaklah DISIASAT terlebih dahulu.

Menyiasat kesahihan video tak perlu hantar kepada pakar luar negara. Pakar tempatan pun dah cukup. Antaranya penggiat filem CGI seperti Yusry KRU, pensyarah2 dalam bidang penyiaran, perfileman dan multimedia serta jurukamera tv professional. Mereka boleh dijemput untuk menguji dan mengesahkan ketulenan video berkenaan.

Pemimpin2 pas juga telah melakukan kesilapan kerana GAGAL membezakan antara saksi dan bahan bukti. Dalam islam, jika tiada saksi, maka bukti pun boleh digunapakai dalam mahkamah. Walaupun hudud tidak terpakai dalam kes ini, tapi takzir boleh digunakan dalam memsabitkan tertuduh sama ada bersalah atau tidak.

Saya musykil PAS akan berlaku adil dalam menjatuhkan hukuman seandainya mereka memerintah nanti. Jika dengan geng sendiri semua hadis dan Al-Quran yang menyentuh soal membuka keaiban dan keburukan memfitnah pasti akan keluar dari mulut pemimpin2 PAS. Tapi usahkan kita mengharapkan mereka memberi layanan sama seandainya pemimpin2 UMNO difitnah. Saya merasa kecewa teramat sangat kerana ada sesetengah pemimpin PAS yang percaya dengan cerita fitnah Najib - Tuya meskipun tiada saksi dan tiada bukti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 7:45 AM

Puak katak hijau, macam mana salah pun dia buat, klise jawapan tetap sama ~ INI SEMUA SALAH UMNO!!! iNI FITNAH DR UMNO!!! ... cuma ader satu tambahan ~ INI KERJA BLOGGER PAPAGOMO!!! Biler di mintak tnjuk bukti, klise jawapan ~ DR MAKLUMAT DALAMAN!!! TAK BOLEH DIDEDAHKAN!!! Semacam dah satu SOP plak.hehehe...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 9:24 AM

Lawak betul le Surendran, macam tak sedar je bos dia pun ada rekod, siap masuk jel lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 1:13 PM

@Anonymous

Dengan itu panggil saja Surrenderman

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 8:23 AM

@AnonymousAnon 11:02 membuat rumusan yang tepat... telah banyak bukti bahawa jika sekiranya pemerintah yang tidak punya iman yang tinggi, tapi melaksanakan hudud, maka tetap tiadak wujud keadilan. di beberapa negara arab, telah terbukti bahawa hukuman hudud hanya dikenakan kpd rakyat biasa sementara golongan bangsawan dan berpengaruh sentiasa terlepas dari hukuman. ini bermakna jika hudud sekalipun dilaksana tanpa ada ketakutan kpd Allah (seperti pemimpin pas?) maka hukum tinggal hukum.
Kalau benar itu mustafa (99% benar) maka, jelas benar bahawa pemimpin2 pas tidak takutkan ancaman Allah.... agama seolah hak parti atau hak peribadi mereka yang boleh mereka tolak kesana kemari.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 7, 2013 at 12:28 PM

x payah lah kita kita sesama islam bertikam lidah psl isu ini..ade yg lebih besar lg perlu kita tangani..isu perkauman.pandang dn nilai kn lah sendiri.

Post a Comment