........... Tweet Biadab Khairol Fahmi - MAHFUZ ENTER FRAME Pulak .. | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tweet Biadab Khairol Fahmi - MAHFUZ ENTER FRAME Pulak ..

Monday, April 1, 201311comments

Beberapa orang yang saya anggap bertahap ulama turut memberi komen tentang kenyataan Tweet Khairol Fahmi yang biadab itu -

"Tidak sepatutnya Rasulullah SAW dikaitkan dengan sesuatu perkara yang tidak baik. Ini kerana baginda adalah bersifat dengan qudwatul hasanah iaitu ikutan yang terbaik," kata Mufti Selangor, Datuk Mohd. Tamyes Abdul Wahid. Kenyataan Khairul tidak harus diteladani oleh seluruh umat Islam. - Utusan
 
..... jelas keterlaluan dan biadap sehingga  mengguris hati umat Islam dengan mengaitkan Nabi, hanya kerana marah terhadap Umno. Bagaimana boleh Nabi sebagai insan yang mulia dan sempurna ini dibandingkan oleh Khairol Fahmi dengan manusia biasa yang  pastinya satu perkara yang tidak betul, kata Datuk Seri Dr Abdullah Md Zain, Penasihat Agama Perdana Menteri.

"Mengguna Rasullullah SAW sebagai perbandingan adalah perbuatan melampau dan hilang akal," kata Dr Mohd Puad Zarkashi.
- Sinar


Jom baca apa kata MAHFUZ OMAR pula - 

Macam Hantu Pulut Kuning Tiga Tingkat ... itu pun SATU perumpamaan !
"Itu saya kira Umno saja nak bagi perbesar (isu). Itu dia nak gambarkan yang Umno ini jahat. Bukan nak kata yang Nabi buat tak elok.

"Macam sekarang dia kata Nik Aziz (Nik Mat) macam-macam. Dia (Khairul) nak gambarkan Nabi kalau masih ada akan (turut) jadi mangsa fitnah Umno. Itu yang dia nak bagitahu. Bukan nak kata Nabi tu jahat. Perumpamaan saja," my.news.yahoo


SATU PERUMPAMAAN SAJA ..... macam apa ya ? Errrr ... sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ketanah juga ..... errr..... seperti anjing dengan kucing ....satu lagi ... seperti murai tercabut ekor .... itu semua contoh2 perumpamaan yang biasa saya dengar.

Tapi dari saya beranak dulu sampai sekarang, dah berpuluh tahun berlalu tak pernah lagi saya jumpa perumpamaan seperti yang ditweet oleh mamat ni -


Atau mana-mana perumpamaan yang menggunakan ayat yang mempunyai maksud Nabi itu Jahat ...

Satu lagi Mahfuz ada berkata...

"Macam sekarang dia kata Nik Aziz (Nik Mat) macam-macam. Dia (Khairul) nak gambarkan Nabi kalau masih ada akan (turut) jadi mangsa fitnah Umno....

Mungkin saya silap, dan saya pun tak nak tambah panjangkan isu, TAPI tidakkah bunyinya seperti Mahfuz membuat satu bentuk perbandingan antara Nik Aziz dengan Nabi ? 

Entahlaaaa ...  

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
April 1, 2013 at 9:16 PM

Saya tak fikir ada rasa kasih dlm hati mrk pd Ar Rasul saw, krn jika ada tentu tak tergamak mrk buat perumpamaan yg buruk pd org yg dikasihinya.

....................
Reply To This Comment ...................
April 1, 2013 at 9:19 PM

@XpasAda rasa kasih tuh, mustahil takade cuma rasa kasih mereka kepada kuasa politk mengatasi segalanya :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 1, 2013 at 9:46 PM

NAMPAK SANGAT BODOHNYA UMNO. SAMPAI AYAT YG MACAM NI PUNYA MUDAH PUN DIA ORANG TAK FAHAM. TERMASUK LA KETUA PEMUDA UMNO KHAIRY JAMALUDDIN.
BENARLAH KATA MAHATHIR, DAH TAK ADA YG CERDIK DALAM UMNO NI.

UMNO SEKARANG NI JADI BAHAN KETAWA RAKYAT. BETUL2 DAH TAK ADA MODAL. SEGALANYA DIJADIKAN MODAL UTK MENUTUP RASUAH PEMIMPIN2 MEREKA.

MAJORITI RAKYAT DAH BUAT KEPUTUSAN MAHU TUKAR KEPADA KERAJAAN YG LEBIH BERMARUAH, TELUS, ADIL DAN BERINTEGRITI.

PRU 13 : RAKYAT VS BN.

....................
Reply To This Comment ...................
April 1, 2013 at 9:56 PM

@AnonymousSaudara yang tak faham nampaknya ... kita semua faham apa yang cuba disampaikan tapi yang kita tidak setuju adalah penggunaan nama Rasulullah.

Kita masih mempunyai batas2 tertentu dan meletakkah baginda ditempat yang tinggi, tidak akan sewenang2nya guna nama baginda dalam perumpamaan yang jelik lagi bersifat fitnah.

Errr ... saudara faham tak maksud perumpamaan omputeh yang guna nama devil angel tu ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 1, 2013 at 10:05 PM

Diaorang ni kalo kena ngan pemimpin pas diaorang cakap bahawa itu cuma perumpamaan jer, tapi kalo Tun M cakap pasal syaitan yang dikenali terus diaorang terjemah secara terus peribahasa omputeh tu.

Wahai Mahfuz, kami orang umno yang beragama Islam takkan sama sekali tergamak nak memfitnah yang dimuliakan junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. Sebagai orang Islam, kami rela mempertahankan Rasullullah dan tidak akan membenarkan sesiapa pun memfitnah Baginda.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 1, 2013 at 10:19 PM

Sebagai pakar bahasa, mahfuz memang diakui kepakarannya. Kepakaran mahfuz yang sehingga kini tiada sesiapapun mampu kuasai ialah mampu mengolah ayat atau membetulkan balik kenyataan pemimpin pr yang dah memang silap. Kira macam damage control ler. Tapi apa yang dilakukan oleh mahfuz, saya rasa bukannya memulihkan keadaan, tetapi makin memburukkan keadaan ada la. Perumpamaan yang sesuai ditujukan kepada kenyataan mahfuz ialah macam tikus membaiki labu.

....................
Reply To This Comment ...................
April 1, 2013 at 10:27 PM

Penyokong2 pas ni samada bodoh atau pura2 bodoh.. tk tau la.. soalnya skrg rendahnya hormat kepimpinan pas pd Nabi SAW hgga buleh samakn tabiat haram jadah org2 pkr dgn baginda.. ari tu kata baginda sama dgn mamat2 kmpung, skrg yg ni plak.. mmg dungu dh org2 pas ni..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 1, 2013 at 10:47 PM

@Anonymous dan kami juga rela mati pertahankan kesucian kalimah Allah ta'ala dari digadai oleh lebai malang Pas

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 1, 2013 at 11:10 PM

@Anonymous

apa yang pemuda pas cuba nak nyatakan dalam konteks politik Msia adalah:

kalau rusul masih verkuasa, parti isle akan tetap bertahaluf dengan kafir avadi supaya kuasa isler yang ada bertukar tangan...jahanam parti isler!

samakan maksudnya?

*apapun, kalau nama tuhan dijadikan 'bola', apa sangatlah nama navi..kan? kan?

....................
Reply To This Comment ...................
April 1, 2013 at 11:19 PM

Hakikat yang sungguh mudah, kenapa harus dikaitkan Nabi junjungan kita kedalam kancah politik? Kenapa setiap kali bila ada ungkapan-ungkapan dari ahli PAS maka agama harus dicampur-adukkan? Ya! Memang tak salah kalau ucapan/ungkapan itu menunjukkan sesuatu yang baik, misalnya mengunakan nama Nabi Muhammad sebagai contoh seorang Muslimin yang sejati. Atau mengaitkan beliau dengan cara beliau melakukan ibadah.

Tapi kenapa Ahli-Ahli PAS ini terlalu biadap hinggakan sanggup menggunakan Agama dalam konteks yang negatif? Tak percaya? Lihat contoh-contoh alim-alamak PAS berikut:

"Allah Mencarut" - 1999
"Allah Samseng" - 2008
"Nabi Muhammad menjadi nabi setelah berumur 40 tahun" - 2012
"Nabi Muhammad juga Pengkhianat Bangsa" - 2012 (Dalam mempertahankan ideologi Mat Sabu yang menyatakan Chin Peng adalah Pejuang Kemerdekaan yang sebenar).

Tidak bolehkah mereka ini menjauhi penggunaan agama dalam kutukan-kutukan mereka?

Wallahuallam!


http://mycybertrooper.net.ms/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 1, 2013 at 11:24 PM

@dinturtle

pas nak fitnah umnu, itu adalah urusan pas dan umnu, tetapi apabila pas gunakan agama untuk memfitnah pihak lawan, pas harus ingat bahawa agama bukan milik pas sorang...ini sudah lebei, bro!

Post a Comment