........... Tuntutan Sebelum Parlimen Dibuarkan ... Dong Zhong Pasti Menang Kali ini .... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tuntutan Sebelum Parlimen Dibuarkan ... Dong Zhong Pasti Menang Kali ini ....

Tuesday, April 2, 201311comments

Inilah bahananya bila orang Melayu berpecah dan rakyat pula sudah tidak lagi menjiwai semangat perpaduan antara kaum. 

Melayu bersaing sesama sendiri merebut sokongan politik dan waktu sama bangsa lain yang dari segi bilangan merupakan minoriti tiba2 menjadi muncul menjadi kuasa penentu kepada perbalahan bangsa majoriti.

Bukan bilangan ahli yang penting tapi pengaruh yang dimiliki

Kesempatan yang hadir tidak akan dilepaskan begitu saja oleh mereka yang bersifat oppurtunis. Sememangnya mereka bijak dalam merencanakan agenda dan bijak dalam menggunakan setiap peluang yang hadir.

Saya sendiri terkejut semasa menonton TV tadi bilamana disebut puak ultra kiasu Dong Zhong mengadakan perjumpaan dengan PM Najib. Perhatikan TIMING mereka  ...... hanya menunggu masa saja untuk Parlimen dibubarkan dan ketika inilah Dong Zhong bertindak membawa usul berkaitan pengiktirafan sijil UEC sebagai syarat memasuki IPTA.

Hasilnya - Satu kenyataan bersama Najib dan Dong Zhong -

"Ada perbincangan mengenai keperluan pelajar dari sekolah aliran Cina untuk mempunyai sekurang-kurangnya satu kredit kertas Bahasa Malaysia dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) berserta dengan UEC, sebagai satu syarat untuk memohon memasuki IPTA.

"Perbincangan juga diadakan mengenai isu akreditasi kepada subjek Bahasa Malaysia UEC,"-
Utusan .

Tuntutan demi tuntutan dipenuhi namun pihak Dong Zhong masih tidak berpuashati. Mereka terus menuntut .... dan menuntut ... dan menuntut. 
 
Perhatikan kenyataan diatas .... apakah yang dimaksudkan dengan Bahasa Malaysia UEC ? Entahlah.... malas dah saya nak terus berdebat isu Satu Sekolah VS Sekolah Vernakular ini. Sekarang semuanya harus dilihat menerusi kacamata politik dan ternyata Dong Zhong menang.

Baik Najib maupun Anwar, dua-dua pun akan tunduk kepada Dong Zhong !

Malah ayat terakhir dari artikel berkenaan bagi saya lebih berupa katadua kepada Najib 

"Kita berharap mendapat khabar gembira tidak lama lagi, mungkin sebelum pilihan raya umum," 

Pandai dan licik sekali permainan mereka ... Bila pula Dong Zhong akan melawat Anwar  dengan senarai tuntutan yang sama ?

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 2, 2013 at 7:21 AM

Dipenuhi atau tidak tuntutan mereka..... undinya sama sahaja.... pastinya untuk DAP. JANGAN BAGI MUKA.
-ATAS PAGAR, TAK BERPARTI-

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 2, 2013 at 8:08 AM

di pehak anwar pula kaum cina sudah puas hati. jawatan timbalan perdana menteri akan jadi sejarah milek kaum cina. kerana anwar sudah janji akan beri jawatan itu pada kit siang. di situ dah jadi daya penarek buat kaum cina undi pakatan. bila kit siang jadi tpm nanti kaum cina akan dapat lebeh lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
April 2, 2013 at 8:57 AM

Najib akan mengalami reject vote ,seperti yang dialami Tun Dol pada 2008 ,tak mengapa yang penting undi Cina menentukan jatuh bangunya Najib.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 2, 2013 at 10:19 AM

APABILA SESEBUAH NEGARA JADI MACAM AS, yakni golongan majoriti terbahagi dua tepat di tengah-tengah, bukan saja zionis boleh jadi penentu, malah golongan kulit hitam (minoriti) pun mampu jadi faktor penentu halatuju kekuasaan . Cumanya golongan minoriti (kulit hitam AS) tidaklah dominan dalam aspek ekonomi makanya keinginan dalam aspek politik membuak-buak agar minoriti tidak terus ketinggalan dalam aspek ekonomi. Fikir-fikirkan.

....................
Reply To This Comment ...................
April 2, 2013 at 11:06 AM

Pernah tak sesiapa terfikir akan agenda bangsa Cina? Pernah tak sesiapa melihat pergerakan mereka dari sudut jangka pendek dan jangka panjang?

Satu masa dahulu saya juga agak buta dari melihat agenda besar mereka ini. Tetapi Allah maha besar, dia membukakan mata saya melalui satu orang putih ketika saya menuntut di Amerika dahulu. Bill rakan sebilik saya amat membenci orang Cina, sehingga saya terdetik kenapa dan akhirnya Bill menyatakan dalam sepotong ayat mudah, Pada pandangan dia, Bangsa Cina ibarat Kanser.

Ayat itu sentiasa bermain di minda saya sehingga saya pulang ke tanah air dan bertugas di sebuah syarikat IT yang maju milik Bumiputera. Tak perlulah saya berikan nama syarikat itu memadai lah saya katakan syarikat tersebut bertanggungjawap dalam membina aplikasi canggih untuk KLIA.

Ketika bertugas di syarikat X itulah saya mula faham apa yang dimaksudkan oleh si Bill tu. Bermula dari seorang Pengurus Cina, syarikat X yang mulanya mempunyai tenaga kerja hampir 300 orang Melayu itu secara perlahan-lahan berubah. Dalam tempoh hampir 10 tahun saya disitu, saya dapat melihat seorang demi seorang pengurus Melayu disingkirkan dan digantikan dengan pengurus berbangsa Cina. Malah CEO nya yang berbangsa Melayu pun yang mulanya ramah bergaul dengan pekerja Melayu sudah mula mendampingi bangsa Cina saja. Akhir sekali, pada penghujung kerjaya saya disyarikat X itu 85peratus tenaga kerja syarikat didokongi oleh bangsa Cina.

Dari cerita saya, sesiapa yang mempunyai akal-fikiran yang waras boleh melihat bahawa agenda Cina ini bukan hanya untuk tempoh terdekat, malah Ibarat Kanser mereka boleh memecahbelahkan Melayu secara berperingkat.

Perkara yang sama kini terjadi di Malaysia... Dari satu bangsa pendatang yang kebanyakannya bekerja dilombong-lombong, mereka perlahan-lahan memiliki lombong-lombong tersebut. Dalam tempoh 50 tahun (ikut perkiraan Malaysia Merdeka) mereka telahpun menguasai ekonomi negara. Melayu yang dahulunya bersatu kini berpecah-belah, angkara siapa agak anda?

PAS yang pada satu masa dahulu memperjuangkan agama sekarang tunduk kepada DAP kenapa? Mungkinkah kerana mereka telah alpa dengan kemewahan duniawi yang sebelum ini mereka tidak pernah rasa? Hasil persetubuhan haram mereka dengan Parti DAP itu.

Tengok sahaja di Selangor dan Projek Datumnya, Walaupun dari zahirnya Selangor dikuasai oleh PKR & PAS, tetapi siapakah tok dalang nya? Anda boleh membaca penulisan saya mengenai kehancuran Melayu di laman blog saya dialamat tertera dibawah.
Sebagai rumusan, Projek Datum merupakan satu projek yang tidak masuk akal. Tetapi jika dilihat dari sudut yang berbeza & diambil kira faktor politik semasa kita boleh memahami percaturan yang dibuat oleh DAP.

Projek Datum adalah projek pembinaan kondo-kondo super mewah. Bayangkan sebuah kondo yang mempunyai keluasan kurang dari 600 kaki persegi dengan hanya sebuah bilik tidur dijual pada harga RM 900 ribu. Soalan saya, berapa ramaikah orang Melayu yang kaya mampu atau hendak membeli kondo sedemikian?

Kemudian lihat pula kedudukan Projek Datum ini. Projek Datum mempunyai lebih dari 10 kawasan yang hendak di bina, antaranya ialah Jelatek di Ampang dan Shah Alam. Apabila dikaji, semua lokasi projek Datum ini adalah dikawasan tumpuan penduduk Melayu. Mengapa kawasan-kawasan ini yang dipilih? Sedangkan dari apa yang dinyatakan diatas, orang Melayu sememangnya tidak mampu untuk memiliki kondo-kondo tersebut. Jadi siapa yang mampu? Jawapannya adalah bangsa Cina.

Jadi seperti apa yang saya ceritakan tadi, Cina ini ibarat kanser. Maka bila mereka dapat menduduki kawasan konsentrasi Melayu maka mereka akan terus berkembang lantas meminggirkan masyarakat Melayu sekaligus Melayu akan berpecah. Apabila ini terjadi maka demografi pengundi juga akan turut berpecah belah.

Akan tiba satu masa nanti dimana walaupun DAP gagal memerintah namun parti politik lain tidak akan berdaya untuk meletakkan calon Melayu kerana masyarakat Melayu akan menjadi kaum Minoriti.

Fikir-fikirkanlah wahai bangsa ku.

http://mycybertrooper.net.ms/

....................
Reply To This Comment ...................
April 2, 2013 at 11:29 AM

@Malaysian CybertrooperTerimaKasih kerana berkongsi pengalaman dan pandangan anda. Smoga membuka mata mereka yang telah dibutakan dengan politik.

....................
Reply To This Comment ...................
April 2, 2013 at 11:40 AM

@dinturtle

Insyaallah Din, semoga kita semua sedar akan kepentingan untuk Melayu bersatu kembali. Cuma harapan saya biarlah cepat kita sedar dari lena yang panjang. Sebelum nasi menjadi bubur.

Kita tengok sahaja di semua negeri dimana Pakatan Haram ini memerintah. Walaupun pada dasarnya PAS atau PKR yang menerajui tetapi boneka-boneka ini hanya mampu menari mengikut rentak yang dipalu oleh DAP.

Di Kedah, walaupun DAP cuma mempunyai 1 kerusi namun PAS tunduk kepadanya.

Di Pulau Pinang, PAS pula memenangi 1 kerusi, tetapi tidak dapat menduduki dalam exco kerajaan Pulau Pinang. Walaupun sebagai exco agama.

Seperti yang pernah saya katakan dahulu (ketika Din merajuk hehe) tugas sebagai blogger ini amat berat. Tanggungjawab untuk menyedarkan bangsa kita bukan satu tugas yang mudah. Kerana bangsa Melayu ini telah terlalu lama dibuai mimpi-mimpi indah yang dialunkan oleh bangsa asing.

Wallahuallam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 2, 2013 at 10:44 PM

Melayu dlm pas dan pkr lah yg paling x guna.hari2 menyembah cina dap

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 3, 2013 at 12:37 AM

Bila mereka yang berpengalaman dengan kaum C ini menceritakan pengalaman benar mereka, maka orang Melayu yang taat kepada PAS/PKR dan tidak ada pengalaman berinteraksi secara harian dengan kaum C ini tidak akan percaya. Ditambah lagi dengan Najib yang beria-ia menjaga hati kaum tersebut. Tidak ada istimewanya lagi menjadi orang Melayu di negara ini. Dari biasiswa sehinggalah perniagaan, dan peluang pekerjaan syarikat multinasional, dan perumahan mewah, harus bersaing dengan kaum C yang kita semua tahu, even Mat Saleh pun kalah dengan bangsa ini. Apa yang hendak dibuktikan oleh Najib ni tak taulah. Pelik dengan bangsa Melayu ni, jika hendak berkuasa menjadi pemerintah, bangsa sendiri sanggup diketepikan. Pihak minority nilah yang beria-ia hendak ditawan hatinya. Begitu besar harga yang perlu dibayar oleh orang Melayu demi melaksanakan hajat orang politik seperti Najib, Anwar, dan Hadi. Tidakkah Negara terpaksa membelanjakan wang yang banyak dalam mengendalikan 3 jenis sekolah? Tidak dibuat oleh negara lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 3, 2013 at 1:35 AM

Najib kelu lidah bila bersemuka dgn cina. He still thinks that chinese votes are very precious. So angry wim. Dia bertanggung jawab meletakkan cina above bangsa majoriti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 3, 2013 at 8:45 AM

ye ke? bukan celaka2 dalam PKR dan PAS punya angkara ke? so angry with them..

Post a Comment