........... Tun Mahathir - Nik Aziz Cuma Seorang PEMINAT Politik Yang Gila Kuasa ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tun Mahathir - Nik Aziz Cuma Seorang PEMINAT Politik Yang Gila Kuasa !

Sunday, April 7, 201315comments

                                 Satu Kelebihan Orang Politik - Masih boleh bergurau senda                                  walaupun penyokong saling berbunuhan !


Pagi2 lagi baca Sinar, Tun Mahathir dah smash Nik Aziz !

"Orang tidak panggil tok guru, tetapi hanya peminat politik yang tamak mendapatkan tempat dengan menggadaikan agama. Ini bukan pemimpin, hanya nak undi dan mendapatkan kuasa. Inilah Nik Aziz yang bukan berjuang untuk Islam," 

Aduyai ... siap jer lah nak kena serang dengan pencacai2 Pas. Kalau disebut ulama politik pun, masih ada juga title ulama ..... begitu juga kalau disebut pemimpin yang gila kuasa, ada juga title pemimpin..... Ini Tun BUANG TERUS apajua konotasi dengan agama maupun pemimpin- PEMINAT POLITIK YANG GILA KUASA !

Hanya syok nak dapat kuasa jer, bila dah dapat kuasa itu, tak pandai pulak nak jadi pemimpin yang baik.... agaknya begitulah maksud Tun.

"Ada 222 kawasan (Parlimen), tetapi kalau Pas hanya bertanding 65 kawasan sahaja, bolehkah Pas menjadi kerajaan, tanpa sokongan (Pengerusi DAP) Karpal Singh, Pas tidak dapat apa-apa.

"Tetapi Islam  Pas dan Islam kita nampak berbeza. BN tidak pernah menolak Islam, dengan mengisytiharkan negara ini negara Islam.


"Tetapi Pas nak buat (engara Islam) untuk menang kerusi dan Islam itu bergantung kepada Karpal Singh,"


Itulah yang dicanang oleh pemimpin2 Pas dipentas2 ceramah..... Undilah Islam = Undilah Pas, Nak lihat negara Islam maka undilah Pas dan kata2 yang menggambarkan begitu. Padahal mereka sedar yang itu semua satu PEMBOHONGAN ! 

Kalau menang pun yang menjadi kerajaan adalah PR bukannya Pas. Ikut cara mana sekalipun Pas tidak akan mampu menjadi kerajaan. Pas TERIKAT kepada Konsensus Bersama sesama rakan2 lain dalam PR.

Tapi Pas masih meneruskan pembohongan rakyat mereka dengan menjanjikan pelbagai balasan akhirat ... seolah dengan menaikkan pemimpin2 kafir seperti Karpal dan Kit Siang sebagai pemimpin negara merupakan satu ibadat !

Yalah .... undi Pas bermakna menaikkan PR = menaikkan Dap. Dap yang selama mereka wujud tidak pernah termimpi hendak menguasai negara, mimpi basah mereka sekadar menguasai bandar2 besar, dengan klimaksnya menguasai Penang. Itu sudah pun tercapai dan kini mereka sudah mampu mempunyai impian menguasai negara pula....... dengan menggunakan Pas.

Jangan hanya lihat Pas yang terpaksa bergantung kepada Dap untuk menggapai kuasa, begitu juga Dap yang akan menggunakan Pas demi cita2 mereka. Kedua-dua Pas dan Dap saling menggunakan rakan demi mencapai cita-cita utama mereka yang ternyata berlawanan antara satu sama lain. Nah..... tidakkah itu satu adunan formula yang bakal memusnahkan negara ? !

Satu lagi, Umno tidak perlu melalak2 tentang negara Islam atau negara Berkebajikan seperti Pas, Umno cuma BUAT / LAKSANAKAN program dan dasar2 yang jika dikaji, sebenarnya mempunyai nilai2 Islam yang berkebajikan. Pas cuma pandai melalak secara TEORI saja nak buat itu, nak buat ini.

Selama 20tahun lebih memerintah Kelantan, langsung tidak nampak bukti apakebendanya yang Pas lalakkan itu. Kalaupun tidak pada skala penuh, paling tidak pun pada skala yang lebih kecil .... yilek ! Tokong jer skala besar...

Oooooppsss ... saya pula yang terover skrip dari kenyataan Tun Mahathir. Last kopek, Tun buat satu jumping smash kepada Nik Aziz -

"Kata nak berhenti, tetapi apabila saya sudah berhenti, dia (Nik Aziz) tidak berhenti lagi, hendak bertanding lagi dalam pilihan raya umum ini,"  SINAR


Nah .... dah MATI SETEM yang Nik Aziz memang GILA KUASA !

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 7, 2013 at 9:08 AM

Din, ko kena faham din. Nik Aziz ni mash diperlukan kerana di Kelantan, majoriti rakyat mengundi pas bukan kerana pas itu parti Isle tapi kerana Nik Aziz. Saya pun tak taulah sampai bila Nik Aziz dipergunakan demi kelangsungan dan tele hayat politik pas yang dah tinggal nyawa2 ikan jer. Agaknya selagi beliau masih hidup, selagi itulah beliau akan terus diletakkan sebagai simbol pas di Kelantan.

Pas hanya sebuah parti politik yang menggunakan topeng Islam. Tiada apa2 yang boleh dibanggakan sepanjang 22 tahun Kelantan di bawah pemerintahan pas. Segala-galanya penuh dengan kepalsuan dan retorik. Islam yang sebenar tidak pernah mengkafirkan orang Islam lain, tidak pernah mendoakan KO atau mendoakan pecah perut kepada pemimpin Islam, tidak pernah memutuskan tali silaturrahim sesama umat Islam serta tidak pernah memfitnah atau memaki-hamun saudara seagama. Pas yang ada sekarang ni sudah tersasar dari perjuangan asalnya. Semua pemimpin pas pernah mempunyai rekod buruk seperti hadi yang dikaitkan dengan insiden memali. Manakala nik aziz pulak dengan puluhan fatwa karutnya. Kepimpinan pas perlu ditukar agar pas dilihat masih releven di mata umat Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 7, 2013 at 9:13 AM

Selepas ni, puak pas patut beramai-2 ke kelantan untuk tutup mulut nik aziz dari mengeluarkan sebarang jawapan kpd TUN. Sebab mereka patut tahu bahawa jwp nik azis kelak tidak lain hanyalah merapu dan mencarut, ini menjadi beban untuk mereka terpaksa bermatian spin balik...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 7, 2013 at 9:51 AM

ISH TAKDENYA AKU NAK UNDI PAS LAGI SEJAK DIA BERTAHALUF SIYASI DGN DAP YANG AMAT AKU BENCI.

UNDI PAS = UNDI DAP

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 7, 2013 at 10:16 AM

takut sungguh mahathir dgn Pr menjelang pru ni...adakah najib terlalu lemah sehingga tun menjadi menggila spt ini..tindakan tun ini menunjukan yg pr semakin kuat di malaysia..teruskan meroyan tun..hehhe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 7, 2013 at 10:35 AM

Itu hari dia orang bilang, jika menang-dalam hayalan-mereka akan gadaikan PUTRAJAYA tetapi hari lain sudah jadi. Mereka gadaikan segala-galanya untuk dapatkan PUTRAJAYA. Ugama dah mereka gadaikan, Kalimah Allah dah digadaikan siap tandatangan. Jika bini bini tak sokong boleh digadaikan tak kiralah yang dah putus atau belum...aaaaiiiik ada harga lagi ka? Yang pasti kote tak pernah tua..ada pernah dengan kote tua. Buatlah kajian saintifik ke, ilmiah ke atau apa sahaja kajian fisikal. Kote secara fisikal tak pernah tua. Pemilik kote mungkin tua tetapi kote tak pernah tua maka harga kote sentiasa melambung dan tinggi malah tidak ternilai.

Tambah tambah jika pemiliknya Nik Aziz, Hadi Awang, Husam Musa, Mahfuz Omar, Mat Sabu dan paling tak ternilai Anwar Ibrahim boleh pusing 360⁰ amat menakjubkan. Maka demikianlah nilai PUTAJAYA bagi puak puak ini. Penat Akitek, Jurutera, Juruukur bahan dan semua pakar-pakar yang bersangkutan berfikir untuk mereka dan membentuk PUTRAJAYA sehingga demikian rupa dalam merealisasikan IMPIAN Tun Dr.Mahathir. Malangnya kepala kepala kote ini nak jadikan PUTRAJAYA satu lagi Lembah Luxor yang penuh kesesatan. Oh....... lupa........ sesat dah pun terjadi hanya LEMBAH untuk dijadikan pengkalan belum diperolehi.

OH ya....tuan punya blog anda tidak over tapi perasaan anda kami hayati dan terima kasih yang ikhlas dari kami kerana mengizinkan kami tumpang guna. Ikhlas kami dari hati tanpa wang ringgit yang boleh kami taburkan. Terima kasih sekali lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
April 7, 2013 at 11:55 AM

@AnonymousTun kalau meroyan pun sebab nak balas balik apa yang telah Umno berikan padanya selama ini, takde sebab peribadi, BUKAN nak kejar kuasa.

Tapi Nik Aziz kalau meroyan sebab dia GILA KUASA !

....................
Reply To This Comment ...................
April 7, 2013 at 11:58 AM

@AnonymousBunyi macam lucah tapi tak jumpa kelucahannya... setakat sebut jer anggota badan tak lucah, kan ?

Hmmm ... ok, saya lepaskan :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 7, 2013 at 1:52 PM

salam,

kalu penganut pas dan pakatan baca sesuatu yg mengkritik dan mempertikaikan mereka. ayat sama iaitu takut menjadi alasan. takut la tu. memang mereka ni dah tak boleh nak ubah dalam masa terdekat ni. mereka memang takut kalu ramai lagi yg percaya kepada bn

....................
Reply To This Comment ...................
Ainey
April 7, 2013 at 6:38 PM

Nak tengok kebodohan orang PAS macam mana,dia hanya bangkang yang hanya nampak boleh bangkang tapi pengecut tiada telur bila kita ada fakta... hanya orang gila aje perangai macam ni saya bagi link korang boleh serang ramai-ramai.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 1:15 AM

bagi aku...idup orang politik ni tak boleh lari dari putar alam...kalau tak banyak pun mesti ada sikit2...so bila orang bergelar Ulamak terlibat dalam politik...mereka juga akan terlibat sama dalam bab putar alam nih...maka bila orang berserban dan berjubah dah terlibat dalam putar alam...sedikit sebanyak kredibiliti selaku ulamak juga terjejas...yang patut ianya tidak patut berlaku...selaku orang bergelar pewaris nabi...satu soalan untuk mereka yang bergelar pewaris nabi...adakah nabi kita pernah menipu?...memfitnah?...mencerca?...memaki?

Aku nak ceritakan perkara yang benar2 sedang berlaku sekarang...ada saorang imam masjid mukim sebelah kampung aku selalu mencerca pemberian kerajaan pusat sekarang sebagai rasuah oleh kerajaan firaun dalm khutbah dan sesi kuliah agama nya... tapi bila tiba masa hari untuk menerima pemberian tersebut dia lah salah sekor lembu terawal yang mengambil pemberian tersebut...
itulah mentaliti yang telah garapkan oleh ulamak-ulamak yang terlibat dalam politik pembangkang...sampai bila pun aku tidak akan percaya dengan puok2 bewok yang bergelar ulamak yang terlibat langsung dengan politik pembangkang...

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2013 at 1:45 AM

@Anonymousya saya setuju politik melibatkan sokongan / undi. Dalam menagih undi terbanyak, akan berlaku kompromi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 9:13 AM

Tun meroyan sebab nak selamatkan bangsa dan negara..N.ajis pulak meroyan sebab nak gadai bangsa dan agama...jauh perbezaannya tu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
May 7, 2013 at 12:24 AM

Terima Kasih Tun. Tanpa dia ada ke dunia kenal Malaysia yang kecik ni.

....................
Reply To This Comment ...................
June 22, 2013 at 12:25 AM

seriusly shame on u bro.. at least nik aziz still bt program keagamaan pemimpin korg bt program apa kejadahnya bt program nak menghancurkan anak remaja anjurkan program untuk menambahkan maksiat, bt program kpop, jom heboh, adakah itu pemimpin yang sememnag puak umno nak... klu btul pemimpin korg nak jdkan sokong islam dia msti memahami islam 2 mcm mn, nie bini pon xpkai tdung.. owh ye lupa org kaya xpkai tdung pon xpe ada anak buah tolong cover dosa..hahhah... open ur mind la bro... yg basic pon korg xfhm lg ada hati nak kutuk ulamak... blh tlg tnjuk klu btul nik aziz gila kuasa... helo bro klu di agila kuasa dah lma dah rakyat kelantan buang dia dr negara.. yg tun mahathir periintah negara 25 tahun korg xckp plak dia gila kuasa.. boodoh xbertempat...ada otak pikir jgn sesuka hati je nak tabur fitnah... sesungguhnya fitnah itu lebih besar dosanya dr membunuh.. fikir2 lah selamat beramal.. n then sy na awk kaji blik personaliti nik aziz cra kehidupan dia, cara di memimpin, segala2 nya tentg nik aziz br terbuka minda anda tentang nik aziz..

....................
Reply To This Comment ...................
June 22, 2013 at 1:35 AM

@Nurul AzahJadi saudari mahu lihat Malaysia menjadi seperti Kelantan ?

Saya bukan nya taksub giler pada Umno sebagaimana anda taksub pada Pas, saya tidak ada masalah nak kritik pemimpin2 Umno, tapi apakah anda pernah kritik pemimpin2 Pas yang buat salah ?

Mereka bukan maksum kan ?

Post a Comment