........... Tuan Ibrahim - PRU13, Isu Hudud Tak Penting ! ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tuan Ibrahim - PRU13, Isu Hudud Tak Penting ! ?

Friday, April 26, 201310comments


Mungkin Tuan Ibrahim selaku Ketua Penerangan Pas sudah nampak isu Hudud yang mula timbul kembali gara2 pemimpin Pas sendiri, akan hanya merugikan Pas dalam menghadapi PRU13. Sehari dua ini, sekali lagi kita menyaksikan pertikaman lidah antara Haron Din, Nik Aziz, Hadi dengan Karpal Singh dalam isu yang TIDAK PERNAH SELESAI dalam persepakatan PR.

Jadi Tuan Ibrahim terpaksa sound bos2 nya sendiri -

"Saya menyeru supaya semua ahli dan pimpinan agar memfokuskan kepada isu pilihan raya dari menyentuh isu hudud," - SINAR

Mungkin Tuan Ibrahim tidak sedar yang para pemimpin Pas termasuk Presidennya sendiri masih lagi menjanjikan Hudud setiapkali muncul dipentas ceramah. Kalau dulu bolehlah mereka ini menipu rakyat, cakap depan orang Melayu satu benda kemudian didepan bukan Melayu cakap benda lain pula.

Sekarang zaman tidak ada sempadan maklumat, Hadi yang berceramah nun jauh di ceruk kampung pun satu dunia boleh tahu apa yang dia cakap. 

Dalam Manifesto Pakatan Rakyat dimana Pas sendiri terikat - TIDAK ADA disebut Hudud atau sebarang yang berkaitan dengan cara pemerintahan Islam.  Maknanya PR TIDAK MENJANJIKAN Hudud.

Tapi apakehalnya yang pemimpin2 Pas ni duk sibuk meroyan tentang Hudud pada orang2 kampung lagi ? Kenapa masih lagi disebut2 Undi Pas jika mau Islam ? Tidakkah itu MENIPU namanya ?

Tidakkah itu boleh disifatkan sebagai aksi BERMUKA-MUKA ? Atau HIPOKRIT ? Atau MUNAFIK ! ?

Menariknya, calon PM dari Pas juga turut bersetuju dengan Tuan Ibrahim -

"Biar Harun Din jawab. Saya masih berpegang kepada manifesto PR,"

Manifesto PR TIDAK ADA HUDUD, jadi Mahfuz akur Pas TIDAK PERJUANGKAN HUDUD untuk PRU13 kali ini. 

Nah, bukankah itu lebih REALISTIK dan IKHLAS ? Tengok pada keadaan ...... Ada masa sesuai nak perjuangkan Hudud, ada masa tak sesuai untuk perjuangkan Hudud. PRU13 mungkin bukan masa yang sesuai , kita tengok PRU14 pula.... mungkin waktu itu dah sesuai untuk Hudud... kan ? kan ?


Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 1:09 PM

Sedar lah wahai penyokong pas hampa mwa tu kena tipu bulat2 ja!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 2:38 PM

Akhirnya mahfuz al bakal pm jugak yang jawab dengan jelas dan yakin. Inilah jawapan luar kotak. Takde spin. Takde konar baring. Takde putar belit. Mahfuz memang terbaekkk.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 2:57 PM

Yg penting apa nak masuk dalam perut dan kat mana nak masuk yg bawah perut....... tanya sama geng 'big spendar'......

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
April 26, 2013 at 3:07 PM

Jika dikaji sirah Nabi saw, asas pengembangan dan pengukuhan Islam adalah dakwah dan tarbiyah. Dakwah dlm ertikata menerang dan menjelaskan Islam kpn bukan Islam dan sererusnya menyeru dan mengajak mrk memeluk agama kebenaran ini. Jika mrk menolak, tiada paksaan, tanggungjawab kita sudah kita lakukan. Tarbiyah pula bermakna mengajar, mendidik, mengasuh dan menunjuk cara, segala aspek ajaran Islam kpd org org yg telah Islam, samaada Islamnya dari kecil, sejak lahir atau pun muallaf, convert. Bila Islam berkembang dan kukuh mantap, Muslim pula benar pegangan, dan teguh fahaman dan amalan Islamnya. Ketika itu saya yakin, tiada masalah utk perlaksanaan perundangan Islam yg kamil dan syumul. Tp yg zahir dlm tindak tanduk PAS, apakah yg telah mrk lakukan dlm usaha dakwah dan tarbiyah ini, selain ceramah menyalahkan pihak lain. Apakah usaha mrk utk mendakwahkan bukan Islam utk memeluk Islam, dan apakah berjaya hasilnya. Begitu juga dlm usaha tarbiyah umat secara massa bila mrk berkuasa spt di K'tan dan Kedah. Bnyk sekolah sekolah agama pun didirikan oleh org persendirian. Dlm usaha tarbiyah ini saya merasakan UBN lbh terkedepan walau pun tidak sempurna. Perundangan Islam, spt perintah perintah lain dlm Islam adalah kewajipan bila umat Islam berkuasa. Bila belum mampu, spt perintah haji dan zakat, perlulah berusaha menjadi mampu dgn dua kaedah di atas tadi (dakwah dan tarbiyah). Perundangan Islam, spt perintah wajip lain, menolaknya menjadi kafir, mengabaikannya menjadi fasik dan bila tidak dilakukan menjadi zalim jika tiada usaha ke arah pelaksanaannya. WaAllahu'alam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 3:14 PM

KAH KAH KAH..

APA KOMEN PUAK2 PAS? NAK IKUT YANG MANA SATU NIH?

KENA KENCING HIDUP2 LA KORANG..

KAH KAH KAH

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 3:44 PM

dap pernah kata letak ANJING pun boleh menang..

so, antara calon2 dap yang layak skrg ni..yang mana satu ANJING? atau semuanya memang ANJING?

HEHEHE

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 8:41 PM

Sekarang ni Cina dah begitu yakin mereka boleh menakluki Malaysia selepas 5 Mei. Bermulalah saat gelap orang Melayu. Begitu bodoh mereka yang megundi PR kerana Melayu yang memimpin PR semua lembik dan pak turut dan mempunyai agenda sendiri. Yang diaorang kisah cuma nak ke putrajaya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2013 at 3:53 PM

Alahai manusia mana yg sempurna tapi demi hari tgkatkan kesempurnaan dlm diri. Bn atau pas pon tdk sempurna tapi dlm hidup bwh bn saya kecapi ilmu dunia dan akhirat. Alhamdulillah. Tak la sampai kerajaan ckp klau saya buat dosa tdk solat mereka maafkan untok saya. Terror mcm tu baguih nya..bukan perkara main2

....................
Reply To This Comment ...................
April 27, 2013 at 4:08 PM

Din,siapa kah gerangan 'wakil PM bg pihak pas' yg stuju dgn tuan ibrahim???mahfuz ka hadi?

....................
Reply To This Comment ...................
April 27, 2013 at 4:18 PM

@terjuntirukwakil ? CALON tuh !

Post a Comment