Tolonglah ... Tolonglah .... Tolonglah ....

Thursday, April 11, 201314comments

Ada sesiapa nak jadi blogger untuk artikel ini ? Saya tak sampai hati nak tulis ..... jadi kesian pulak, nak menitik airmata rasanya .... :)


Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2013 at 4:24 PM

aik..duit dari yahudi tak cukup lagi ke..?tamak sungguh iblis ni..mamat yang sedekah duit br1m tu pun baghal..(jika benar).baik sedekah kat masjid

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2013 at 4:26 PM

Huhu...sedih nya kesian kat puak2 ni...

....................
Reply To This Comment ...................
April 11, 2013 at 4:28 PM

Hmm... Agak menarik artikel ni. Andai kata blog saya tidak diserang secara pengecut mungkin juga saya sendiri akan menulis tentand isu ni.

Walau macam mana pun agak mencurigakan juga kenapa secara tiba-tiba Mat Jambu ni membuat kenyataan sebegini. Mana perginya duit berjuta-juta Bang Non?? Adakah funder mereka dari luar negara merasakan Pakatan Kerosakan Rakyat ni tiada peluang dalam PRU-13 ini maka mereka menarik balik bantuan kewangan untuk Pakatan Perasan ini?

Agak tertarik juga dengan penulisan pemberita tersebut yang mengaitkan BR1M dengan kenyataan "Father Nik Ajis" dulu. Sekiranya penerima BR1M diumpamakan seperti binatang yang dipanggil untuk makan, maka betapa rendahnya martabat Mat Jambu PKR ini untuk meminta binatang-binatang ni semua mendermakan sedikit makanan kepada beliau??

Dari sini boleh kita lihat betapa rendahnya maruah PKR dan ahli-ahlinya. Saya teringin sangat nak melihat reaksi & komen "Father Nik Ajis" berkaitan dengan perkara ini. Adakah beliau akan mempertahankan kenyataannya bahawa penerima BR1M seperti binatang? Atau mungkin beliau akan spin dengan menyatakan penerima BR1M wajib menzakatkan wang yang diterima itu kepada parti-parti yang melawan UMNO demi tiket ke-syurga?? Harap-harap adalah wartawan yang akan menanyakan Pok Nik akan perkara ini.

Wallahuallam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2013 at 4:35 PM

Biar betul, tak tau malu, bukannya buat kerja, ceramah, ceramah, ceramah, mintak duit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2013 at 4:49 PM

Kita bagi dia BRAMbus!

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 11, 2013 at 4:53 PM

hahaha....pengembalanya/penternaknya UMNO/BN...

LEMBU/AYAMnya pencacai PR yg trima BR1M...

ni pemimpin PR kita nak panggil apa?.....tahi ayam/lembu???.....hahahahaha

aku tgk, pencacai & yg mencacai ni serupa ja perangai.....SUKA/GEMAR/HABIT main JILAT2 muntah sendiri.....hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
April 11, 2013 at 5:14 PM

Rafizi punyalah saiko - DiPandan ada penerima BR1M yang dermakan SEMUA nya untuk parti ! Hahahahaha ....

Bukanke penerima BR1M adalah mereka yang layak sajam yakni pendapatan bersama kurang dari RM3k ? Tidak terfikirkah Rafizi yang beliau meminta rakyat yang kurang mampu supaya derma pada parti ... kenapa tak minta yang kaya2 jer yang derma ?

Ni bukan maksud BERKEBAJIKAN kan ? kan ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2013 at 5:40 PM

PKR ni buat muka seposen konon walhal diaorang dah terima bajet untuk PRU jota-jota. Siapa sponsor mereka ? Kalau nak tau tanya SUARAM. Erk, apa kaitannya SUARAM ngan PKR? Adoyaiii, takkkan itu pon tak tau. Majoriti ahli lembaga pengarah SUARAM adalah terdiri daripada pemimpin PKR. Kalau SUARAM tu miskin sangat, cuba jelaskan daripada manakah duwet diaorang dapat sehinggakan boleh berulang-alik ke Perancis yang kekerapannya seolah-olah macam balik kampung jer. Ingat kos perjalanan pergi-balik ke Perancis tu murah ker.. Cuba tanya pulak berapa diaorang bayar upah untuk peguam dari Perancis.BR1M tu khusus untuk keperluan keluarga. Tak payahlah susah-susahkan diri mendermakan duit tu kepada orang yang dah kaya. Siapa berani cakap Anwar Ibrahim miskin ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 11, 2013 at 6:30 PM

Next week anwar datang kuching. Ada ceramah.. Tak pelah, kalau sempat jumpa anwar , akan saya titip kan derma utk tabung pkr. Hmmmm, nak kasih semua ke duit Brim saya tu? Baru 250 jer. Untuk beli tiket anwar balik KL naik MAS,pun tak lepas ni...unless naik AIR ASIA..*!*
PCP84

....................
Reply To This Comment ...................
Tertido
April 11, 2013 at 10:10 PM

aku setuju,ni strategi politik simpatisan,kaya tp kononnya miskin,mereka yg leka dan alpa apetah perjuangan hanya berlandaskan nafsu dan bertaklid buta mudah diperdayakan menggunakan strategi ni :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 12, 2013 at 2:05 AM

Videonya di sini ye..Siapa tu agaknya, isteri kedua ke??

http://hapraknews.blogspot.com/2013/04/video-skandal-seks-mustapha-ali.html

....................
Reply To This Comment ...................
April 12, 2013 at 9:18 AM

Org bpolitik bcakap penuh dgn stategi dan tersirat. Rafizi rsnya pandai gak bmain politik. Isu yg dia ckp ni, nk tunjukkan parti pebangkang bkn kaya,memahami rakyat krlas pertengahan dan bwh. Wlwpun sebaliknya.

....................
Reply To This Comment ...................
April 12, 2013 at 5:28 PM

Ni namanya mintak sedekah ni. Alahai... buat ceramah...kutip derma... esok boleh beli BMW woi. Bila la orang kita nak sedar bahawa kutipan derma kat ceramah tu depa bedak sesama sendiri? Pedayakan orang yang tak berkemampuan dan tak berdaya...orang kafir pun tak buat macam tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 2:36 AM

@Jamaliah Mctøraasen

Silap besar kalau kau pikir orang kafir tak buat macam tu...

Kalau dah nak tipu, tak kira mangsa miskin ke apa, kalu boleh tipu gondol sampai licin.

Post a Comment