'Tolak Islam' Nik Aziz Sebagai Nostalgia Amanat Hadi

Tuesday, April 9, 20136comments




Bahagian menghukum orang memang senang. Ikut suka mulut lancang Nik Aziz jer nak jatuhkan hukum pada orang lain. Dia perasan dia dah hebat sangat dah.... Strategi politik melalui permainan persepsi yang menaikkan nama Nik Aziz ketaraf wali demi politik telah memakan diri ..... Nik Aziz sendiri dah percaya yang dirinya begitu tinggi berbanding umat Islam lain.

Ikut suka mak bapak dia jer nak tuduh Umno tolak Islam, nak tentukan siapa yang berhak dapat pahala atau tidak .... tapi apakah Nik Aziz ada memikirkan IMPLIKASI terhadap KECELUPARAN mulutnya itu ?

Dalam tak sedar Nik Aziz sudah membawa Pas kembali ke zaman Amanat Hadi 30 tahun dulu ! Dari UTUSAN - Perjelas hukum orang Pas kahwin ahli UMNO

"Dia (Nik Abdul Aziz) mesti jelaskan hukum ini. Sebab bila tolak Islam sekali gus hukumnya kafir. Jadi orang Pas yang berkahwin dengan UMNO tidak sah, mereka mesti mufarakah. Nik Aziz perlu bertanggungjawab dalam soal ini.

"Nik Aziz juga mesti jelaskan status anak yang lahir hasil perkongsian hidup antara orang Pas dan (ahli) UMNO," 

Kaaaaan ........  macam 30 tahun dulu lah. Akan timbul pelbagai tafsiran lain yang berkaitan ekoran Hukum Tolak Islam ini. Sembelihan ........ Kelayakan Imam ..... kelayakan jadi Wali, saksi, jurunikah .....  APAKAH UMAT ISLAM AKAN KEMBALI KEZAMAN JAHIL ERA AMANAT HADI SEKALI LAGI ? ?

Tengoklah ..... tak lama lagi Nik Aziz akan kelam kabut membuat aksi PUTAR BELIT LIDAH dalam menjawab persoalan Hukum ini.

Dari satu segi bagus juga aksi celupar Nik Aziz kali ini, kerana dalam kita membincangkan isu ini sekali gus kita akan imbas kembali KESAN AMANAT HADI kepada umat Islam satu ketika dulu yang begitu teruk memecahbelahkan perpaduan kita..... hanya kerana melayan cita2 politik pemimpin Pas.

Sorang lagi pemimpin Pas pening kepala ...


Share this article :

+ comments + 6 comments

....................
Reply To This Comment ...................
April 9, 2013 at 9:42 AM

Nik Aziz ni guna kaedah ilmu mantik….dia sirat sesuatu dlm satu2 keadaan , walaupun nampak mcm bengong dan nyanyuk…pok nik ni licik orgnya ….setiap kali pru dia akan perah pemikirannnya untuk buat pusingan, retorik, fatwa dan apa juga untuk menunjukkan pas perlu disokong, terutama disaat akhir (macam tipuan iblis disaat ajal dikerongkongan). Tapi semenjak zaman media sosial berkuasa …ilmu mantik dia dah semakin lemah sebab …maklumat dihujung jari . Dlm isu sembahyang UMNO tak dpt pahala (ini pasal politik) lepas tu calit sikit... kalau pas pula tak ikhlas atau kedekut (yang ni tak kena mengena dgn politik) juga senasib org UMNO , Adakah itu ciri ulama dlm meningkatkan akidah yg kita perlukan ?? . Kalau nik ajis tak bagi label kan tak ada kontrovesi , cakap saja umat islam …apa salahnya !. pas dan umno sama2 mengucap dua kalimah syahadah … masing2 ada cara masing2 dlm memahami alquran dan sunnah . Apakah ulama yg menyokong kerajaan sebegitu bodoh dan tak ada Ilmu , bukankah dulu Sama2 pergi madinah, mesir …mendalami ilmu , cikgunya sama tapi bila dah grad. satu mengaku lebih islam sebab masuk politik (parti) yg dikatakan islam …

....................
Reply To This Comment ...................
April 9, 2013 at 9:57 AM

@nonbalBetul.... kalau Nik Aziz tidak khususkan kepada Umno saja sebab ada disebut orang Pas sekali, spt kata cai-cai Pas, kenapa perlu sebut Umno-Pas ?

bagaimana dengan umat Islam yang bukan ahli mana2 parti politik ?

Nampak sangat sisi ular Nik Aziz disitu ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 10:49 AM

HELOR OSTAD!

GOOD MORNING

CEK NAK HABAK NIH

SITUASI PALING RUGI DALAM BAHLUL SIYASI IALAH APABILA SYURGA UKHRAWI DIKEJAR TAK DAPAT, SYURGA DUNIAWI YANG DIKENDONG BERCICIRAN.

AWAT SAMPA LAGU NIH?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 10:55 AM

Kalau ikutkan hati nak aje aku baling selipar kat mulut jahat dio tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 1:48 PM

Kalau dicampur sekali dengan tuduhan juru nikah yang dilantik UMNO tidak sah, berapa juta agaknya anak tak sah taraf di negeri Terengganu dan Kelantan? dua negeri cukup dah. Meremang bulu tengkok memikirkannya. Serambi Makkah akan disebut-sebut sebagai longgokkan baka tak sah untuk berkurun lamanya. Tak de ke yang bertanyakan status generasi muda ni pada Nik Ajis? Impak nya sangat besar, macam mana dengan harta waris, dapat ke tak? sah ke tak jadi wali bila anak perempuan kita menikah? sah ke anak kita ber bin/binti kan ayahnya..?


Yang Melopong

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 9, 2013 at 3:42 PM

hahahaha.....penggunaan ILMU MANTIK NA bukanlah tak berkesan sekarang, cuma impaknya kurang x seperti dulu.....walaupun ada yg TAKSUB dgn NA ni, tapi bila sampai label melabel KAFIR, harapnya/rasanya ada lg yg mampu berfikir WARAS utk bab mengKAFIR ni sbb....hehe

PAS adalah PARTI SERPIHAN UMNO & selepas dipecat dr UMNO sbb TAMAK KUASA, PAS pernah bergabung dgn UMNO sekali lagi.....makanya pada masa tu sudah 2 KALI TALAK JATUH & BERIBU-RIBU (mungkin beratus ribu) ANAK LUAR NIKAH dilahirkan.....& itulah GENERASI PAS kini.....hahahaha

jika selepas ini PAS berbaik dgn UMNO sekali lagi, itu bermakna mereka sudah ada 3 KALI TALAK.....hahaha......cuma nak tanya, berapa ramai penganut PAS yg dah akad nikah semula selepas PAS diceai TALAK 2 KALI oleh UMNO?.....ada ke seiapa berani tanya dkt NA?.....aku takut kena saman.....:)

Post a Comment