........... Pas Munafiq ! - Abdullah Saamah Bhg 3 | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pas Munafiq ! - Abdullah Saamah Bhg 3

Thursday, April 25, 20136comments

Sekali lagi isu Hudud ditimbulkan ..... BUKAN oleh orang Umno tapi sesama Pas sendiri. Kalau tahun lepas ia dihangatkan oleh Ketua Pemuda Pas Nasruddin yang mendakwa Karpal sudah terbuka hati untuk menerima Hudud tapi kemudiannya ditempelak oleh Karpal yang menyatakan penentangannya terhadap Hudud masih SEGAR ABADI, kali ini isu Hudud dimainkan kembali oleh Datuk Haron Din.


Haron mendakwa kesudian Dap mahu menggunakan lambang Pas sebagai bukti Dap sudah mula menerima Islam dan Hudud. THAT'S THE ANSWER, kata Haron.

Dan seperti dengan Nasruddin tahun lepas, karpal melompat keluar dari kerusi rodanya dan menegaskan  -

“Walaupun PAS membenarkan kami menggunakan logonya, ia tidak bermaksud kami bertukar haluan dan sekarang bersetuju dengan penubuhan negara Islam atau undang-undang hudud,”- Antarapos

Tentang tetap Tentang ! 

Tapi hairan kan , macamana Haron boleh perasan yang Dap sudah terbuka hati ? Begitu juga pencacai2 Pas yang sering meninggalkan komen dimerata site... konon undi Pas adalah untuk perintahan cara Islam.

Undi Pas bermakna memilih sebuah kerajaan Islam yang akan diterajui oleh Pas ! begitulah salakan para penceramah dan pencacai Pas.

Langsung TIDAK DISEBUT akan penentangan dari Dap, rakan kongsi Pas sendiri terhadap janji mereka. Seolah Dap adalah Non-Factor. Konon Pas LEBIH BERPENGARUH dari Dap dalam kerajaan PR kelak. 

Nah, sekarang kita tengok siapa yang LEBIH BERPENGARUH dalam PR ! Apakah pemimpin2 Pas akan bangkit dan menenggelamkan SATU SUARA penentangan dari Dap ? 

Tak perlu ramai .... seorang Karpal Singh saja sudah cukup untuk membisukan suara Pas yang ramai.

“Sungguhpun PAS mendakwa hudud hanya untuk Muslim, hakikat adalah ia akan membawa kepada pelaksanaan dua sistem yang bakal mencetuskan konflik dan huru-hara,”

“Jika PAS mahu meminda Perlembagaan Persekutuan, DAP dan PKR tidak akan membenarkannya,” tegas Karpal.


Tidak akan membenarkan sebarang usaha ke arah Hudud  ? 

Apa ya Hadi sebut dalam ceramahnya semalam di Batu Rakit ... eemmmm ... Dap menolak tapi TIDAK MENENTANG  ? dan diikuti dengan laungan Takbiiirrrr !

Seperti tajuk artikel saya dua hari lepas - Dap kata TIDAK tapi Pas pula sambut - Lihatlah Dunia .... Dap kata YA

Bukan satu kali tapi BERULANG KALI !

Memang betullah seperti kata Tuan Haji Abdullah Saamah ketika menjawab soalan dari pembaca DT - Pas Adalah MUNAFIQ !



Share this article :

+ comments + 6 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
April 25, 2013 at 7:38 AM

Munafik sebenar atau tidak, Allah swt sahaja yg Maha Mengetahui. Ayat 101 surah At Taubah menjelaskan golongan yg bersangatan kemunafikkannya pun tidak Nabi saw ketahui dan hanya Allah swt sahaja yg mengetahui. Nabi saw mengetahui hanya bila Allah swt mengkhabarkannya kpd Baginda saw. Namun begitu sifat sifat munafik itu ada, bahkan banyak, cuma kepastian 100%nya hanya dlm ilmu Allah swt, dan bukan layaknya kita utk mengatakannya.
Soal hudud, saya ambil analogi kewajipan haji. Bg seorg Muslim yg belum mampu menunaikannya, setiap hari bercerita mengatakan ia ingin berhaji, tp tiada usaha ke arahnya, duit tak disimpan, bab haji tak dipelajari, daftar ke Tabung Haji pun tidak, bukanlah niat namanya. Muslim yg berniat utk menunaikan haji akan mula menyimpan wang, mempelajari bab haji dan menghadiri kursusnya, mendaftar ke Tabung Haji, membuat persiapan yg sewajarnya, barulah dikatakan berniat haji, yg kalau pun dia tak berkesempatan utk berhaji, insyaAllah mendapat pahala haji. Begitu juga dgn pelaksanaan Hudud, jika sekadar bercerita bukanlah niat jika tidak disertakan segala usaha ke arahnya dgn bersungguh sungguh, kerana pelaksanaan Hudud dlm negara spt Malaysia perlu kerjasama, pemahaman semua dan perlu perancangan rapi dan teliti. Tiadalah maknanya seorg yg mengatakan ingin bersolat tp tidak membersihkan diri, tidak bersuci, tidak berwudhuk dan melengkapkan diri utk bersolat, siapakah yg ingin ditipunya selain diri sendiri dan golongan sptnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2013 at 8:33 AM

minta maaf..tapi kali ni aku tetap nak cakap jugak..haron dinturtle...oppps haron din memang BODOH SOMBONG!!!

hati tahu, hati perasan tapi mulut cakap lain. semua sebab politik dan kuasa.

setakat guna logo dah setuju hudud? mmmmuahahahahahaha..budak tadika pun gelak dgn kebodoh-sombongan pemimpin2 pas skrg ni.

dah bertahaluf siyasi, dah bertarbiyah selama 5tahun..takde pun bulan di dada kapal kan? nak tarbiyah apenye? yg kantoi pemimpin2 pas pulak..dgn isu tanah la, dgn isu kambing la, dgn isu spender la bla bla bla...sebijik perangai kawan2 dorang si dap dan pkr! tu laaa...nak sgt terima bantuan syaitan..amekaw!!!

terhegeh2 nak jilat dap, memang dasar anjing. nasib baik la dap bagi sedikit tulang utk anjing pas gigit, itupun sebab guna lambang parti utk bertanding PRU? mmmmuahahahahahahaha

nampak sgt pas dah semakin hina dan KO. tu laaa, doa lagi la yg buruk2..memalukan umat islam je pas nih!

....................
Reply To This Comment ...................
Pakcu Rantau Panjang.
April 25, 2013 at 8:38 AM

Apa yang Pakcu dok perhatikan di Malaysia ni jarang orang agama yang sudi memberi pendapat dan tentangan terhadap pendapat puak-puak PAS walaupun kadang-kadang fatwa dan pandangan mereka jauh tersasar dan hilang logiknya.

Kalau adapun Mufti Perak dan Tok Guru Abu Saamah ni saja yang membuka mulut. Lantaran itu mereka menyangka merekalah yang suci dan benar walaupun penuh dengan debu-debu munafik hinggakan perangai ini telah menular ke penyokong PAS .Mereka sudah tergamak melebel orang yang tak sehaluan dengan mereka dengan panggilan yang tak senonoh dan menghiris perasaan.

Kalau begini jadinya maka Pakcu khuatir suatu hari nanti pertentangan antara Melayu yang seagama akan berlaku lebih parah lagi dan mungkin keperingkat berdarah. Semoga Allah melindungi perkara buruk ini dari berlaku di Bumi bertuah ini...walahualam

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 25, 2013 at 9:54 AM

mmg tersgt JELAS munafiqpun penganut agama PAS tetap memBUTAkan hati, akal, mata & telinga mereka.

akupun PELIK, mcm mana DDHD boleh jd lagu ni, & disebabkan perkara2 mcm ni la kita sebagai MANUSIA/MUSLIM jgn menilai seseorang dr segi luaran & kadang2 kena ketepikan ILMU yg ada padanya berdasarkan situasi tertentu......bukan menidakkan ilmu yg ada tapi nampaknya ada perkara lain yg lebih menonjol hingga ilmu yg ada nampaknya KELAM.

lebaih baik jd seperti YB Bakal PM Prof Tuan Guru Dato' Dr. Mahfuz......walaupun pengajiannya tak tinggi mana, tapi dia JUJUR & BERANI menyatakan pandangan dia yg meninggalkan kesan mendalam utk dibincangkan cendekiawan hatta rakyat marhaen spt kita.......bukannya spt HH yg sanggup bersekongkol dgn parti JUAL PIL KUDA asalkan sanggup ke Putrajaya, bukannya spt Nasharudin tantawi yg BERANI berbohong dlm berDEBAT, bukannya spt kenyataan PERIBADI DDHD yg masih lagi bermain dgn RETORIKS

ini kalilah kalau dibiarkan pembangkang menang, kerajaan yg terbentuk adalah kerajaan yg PALING LEMAH persefahamannya....& aku YAKIN PAS akan meninggalkan PR utk berdiri sendiri & situasi kutuk mengutuk, kafir mengkafir sbgmana yg dialami UMNO akan dihadapi PKR & biaDAPigs. JELAS, PAS adalah parti yg suka berlepas diri dgn mengkambingkan hitamkan org lain utk kepentingan diri

naka tukar kerajaan sedia ada?.....LAIN KALI LAH

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2013 at 11:20 AM

TUKAR? LAIN KALI LAH..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2013 at 2:44 PM

dok elok2 nak tukaq watpa

Post a Comment