........... Nik Aziz Hebat Atau Orang Pas Lembu ? ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Nik Aziz Hebat Atau Orang Pas Lembu ? ?

Friday, April 19, 201314comments


Mana ada Kronisma .... Mana ada Nepotisma ? ? ! Kalau Umno yang buat memang patut kita panggil Nepotisma, Kronisma TAPI kalau Pas yang buat, ia kita panggil perjuangan !

Agaknya begitulah kata Nik Aziz ketika mengulas tentang pencalonan ANAKnya Nik Abduh yang bertanding di Parlimen Pasir Mas.  - Harakah, Sinar.

Nak copy komen Nik Aziz pun malas sebab tak kanlah Nik Aziz nak mengaku tindakan itu sebagai Nepotisma / Kronisma , kan ? kan ?


Begitu juga dengan Lim Kit Siang .........
Begitu juga dengan Anwar ........
Begitu juga dengan Karpal Singh ......

Erk ! Habis SEMUA pemimpin2 tertinggi Pakatan Rakyat mengamalkan Nepotisma, tapi kalau ditanya pasti semua pun akan jawab yang sama - Kalau Umno yang buat memanglah namanya Nepotisma tapi kalau kami yang buat ia sebab mereka memang layak !

Hahahahahaha ....... Bibik kat rumah tak nak letak jadi calon ? ANJING / KUCING belaan  tak nak letak jadi calon ?

Tidak ada dalam DUNIA ini yang mana SEMUA parti dibawah satu pakatan politik meletakkan anak2 mereka memegang jawatan penting dalam parti dan ikut sama bertanding dalam Pilihanraya. Hanya Pakatan Rakyat ! - TAKBIIIRRRRR !


Memang HIPOKRIT !



Ni satu lagi alasan KLASIK dari Nik Aziz bila ditanya soal Pas yang takde bina masjid walaupun bercakap berdegar2 tentang perjuangan Islam bagai ....


Beliau, yang sebelum ini tidak pernah memberikan penjelasan mengenai kegagalan membina rumah ibadat umat Islam itu, memberitahu kerajaan Pas Kelantan sengaja tidak membina masjid di negeri ini supaya dapat mengajar rakyat agar mendirikannya sendiri.

"Alhamdulillah sekarang rakyat buat sendiri masjid. Ini satu kejayaan yang kami (kerajaan Pas Kelantan) buat di negeri ini dengan mengubah minda rakyat supaya hidup di dunia ini buat persiapan akhirat, jangan hidup di dunia berhenti setakat dunia sahaja.

"Kerajaan negeri tidak bina masjid, tapi menolong, membantu sahaja. Alhamdulillah kita berjaya. Hari ini kita tengok masjid besar yang dibina berpuluh-puluh ribu, saya cuma beri dua, tiga sen sahaja," UTUSAN


Hanya Nik Aziz saja yang boleh jawab begitu dengan muka selamba dan jawapan itu diterima bulat2 oleh orang Pas dengan TAKBIIIIRRRRR ! kan ? kan ?


Yalah, kalau dengan selamba juga Nik Aziz boleh kata sumbangan terbesar Pas ( errr.... mungkin juga satu2 nya sumbangan Pas ) selama 22 tahun memerintah Kelantan adalah UBAH MINDA ( KLiK ) rakyatnya dan itu pun disambut dengan TAKBIIIRRRR! dari orang Pas ..... kita nak kata apa lagi dah ?


Tapi kenapa Pas tak masukkan perkara UBAH MINDA itu dalam Manifesto PR atau Manifesto Pas ? Ubah Minda - Besar jasa tuh ... kata Nik Aziz !

Orang Pas ni bila berdepan dengan Nik Aziz macam orang dah kena MANDREM ! Orang tua tu sebut apapun, semuanya akan diterima bulat2 ....  memang hebat Nik Aziz, atau sebenarnya orang Pas semuanya macam lembu, main ikut buta jer ?

Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 3:29 PM

He..he..kasar bunyi ko skrang ni din...
Aku pun tersangat la hairannya, apa sebenarnya yg ada dlm kepala otak diaorang ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 3:45 PM

Taksub tahap membabi buta itu la penyokong pas...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 4:00 PM

nik aziz tak hebat pun, org pas jer yang takdak akal. Kesian.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 4:10 PM

kau yg lembu tak leh nak pikir baik buruk

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 4:14 PM

mana anak hj adi.. tak kan anak n.ajis saja..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 4:17 PM

hihihu..bertenang bro..kami tau umno semakin tertekan bro..rileks..ok la Pas x buat masjid dr umno terengganu buat masjid kristal kt tgh pulau yg xde orang duduk tu lagi la nampak kebodohannya..hahha..teruskan mempertahankan parti yg rasuah itu bro..keep it up..orang mcm saudara yg umno dambakan..begitu mudah diperlembukan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 4:50 PM

Sebab itulah saya tak setuju gelaran Tuan Guru diberikan kepada sesiapapun kerana gelaran terlalu mulia dan ianya akan menyebabkan rakyat menjadi taksub terhadapnya. Mungkin Din boleh buat sedikit research kenapa gelaran Tuan Guru diberikan kepada manusia biasa bernama Nik Aziz. Adakah mereka yang berada dalam inner circle Nik Aziz ni mempunyai perancangan tersirat supaya rakyat biasa akan berterusan "mensucikan" beliau. Nik Aziz digambarkan sebagai pemimpin yang zuhud dan itulah yang menjadi kepercayaan oleh sebilangan besar masyarakat yang masih taksub kepadanya.

....................
Reply To This Comment ...................
April 19, 2013 at 7:27 PM

@Anonymoussaudara orang Pas ke ? Hahahahaha....

....................
Reply To This Comment ...................
April 19, 2013 at 7:30 PM

@AnonymousMasjid Kristal saya pun tak setuju dan saya bantai juga ! Mana yang jelas nmpak tak betul saya bantai.

Tapi adakah orang Pas bantai perkara yang Pas buat tak betul ? Kata Pas pun bukan maksum .... tapi tindaktanduk macam kata Pas itu maksum ?

Yang tak pernah tegur langsung kesilapan yang jelas itulah yang LEMBU sebab main ikut buta jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 8:13 PM

Tu lh kau Din...seru lg lembu2 Pas, haaa... kan dah masuk dua ekog lembu(anon 4.10 & 4.17pm)hehe...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 9:04 PM

orang pas memang lembu..contoh terdekat ipar aku...bila aku tanya isu2 memang tak leh jawap, alih2 kata..entah..tn guru kata gitu..kita ikut jer...tak ke lembu tu???

....................
Reply To This Comment ...................
April 19, 2013 at 9:10 PM

@AnonymousPuncanya kerana Pas gunakan agama untuk berpolitik.

Orang Melayu memang sensitif hal agama ni. Mudah percaya kepada lakonan dan gambaran luar seorang yang kononnya alim.

Pada pemikiran orang2 ini, lebih selamat kalau ikut 'ustaz2' ini, apa2 hal diorang yang kena dulu sebab diorang yang memimpin.

Untuk mempersoalkan sebarang kenyataan para ustaz Pas ini, jauh sekali. last2 spt saudara kata, mereka akan jawab - Ustaz kata begitu, Ustaz kata begini .... serah segalanya atas kepala Ustaz2 Pas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 10:45 PM

Mat salleh ada hero ninja turtle...kita ada din turtle! Hahaha...teruskan bro...biar cacing pas kepanasan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 11:26 PM

Dalam hal nie mungkin buleh tyer ustazah teresa cock kot? Atau ustaz lim guan eng...hehehe... maklumlah taraf dh mcm khalifah umar ibn abd aziz. Guna motto amar ma'ruf nahi munkar, skang dah letak kat mana motto tue? Kekadang kelakar tgk puak2 pas nie klau bab sharing gambar page dlm fb, especially psl ustaz LGE bg elaun kat budak2 tahfiz. Ader sorg member yg trlampau pekat hijau dia ckp kay sy (maklumla sy nie agak biru orgnya)~ ko tgk, cina dap nie buleh bg elaun kat bdk2 tahfiz & bdk2 ngaji agama. Ader najib bagi benda tue? Sy senyun jer & jwb ~ ko pernah dgr Darul Tahfiz JPM kat Kuala Kubu Baru? Dia jwb ~ ader ker? Sy jwb balik ~ tiap2 taun2 dkt 120 org para huffaz profesional dilahirkan dr pusat tue. Ramai yg smbg studi kat UIA & ooversea, smbg wat medic, accouny & bermacam lg. Yg jadi totok pekat kaler hijau mcm ko pun ramai. Tak pernah aku dgr deme tue kena buang dr Darul Tahfiz sbb lain2 kalet dgn najib. Dia jawab ~ ooooo.. nasib baik tak jwb ~ moooooooo....

Buat2 puak pas yg ader dlm blog bro din nie - mmg benar kami org2 umno brasa 'hugoh' (gabra dlm bjs kelantan).. tapi bukan sbb kan politik, tp sbb dk pikir aper nasib anak cucu kami esok2 klau naiklah puak2 chauvanisy dap nie emerintah negara. Skang2 nie pun dah pndai2 ugut plak klau x undi dap akibatnya buang kerja. Walhal dlm kakitangan awam skang nie bukan main ramai lagi golongan tokak hijau yg adet. Kat JPM pun ader, tp prnah dgr dema kena pecat sbb lain2 kaler? Habis2 teruk pun kena tukat jer sbb dh trlampau kuat sgt smpai ganggu prestasi kerja. Atau tipu MC mcm kes laki cikgu mala dulu.

Sendri pikir la wahai puak2 tokak pekat hijau sekalian. Soal ko nka dok belah tue, terpulang lah.. sbb nie negara demokrasi. Tapi soal ko nak berpakat dgn puak2 dap yg terang2 menghina diri ko sndri, tp ko buat2 pejam mata buta, brpakat nk menjahanamkan org seagama dan sebangsa dgn ko... maka ko nanti tgkla benda nie berbalik pegi kat ko klau ko tak sadar2.

Post a Comment