Mustafa Ali Peringatkan Pemimpin dan Ahli Pas - Pas TIDAK Perjuangkan Hudud PRU13 ! JANGAN TIPU RAKYAT !

Saturday, April 27, 201316comments

Barang baeeeek ! Besar ni ...
Merujuk kepada pertikaian antara Nik Aziz, Hadi, Haron Din - Karpal Singh mengenai isu pelaksanaan Hudud yang ditimbulkan oleh mereka sendiri, Seiausaha Agung Pas yang agak lama menghilangkan diri kerana dipercayai ada kaitan dengan isu kes video seks Mat Spender, memberi komen -

"Ini adalah perangkap Umno yang biasa setiap kali pilihan raya, isu ini akan diapi-apikan Umno melalui media supaya akan ada percanggahan pendapat dan tujuannya untuk porak-perandakan Pakatan Rakyat."

Very the cliche la Stopa oi ! Apa yang kena mengena dengan Umno nya ? Yang mulakan isu adalah Nik Aziz, dia yang gatal kata Dap dah mula terima Islam hanya kerana sanggup nak pinjam lambang bulan buat PRU13 kemudian disambung oleh Hadi yang kata Dap tak setuju tapi tak menentang Hudud dan Haron Din yang kata Pas akan laksanakan Hudud walaupun ditentang oleh Dap ... tang mana yang dikatakan perangkap Umno ? ? ?

Sendiri bikin kecoh, orang lain pulak yang dituduh !

"Isu ini sudah selesai September 2011, kita ada buat kenyataan, kita akui DAP tak setuju dengan hudud, Islam tetap jadi dasar Pas, DAP hormatinya," 


Adakah Stopa merujuk kepada Persefahaman Bersetuju Untuk Tidak Bersetuju ? Hahahahaha ....  Kalau persefahaman itu hanya berkaitan soal dasar yang tidak memerlukan TINDAKAN, mungkin boleh lah diterima. Tapi dalam soal Hudud yang memerlukan TINDAKAN untuk dilaksanakan, bagaimana Bersetuju Untuk Tidak Bersetuju hendak di aplikasikan ? Hanya orang bodoh je yang boleh terima hujah sedangkal itu ....

"Kita tentang korupsi, penyelewengan itulah isu besar kita, ia tak akan dipinggirkan tak kira kaum antara komponen PR."


"Tok Guru pun cakap hudud tak boleh dipaksa, begitu juga agama Islam pun tak boleh dipaksa, apatah lagi pula soal perundangan,"

Adakah Stopa mengesahkan yang Hudud BUKAN perjuangan Pas untuk PRU13 ini ? Yang Hudud bukan perjuangan utama Pas kali ini ?

Jika benar, maka tolong beritahu semua pemimpin2 dan orang Pas supaya jangan janjikan Hudud semasa berkempen dan berceramah sepanjang PRU13 ! 

JANGAN MENIPU UMAT ISLAM MALAYSIA !

Ini tidak ... Dap dah terang2 nyatakan pendirian akan MENENTANG sebarang usaha kearah memperkenalkan Hudud tapi pemimpin2 Pas duk sebut2 juga yang jika rakyat beri undi kepada Pas, Hudud akan dilaksanakan oleh PR. 

Kemudian Presiden Pas sendiri ada hati pulak nak menipu orang Melayu kononnya Dap tidak menentang. KAN MENIPU NAMANYA TUH ! 

Sebab nak undi punya pasal, lupa dosa pahala ..... 

Tapi ...errr... sekadar rekod, ada wajarnya Anwar menyahut seruan Karpal supaya menyatakan pendirian beliau tentang pelaksanaan Hudud selaku Ketua Umum PR dan calon PM, rakyat nak tahu juga. 

Rujukan - SINAR 

PS - Kali ni tak sebut pulak - Ini semua salah Tun Mahathir !

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
April 27, 2013 at 7:41 PM

Sejak bersekongkong dan menjadi kuda tunggangan DAP, "Negara Islam", "Hudud" dll. sudah lama ditinggalkan oleh PAS. Khususnya setelah mendapat banyak kerusi tahun 2008. Pemimpin PAS jadi mabuk - mereka hanya mahu kekalkan kerusi dan kedudukan sahaja.

Kalau betul-betul perjuangkan Islam, kebanyakan kerusi di Pantai Barat seperti Shah Alam, Kuala Selangor dll akan hilang...sebab DAP tak bagi undi. Bila kena pilih di antara kerusi dengan Islam, PAS pilih kerusi.

....................
Reply To This Comment ...................
April 27, 2013 at 7:44 PM

Tanya Mustafa dengan PAS - kalau hal-hal macam zina ni nak kena tunggu ada hudud dulu ke baru tak buat?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2013 at 8:13 PM

Sori din....kalo pasal stopa ni saya terpaksa off topic. Pasal kita lebih suka bercakap tentang video yang pelakonnya seiras stopa daripada mendengar kenyataan beliau pasal hudud. Isu video adalah lebih penting daripada isu hudud kerana hudud dianggap selesai apabila mursyidul am PR telah membuat kenyataan yang tegas dan konsisten. Satu-satunya cara untuk stopa menutup mulut pemfitnah beliau ialah dengan melakukan sumpah mubahalah. Atas sebab Anwar tidak melakukan sumpah laknatlah, sehingga sekarang orang ramai masih lagi memperkatakan pasal video china doll. Nasihat saya kepada stopa, lakukanlah sumpah mubahalah seperti yang pernah digalakkan oleh pimpinan pas sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2013 at 8:33 PM

HAHAHA...MANA DIA PENCACAI2 PAS YG DOK GEBANG KENCANG PASAL HUDUD? PUAS HATI TAK MINUM AIR KENCING PEMIMPIN2 PAS KORANG TU??? HAHAHAHA

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2013 at 8:35 PM

betul tu..sblm ni pandai dia nasihat org utk bermubahalah..tapi skrg ni dia sndr tak nak bermubahalah..typical org2 yg bersalah..

....................
Reply To This Comment ...................
April 27, 2013 at 8:49 PM

Seperti biasa, segalanya salah UMNO/BN... Mak dia kawin ngan pak dia pun salah UMNO, Mak dia ngandungkan dia pun salah UMNO, malah dia balun janda tu pun salah UMNO jugak lah.

http://mycybertrooper.net.ms

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2013 at 8:54 PM

pang pung pak mustape
main le di biliknye
lepas main ade bayarnye
spender pule aduh besarnye

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2013 at 10:51 PM

pak mus takut kena hudud la tu.............sebab ada ramai saksinya......lebih dari 4 yang di wajibkan[jika zaman Rasullullah ada camera video]tapi di akhirat nanti akan ada ulangtayangnya,teknologi di akhirat lebih canggih[menurut arwah anak dalam mimpi ayah]Alfatihah......

....................
Reply To This Comment ...................
Abangpi
April 28, 2013 at 12:18 AM

Salam Abang Din,

Saye ni teringat balik pasal Stopa yg berani buat hubungan seks tanpa kondom. Contoh yg x baik untuk orang2 pas. Tapi typical orang pas ni, bila suruh pakai kondom ke, suruh guna iucd ke dan lain2 perancang keluarga memang susoh nok ikut. Mungkin sebab Stopa Ali ajo gitu.

....................
Reply To This Comment ...................
April 28, 2013 at 12:19 AM

@Mat CendanaIslam cara Pas yang menjadi punca masalahnya

....................
Reply To This Comment ...................
April 28, 2013 at 12:20 AM

@Anonymoussaiz apa ek ?

....................
Reply To This Comment ...................
April 28, 2013 at 12:22 AM

@AbangpiKali ni saya dah belajar untuk tidak pertikaikan pandangan pakar ! :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 28, 2013 at 12:42 AM

Depa ini sejak dulu bukanlah bersih sangat, setelah berkawan dengan PkR dan Dapig dan setelah mendapat kenikmatan kuasa, ramai lagi yang akan kantoi. video itu hanyalah tip of iceberg saja.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 28, 2013 at 8:13 AM

Kadang2 sy tetfikir adakah puak2 pas nie lebih percayakan tun2 guru mereka yg akan menyelamatkan mereka dr api neraka? Adakah keredhaan org2 kafir itu lebih utama dr org2 beriman? Barangkali mereka nie terlupa bhw rahmat dan redha Allah SWT lah yg akan menentukan nasib kita di dunia & akhirat... barangkali di sebabkan bertopengkan dan berkosmetikkan parti PAS, maka halal bagi mereka waima utk berbohong sekali pun demi mencapai cita2 ke putrajaya. Berbohong, menimbulkan peresepsi,... itu sajelah kerja PAS. Barangkali 'persetujuan bersama untidak bersetuju' itu sahajalah bukti kejayaan 'tarbiah' PAS kpd DAP dan PKR.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 28, 2013 at 10:28 AM

Din, pening pale tgk ko care puok pas nie uruskan satu2 kare/isu. Kalu gune prinsip 'setuju untuk tidak bersetuju', lagu mane agok puok pas nie urus bende/isu hok membabitkang urusang negare kalu takdirnye puok nie apatla merintoh Malaysia nieh? Hj hadi nie gamoknye ngurus hal negara macam ye nguruh kawasang ye kot... mung naik bendere laing aku ratang mung!!! Hehehe... dok pong lagu nok takap ikang laut kot.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 28, 2013 at 1:57 PM

Islam ala pas bkn jln ke syurga tapi jln ke negara..oleh itu haram undi pas

Post a Comment