........... Mesej Tersirat Orang Pas Buat Presiden Tersayang ..... Pergi mampus la ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Mesej Tersirat Orang Pas Buat Presiden Tersayang ..... Pergi mampus la !

Sunday, April 14, 20138comments

Gambar dirakam di Bukit Gasing, Marang, Terengganu semalam13 April 2013. Nampak macam ...........


Erk ! KERANDA siut ..... BUKAN orang Umno yang letak OK tapi orang Pas sendiri. Apakah MESEJ yang cuba disampaikan oleh orang Pas kepada Presiden mereka ?


Matilah cepat ............. ?

Salam Perpisahan ?

Mu kaloh, mu mapuh  ! ?

PRU terakhir buat mu .....?

Pergi mu dalam kempunan ?

Tiada spender, keranda ku serahkan ?

Ai-m Kaming ! Ai-m Kaming !

Apa lagi ya ......?

PS - Gambar dn lagi cerita dari - KLiK

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 11:34 AM

Din, aku tak sabar nak dengar "pakar damage control" memberikan kenyataan beliau yang bernas, jitu dan di luar kotak. Engko mesti kenal siapa yang aku maksudkan. Eleh, din.....buat2 tak kenal pulak. Engko kan peminat no.1 dia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 11:36 AM

Tanpa Hadi jugak, Islam akan terus terlaksana dan terbela. Lebih baik Hadi mati sekarang daripada bergelumang banyak dosa...he...hee...hee..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 12:36 PM

Sudah la.x sedar diri.dia x de islam lg hebat.dia hidup pun segala bagai fatwa celaru dia buat.blh sesat umat islam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 1:22 PM

Mengelak Politik Jijik Pilihanraya

Bagi mendaulatkan Institusi Raja, Institusi Raja mestilah dikembalikan Kuasa
Perlembagaan untuk pembersihan. Semua kerusi Parlimen dan Negeri semasa mesti
dicalonkan kepada kerabat raja negeri masing-masing. Jadi, Institusi Raja
diwarisi mengikut warisan, dan Parlimen serta Negeri di buat secara undian.
Kelak jawatan Perdana Menteri akan dipilih mengikut giliran dari Menteri Besar
negeri mengikut giliran negeri perlantikan DiPertuan Agong.

Bagi undian semasa, Ahli Parlimen yang berjaya akan dilantik memegang portfolio
Menteri Parlimen dan yang tidak mempunyai portfolio akan dilantik senator.
Timbalan Menteri pula akan dipilih dari Ketua Jabatan yang baru bersara, kerana
sememangnya mereka lebih arif tentang jabatan masing-masing dibanding dari
menteri seperti yang banyak kali didedah. Sebagai pesara, Timbalan Menteri telah
berpencen maka tidak perlulah gaji kecuali elaun. Bekas Panglima Tentera sebagai
Timbalan Menteri Pertahanan, bekas IGP pula Timbalan Menteri Dalam Negeri, dsb.
Barulah bertepatan Askar/Polis/Kastam DiRaja di bawah Raja.

Pada pilihanraya akan datang, tiada lagi pilihanraya. Menteri akan meletak
jawatan dan Timbalan Menteri akan menjadi Menteri dan pesara yang baru pula
dilantik Timbalannya. Begitu juga Perdana Menteri akan diganti Menteri Besar
dari negeri DiPertuan Agong. Tidak ketinggalan wakil rakyat Negeri yang turut
mengundur diri. Oleh itu kita akan mendapat Menteri yang memang pandai kerja
dan bukan pandai politik. Fitnah dan politik jijik pilihanraya juga insyaAllah
dapat dielakkan dari diwarisi generasi akan datang.

Undian yang akan diteruskan hanyalah bagi melantik Menteri Besar dari kalangan
ketua-ketua majlis negeri masing-masing setiap kali ada kekosongan. Ketua-ketua
kampung yang sekian lama terpinggir juga akan memenuhi majlis sebagai ahli majlis
mengantikan wakil rakyat. Barulah setiap kawasan akan ada personal touch kerana
diwakili oleh penduduk tempatan yang lebih faham masalah on the ground dari
'kejahilan akibat sistem undi tengok parti bukan tengok calon'.

Pembersihan ini perlu dibuat bagi membaiki kerosakkan yang sengaja dilaku keatas
Melayu Islam/Institusi Raja yang 'mudah lupa' pada dosa lalu mereka pada
keturunan yang tidak lupa ini yang tidak akan berani bertanding di Gelang Patah.
http://untoldhistoriesofmalaya.blogspot.com/2012/01/untold-history-brassall-hh-ibrahim-40.html

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
April 14, 2013 at 1:29 PM

Melaksanakan syariat Islam adalah kewajipan semua. Bg syariat yg memerlukan kemampuan utk melaksanakannya spt zakat, haji, dsb, spt juga pelaksanaan perundangan dan negara Islam, jika belum terlaksana, usaha dan ikhtiar ke arahnya adalah perlu. Berjaya atau tidak, tidak penting kerana yg dinilai adalah usahanya. Berapa ramai para sahabat Nabi saw yg syahid sebelum Islam tertegak sepenuhnya. Begitu juga para nabi dan rasul terdahulu. Bg PAS, setakat yg kita dpti skrg, Islam yg dikatakan nak dilaksanakan hanyalah dibibir dan dlm ceramah sahaja. Dr segi pelaksanaan BN lbh terkehadapan. Walau tidak sepenuhnya Islam terlaksana, realitinya UMNO lbh berjasa. Itulah realiti yg terlihat bg yg berfikiran terbuka. Bg yg taksub, tiada berfaedah walau apa hujah sekalipun yg dikemukakan. Sikap memburuk burukkan dan merendah rendahkan pihak lain bukanlah akhlak Islam. Lebih aula sesama umat Islam bekerjasama dlm melaksanakan amalan amalan yg memerlukan kesatuan, bantu membantu dlm perkara kebaikan dan kebaktian.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 1:58 PM

Bro Din, Pas Kelantan dibaratkan seperti kapal bocor, Pas Terangganu kapalnya sudah lama tersadai dipelabuhan, Pas kedah pula injinya rosak, tetapi semangat penyokong tegar mereka, mak oi, cukup dahsyat, merak semacam, jumpa kita, buat muka, pada hal sebelum ini, bolih minum semeja, pekena teh tarik dikedai Kamis di Telok Kechai, Jln Kuala Kedah, kerana terlalu buat muka, aku pun bersuara, kita ne Negara Demokerasi, 5hb,Mei nanti kita tahu keputusanya, yang kalah bolih belah, lalu dijawab, olih penyokong tegar mereka, Pas pasti menang kerana x ada isu, lalu aku jawab, selagi Pas bersama DAP, selagi itulah ia menjadi isu, bila aku beredar, aku tengok, puak2 mereka, pun beredar sama, terus bersurai, oh, rupa2nya, depa x tahan, bila kita sebut Depa bersekongkol dengan puak2 puak kafir ne, tau juga sedar diri, aku ingat depa dah lupa diri, bagus lah, kalau bergitu, ada peluang lah, BN rampas kembali Kedah, harap Calon2 BN, terutama calon UMNO, serang mereka selain Kerajaan Pas Kedah x berupaya memerintah, tekankan bertapa DAP, adalah musuh sebenar orang Melayu & Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 2:23 PM


Anonymous 1:22pm -- Sokong 100 peratus cadangan saudara tersebut!!

Sudah lama sy memikirkan perkara ini. Gembira bertemu orang yang sama pikiran. Moga menjadi realiti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 6:32 PM

Kita tidak nampak bagaimana Bahtera Berkebajikan mampu membersihkan samudera walhal kejijikan dalam Bahtera berkenaan di sapu di bawah karpet Depak?

Post a Comment