........... Manifesto BN PRU13 - Lebih Realistik Dan Bertanggungjawab ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Manifesto BN PRU13 - Lebih Realistik Dan Bertanggungjawab !

Saturday, April 6, 201310comments



KLiK
Tambahan visual - dari SINAR 

KLiK


Pastinya LEBIH REALISTIK dan LEBIH BERTANGGUNGJAWAB berbanding yang dibawah ...


Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 6, 2013 at 11:33 PM

Tak sabar nak tgk peringkat Negeri pulak.....MANIFESTO/AKUJANJI BN sememangnya lebih REALISTIK bukannya RETORIK berdasarkan kemampuan kewangan negara & kadar pertumbuhan ekonomi negara

realistik atau tidak AKUJANJI BN ni kita boleh lihat berdasarkan prestasi & JANJI YG DITEPATI sebab ada yg kita lihat sbg kesinambungan dr manifesto lepas yg TELAH DITUNAIKAN & kini akan diPERHEBATkan jika mendapat mandat memerintah Malaysia.....eg: BR1M, Baucer buku, bantuan persekolahan etc

berbanding dgn Manifesto BUKAN JANJI Pembangkang....kalau rakyat negeri sendiripun SAMAN KERAJAAN PEMERINTAH, apa lagi manifesto yg nak diberi?.....kalau JANJI KG BUAH PALApun dah diTALA sampai lenyap, apa lagi nak diJANJIkan?.....Kelantan jgn ckp la....rakyatnya SUKA/GEMAR ditipu dgn MAJLIS PECAH TANAH.....la ni kalau tak mau TUKAR lagi x tau nak kata apa daaaa....Kedah....ermmmm...mcm mana aku nak tau kalau MB diapun byk bnda x tau.....:)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 7, 2013 at 3:04 AM

"Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran berkata, kerajaan membelanjakan RM2.8 bilion setahun untuk membayar gaji guru SJKC dan RM1.9 bilion (SJKT)." Tak jumpa plak jumlah gaji guru utk sek keb.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 7, 2013 at 9:55 AM

PR TAK PERLU KELUARKAN MANIFESTO LAGI SEBAB DIA KATA MANIFESTO BUKAN JANJI.
SO..UBAH LAH ...CHANGE!!!
UBAH STYLE PILIHANRAYA KALI INI DENGAN MASUK PRU TANPA MANIFESTO. APA MACAM PUAK2 PR? ADA BERANI?

HAHAHAHA...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 7, 2013 at 3:53 PM

Lepas puas hentam pr sebab nak turukan harge kereta.sekarang bn pun nak turunkan harga kereta.macam mane tu?


Mentibang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 7, 2013 at 4:13 PM

Tahun 2011, seramai 738 pelajar Melayu dan 603 Cina mendapat biasiswa JPA melanjutkan pelajaran ke luar Negara. Peratus berbanding keseluruhan kaum adalah teramat kecil bagi orang melayu. Keadaan menjadi buruk begini sejak Najib memegang tampuk pemerintahan. Sebelum ini orang Melayu hanya melihat sahaja kaum Cina berkuasa di bidang perniagaan, memonopoli tampuk kuasa syarikat multinasional, menguasai hartanah, tanpa mengkritik kerana mereka tahu sekurang-kurangnya ramai pelajar mendapat peluang belajar di luar negara dan bakal mengubah lanskap tahap sosial. Itu sajalah yang Melayu lebih sedikit dari Cina. Tapi sekarang Cina dah menguasai segala jenis corak "kekayaan" di negara ini. Saya tetap akan undi BN, tapi berharap agar Najib kalah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 7, 2013 at 6:07 PM

Tahun 2010, bukan 2011.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 7, 2013 at 10:44 PM

salam,

dok baca fb. ramai dok kata bn tiru pakatan. ya la pakatan keluar dulu. tapi bila tengok tak ada pun. tapi bn punya kita boleh pegang dia punya janji. tapi pakatan tak pasti la pulak pasal, bila bertempik baru dia ingat dia punya janji. tapi tak pasti lagi boleh dapat atau tidak. macam janji tapi tak pasti.memang para penyokong pembangkang kuat berbohong dan cuba mengelirukan orang ramai. harap blogger penyokong kerajaan lebih kepada memberi maklumat yg lebih tepat dan menyakinkan dan mematikan hujah lawan.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 7, 2013 at 11:55 PM

To Mentibang:

dari segi tiru meniru ni mmg x dapat dielakkan....jgn la lupa beri air percuma 20m3 di sstgh kaw di Selangorpun meniru air percuma bermeter dr UMNO/BN cumanya nama yg diberi adalah SUBSIDI

perbezaan penurunan harga kereta antara BN vs PR adalah dilihat dr segi keMUNASABAHan & cara bagaimana ia diturunkan

BN menurunkan harga kereta berdasarkan kajian terperinci berasaskan bahan yg akan digunakan, kebolehpasaran, kuasa pembeli etc & ia bersifat realistik

berbanding PR yg akan menghapuskan 100% CUKAI kereta secara beransur2 selama 5tahun. Rakyat biasa mmg x tau/x nak amik port kepentingan cukai pada pembangunan negara....untuk jangka masa pendek, ia akan merugikan negara, & jangka masa panjang cadangan ini juga akan merugikan rakyat.....yg kaya makin byk kereta mewah, yg biasa atau miskin tetap begitu, kekal

bila melihat MANIFESTO, bg mereka yg mahu berfikir, KEPERLUAN adalah perkara pertama, kemudian barulah diikuti dgn KEHENDAK.....jika CUKAI HILANG, maka keperluan lain spt jalan raya, subsidi MINYAK, BAHAN MAKANAN, AIR, ELEKTRIK etc akan terjejas......persoalannya, siapa yg akan menanggung kalau bukan rakyat?

kalau selepas itu baru nak beri kembali pada UMNO/BN, sememangnya penyokong pembangkang sgt mementingkan diri sendiri....cuma pro PR kena ingat.....pembangunan yg dibuat skrg memakan masa 55TAHUN & utk menghancurkannya cukup sekadar 5 TAHUN di tgn pembangkang

tak perlu lihat jauh, lihat Selangor, Kedah & Penang...& paling masyhur KELANTAN

....................
Reply To This Comment ...................
December 17, 2013 at 4:52 PM

Sekarang ape macam? GST kene byr.. Tol naik, minyak naik, gula naik... Realistik tahi kucing..

....................
Reply To This Comment ...................
January 12, 2014 at 2:23 PM

Mamposlah macai dan sekutunya tanggung beban kos sara hidop yg tggi lani...in sha allah...Ron95 plak nek...ahahaha

Post a Comment