........... Khas Buat Nik Aziz .... Orang Pas Kalau Baca Gerenti Mendidih | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Khas Buat Nik Aziz .... Orang Pas Kalau Baca Gerenti Mendidih

Monday, April 8, 20139comments


Sebelum apa-apa suka saya mahu highlightkan semula dua artikel berkaitan dengan Haji Hadi yang saya tulis pada hari Sabtu dan Ahad semalam.  Mungkin ramai yang miss sebab hujung minggu, jadi saya letakkan link dibawah. 


KLiK - Hadi Tak Payah Nak Lebong lah Hal BerKebajikan .....

 

KLiK - Menjawab Video Hadi - Penjelasan Kalimah Allah

 

Banyak lagi kisah2 Hadi @ Pas di Marang khususnya di Rusila yang akan saya bongkarkan .... biar orang tahu siapa Hadi sebenarnya, seperti kata Hadi sendiri di semasa Pilihanraya kecil Permatang Pauh  2009 -



Di mana dalam amanah memilih pemimpin kita  wajib mendedah peribadi orang yang hendak dipilih itu, adakah ia seorang yang benar-benar adil, tidak fasik dan tidak melakukan perkara-perkara yang boleh menjatuhkan maruah.

Itu satu tanggungjawab agama yang tidak termasuk dalam perkara yang membatalkan pahala puasa. Ini jelas diperkatakan oleh ulama-ulama dalam kitab mereka, khususnya dalam perkara yang seperti ini. 


Bahkan, dalam perkara saksi di mahkamah, saksi dalam perkahwinan pun kita kena dedahkan peribadi seseorang. Inikan pula untuk memilih wakil rakyat dalam satu kawasan yang mewakili rakyat untuk membuat dasar dalam Dewan Undangan Negeri (Dun).

                                       

                               ***************************

 

Dibawah adalah luahan seorang pembaca yang tidak bernama melalui komen yang dihantar di artikel terdahulu, ditujukan khas kepada Nik Aziz -

Assalamualaikum..

Main2lah dgn fatwa wahai Nik Aziz Nik Mat.. kau tanggunglah di akhirat nanti membuat fatwa kejahilan sehingga umat Islam keliru dan berbalah.. kau tk buat kerja mendamaikan ummah dan mengajak pd Islam tp kau sibuk untuk berbalah dgn UMNO berbalah dgn parti2 politik.. kau khianat dgn Allah wahai Nik Aziz.

 

Umur kau pada adatnya sudah lanjut.. kau sepatutnya jadikan diri kau yg dh lanjut usia dan dipuja oleh penganut PAS itu untuk berdakwah cara yg Nabi sampaikan..mukharimul akhlak (akhlak) cara yang Allah suka.. cara yang hikmah.. bukannya taksub dan assobiyyah dgn parti PAS.. 

 

Bila bersuara.. Kau bercakap terlalu RIAK.. kau UJUB dgn manusia.. kau tolak i'tiqad usaha manusia tidak beri bekas pada ketentuan Allah Ta'ala (ahlul Sunnah Wal Jamaah..sehingga kau letak perancangan parti kau lebih hebat.. kau letak kudrat kau dan parti kau yg beri bekas pd sesuatu sehingga parti kau sudah tidak kenal Allah lagi pada saat ini..

 

Wahai Nik Aziz..tidak takutkah kau dengan kematian.. sedangkan kau telah banyak melukakan hati-hati muslim lain.. berterusan nafi dan kufur dgn nikmat Allah.. kau sesatkan beribu manusia dlm PAS, kau pisah2 jiwa-jiwa manusia dari berdamai hanya kerana TAKSUB pada PAS.

 

Aku bimbang kau tak mampu mohon ampun pd beribu manusia yg kau rosakkan pemikiran dan silaturrhaim mereka.. apakah kau rasa cukup selamat di Mahsyar nanti dengan kepuasan sekarang? 

 

Wahai anak Nik Mat.. kau terlalu biadab dengan orang-orang yang berselsih pendapat dengan kau.. kau tidak ada adab dalam berkhilaf.. apabila suatu hujah Al-Quran dikeluarkan maka kau gagal menjawab, kau akan beremosi dengan jawapan nafsu. Kau pamerkan sifat BEBAL dan MENGELUARKAN kata2 kesat semata-mata mahu menakutkan dan menghina pihak lain.. sedangkan Allah SWT itu Tuhan Yang Maha Pemberi Rahmat dan Maha Pengampun.. kau mula bertindak melebihin Zat Allah Yang Maha Esa..

 

Wahai Nik Aziz.. kau bertaubatlah sebelum pintu tertutup.. kau sedarlah betapa ramai manusia dlm PAS yg menjadi degil dan keras hati serta taksub pada parti kemudian kau dan parti yang kau ketuai.. kau biarkan penganut PAS mendewa-dewakan kau seperti wali.. pengaruh kau dan merosakkan hati nurani mereka yang dahaga agama ini terpesong jauh.. sehingga mereka sgt membenci sesama saudara Islam hanya kerana beza parti..disuburkan dengan fitnah.. benci mereka terlalu dalam.. kau ulang2 fitnah pada UMNO menolak Islam supaya rasa benci marah pengikut PAS dibakar-bakar setiap kali pilihanraya.. seolah-olah UMNO itu terlalu jahat.. sedangkan kau sendiri yang hina HUDUD.. kau tidak benar dalam berkata-kata tentang hukum Allah.. kau berat sebelah dalam mengadili sesuatu masalah.. kau letak PAS seolah-olah seperti agama.. kau tidak pernah fikir dan muhasabah apakah kesan nya, dikampung2 bertelagah dgn penuh jahil.. sedangkan disisi Allah mungkin sebaliknya.. pernahkah kau menangis mengenangkan betapa ramai insan jahil dalam PAS yang tidak bersolat tapi hanya taksub bernafsu pada PAS. 


kau sangat Munafik..pada UMNO kau hukumkan tolak Islam padahal mereka tidak pernah lakukan.. tapi kau sendiri yang hina dan tolak Islam secara harfiyyah.. kau hina Kerasulan Muhammad Al-Amin.. kerana mahu membela sudut politik di Pulau Pinang tentang Maulid Nabi.. kau hina Ke-esaan Allah Ta'ala sebelum kau U-Turn semula.. Kalimah Allah SWT adalah tauhid Ketuhanan Allah.. tapi begitu mudah kau permainkan Aqidah bersama sekutu kau Abdul Hadi dan Rejim Pakatan Rakyat.. apakah ini ciri daie? atau kau adalah jelmaan SYAITON yang mahu merosakkan anak Adam?

 

Semoga Allah beri petunjuk dan pelihara diriku jangan jadi seperti kau.. dan semoga kau diberi hidayah.. jika kau enggan berubah moga AZAB ALLAH YANG MAHA PEDIH BUAT KAU WAHAI NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT.. AMINN YA ROBBAL A'ALAMIN..



Wallahualam.

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 8:34 AM

hmmmm..memang pedih ke ulu hati..

memang betul la apa commentator tu tulis..

aku pun ada komen sblm ini, ciri2 org yang BENAR2 TAWADHUK adalah yang berkata hanya pada tempatnya. tidak akan berkata2 atau berfatwa sesuka hati. apatah lagi kata2 atau fatwa yang menyebabkan perpaduan ummah. jadi tawadhuk kah nik aziz?

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2013 at 8:39 AM

Mungkin dah sampai masa untuk seseorang tampil membuat laporan polis agar Pok Nicky ni boleh di ambil tindakan atas tuduhan menyebarkan ajaran sesat. Kalau dibiarkan lebih lama saya takut lebih ramai anak-anak muda kita yang akan terpesong aqidah mereka mendengar ceramah orang gila ni.

http://mycybertrooper.net.ms/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 9:04 AM

Terima kasih tidak terhingga kepada hamba allah ini yang tidak sahaja menerangi hidayah islam sebenar-benarnya malah menginsafi betapa kerdilnya kita apabila tiba waktunya kita berangkat. Dalam keberangkatan ini pula betapa kita akan pikul dan dipikul sebelum diturunkan kedalam liang lahad. Dan Betapa liang lahad ini juga akan menyambut kita samada semesra-mesranya atau sehina-hinanya. Sama-sama kita lihat jika diizinkan oleh Allah s.w.t akan kebesaran dan keagungan Allah s.w.t terhadap orang yang menurut pengikutnya mempunyai “KARAMAH “ dan “KARAMAH” istimewa bagaimana yang terdapat ditubuhnya. Kita tidak mendoakan sesuatu yang bertentangan hanya mendoakan keampunan kepadanya. Sama-sama kita lihat................amin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 10:19 AM

RALAT :

"menyebabkan perpecahan perpaduan ummah.."

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2013 at 11:22 AM

Komen yang sangat bernas...terima kasih din kerana jadikan satu artikel...jom kita sebar2kan. Terima kasih pada pengomen tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 9:40 PM

Moga Allah SWT membuka dan menerangi hati serta merahmati para penganut pas ke jalan yg benar dan tidak terus berada dalam kesesatan. Moga lebih ramai ahli umno berdoa untuk terus berjuang dgn ikhlas demi agama, bangsa dan negara. Jauhi hati ahli umno daripada kemungkaran dan kemurkaan Allah. Moga segala usaha dan ikhlas kita dibalas Allah dan bkn wang ringgit yg menjadi taruhan.

....................
Reply To This Comment ...................
April 9, 2013 at 8:31 AM

Talkin istimewa untuk Nik Aziz semoga dia cepat sedar dan bertaubat

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 8:32 AM

talkin untu Nik Aziz

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 3:12 PM

Subhanallah, semoga kita semua mengambil iktibar dan memperbaiki diri kita sendiri dan tidak mudah terpedaya dengan hasutan iblis dan syaitan.

Post a Comment