........... Kepala Nik Aziz Masuk Air - Umno Tolak Islam, Tolak Allah | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kepala Nik Aziz Masuk Air - Umno Tolak Islam, Tolak Allah

Sunday, April 7, 201324comments


Betullah seperti saya katakan sebelum ni, tekanan PRU13 semakin hebat, apatah lagi puak Pas yang telah berpolitik tanpa henti selama 5 tahun ! Tidak hairanlah Nik Aziz dan Hadi dua-dua pun mula meroyan. Tak boleh nak control diri dah, semua main lepas jer cakap.

“Puak ini (Umno) kalau Nabi Muhammad (SAW) hidup balik, dia lawan,”

“Orang Umno maknanya orang yang menolak Islam. Saya minta Melayu tolong terima Islam secara syamil, secara komprehensif… Apabila tolak Islam, maknanya tolak Allah. Islam mari (datang) daripada Allah,”

Kalau sebelum ni berlapik juga orang tua ni bercakap. Bila kita kata dia tuduh Umno murtad, Nik Aziz cepat2 nafikannya - Mana ada ? I saman karang !

Kali ni air dah masuk kepala Nik Aziz dek sebab tekanan yang terlalu kuat, takde nak lapik2 dah. Main pukul rata mendakwa - Umno Tolak Islam, Umno Tolak Allah.

Paling menarik cara Nik Aziz menjawab soalan tentang Manifesto BN -

“Buatlah apa saja pun, asalkan tolak Islam, semuanya mengarut,” SINAR

Hahahaha ..... tak payah pecah kepala buat pengiraan, berhujah bagai ....Nik Aziz main pukul rata jer - semuanya mengarut sebab tolak Islam.


Nak kata apa lagi dah, kalau Manifesto PR adalah seperti dibawah .....


JELAS DAN TERANG MANIFESTO PR AKAN TUBUHKAN NEGARA ISLAM DAN MELAKSANAKAN HUDUD ! Kan ? Kan ? Kan ?

Share this article :

+ comments + 24 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Umnosokmo
April 7, 2013 at 11:46 PM

Ajis adalah Contoh nyata syaitan berwajah manusia. Berat benar mu ajis lo ni..

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2013 at 12:05 AM

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Abang DIN..

Ada sebabnya Allah SWT panjangkan UMUR dia..

http://sensecredaccountability.blogspot.com/2013/04/allah-swt-dah-tarik-hijab-iblis-tak.html

Wallahualam..

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 8, 2013 at 12:09 AM

mengerikan bila memikirkan kalau beginilah rupa PM di Mas......minta dijauhkan

selepas menghina Allah, Nabi Muhammad, & agama Islam dia nak tarik UMNO jd sama mcm dia....Nauzubillahiminzalik!!

dgn rahmat Allah semoga sedarlah dia.....kalau tak menJAWABlah di sana

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 12:12 AM

Islam PAS dikawal ketat oleh PKR dan DAP, sebab tu dia lepaskan geram kat UMNO.

KAt Selangor rumah urut, maksiat amat subur di bawah PR, masjid tak dibina, gereja besar pulak yg muncul kat Seri Petaling , apa PAS tak perlu bertanggungjawab?. Cakap macam bagus..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 12:12 AM

org kita saya tgk byk tgk kesalahan pemimpin BN yg nyata kita nampak je mcm anak2 liberal minum jadi penyanyi dan sebagainya.

mereka belum mampu utk tgk lebih jauh bahawa dosa juga adalah seperti org yg menyesatkan ummat islam, malah saya kira dosa seperti ini lagi besar.

kalau betul2 berbalik pada islam yg syumul, insyallah mereka nampak semua ni tp mereka hanya fikir mereka perfect iman sbb pilih pas. Allah lebih mengetahui.sedangkan sembahyang pn cukup susah utk khusyuk, xkan la masuk syurga semudah mengundi pas?

tp org kita, tgk la isteri x pakai tudung, xkan nk undi, org mcm tu mesti tolak islam,cukup simplistic. malah sgt bodoh.masalahnya bukan pemimpin sesat ni, tp org kita yg x pandai menilai, x mampu berfikir secara mendalam dan menyeluruh. hanya pakai brand islam dh tertipu. suka benar yahudi pada kebodohan yg mcm ni.dan sure enough sbb tu anwar boleh pegang org2 pas.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 12:25 AM

Formula mudah,

PAS bukan Islam dan Islam bukan PAS.

Oleh itu, apabila dikatakan UMNO tolak Islam adalah tidak tepat. Sebenarnya UMNO tolak PAS. Maksudnya ialah UMNO ambik Islam sebenar dan menolak Islam ala PAS.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 12:38 AM

Bo la b*ruk tua weiiii.... Ini kali kita tukar di klate biar b*eruk tua tu kena stroke, dia kata duk atas wilcha pon tetap betanding....

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2013 at 12:39 AM

@Tukang Dok PeghatiWaalaikummussalam.... saya copy dari blog saudara -

TIDAKkah anda NAMPAK lagi keBESARan Allah SWT memanjangkan UMUR Pok Nik sehingga PRU-13 untuk memperLIHATkan kepada kita umat ISLAM betapa KEMARUKnya Pok Nik kepada KUASA? Betapa DAHSYATnya sifat DENDAM dan perMUSUHan Pok Nik terhadap sesama umat ISLAM walaupun IBLIS dan SYAITAN tak perlu pun bersusah payah untuk mengHASUTnya? Jelas sekali apabila USIA kita diPANJANGkan, Allah SWT sebenarnya memBERI kita MASA untuk INSAF.. Jika kita berTINDAK sebaliknya, itu TANDAnya Allah SWT mahu seluruh umat ISLAM melihat keadaan kita yang telah 'DiBOGEL'kan ini..

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2013 at 12:43 AM

@Otak geligaSebab tu dalam artikel sebelum ni saya katakan, takkanlah Dap serius mahu bekerjasama dengan Pas yang diketuai oleh orang macam Nik Aziz ni.... dan Nik Aziz pulak, dengan pandangan ekstrim seperti ini, boleh pulak berkawan mesra dengan Dap ! ?

Hancurlah negara jika PR memerintah...

Cuba wartawan minta pandangan karpal singh pula !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 12:45 AM

Itulah jawapan NA. Jawapan kitar semula yg mudah mempengaruhi penyokong PAS. Dulu dulu cara NA adalah memberitahu semua org bahawa dialah yg paling baik dari segi solat. Solat org lain tak ikhlas dan tak khusyuk. Hanya dia yg betul dan ikhlas. Tp skrg NA makin teruk dan melampau DIN. Adakah patut NA kata Karpal tu solatnya sangat khusyuk....
Itulah perbandingannya. Kau tentu x caya tp ramai lg yg percaya.

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2013 at 12:45 AM

@AnonymousOrang Pas nampak cuma mereka tak mahu fikirkan lebih lanjut. Mereka tolak tepi dan letakkan sebarang kesilapan atas bahu Nik Aziz ... cara mudah bagi orang yang malas nak gunakan akal untuk berfikir

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 12:46 AM

Rasulullah s.a.w. pernah ditanya oleh Wathilah bin al-Asqa’: “Wahai Rasulullah! Apakah kecintaan kami kepada kaum itu dikatakan al- assabiyah?

Sabda baginda: Tidak, sebaliknya assabiyah itu ialah apabila kamu menolong kaummu atas kezaliman.” (Riwayat Abu Daud)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 1:02 AM

NA popular kerana politik. Dari politiklah NA terkenal dan mendapat gelaran sebagai tok guru, ulama atau murshidul. Dari politiklah NA ada ramai pengikut yg menghormati dan mengkaguminya. Tanpa poltik NA tak ada taraf pun malah jauh dari taraf mufti Perak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 1:26 AM

Cuba tunjuk kn,dr enam(6)Rukun Iman,yg mana tidak di tolak oleh kepimpinan UMNO.Menjadi Islam tidak cukup dgn Rukun Islam yg lima(5) je,bro!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 1:37 AM

kalau sesama lu olang pun lu olang boleh ciakap agama talak botot, nanti kalo ada ploblem sama kafir, apa Samdul Am mau cakap?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 1:42 AM

Sinar tu takdak kerja lain selain dari mendedahkan kebobrokan agama menurut perspektif Nik Aziz?

Kenapa Sinar tidak memimpin politikus agar berbicara aspek ekonomi, pentadbiran, sosial dan pembangunan?

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2013 at 1:46 AM

@AnonymousBagaimana dengan Pas sendiri ? Selain dari hanya BERCAKAP saja, apakah BUKTI yang telah Pas tunjukkan?

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 8, 2013 at 1:52 AM

@dinturtle cuba ko bg cth setiap satu dr apa yg ko TUDUH tu.....kenyataan/TUDUHAN biar JELAS supaya boleh diperDEBATkan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 2:10 AM

Assalamualaikum..

Main2lah dgn fatwa wahai Nik Aziz Nik Mat.. kau tangguglah di akhirat nanti membuat fatwa kejahilan sehingga umat Islam keliru dan berbalah.. kau tk buat kerja mendamaikan ummah dan mengajak pd Islam tp kau sibuk untuk berbalah dgn UMNO berbalah dgn parti2 politik.. kau khianat dgn Allah wahai Nik Aziz..

Umur kau pada adatnya sudah lanjut.. kau sepatutnya jadikan diri kau yg dh lanjut usia dan dipuja oleh penganut PAS itu untuk berdakwah cara yg Nabi sampaikan..mukharimul akhlak (akhlak) cara yang Allah suka.. cara yang hikmah.. bukannya taksub dan assobiyyah dgn parti PAS..

Bila bersuar..Kau bercakap terlalu RIAK.. kau UJUB dgn manusia.. kau tolak i'tiqad usaha manusia tidak beri bekas pada ketentuan Allah Ta'ala (ahlul Sunnah Wal Jamaah..sehingga kau letak perancangan parti kau lebih hebat.. kau letak kudrat kau dan parti kau yg beri bekas pd sesuatu sehingga parti kau sudah tidak kenal Allah lagi pada saat ini..

Wahai Nik Aziz..tidak takutkah kau dengan kematian.. sedangkan kau telah banyak melukakan hati-hati muslim lain.. berterusan nafi dan kufur dgn nikmat Allah.. kau sesatkan beribu manusia dlm PAS, kau pisah2 jiwa-jiwa manusia dari berdamai hanya kerana TAKSUB pada PAS..

Aku bimbang kau tak mampu mohon ampun pd beribu manusia yg kau rosakkan pemikiran dan silaturrhaim mereka..apakah kau rasa cukup selamat di Mahsyar nanti dengan kepuasan sekarang?

Wahai anak Nik Mat.. kau terlalu biadab dengan orang-orang yang berselsih pendapat dengan kau.. kau tidak ada adab dalam berkhilaf.. apabila suatu hujah Al-Quran dikeluarkan maka kau gagal menjawab, kau akan beremosi dengan jawapan nafsu. kau pamerkan sifat BEBAL dan MENGELUARKAN kata2 kesat semata-mata mahu menakutkan dan menghina pihak lain.. sedangkan Allah SWT itu Tuhan Yang Maha Pemberi Rahmat dan Maha Pengampun.. kau mula bertindak melebihin Zat Allah Yang Maha Esa..

Wahai Nik Aziz.. kau bertaubatlah sebelum pintu tertutup.. kau sedarlah betapa ramai manusia dlm PAS yg menjadi degil dan keras hati serta taksub pada parti kemudian kau dan parti yang kau ketuai.. kau biarkan penganut PAS mendewa-dewakan kau dseperti wali.. pengaruh kau dan merosakkan hati nurani mereka yang dahaga agama ini terpesong jauh.. sehingga mereka sgt membenci sesama saudara Islam hanya kerana beza parti..disburkan dengan fitnah.. benci mereka terlalu dalam.. kau ulang2 fitnah pada UMNO menolak Islam supaya rasa benci marah pengikut PAS dibakarbakar setiap kali pilihanraya.. seolah-olah UMNO itu terlalu jahat.. sedangkan kau sendiri yang hina HUDUD.. kau tidak benar dalam berkata-kata tentang hukum Allah.. kau berat sebelah dalam mengadili sesuatu masalah.. kau letak PAS seolah-olah seperti agama.. kau tidak pernah fikir dan muhasabah apakah kesan nya, dikampung2 bertelagah dgn penuh jahil.. sedangkan disisi Allah mungkin sebaliknya.. pernahkah kau menangis mengenangkan betapa ramai insan jahil dalam PAS yang tidak bersolat tapi hanya taksub bernafsu pada PAS.

kau sangat Munafik..pada UMNO kau hukumkan tolak Islam padahal mereka tidak pernah lakukan.. tapi kau sendiri yang hina dan tolak Islam secara harfiyyah.. kau hina Kerasulan Muhammad Al-Amin.. kerana mahu membela sudut politik di Pulau Pinang tentang Maulid Nabi.. kau hina Ke-esaan Allah Ta'ala sebelum kau U-Turn semula.. Kalimah Allah SWT adalah tauhid Ketuhanan Allah.. tapi begitu mudah kau permainkan Aqidah bersama sekutu kau Abdul Hadi dan Rejim Pakatan Rakyat.. apakah ini ciri daie? atau kau adalah jelmaan SYAITON yang mahu merosakkan anak Adam?

Semoga Allah beri petunjuk dan pelihara diriku jangan jadi seperti kau.. dan semoga kau diberi hidayah.. jika kau enggan berubah moga AZAB ALLAH YANG MAHA PEDIH BUAT KAU WAHAI NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT.. AMINN YA ROBBAL A'ALAMIN..

Wallahualam..

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2013 at 2:14 AM

@Otak geligaSaya tak nak buang masa berdebat tentang RETORIK yang lebih bersifat TEORI. Malas nak layan ....

Kalau Pas rasa mereka LEBIH BAIK, maka BUKTIKANLAH dari segi apa. Dan ingat, kita berbicara dalam konteks politik untuk mencari Pemerintah Negara. Jadi orang Pas harus terima yang kita berbincang BUKAN mengenai apa yang Pas mahukan tapi apa yang PR mahu.

Sebab kalau Pas menang pun, yang akan menjadi kerajaan adalah PR dan yang akan jadi PM adalah Anwar bukannya Nik Aziz atau Hadi.

Contoh - Jika Pas mahu jadikan Kelantan sebagai contoh terbaik cara pemerintahan Pas, maka saya cabar pemimpin Pas suarakan - Pas akan jadikan Kelantan sebagai model Malaysia yang akan dibawa oleh PR.

Jadi nampak bendanya iaitu negeri Kelantan.

Tapi apakah Pas berani sebut depan Dap begitu ? hahahaha ....




....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 7:27 AM

@Anonymous

bro
kalau kau nampak, rukun islam dan rukun iman mana yg BN dan UMNO tolak.
sila la jelas kan. aku rasa kau tak tahu mana satu cuma tangkap muat apa yg si kafir nik tu cakap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 9:38 AM


Wahai puak2 PAS yang bodoh lagi sombong... berpijaklah di alam nyata! Sedarilah bahawa dalam PR... kamu tak lebih dari pencacai yang tak pernah dihormati... malah sentiasa diperlekehkan. PKR dan DAP tak pernah iktiraf pemimpin PAS... buktinya... di Selangor... jawatan EXCO AGAMA pun tak diberikan kepada PAS. Habis cam no? X ade pulak puak2 PAS bising.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 8, 2013 at 10:08 AM

@AnonymousSebuah catatan yang agak kritikal, tapi penuh dgn gesaan dan ancaman.... kalau nik aziz baca, ada dua perkara, salah satu yang akan dia buat, 1. mengabaikannya dan menyerang kembali dgn fatwa songsang dan putarbelit yang lebih dahsyat. 2. akur dan insaf terhadap peringatan, walupun pahit. (untuk mendapat syurga, maka mana ada sesuatu yang manis didunia).

....................
Reply To This Comment ...................
April 8, 2013 at 10:01 PM

@AnonymousBagian jawatan exco agama yang dirampas tu memang top of the balaci list - dah la dirampas, pakat sokong giler lagi tindakan itu !

Post a Comment