........... Karpal Mengajar Pas Cara ' ISTIQOMAH ' Bukannya Terus Menipu Rakyat Demi Kuasa ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Karpal Mengajar Pas Cara ' ISTIQOMAH ' Bukannya Terus Menipu Rakyat Demi Kuasa !

Friday, April 26, 20136comments

Saya mengaku yang saya RESPEK ketegasan yang ditunjukkan oleh Karpal dalam isu Hudud. Apa yang dipertahankannya adalah satu isu lain tapi ketegasan beliau wajar dicontohi oleh pemimpin2 Pas jika mahu dilihat sebagai Istiqomah dalam perjuangan bukannya cakap berbelit2, tunduk kepada nafsu kuasa.

"Beliau (Anwar) perlu nyatakan pendiriannya. Saya fikir rakyat mahu mendengarnya. (Penasihat DAP) Lim Kit Siang dan (Setiausaha Agung DAP) (Lim) Guan Eng telah menyatakan pendirian parti, mereka tidak sokong hudud, mereka tidak sokong negara Islam,"


Dan jika ada orang Pas yang cuba menutup kemaluan akibat penampar Karpal ini dengan alasan kononnya Karpal bercakap atas kapasiti peribadi -

Karpal berkata beliau menyatakan pendirian DAP berhubung isu itu bukan sahaja sebagai pendirian peribadinya tetapi juga bagi pihak parti SINAR

FMT punya laporan dalam omputeh yang lebih panjang -

“I don’t know why Anwar and PKR are quiet about the issue. Anwar should publicly declare his and his party’s stand on this issue. I think the public expects it. You got to ask him. I can only speak on the behalf of DAP,”

Berkenaan kenyataan Hadi yang Dap tidak bersetuju tapi tidak menentang dalam isu Hudud- ada videonya KLiK, Karpal menempelak Hadi - 

“It’s contradiction in terms. When we disagree, it’s true that we oppose it. Otherwise there won’t be a disagreement. DAP’s stand on hudud is very clear.

“I’ve time and again said that hudud ought not be and should not be brought into the country,”

Ayat itu sendiri bercanggah ... Bila kita tidak bersetuju bermakna kita menentang. Jika tidak, mana mungkin timbul PERBEZAAN / PERCANGGAHAN. Pendirian Dap dalam isu Hudud adalah JELAS dan saya telah tegaskan berulangkali - Hudud tidak harus dan tidak boleh diperkenalkan dinegara ini.

“I don’t state my personal stand. I speak on behalf of DAP. It becomes the stand of DAP,”

 Ini bukan kenyataan peribadi. Saya bercakap mewakili Dap. Ia adalah pendirian Dap.


Mengenai dakwaan Pas kononnya kesediaan Dap menggunakan lambang Pas untuk PRU13 sebagai menunjukkan Dap tidak lagi takut kepada Pas dan Hudud, Karpal berkata -

He said just because DAP was prepared to use the PAS logo, it does not mean and cannot mean that the party agreed to PAS’ Islamist agenda.

Apake bangangnya diorang ni ! Nak tumpang pakai lambang je dah kata kita sokong Islam .... BODOH KE HAPA ? Apa kaitannya ? Very the stupid ! Hanya kerana Dap sanggup pakai lambang Pas tidak bermakna Dap setuju / sokong agenda Pas.


Bila disebut yang Pas berjaya menerapkan beberapa polisi berteraskan Islam di Kedah, Kelantan dan Selangor walaupun dibantah oleh Dap, Karpal berkata  - Eleh... semua tu ciput jer !  Itu semua polisi yang kecil kalau nak dibandingkan dengan Negara Islam dan Hudud.

When cited PAS managed to implement Islamist policies in Kedah, Kelantan and Selangor despite opposed by non-Muslims and DAP, he said there were only minor policies compared with the Islamic state and its hudud law.


Akhir kata dan ini saya harap pemimpin2 dan orang Pas BACA DAN FAHAM DAN JANGAN SPIN -


“Our official stand is clear. The DAP is not for hudud and an Islamic state,”

Pendirian RESMI Dap adalah JELAS iaitu DAP TIDAK SOKONG HUDUD DAN NEGARA ISLAM !

That one so simple and straightforward also these people cannot understand, how la to manage a country. Don't be an imbecile.

Jangan lagi menipu orang Melayu kononnya Pas melalui Pakatan Rakyat akan melaksanakan ciri2 negara Islam jika menang kerana Pakatan Rakyat melalui Dap TIDAK SOKONG DAN MENENTANG NEGARA ISLAM DAN HUDUD ! 

FAHAM !

Hah ! Tu nak spin apa lagi ? Nak cakap belit apa lagi ? FAHAM KE TIDAK .... DAP Menentang SEKERAS-KERASnya Hudud. DAP Menentang sekeras-kerasnya Negara Islam. 

TAK FAHAM LAGI KE ? ?

Selagi Pas bersama Dap dalam Pakatan Rakyat, agenda Islam Pas TIDAK AKAN DAPAT DIREALISASIKAN. Jadi sudah2 lah menipu orang Melayu.

PS - Difahamkan MALAM INI satu majlis akan berlangsung di Kuala Terengganu dimana sekumpulan orang Pas yang sudah serik ditipu berterusan oleh kepimpinan parti akan keluar beramai2 dari Pas.

Share this article :

+ comments + 6 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 9:49 PM

Berapa juta ahli yang PAS ada? Tak sampai 1/4 juta pun.
Berapa juta ahli yang DAP ada? Tak sampai 1/4 juta.
Berapa juta ahli berdaftar yang PKR ada? Tak sampai 1/4 juta.
Tengok berapa juta ahli BN dan berjuta-juta yang tidak berpati.
Macam mana PR nak menang kalau yang ada cuma tiga suku sahaja.
Di Malaysia the silence majority is King.
Mereka bencikan keganasan dan sifat hipokrit .

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 10:26 PM

Kalau di indonesia, istikamah - Ikatan Isteri Kalau di Rumah. Maknanya tak boleh keluar rumah pasal takut bini :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 11:05 PM

Satu cara untuk meyakinkan orang adalah dengan berlakon bersungguh-sungguh seolah-olah nampak macam 'real'. Inilah yang pemimpin pas sedang lakukan. Lakonan mesti mantop supaya penyokong dan bakal pengundi makin bertambah percaya pada pas. Meskipun secara logik akal adalah amat mustahil ianya nak dilaksanakan dalam tempoh terdekat. Tanpa 2/3 majoriti, mana mungkin pas mampu oter perlembagaan negara. Berapa ramai wakil pas di parlimen seandainya undang-undang hudud nak dibentangkan ke parlimen kelak?

Kita bercakap tentang perkara yang mustahil. Oleh itu, lebih baik pas diam-diam jer. Tak perlu lagi bising-bising pasal hudud dan negara islam.

....................
Reply To This Comment ...................
April 27, 2013 at 12:12 AM

Salam saudara Din,

Dalam "Politic Psychology" ada di sebut untuk mengetahui perjuangan sebenar mana-mana parti politik, berikan mereka sedikit masa dan ruang untuk bercakap dan berbahas.... Kemudian kita tengok (kenal pasti) apa yang paling konsisten dalam hujah-hujah mereka maka itulah walau bagaimana dinafikan pun itulah sebenarnya yang tersirat didalam hati mereka.

Di sini kita lihat tahap konsisten parti-parti politik pembangkang di Malaysia:

DAP - Menentang apa jua berkaitan Islam/Melayu
PKR - Menaikkan Anwar sebagai Perdana Menteri.
PAS - ?? Ada apa-apa ke yang konsisten dengan parti ini?

Kita lihat dari perspektif pembelaan rakyat pula, Parti mana diantara 3 diatas yang konsisten dalam hujah-hujah pembelaan rakyat mereka? Ada tak?

Fikir-fikirkan lah!

http://mycybertrooper.net.ms/

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
April 27, 2013 at 1:51 AM

Tidak berlaku dlm sejarah Islam, kafir bantu dan sokong menegakkan Islam. Mrk jelas menipu diri sendiri dan pengikut taksubnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 27, 2013 at 1:51 AM

Ni drama terhebat dari kapal & PAS. PAS beria-ia kata nak buat hudud supaya melayu undi depa. Kapal plak beria-ia mempertahankan sebab nak undi dari kafir. Padahal dua-dua tahu benda tu tak kan kemana kalau depa dapat memerintah negara. Tak reti-reti lagi ke apa dah jadi kat Selangor? Kilang Carlsberg masih berdiri utuh. Kata orang kena tipu sekali tak pe, tapi klu kena tipu dua kali memang bongokle. Lagi satu tanah yayasan Selangor yang Teresa kok nak buat kilang tu apa cer? Klu melayu dapat tanah kat sgor depa bising, rupa-rupanya diaorang yg nak songlap. Sedih memikirkan pemikiran melayu yang tak reti-reti nak bersatu hati macam bangsa lain.

Post a Comment