........... KANTOI ! UTUSAN FITNAH ! SAMAAAAANNNNNNNNN ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

KANTOI ! UTUSAN FITNAH ! SAMAAAAANNNNNNNNN !

Wednesday, April 24, 201316comments


FITNAH ! ! UTUSAN FITNAH Datuk Dr. Haron Din ! SAMAN UTUSAN ! SAMAN RM100 JUTA ! !

BERITA PALSU !


Mana mungkin berita sebaik ini HANYA UTUSAN saja yang laporkan sedangkan tidak ada disebut pun oleh Harakah atau pencacai2 Pas .... IMPOSSIBLE ! INCREDIBLE ! SACRODIBLE ! BOIKOTRIBLE !

UTUSAN SUDAH KANTOI  HAHAHAHAHA ..... SAMAAAAAAANNNNN ! HAHAHAHA  !

Ini beritanya -


Pas tetap laksana hudud

ARAU 23 April - Pas tetap akan melaksanakan hukum hudud sekiranya pakatan pembangkang memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 walaupun mendapat tentangan daripada DAP.

Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din berkata, Pas berpendirian bahawa apabila DAP tampil memohon menggunakan logo Pas, bermakna DAP secara tidak langsung bersetuju dengan dasar yang bakal dilaksanakan parti itu.

"Kalaulah betul SPR tak terima logo mereka (DAP), mereka guna logo Pas. 

"Jadi penerimaan mereka pada logo Pas itu maknanya mereka setuju dengan dasar Pas. 'that's the answer',"

"Bila, di mana, apa dia terpulang kepada cara pelaksanaan, kita lihat dulu. Bila sampai masa kita pegang kuasa, mesti ada yang pegang kuasa ini tiga pihak iaitu Pas, DAP dan PKR.

"Mesti ada polisi beri dan terima. Ada masa Pas kena beralah, ada masa kita menerima, ada masa kita memberi,"


Din ... berita tu betul la ...
MANA BOLEH ! KALAU BETUL KENAPA TAKDE DALAM HARAKAH ?

Tadi Haron Din keluar Berita TV3,dia cakap macam Utusan tu tulis....
Hahahahaha .... SAMAN TV3 JUGA ! TV3 PAKAI PELAKON YANG SEIRAS HARON DIN ! SAMANNNNNNNN !

Sakit dah mu .... seharian layan Haji Lah, mu pun dah ikut cara dia cakap !
Apa pulak ? Ko baca betul2 - Pas TETAP Laksana HUDUD !  Kan GEMPAK tuh ! SEMUA cai-cai Pas duk sebut ayat tu. Umno TOLAK Hudud, Pas Terima Hudud .... Nah, Kalau betul berita tu, KENAPA HARAKAH TAK SIARKAN ? KENAPA CAI-CAI PAS TAK HEBOH ? ?

Dalam FB Nik Aziz, FB Hadi, FB PAS Pusat pun TAKDER SEBUT ? ? ?

Hmmmm .... satu misteri jugak tuh ....


Persoalannya - BETUL KE PAS TETAP LAKSANA HUDUD ? ?  Kalau betul , kenapa takde siapa belah Pas lapor kenyataan Haron Din ?

SAAAAMAAAAAAANNNNNNNNNNN !!!

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2013 at 10:17 PM

Bro Din, itulah kelemahan Melayu Pas, bila kita lihat kenyataan karpal diberita Tv3 tadi, cukup memalukan, Pas percaya sungguh pd bangsa lain dari Melayu sendiri, depa ingat, depa hebat, tetapi Dap jual depa hidup2, Karpal akui itu cuma strategy politik Dap saja, adoi, mak, ooi, cukup sakit sampai ketulang hitam, kata2 mu karpal, mcm mana, penyokong disebelah sana, ada berani sokong Umno/Bn atau pun masih nak berdakap lagi dgn Dap?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2013 at 10:29 PM

Ini la strategi. Haron meyakinkn penyokong PAS dan umat Islam bahawa asas perjuangan PAS sama, tetap tidak berubah. Hadi pula menyejukkan hati pengundi non muslim pada PAS. Jadi PAS akan mendapat undi dari kedua2 kumpulan penyokong. Nampak smartkn strategi mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2013 at 11:28 PM

Alahaiiii.....Harun Din.....????????

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 24, 2013 at 11:45 PM

Kenyataan PERIBADI...statement TERBAIK utk kenyataan DDHD.

Presiden sunyi jah,
Mursyidul sonyap jah,
Majlis syura kemammmm jah,

tup-tup sorang jah yg bukak mulut.....kenyataan peribadi le tuuu
opsss bukan sorang, pencacai ramai gak....tapi itu cuma bunyi LANGAU jah....takda kesan

biaDAPigs & PKR rileks je siap..hip, hip hoooreyy.....hip,hip hoooorey!!...lat tali lat, tali tamploi....yeaaaa aku jd PM..yes....yes

....................
Reply To This Comment ...................
April 25, 2013 at 12:00 AM

Harun din kata pas akan laksanakan hudud untuk org Islam sahaja???? Kenapa tidak meliputi umat manusia? Apakah hikmah hudud perintah Allah itu untuk orang Islam sahaja Dan orang bukan Islam terkecuali dari perintah Allah....

Pas hilang identi Islam Dan ulamak...apa yg Ada Dan tinggal di dalam pas kini?

Ham pas

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
April 25, 2013 at 12:20 AM

Sesetengah ahli dan penyokong PAS masih lagi terhalusinasi dgn penampilan luaran PAS. Mrk tidak melihat secara menyeluruh dan tidak dapat menganalisa apa yg sedang berlaku pada PAS dan sesetengah pemimpinnya kini. Kerana itu mrk masih beranggapan PAS memperjuangkan Islam, terpesona mrk dgn kata kata pemimpin PAS dan ust ustnya, tanpa melihat realiti sebenar yg berlaku. Kerana yg mengatakannya ust ust, mrk menutup mata utk melihat realiti dan lebih mempercayai kata kata ust PAS, sambil mengkhayalkan pelaksanaan Islam yg sempurna bila PAS berkuasa. Hakikatnya, lihat sahaja di K'tan, Kedah dan dulu di T'ganu, juga di kwsn kwsn yg diwakili PAS, apakah Islam terlaksana. Apa yg berlaku mrk sentiasa menyalahkan pihak lain di atas kegagalan mrk. Islam bukan hanya pada Hudud, banyak lagi aspek lain yg boleh dilaksanakan, tanpa perlu restu dari k'jaan pusat, yg terlihat gagal mrk laksanakan. Jelasnya, Islam yg mrk kata dan laung laungkan hanya di bibir dan dlm ceramah ceramah sahaja, tidak terlihat kesungguhannya.

....................
Reply To This Comment ...................
April 25, 2013 at 3:30 AM

@AnonymousHeran kan .... ayat yang menjadi slogan perang cai2 Pas tapi bila disebut oleh Haron Din, takde siapa pulak dipihak Pas yang siarkan .....

....................
Reply To This Comment ...................
April 25, 2013 at 3:31 AM

@kluangmanKenyataa itu menunjukkan yang Pas zalim terhadap bukan Islam !

....................
Reply To This Comment ...................
April 25, 2013 at 3:35 AM

@XpasPemilihan calon2 bidan terjun dari luar seperti artis dan pesara2 seharusnya dipersoalkan orang Pas - Taraf Pemimpin kah mereka ?

Atau tak penting kriteria kepimpinan, yang penting kerusi ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2013 at 6:12 AM

kesimpulannya..sejak pas berkawan dgn syaitan dap, pas telah hilang maruah diri. perasan hebat padahal hanya jadi anjing dlm pr. memalukan!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2013 at 6:13 AM

Woi..mana pejuang2 pas yg perasan hebat tuh? kes stopa korang diam kecut telor..karpal bersuara korang diam kemam telor..pejuang konon. kah kah kah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2013 at 6:15 AM

Strategi memperbodohkan penyokong2 pas yg mmg sedia bodoh kan? hahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2013 at 6:18 AM

pesara yg masih tak dpt hidup sbg org awam..masih dgn lagak dan gaya seolah2 sdg berkhidmat..boh la wei

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2013 at 10:14 AM

Yg jelas ramai ulama kita yg lupa atau sengaja lupakan perintah ALLAH dalam Surah Al-Fath Ayat 29 -

[29]Nabi Muhammad (s.a.w) ialah Rasul Allah; dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaiknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan kasihan sesama sendiri (umat Islam)... hingga akhir ayat.

Moga ALLAH Membuka hati-hati org Islam untuk bersatu kerana kepada Nya saja matlamat hidup kita didunia ini.

AMIN.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 25, 2013 at 10:51 AM

salam,

kepada orang pas, kata-kata sudah cukup untuk menjumudkan pemikiran mereka. kata-kata karpal dan segala yg berkaitan dah tak penting. kalu ulam harun din dah kata macam tu, kira betul la. yang lain fitnah sahaja yg cuba menggoncangkan iman pas mereka. ulam haron cakap tu strategi untuk pancing undi melayu. strategi tapi bagi penganut pas macam aku tak janji.

....................
Reply To This Comment ...................
April 26, 2013 at 11:51 AM

Kepada sesiapa yang mahu berhubung dengan saya atau mengirim sebarang maklumat -

Emel saya - dinturtle@hotmail.com

Post a Comment