........... Isu Video Seks Mat Spender - Superimposed ? ? LOGIK KAH ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Video Seks Mat Spender - Superimposed ? ? LOGIK KAH ?

Saturday, April 13, 201328comments


Diatas adalah contoh gambar2 yang disebarkan oleh ramai pencacai Pas bagi membuktikan bahawa video Mat Spender adalah superimposed. Begitulah mentaliti orang yang TIDAK DAPAT MENERIMA KEKALAHAN, tidak dapat menerima sebarang kecacatan, tidak dapat menerima hakikat yang pemimpin2 Pas BUKAN MAKSUM. 

Orang sebegini akan MENCARI kelemahan pada sebarang bukti yang dikemukakan terhadap pemimpin mereka. Jika pencarian adalah untuk mencari kelemahan bukan Kebenaran, maka akan ketemulah Kelemahan walaupun kecil, Dan seluruh minda serta jiwa raga akan bersorak sakan kerana telah bertemu apa yang minda mereka sahkan sebagai kelemahan kepada bukti yang dikemukakan ...... pasti lega rasanya kerana mampu menyediakan satu alasan kepada minda2 mereka yang taksub kepada keMAKSUMan pemimpin2 dan perjuangan Pas.

Besar atau kecil kelemahan itu tak penting, asalkan akal boleh terima kelogikannya. Umpama orang yang tersesat ditengah gurun ..... akan mudah percaya kepada apa saja gambaran yang terpampang depan mata sebagai penyelamat keadaan terdesak mereka biarpun akhirnya terbukti ia cuma satu bentuk mirage atau khayalan.

Logik yang kecil asalkan mampu menyelamatkan diri akan lebih dipercayai dari logik yang berkali2 ganda lebih besar yang mengancam ketaksuban yang dipegang mereka.

Biar saya terangkan maksud saya. Saya malas nak pertikaikan bukti yang pencacai Pas sebarkan. Sebab akal logik yang saya terima dengan mudah menolak apa yang mereka temui.

SUPERIMPOSED mereka kata ?

Kalau melibatkan gambar mungkin saya boleh terima tapi ini adalah satu filem pendek yang berdurasi 11 minit lebih ..... bayangkanlah bagaimana pihak produksi kerja2 superimposed itu mahu meng-superimposed-kan wajah Mat Spender sepanjang durasi filem ! Bagaimana dengan suara Mat Spender ?

Bayangkan segala usaha, masa, kelengkapan produksi, tenaga pekerja dan KOS yang diperlukan untuk menghasilkan satu filem superimposed berdurasi 11 minit lebih yang hampir sempurna kerana kecacatan yang mampu ditemui cuma seperti yang diatas !

WOW ! Sememangnya HEBAT hasil kerja superimposed pembikin2 filem kita ! Pastinya melibatkan kos berjuta2 RM untuk mencipta MAT SPENDER ! Tak percaya cuba tanya produksi Life Of Pi , senang atau susah untuk menghasilkannya....

Kalau dah sanggup berbelanja begitu BESAR ...... cuba tanya soalan yang Haji Hadi sendiri tanyakan - Kenapa pilih Mustafa Ali untuk disuperimposed kan ? Dah takde orang lain yang lebih penting dan lebih berpengaruh dalam Pas untuk dijadikan mangsa superimposed ?

Kenapa tidak superimposedkan Mat Sabu ? atau Husam ? atau .....errrr..... Mahfuz ?

Ya, saya akui hujah saya adalah berdasarkan logik tapi logik yang saya pakai ini terlalu LOGIKAL untuk ditolak begitu saja. 

Sekiranya benar dakwaan superimposed mereka, saya percaya industri perfileman negara kita akan meletup selepas PRU13 ini kerana kita sudah punya kemampuan untuk menghasilkan filem HD yang hampir PERFECT menggunakan teknik superimposed .... bukan calang2 tuh ! 

Bayangkan apa yang mereka mampu hasilkan nanti ..... pasti terperanjat dunia Hollywood nanti. Hmmmmm ...... cuma satu je yang saya risaukan. Mungkin kehebatan kemampuan pembikin filem superimposed kita hanya terhad kepada wajah2 pemimpin pembangkang politik saja.

Akhirkata, pesan saya mudah saja..... gunakanlah akal yang diberikan Allah sebaik2nya. Carilah Kebenaran bukannya cari kesalahan. Jika anda mencari Kebenaran, anda akan ketemu Kebenaran..... jika anda cari Kelemahan, anda juga akan ketemu kelemahan .... semuanya permainan minda.


PS - Menarik untuk dibaca juga -  Outsidethebox
Lebih hebat hujahnya cuma dalam omputeh

Share this article :

+ comments + 28 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 3:44 PM

Tahniah pada pembikin video yang dikatakan handal melakukan super imposed...hahaha lepas ni filem2 di malaysia akan jadi lebih canggih kalah filem hollywood hahaha jadi kepada anda yang ada otak bingai mcm pencacai pas boleh la buat satu filem untuk mana2 pemimpin umno...pencacai pas kata dah ada teknologi untuk mengubah wajah so aku nak korang buat satu!!! Jgn ckp besaq sgt!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 3:47 PM

Umum tidak bimbang mereka berkuasa. Umum bimbang kalau mereka meliwat khazanah rakyat dan meskipun rakyat mempunyai bukti, mereka akan gunakan kepandiran dan ketaksuban untuk menafikan perliwatan yang berlaku.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 3:51 PM

kalau PAS kata superimposed , maknanya dorang mengakulah tu adalah Musthapa Ali !!!

Video ni nak superimposed camana ?? itulah otak bodoh orang PAS .. sesaat untuk video memerlukan 60fps atau kalau kualiti lebih baik lagi akan jadi 90fps .. sesaat sahaja memerlukan lebih 60 atau 90 gambar .. bayangkanlah 11 minit lebih , lagipun teknologi nak buat superimposed dalam video yang sangat asli macamni belum ada lagi woiii ...Kalah Dreamwork/Hollywood punya production !!! hahahaha

Nak tahu gambar atau video tu asli atau tak ialah dengan menggunakan teknik pencahayaan .. kat europe dengan mudahnya dapat tahu video ni asli atau palsu .. hanya dengan beberapa jam sahaja ... Taiwan , Jepun Korea juga ada unit pengesahan keaslian ni hahahahaha ada berani kee PAS ni kaji video ni dan buktikan ia palsu ???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 4:03 PM

yusri KRU perlu ambil kursus dgn pembikin video ni.. haha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 4:13 PM

Puak2 ygnmenpersoalkan video akan sentiasa ada. Mcm vid anwar dulu.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 4:15 PM

Para pentaksub yang berhujah adanya teknologi mempelandukduaserupakan pemimpin pembangkang, dengan sendirinya mengakui mereka adalah tidak sepandai dan tidak memiliki kemahiran untuk menjana imej menyerupai manusia dalam sebuah animasi. Kalau mereka memilikinya, dunia ini tentunya milik mereka.

Apa yang mereka ada hanyalah kemahiran bertaraf jurufoto bertindan di Botanical Garden PP. Dengan kemahiran itulah mereka menghilangkan beberapa jari Umi Hafilda seolah-olah eliau menunjukkan hanya ada satu jari tengah dan itupun dalam bentuk gambar pegun tetapi bukan video bergerak.

Setakat ini, kemahiran terbaik yang mereka ada ialah mengedit dan mengadun imej PM untuk dijadikan seolah-olah PM bersama individuu lain dan itupun tidak dalam bentuk rakaman animasi cuma dalam bentuk gambar pegun saja. Dan berbekalkan gambar edit itulah mereka jadikan bekalan untuk berumah di Putrajaya!

Kalau mereka ada kepandiran lebih dari itu, apakah yang akan berlaku? Ha, ha, mereka akan mencatat rekod sebagai pembangkang pertama dari Asia yang berjaya menduduki Rumah Putih. Fuh Yo!



....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 4:22 PM

Aku pun kalau bolih nak belajar juga tentang super impose ni. Kalau bolihlah nak belajar terus untuk super impab atas body awek tok pa tu supaya berkesan pelajaran ku ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 4:27 PM

Dalam sebuah perbicaraan:

Pendakwa: Ya arifa, kami ada bukti video yang menunjukkan Umnu terima fulus dari Soros.

Loyer pemerhati(untuk Parti Isle): Yang arifa kami bantah bukti berkenaan kerana ia adalah "besi".

Surrenderman (Loyer pemerhati untuk Dapig): "pulak dah!"

haru-biru

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 4:28 PM

Bro din.. ulas pasal dailog sikit... pastu kita banding ngan suara dia ms press confreng dlm youtube... org ganu cam selalu bhs ganu.. walaupun asik I n U... dialog uleh superkmpose gok.. tiru.. hahaha.. tapi pyh ngan geng taksub nie.. nak cemuh bos sendiri surat ltk jwtan tak berani punye... palo otok cai nie.. abu je.. lgbt ..sokong.. pluralisme... sokong.. sekular dap... sokong... liwat... sokong.. takpe.. dok kate ke org pengedar... pelakong tak berani nak komen... takde pelakon.. maka takde video... ada video maknye ada pelakong... nasib baik video besi nie bukti qarinah je... jatuh takzir je kalu nak hukum... kalu ada 4 saksi... kena rejam doh pelakong nie... maka taubat nasuhah yg paling elok... lpstu bersara dari politek.. kotor tetap kotor doh...

Zt

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 4:47 PM

Woi pencacai totok bongok pas.pak pung pak mustape menikus dlm kain sarung hadi,apa pun x berani komen cuma serah kat peguam.nak menafikan pun tidak nak mengaku pun tidak takut nnt pjbt agama siasat.

Alih2 korang plk keluar segala bagai nak back up.klu berani jom ramai2 kita serbu pak mustape,ikat kat pokok ltk kerengge kat badan tgk ape dia nak ckp.

Ada brannn?pak pung pak mustape?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 4:50 PM

UMNO HABIS BERATUS JUTA PUN TAKPA ASALKAN TAK HILANG KUASA, PERGI MAMPOS LAH, LEMBU KERBAU MONYET DAN BERUK SAHAJA YANG PERCAYA, PTUIHH..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 4:53 PM

Bila kena atas batang pel... (hidung).. macam2 google pasal teknik superimpos lah .. face replacmentlah... mask mission imposible lah... video 11 minit nie.. tere benor produksi buat face replacment ngan audio dubbing...

ikut mu lah cai2 yg sombong.. buta tuli dan pekak ngan kenyataan...

Ada kata pasal tak panggil pej agama mai tangkap.. 4 saksilah... apa kes mat sabu serbu dari pejbt agama puak cai kalih ngan perangkap lok.. apa tak cegah dulu... alih2 silap teknikal no bilik uleh lepas... senangkan..
So nak dakwa ke pelakon nie... mana ada akta nak dakwa pelaku... (suka sama suka ) lainlah pengadu tu mangsa.. atau perdagangan manusia... yg ada buleh charge penyebar bhn lucah je...

Cuma intergriti je .. moral je.. akhlak je... yg dipersoalkan.. cara nak bersih drpnya cukup lah bg kebanyakan org sumpah dgn kalimah Allah.. waAllahi.. wabilLahi.. watallahi.. bukan saya pelakonye.. nak kukuh lagi... bg syarat kat diri sendiri.. jika xbenar sumpah tu rela dimakan sumpah..dilaknat.. itu je.. cukup nak jaga intergriti diri..maruah diri.. yg lain baru kita ckp fitnah.. ini ada bukti .. serah kat peguam.. pasal apa.. mana ayat berani kerana benarnye...

Cai2 pun jwb.. kalu main sumpah2 senanglah lepas... org curi uleh sumpah dan lepas kalu mahkamah terima fakta sumpah nie...
Cai2 nie x periksa kot soalan balas peguam/pendakwa ttg kredebiliti sesorg lps bersumpah kt mahkamah...

Org Melayu Islam bersumpah bukan mcm org arab besumpah.. arab menipu pun dia beranilagi sumpah.. org melayu kalu sumpah dgn nama Allah dan sangguo dilaknat tu... gemuruh terasa... pasal kita tak berani sumpah dan laknat diri sendiri jika kita tipu... takut dipanah petir(ckp org tua2)... cukuplah bg kebanyakan org dgn sumpah dan sanggupndilaknat jika ianya adalah tidak benar dan ianya fitnah semata2...

Zt

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 5:00 PM

@AnonymousApa kata kita cabor puak2 nie solat istikharah... supaya ada clue betul ke tidak video nie...
Bab dailog... uleh compare video dia dlm youtube...

Zt

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 6:08 PM

Puak yg kelakar selalu sembahyang hajat yg pelbagai minta petunjuk

Bila diberi petunjuk langsung tidak mahu terima

Keangkuhan mereka pada Allah kadang kalah org yahudi.

Mereka mahu semua petunjuk berpihak pada mereka.

Bermuhasabah diri langsung tiada.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 6:32 PM

kalau dh tak bersalah, sumpah dengan quran. tak berani ke? camne nak sumpah dh memang buat, sama cam anwar...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 7:13 PM

Pelakon bolywood ditemui.. fasih cakap ganu.. huhuhu.. wak mali ganu kiter je..

Zt

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 7:58 PM

Enjit-enjit semut,
siapa naik atas,
enjit-enjit semut,
stopa ali naik atas.

....................
Reply To This Comment ...................
April 13, 2013 at 9:30 PM

Setelah dua hari kecoh pasal video Stopa. Aku terdetik nak tengok tadi. Baru saja tadi aku tengok. Orang-orang lain ramai dah tengok, dan aku yakin pembela-pembela Stopa sendiri juga lebih awal dari aku untuk menontonnya.

Komen aku pasal video itu, Dari pengalaman aku menonton drama & filem Melayu dan adakalanya aku ditugaskan mengkritik filem & drama Melayu untuk dijadikan artikel, bukan senang seseorang pengarah atau penulis skrip nak hasilkan skrip yang natural seperti yang diperbualkan oleh dua watak dalam video tersebut. Nak-nak pula pengarah & penulis skrip di Malaysia ni.

Isi perbualan mereka (watak-watak) kedengaran sangat natural, tidak dibuat-dibuat, dilontarkan dengan sangat selamba, tidak seperti menghafal dialog.

Menurut komen kawan aku yang juga seorang produser, kalau la pelakon itu bukan yang tertuduh, bukan mudah bagi si pereka fitnah nak mencari seseorang manusia yang mempunyai susuk tubuh, raut wajah malah mampu pula mengucapkan dialog yang ada slang Terengganu yang sangat perfect. Maknanya, nak cari pelakon yang sebijik menepati kriteria bukan suatu kerja yang mudah malah sangat mustahil.

Point-point ini saja membuatkan aku yakin dengan KEBENARAN VIDEO itu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 13, 2013 at 9:39 PM

pas adalah agama baru ...
haji adi dah bagi pahala kat pak mus kerana berzina dengan jalang ...
mana ada agama dalam dunia ini yang bagi pahala kepada penzina ...
lebih-lebih lagi islam ... islam amat tegas dalam bab zina ini ... ada ancaman dosa dan ada hukum hudud lagi ... bagi yang dah kahwin ... hukumnya rejam sampai mati ...
geng-geng lgbt ... jalang ... plurisme agama tentu bertambah sayang kat pas apabila mengetahui ada fatwa baru ini ... pas di mata mereka semakin hebat ...

....................
Reply To This Comment ...................
April 13, 2013 at 11:07 PM

@AnonymousSaudara merujuk kepada mereka yang terima BR1M ya ? Kat Marang orang Pas PALING RAMAI terima BR1M hehehehehe ...

....................
Reply To This Comment ...................
April 13, 2013 at 11:11 PM

@AnonymousSebelum saiful mulakan sumpah laknatnya, orang Pas lah yang sibuk cabar mencabar dalam isu bersumpah laknak ni sbb ada kaitan dengan ALLAH.

Tapi bila Anwar tidak berani lakukan yang sama, barulah mereka mla perlekehkan amalan bersumpah.

....................
Reply To This Comment ...................
April 13, 2013 at 11:11 PM

@Sutan Jamaludin Sos Tiram IVYa, TerimaKasih atas point yang bernas,akan saya gunakan nanti :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 12:01 AM

Salam
logik gambar tu utk penganut pas jer. Asalkan kata superimpose. Umno yg buat. Percaya macam tok guru cakap la. Kita ckp tengok dulu, tak payah la tengok aksi. Tengok awal dan akhir dah. Tapi mereka tetap tang superimpose dan tak mau tengok pasal fitnah. gambar hd pun mereka tak percaya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 12:46 AM

@Anonymous

Memanglah depa ada hak untuk sembahyang hajat. Cumanya janganlah gunakan padang awam untuk tujuan 'solat politik'.

Kalau pihak lain gunakan kemudahan awam untuk hal politik pastinya Haprakah akan jadikan isu nasional.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 6:11 AM

Orang PAS ni bodoh!
Jangan harap video ni bagi sedar diorang, kalau video yang tunjuk orang PAS ngata orang UMNO sembahyang tak diterima pun diorang tak kisah!
Fanatik semua tu!
Pemimpin diorang kena timpa bala, baru sedar kot!

....................
Reply To This Comment ...................
April 14, 2013 at 8:36 AM

@Anonymousdin... jadi maksud dia yang tak percaya tu adalah golongan iblis dan syaitan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 8:40 AM

KALAU teknlogi superimpose video begitu canggih wujud hari ini, KENAPA tidak ada video Najib 'gangnam sytle' dgn Altantuya? Walhal LELAKI Y ada segala kemudahan utk merealisasikannya dgn sekali "HELLO" kepada sekutu beliau di US dan seterusnya pakar edit filem Hollywood?

Cer Citer skit wahai Chye PAS. (Parti Assobiyah Spendar)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 4:30 PM

Kalau boleh cipta video sepanjang itu dengan sesuka hati, baik keluarkan video pembangkang rasuah, bunuh orang, dan macam2 lagi boleh. Ni yang keluar asik video seks sebab itu video yg benar dari pr parti rakus

Post a Comment