HOT ! Mustafa Ali Calon DUN Ru Rendang ! ?

Thursday, April 18, 201316comments

Semalam sebaik saja saya post artikel analisis Marang saya - KLiK - saya menerima sms dari sumber dalaman Pas, baru saja tamat Mesyuarat Tergempar di Markas Pas Marang dan mereka bersetuju akhirnya untuk melantik Mustafa Ali sebagai calon PRU13 di kawasan DUN Ru Rendang.

Peeeergh ! Apakah akan muncul bendera Pas yang baru di Ru Rendang ?


Kenapa ada gambar macam seluar dalam putih jer tu ? Manalah saya tahu ... sejak akhir2 ni, asal sebut je nama Mustafa, orang akan terbayang seluar dalam putih. Asal nampak je seluar dalam putih, orang akan terbayangkan Mustafa...... KENAPA EK ?

Mustafa Ali bukannya kuat sangat pun pengaruhnya.... dalam Pas mungkinla, tapi diluar Pas, dia biasa2 jer. Keputusan PRU12 Alur Limbat dalam kawasan Parlimen Marang menyaksikan -




beliau tewas kepada wakil Umno BN Alias Abdullah. Tapi entah kenapa sejak akhir2 ni nama Mustafa Ali melonjak2 naik umpama seorang pelakon terkenal...... kenapa ek ?


TAPI yang menghairankan ...... sumber saya itu kata, banyak kawasan TERMASUK di Alur Limbat TIDAK MAHU terima beliau sebagai calon PRU13 ! Pulak daaaah ...... kenapa ek ?

Tapi kenapa Ru Rendang nak terima pulak ? Haaaaaa .... mungkin ramai yang tak tahu, Mustafa Ali ni SEKAMPUNG dengan Hadi, dia juga berasal dari Ru Rendang. Atas faktor tempat kelahiran dan pengaruh Hadi, maka pemimpin glamer Pas ini dapatlah bertanding juga kali ni ....

Lagi pun mengikut khabar2 angin, dulu semasa Pas memerintah Terengganu, yang berkuasa sebenarnya bukanlah Haji Hadi pun...... dia bukannya pandai sangat sebagai seorang pentadbir. Hadi lebih kepada poster boy jer.... muka yang ditampilkan kepada umum, yang berpengaruh sebenarnya adalah orang seperti Mustafa Ali.

Jadi ditakdirkan Pas menang, Hadi mahu lah juga Mustafa berada disampingnya untuk membantu beliau mentadbir Terengganu.

Dan satu lagi faktor utama kenapa Mustafa dipilih jadi calon juga adalah untuk MENGUJI sejauhmana KESAN Video Seks Mat Spender kepada penerimaan rakyat terhadap Pas dan juga Mustafa. 

Tergugat juga rupanya Pas dengan video itu ........ konon benda kecil, tak penting bla bla bla ..... tapi saya heran juga lah, apa kaitannya dengan Mustafa Ali dengan video Mat Spender ..... kenapa ek ?

Nah, ini rupa Datuk Mustafa Ali -



OOOooooppppppsssss ..... MAAF ! Itu rupa Mat Spender .... boleh tersalah pulak hmmmmmm... kenapa ek ? Itu BUKAN Mustafa ALi OK !

Ok, yang ini yang betul. Saya letakkan bersebelahan calon BN Nik Dir.... mana tahu berita ini benar2 terbukti esok semasa penamaan calon wakil Pas.


Peeeeergh .... hensem la Mustafa Ali, macam PELAKON jer  ! 

PS - Chop chop, saya nak tambah satu visual menarik sebagai cadangan kepada Pas Ru Rendang bagi tujuan kempen -

Gambar dari StopTheLies
 

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2013 at 11:46 AM

Apa ada dalam seluar ?
Salah guna malu bang
Apakan daya, nafsu bagitu besar
Balun dulu ,dosa tinggal belakang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2013 at 12:12 PM

dalam sungguh instinct pembuat belon panas itu bahawa design dan pemilihan warna bakal jadi fofular!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2013 at 1:17 PM

Uik blon spnder...sal klr ijau

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2013 at 1:18 PM

Fakta ada salah sikit bro, Hadi asal dari Rhusila, Cikgu Pa dari Kampong Seberang Marang, tapi dua-dua dlm DUN sama tapi bukan kampong yg sama.

....................
Reply To This Comment ...................
April 18, 2013 at 1:40 PM

@AnonymousYa, saya silap. Mustafa dari Kg Seberang Marang, tapi masih DUN yang sama. TerimaKasih :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2013 at 1:55 PM

Ada kt kedah bendera bn bntuk spender besar baik pny hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2013 at 2:30 PM

Din, boley tak ngko siarkan gambar perbualan Izzah ngan Stopa nie...lawak gilerrr beb...

http://2.bp.blogspot.com/-aFC2P-cKdMY/UW8PcmRJfGI/AAAAAAAARMI/90wV1E7Ykcs/s1600/IMG-20130412-WA0038.jpg

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
April 18, 2013 at 2:37 PM

Sesetengah umat Islam memandang remeh dosa dosa, samaada kecil atau besar, dan sering beralasan Allah swt Maha Pengampun dan seseorg itu masuk Syurga bukan kerana amalannya bahkan adalah dgn Rahmat dari Allah swt. Menurut Allahyarham Prof Dr Haji Abdul Malik Abdul Karim Amrullah (moga Allah swt merahmatinya), mrk ini adalah org org yg tertipu dgn ilmunya. Demikianlah, bila kita yg merasa alim, menafsir sendiri ayat ayat Al Quran dan Hadis dan tidak dirujuk pandangan pandangan ulama' ulama' muktabar silam. Mrk lupa, Allah swt, selain Maha Pengampun adalah juga Maha Adil, dan tidaklah akan sama org yg soleh dgn org yg 'asi (bermaksiat). Dlm Al Quran juga dijelaskan, utk mendapat Rahmat dari Allah swt, kenalah bertaqwa, dan kenalah taat kpd Allah swt dan RasulNya saw. Dosa dan maksiat pula menghitamkan hati, dan bila meliputi dan menguasai seseorg, mudah saja dia terjerumus ke lembah kefasikan bahkan kekufuran. Beringat ingatlah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 18, 2013 at 5:55 PM

http://www.mediafire.com/?k75cmaoxgp1m7vd = download password = musang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 3:42 PM

Kena doh PAS kali ni. Yb PAS cakap aje lebih macam ulama besar tapi habuk pun tadak. Inilah dinamakan ilmu makan diri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 12:38 AM

Orang PAS sahaja yg masuk syurga.
Orang UMNO tak boleh masuk syurga...sebab sembahyang tak sah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 21, 2013 at 3:06 PM

Tp pelik org yg nk buat dosa siap mghdap kamera dn tayg2 sluar dlm lg

....................
Reply To This Comment ...................
April 25, 2013 at 3:54 AM

Inilah masalah klau dah x ada maruah.. baik tukar nama blog jadi blog kaki FITNAH LUCAH!!!

....................
Reply To This Comment ...................
April 25, 2013 at 4:00 AM

Bodoh!!!dah xde benda lain utk dibuat kempen erk?korang ni memang nak hancurkan nilai moral anak bangsa melayu&islam...UMNO Be And !!!SOKONGLAH ISLAM!

....................
Reply To This Comment ...................
April 25, 2013 at 5:00 AM

@mub azaTang mana yang fitnah tu ? :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 3:47 PM

mub aza.. ko tu kanak2 lagi.. pg main jauh2.. ko mane tahu benda ni sume.. otak ko belum matang lg.. asyik nk jadi pembangkang je..

p/s: dinturtle mmg cool.. hik2..

Post a Comment