........... Hadi - Calon2 Pas Wajib Bersumpah Laknat dan Berbaiah ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Hadi - Calon2 Pas Wajib Bersumpah Laknat dan Berbaiah !

Friday, April 26, 201317comments

Dibawah adalah rakaman video dimana Hadi menyebut Dap tidak bersetuju, tapi tidak menentang Hudud. Ada saya komen diartikel terdahulu - KLiK. Umno dia senyap, dia menentang !

Dibahagian akhir Hadi turut mengesahkan bahawa SETIAP calon  Pas yang bertanding, diWAJIB Berbaiah dan Bersumpah dengan menyebut Wallahi, Watallahi, Wabillahi .... tidak khianat kepada matlamat perjuangan Pas. 



Tidakkah itu lebihkurang sama seperti bersumpah laknat ?

Hmmmmm ... ingatkan Pas tidak bersetuju dengan sumpah laknat ? Ingat kes Anwar ...... atau yang terbaru kes Mustafa Ali . Ada yang kata kononnya dalam Islam tidak ada sumpah laknat bla bla bla..... nah, sekarang terbukti bukan saja Pas setuju, malah Pas sendiri mengamalkannya.

Kalau dikatakan cara bersumpah sipolan2 tidak ikut SOP, kenapa tidak diajar SOP yang betul ? Atau sememangnya suspek2 itu TAKUT untuk bersumpah ?

PS - Rakaman ceramah di Batu Rakit Terengganu, 24 April 2013 

Share this article :

+ comments + 17 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
April 26, 2013 at 6:57 AM

"Tak setuju, tak menentang"
"Dia senyap dia menentang"
Susah nak paham, ilmu mantiknya, ilmu balaghahnya tinggi sangat. Kalau ikut fahaman saya, kalau tak menentang tu, setujulah. Dan kalau senyap, mana kita nak tahu, menentang ke tidak. Pentaksub yg dengar kat bawah tu, faham ke ? Kalau faham, jangan diam, senyap je, kalau senyap je maknanya, menentang. Mungkin boleh diambil kesimpulan, PAS Batu Rakit menentang kata kata HH ttg Hudud sebab dia org senyap je.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 7:01 AM

Bro din.. utk video lbh elok try youtube rules of third dan basic shoot types.. semoga rakaman video bro din lg class... di samping kualiti audio.. mmg fakta bro kelas sokmo.. se lagi.. tripod kamera jgn tinggal... shoot like pro.. pro pakai tripod.. good job bro..

Zz

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 8:20 AM

inilah yang dikatakan ulamak su ... lain dikata lain dibuat ... ilmu disembunyikan ... dimanipulasikan demi kepentingan politik ... puak sendiri yang salah dipertahankan (amalan asobiyah) mereka kata umno kebangsaan ... tetapi yang mengamalkan asobiyah dengan jelas nyata adalah penganut agama pas ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 8:27 AM

hahahaha terbaik din. cuba tengok video klip azhar sulaiman baik punya sindir anwar yg takut sumpah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 8:29 AM

mana ada umno tentang. ngok btol lah pas. cuba tgk ni.
http://biswardihasbi.wordpress.com/2013/04/15/penjelasan-hudud-dan-kisas-exco-agama-dan-penerangan-terengganu/

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 26, 2013 at 8:31 AM

apasal lah HINA sgt Islam ni dipermainkan oleh pemimpin PAS......pemimpin yg dipilih oleh penganut PAS ni mmg JIJIK....sgt JIJIK!

kalau beginilah caranya mereka berfikir, mmg merbahaya utk HUDUD dijalankan di bwh pemerintahan mereka.....jika bersumpah utk penganut & kaum mereka, mereka boleh pilih situasi, inikan pula menjatuhkan hukum HUDUD....mmg rakyat akan diZALIMi!

ini kalilah, ramai2 HANCURkan PAS, biaDAPigs & PKR!
TUKAR kerajaan UMNO/BN sedia ada?.....LAIN KALI LAH

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 8:41 AM

Aji Adi ni dah bengong, dah x tahu nak bezakan mana baik mana buruk, pandangan mata dan hatinya tertutup rapat untuk melihat kebaikan, ckpnya merapu mcm org dah tak ada otak, zina perkara kecil? kan merapu tu. Ya Allah.... berikanlah pada hambamu ini hidayahMu sebelum dia menyesatkan org lain....Amin

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 8:45 AM

Ayat Baiah yg disebut tu tak abis lg, cerai bini x sebut lak hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 9:35 AM

haji adi sedang menipu dirinya ...
harun din pun cuba menipu dirinya ...
tetapi harun din dijerkah kapal sing ... tergagap dia menjawap jerkahan kapal sing ... punyalah nak berbohong ... siap cakap dalam bahasa ingeris ... give and takes la ... bla ... bla ... bla ... sekali kapal sing hentak terkedu harun din ... smpai kena jawap ... itu u kena tanya kapal sing la ... dalam bab hudud ni sebanranya pas banyak menipu ... mereka kata negara majmuk malaysia sama dengan masyarakat majmuk di madinah ... tetapi mereka tidak nyatakan sosial, budaya dan fahaman masyarakat majmuk zaman nabi berbeza ... hukum hudud islam tulin yang dibawa oleh nabi masih diamalkan oleh nasrani dan yahudi ... sedangkan kristian (dap) yang menjadi sahabat penganut agama pas telah lama menolak hukum yang ada dicatat dalam kitab injil. sebab itu baik penganut kristian mahupun penganut agama lain akan tetap menentang hudud pas ... hudud pas berbeza dari segi keadilan dan perlaksanaan dengan hudud islam sebenar ... dalam hudud pas terlalu kuat dipengaruhi oleh semangat asobiyah ... apabila puak mereka melakukan zina mereka pertahankan sehabis mungkin ... contoh pak must, nwar berahi, adun selising, mat sabu ... sedangkan hudud nabi ... ada dalam sabdanya yang bermaksud ... sekiranya fatimah (anak kesayangan nabi) mencuri ... tetap akan dipotong tangannya ... hudud pas ... tuan-tuan tengoklah apa yang nyata ... bukan apa yang dicakapkan ...

....................
Reply To This Comment ...................
April 26, 2013 at 11:16 AM

@XpasBab meng-AYAT, orang Pas memang Terbaik !

....................
Reply To This Comment ...................
April 26, 2013 at 11:18 AM

Kalau dia nak kata Hudud untuk orang Islam sahaja dan dia sendiri kata boleh dilakukan 2 sistem perundangan maka apa bezanya dengan sistem yang sedia ada sekarang (yang dibuat oleh UMNO)?
Dari dulu lagi kita dah jalankan perundangan Civil & Syariah.
Diaorang ni cerita apa? Siapa yang dia nak perbodohkan?
Hadi boleh pulak kata Hudud tak dapat dijalankan sekarang kerana situasinya belum mengizinkan, tetapi kalau UMNO yang cakap begitu dikatanya menentang hudud.

DAP yang terang-terangan mengatakan tidak setuju dikatakan hanya "Tidak Setuju" dan bukan menentang. Menatang apa tua kutuk ni cakap??

Cakap pasal janji PR, semuanya nak diturunkan, ini menunjukkan betapa bangangnya mereka ini dalam bidang ekonomi.... Kalau semua turun, pendapatan negara datang dari mana? Kenapa yang itu dia tak nak cerita? Kenapa dia tak ceritakan berapa pula cukai pendapatan yang akan dikenakan? Sebab memandangkan semuanya dia nak bagi turun dan hanya bab cukai pendapatan je PR tak pernah sentuh maka logik mengatakan bahawa itulah yang akan mereka naikkan bagi menampung perbelanjaan Negara.

http://mycybertrooper.net.ms/

....................
Reply To This Comment ...................
April 26, 2013 at 11:20 AM

@AnonymousSaudara perasan juga ya hehehehe, Baru kali ke 4 atau 5 saya shoot video !

Aksesori tengoklah kalau ada rezeki, semua belanja sendiri je ni, tapi seronok juga :)

....................
Reply To This Comment ...................
April 26, 2013 at 11:22 AM

@Otak geligaKenyataan Hadi jelas cuba mengangkat kafir Dap lebih mulia dari saudara seagama dari Umno..... demi politik.

....................
Reply To This Comment ...................
April 26, 2013 at 11:23 AM

@AnonymousHadi tak sebut apa yang terkandung dalam sumpah atau baiah mereka

....................
Reply To This Comment ...................
April 26, 2013 at 11:33 AM

Bab hudud rsnya dlm sidang dun terengganu dh terangkan sampai tlupa org pas pakai kopiah. Bab negara kebajikan haji hadi bandingkan dgn finland,rawatan,pendidikan percuma,elaun utk org susah dan org tua.tp CUKAI YG TINGGI. Pas nk buat,benda yg sama,tp lupa mana nk kaut income money utk laksanakan. Brani bsumpah klw kluar pas,tp brani bsumpah xakan laksanakan semua manifesto..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 11:34 AM

As salam. Sejak kebelakang ini, Hadi bercakap atau bertutur seperti orang yang hilang panduan. Apa yang diperkatakannya hanya lebih kepada memenuhi hasrat untuk menentukan kedudukannya dalam PRU ke 13. Namun begitu rakyat yang mendengarnya sudah mula jelak dan muak.... sambutan setiap kali beliau mengadakan ceramah.... alahai... tidak beberapa orang yang hadir...... Marang.

....................
Reply To This Comment ...................
April 26, 2013 at 11:46 AM

@Malaysian CybertrooperSumber utama untuk biaya semua penurunan kos mereka adalah - apa yang bakal dijimatkan / diselamatkan jika PR tidak amalkan rasuah !

Serius ! Amaun sebegitu pun dimasukkan dalam bajet mereka

Post a Comment