........... Doa Buat Admin FB Nik Aziz ..... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Doa Buat Admin FB Nik Aziz .....

Sunday, April 14, 201316comments

 Saya copy dari FB Nik Aziz - 



[admin] "Mereka" ada fitnah, kita ada DOA.

Berdoalah supaya binasa "mereka" serta penyokong-penyokong fitnah "mereka" sepertimana binasanya Abu Lahab yang disebut di dalam Surah Al-Masad - سورة المسد :

"Binasalah kedua-dua tangan Abu lahab, dan binasalah ia bersama!"
(Al-Masad 111:1)


hmmmm ..... kenapa "mereka" itu ditandakan ya ? Siapakah yang dimaksudkan oleh admin FB Nik Aziz diatas ?

Awal lagi dah nampak 'perangkap' yang dipasang ..... kalau dibalas dengan persepsi 'mereka' itu mereka merujuk kepada Umno, mereka jawab -

[admin] Kami hanya mendoakan pihak yang membuat fitnah, kenapa pula geng umno terasa?
 
Hahahahaha ...... dah boleh baca ! Tapi admin tidak pula nak jelaskan siapa 'mereka' itu ? Macam budak2.... ke memang budak2 yang jadi admin FB Nik Aziz ?


Saya nak bersangka baik ..... jadi saya pun TERFIKIR nak ikut sama mengAMINkan doa diatas -  malah saya nak TAMBAH LAGI sebab masalah umat Islam kita bukan saja terhad kepada penfitnah tapi juga -

- 'mereka' yang mempergunakan agama demi mencapai cita2 politik 'mereka'. Dan juga 'mereka' yang TAKSUB kepada pemimpin dan parti sehingga membelakangkan KEBENARAN walaupun jelas didepan mata.

Cuma kalau boleh saya nak ubahlah .... tak perlulah di BINASAkan 'mereka' itu sebab 'mereka' itu juga saudara seagama kita. Kita doakan agar Allah buka pintu hati 'mereka' supaya cepat INSAF dan KEMBALI kepada jalan yang BENAR.

Tak pernah saya baca Nabi mendoakan keBINASAan sesama umat Islam melainkan baginda mendoakan segalanya yang baik saja. Jadi saya juga ingin mendoakan supaya diperbetulkan perjuangan admin diatas ..... ke arah PERPADUAN umat Islam BUKANnya kearah PERPECAHAN DAN KEBINASAAN.

AMIIIIINNNNNNN .......

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 4:27 PM

Amin...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 4:42 PM

Aminnnn, Che Din

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 5:25 PM

Itu adalah akhlak mereka yg bertuhankan nafsu benci dan bukan pwngikut ajaran islam.

Tp kita tau semua ni kecuali org2 pas

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 6:02 PM

bro din...
di kampung aku 2/3 hari lepas tukang pasang bendera umno dan pas bergaduh rebut tempat... orang umno n pas ramai penakut pasang bendera waktu malam.... dalam gelap... baru tadi aku pergi kedai komputer... baik punya cina pasang bendera dap di siang hari.... nak pasang bendera pun takut takut...rasa macam bukan berada di bumi islam dan bumi melayu.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 6:11 PM

Amin..semoga dimakbulkn doa en DT.bukakanlah hati mereka kpd kebenaran dan satukn umat islam di tanah melayu ini.

p/s:moga mereka faham siapa "mereka" tu :)

anon10

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 6:25 PM

DT,

Manusia yang percayakan satu Kuasa Pentadbir seluruh alam yang mana sifatnya adalah Maha Adil terhadap makhluknya, makanya kuasa berkenaan harus difahami iaitu 1. tak boleh di beli, 2. tak boleh di rasuah dan 3. tak makan bodekan. 4. bukan pak turut

Mukmin harus sedar bahawa Pentadbir Universe pastinya bukan menilai sebagaimana manusia menilai dan tentunya tidak akan berpihak pada mana-mana kumpulan atau puak sebagaimana parti politik memihak dan berpuak-puak.

Akhirul kalam, padang awam tetap hak awam, yakni apa jua acara harus melibatkan awam tetapi bukan khusus untuk aktiviti keasobiyahan. Makanya pastikan penggunaan pada awam adalah menurut etika dan peraturan PBT meskipun untuk kegunaan agama-politik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 6:44 PM

Bro Din, berdoa itu bagus, tetapi jika kita berdoa berserta sembahyang hajat, contohnya, meminta dimenangkan sesuatu pilihanraya yang selalu dibuat olih Pas, apabila kita diberi kemenangan, dengan kuasa yang ada, menyita pembinaan pondok yang didirikan untuk mendalami ajaran Islam , apa kah maknanya semua ini & timbul kekeliruan, serta menjadi tanda tanya, kepada siapa selama ini puak2 ini berdoa, kalau Allah yang Esa, KENAPA MEREKA MENYITA PONDOK YANG DIDIRIKAN UNTUK MENDALAMI AJARAN ISLAM MEYEMBAH ALLAH.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 6:44 PM

Doa adalah 'senjata'. Cumanya, untuk siapa? Apakah dikhaskan untuk satu individu, satu puak dan satu parti saja? Apakah ianya hanya untuk manusia dan tidak untuk lain-lain makhluk? Apakah untuk mukmin tetapi tidak untuk bukan mukmin?

Dalam konteks mukmin, bolehkah senjata itu digunakan untuk memusnahkan mukmin yang lain berdasarkan persepsi semata-mata yakni tanpa menerusi perbicaraan yang adil? Apa kata kalau senjata berkenaan termusnah mukmin yang tidak bersalah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 6:51 PM

Mereka ini sebenarnya doakan apa???? Sebenarn-benarya apa yang didoakan????????????

Apa tak cukup lagi segala bukti terpampang, terdedah, terkangkang dan terjurai terburai! Apa jika bukti itu terdampar didepan mata dan tubuh, kok diberi alasan lagi, jadi apa guna bukti, apa guna berdoa..........pengikut yang sama berdoa memang pasti akal tersumbat tapi yang mengetuai sembahyang dan doa ni??????????

Apa halnya, kata dada berdabik mempunyai pengetahuan ugama yang dalam, dalam bagaimana? Mengapa tidak terfikirkah kamu bahawa kamu sebenarnya mempersendakan Allah s.w.t, mengajak Allah s..w.t menipu, memperdaya menurut kehendak kamu!

Betapa malu dan aibnya kami sebagai umat islam yang lain melihat lain-lain bangsa bukan islam mengilai ketawa akan umat islam dan bangsa melayu yang berugama islam sebenar benarnya sanggup mengheret Allah s.w.t dalam berpolitik secara ini.

Katanya: telah diserahkan kepada Lujnah,Lajnah lahanat pakar undang undang PAS.....belum apa apa lagi pakar pakar dah tahu bahawa perbuatan ini tidak lain dari UMNO hebat sungguh pakar pakar UNdang-undang ini lebih hebat dari bomoh,sami,pendita dan dukun.

Hadi Awang Lebih piang otaknya, lebih piang pisang lagi.............

Petikan dari Empayar Pemuda:-
** Tak sangka pula EP Stopa Ali mengalami penyakit yang sama dengan Anwar..Sakit belakang...Kesian dia..tak pasal-pasal kena fitnah...

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini terus menafikan penglibatan Mustafa Ali dengan rakaman video seks yang kini tersebar di internet sebaliknya mendakwa ia hanyalah lakonan yang dibuat oleh pihak-pihak tertentu.

Abdul Hadi turut mendakwa, Setiausaha Agung Pas itu sudah uzur sehinggakan sejak beberapa tahun kebelakangan ini menunaikan solat secara duduk.

Justeru beliau berkata, mereka yang menghasilkan rakaman tersebut sepatutnya "menggunakan pelakon yang lebih muda" dan bukannya seperti yang dipaparkan dalam rakaman tersebut.

Bukan setakat solat duduk, baring pun semua orang ketahui boleh dilakukan........mengapa Hadi Awang begitu sengkek sekali dalam berhujah.....patut ramai ahli pas jadi bodoh dan bebal sedemikian rupa kerana berguru dengan Hadi Awang.....

Dalam Hal Ehwal Stopa Ali dia bukan kongkek duduk dia kongkek baring badan dia atas betina itu, apa hadi awang bodoh atau buta mata kepala hati.....Apa Hadi Awang dah raba raba anunya.....test tegak ke kendur????????????????????????...Bila Hadi Awang jadi Pakar Tuan, Pakar Puan ramai dalam PAS.

APA Hadi Awang tidak pernah berkongkek ka? Jika tidak pernah dan terlalu suci, nak dapat pengetahuan tanyalah ANWAR IBRAHIM, HUSAM MUSA, MAT SABU ATAU MAHFUZ OMAR...Ooooops yang ini main celah celah sahaja macam kura kura jap keluak jap masuk!!!!!

Manakala Husam Masam apabila mula kempen ....kata dia air Putrajaya kotor, kuning dan tak selamat digunakan tidak sahaja untuk minum dan solat......

Apa punya baghallah, orang orang seperti ini mempamirkan dan menawarkan diri untuk memimpin............”Apa air spender Stopa Ali lebih suci, jernih,murni dan bermineral yang lebih untuk digunakan oleh semua masyarakat atau mengapa tidak suruh nik aziz minum dan hadi awang telan, mudah mudahan boleh waraskan hati dan fikiran............

Apa jenis bangsat ni semakin hari semakin mencelarukan fikiran masyarakat dia..........

Maaf Tuan Punya Blog, saya mohon tumpang Lalu di Blog Tuan. Terima kasih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 6:57 PM

Senario 3:

Kalau ada dua pihak (A dan B) bersaing untuk melariskan manifesto masing-masing, dan kalau kedua-dua pihak berdoa agar manifesto lawan dibinasakan, doa siapa yang Tuhan akan terima?

Bukankah doa yang terindah ialah: "Ya Tuhan kami, kalaulah manifesto kami ini tidak bertentangan dengan perintah dan ketetapan Mu maka bukakanlah hati rakyat supaya memberikan undi kemenangan kepada kami" Amin.

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
April 14, 2013 at 7:04 PM

Sbhgn doa mrk telah dikebalikkan kpd mrk dan sbhgn doa tuan telahpun dikabulkan oleh Allah swt, bila semakin ramai ahli dan penyokong mrk tidak lagi bersama mrk dan dgn terdedahnya kebejatan serta zahirnya sifat sifat buruk pimpinannya.

....................
Reply To This Comment ...................
April 14, 2013 at 7:12 PM

Beberapa hari lepas saya ada mendengar kata-kata Pok Nicky yang menyatakan bahawa beliau akan terus mempertahankan kedudukan beliau walaupun sampai berkerusi roda.

Sebagai seorang Islam, saya diajar bahawa kata-kata kita merupakan satu doa.

Adakah mungkin ini merupakan doa beliau yang dimakbulkan Allah?

Renung-renungkan lah.

http://mycybertrooper.us.ms/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 7:26 PM

Kalau seorang mukmin hendak menegur seorang mukmin yang lain, contohnya tentang pahala solat, sebaik-baiknya buatlah secara tertutup dan bukan secara terbuka.

Tidakkah ia dianggap mengaibkan kalau seorang mukmin memberitahu secara terbuka bahawa solat mukmin seorang lagi adalah sia-sia (no pahala)?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 7:50 PM

@Malaysian Cybertrooper

Lihat senario ini:

Seorang politikus A memberitahu umum bahawa kalau si polan (politikus B) bersara, maka dia juga akan meletakkan jawatan dan bersara, lalu ucapan berkenaan diminkan oleh para penyokongnya.

Kini, politikus B telah bersara, mungkin kerana ucapan politikus A diaminkan oleh ribuan/jutaan para penyokong.

Namun, sesudah B bersara, politikus A tidak nampak akan mengotakan janjinya. Justeru apakah perasaan para penyokong yang telah mengaminkan janji yang dibuat oleh politikus A?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 14, 2013 at 7:55 PM

Sikap buruk hati ini (meminta pihak lawan dimusnahka)tiada kaitan dengan agama tetapi lebih kepada sifat kedaerahan/kenegerian.

....................
Reply To This Comment ...................
April 14, 2013 at 11:40 PM

@Anonymous
Pertamanya, mereka yang mengaminkan Politikus A tidak akan berasa apa-apa kerana Orang yang waras tidak mungkin akan terperdaya dengan omong kosong Politikus A.

Kedua, Orang yang waras sebaliknya akan bersedih atas kehilangan Politikus B kerana mereka sedar bahawa Melayu belum bersedia untuk kehilangan Politikus B. Ini disebabkan negara tiada Politikus C yang benar-benar berwibawa untuk mendokong peranan pejuang bangsa Melayu buat masa itu.

Ketiga, seperti yang saya katakan dalam komen diatas, Kata-kata itu satu doa maka setelah Politikus A berkata akan meletakan jawatan sebaik sahaja Politikus B meletakan jawatan tetapi akhirnya mengubah haluan hingga menyatakan bahawa Politikus A akan tetap memerintah sehingga berkerusi-roda sekalipun maka Politikus A telah melanggar doanya sendiri. Sekarang Politikus A harus menjawap... Bukan dengan Manusia tetapi dengan Yang Maha Esa.

Wallahuallam!

http://mycybertrooper.us.ms/

Post a Comment