........... Dap Pakai Lambang Pas - Teresa Kok HINA Status Ustazah | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Dap Pakai Lambang Pas - Teresa Kok HINA Status Ustazah

Friday, April 19, 201318comments

Pukul 3 petang esok kita akan tahu apakah calon2 Dap akan gunakan lambang Pas dalam kempen PRU13.

DAP memberikan masa sehingga jam 3 petang esok kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk menarik balik suratnya yang menyatakan kepimpinan DAP tidak sah.

Jika gagal berbuat demikian, kesemua calon DAP akan bertanding di atas tiket PAS di Semenanjung dan di atas tiket PKR di Sabah dan Sarawak.
Harakah


Lim Guan Eng jelas masih ingin bermain politik dalam isu ini walaupun kemelut ini adalah berpunca dari kesilapan Dap sendiri. Kenyataan diatas seolah ingin meletakkan kesalahan keatas bahu ROS pula ! 

Kemelut yang berlaku dalam DAP itu timbul selepas ramai anggotanya dilapor mempersoal ketelusan dalam pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP berikutan wujud perubahan mendadak dalam keputusan pemilihan kononnya disebabkan kesilapan pengiraan, selain dakwaan kenapa lebih 700 perwakilan dinafikan hak mengundi.

"Bagaimanapun, pendaftaran DAP tidak terbatal dan ia masih boleh menggunakan simbolnya semasa PRU13, SINAR

Bukannya Tokong Lim mahu berbincang atau buat rayuan .... tapi diberi katadua pula kepada ROS supaya tarik balik keputusan yang dibuat. Memang dasar BODOH SOMBONG dan ULTRA KIASU  ! Diri sendiri tak pernah buat salah, apa yang tak kena semuanya salah orang lain.

"DAP tidak akan terima begitu sahaja, kita akan lawan kezaliman ini. Kita akan tetap bertanding dalam PRU13." SINAR


? ? ? KEZALIMAN  ? ? Tang mana yang zalimnya ? Bukankah ROS kata DAP BOLEH bertanding pakai lambang roket - NO PROBLEM ! Dan pihak SPR juga mengesahkan perkara ini -

SPR menjelaskan DAP boleh menggunakan lambangnya pada pilihan raya umum kali ini kerana siasatan RoS itu tidak akan memberi kesan kepada parti itu dalam meletakkan calon mereka untuk bertanding pada PRU13.

Tapi kenapa Tokong Lim keluarkan kenyataan seolah wujud konspirasi yang mahu mensabotaj Dap ?

Apakah Dap sudah ketandusan isu untuk dimainkan dalam kempen pilihanraya sehingga terpaksa MENCIPTA isu dari satu keadaan yang langsung tidak ada isu ?

                                             *******************************

Nada SUMBANG yang sama turut dimainkan oleh Teresa Kok -

Beliau yang juga Pengerusi DAP Selangor juga menambah, implikasi daripada keputusan ini, DAP tidak mempunyai pilihan lain daripada tetap terus bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) atas tiket Pas.

"DAP tidak ada pilihan lagi kerana sudah tidak boleh bertanding atas tiket roket.
-
SINAR

Kalau kita kata ahKok tak pandai cakap Bahasa Kebangsaan, dia akan marah .....  TAPI bilamasa dan siapa yang kata Dap tidak boleh bertanding pakai lambang roket ? ? ?


Komen ahKok seterusnya ini yang saya nak jadikan isu ! - sambil merujuk kepada kemungkinan terpaksa pinjam lambang Pas -

"Saudara boleh panggil saya ustazah selepas ini,"

Bunyi macam bergurau .... mungkin orang Pas akan BERTAKBIR ! beramai-ramai dengan kenyataan itu tapi saya pula melihat kenyataan ahKok itu sebagai SATU PENGHINAAN kepada status Ustazah atau Ustaz dan kepada Islam itu sendiri !

Ustazah adalah gelaran yang kita berikan kepada seorang GURU AGAMA wanita. Status seorang GURU AGAMA dipandang tinggi dalam Islam dan masyarakat kita, seharusnya dihormati tapi ahKok begitu mudah telah mempermain dan memperlekehkan status seorang GURU AGAMA ISLAM.

Begitu rendahnya martabat seorang USTAZAH dimata ahKok. Baginya sesiapa saja boleh digelar sebagai Ustazah, waima seorang kafir sepertinya kalau pakai lambang Pas saja sudah melayakkan dirinya untuk digelar sebagai Ustazah.

Bayangkan setinggi serendah mana penghormatan yang diberikan oleh ahKok sekiranya beliau bertemu dengan seorang yang bergelar Ustazah. 

JELAS sekali ahKok tidak memahami / tidak mempunyai sensitiviti keagamaan apabila mengeluarkan kenyataan itu. Adakah sikap sebegini yang pemimpin Pas kata sebagai pemimpin kafir Dap telah menerima dan memahami cara Islam ? Ini bukan memahami tapi MENGHINA ! 

Tapi saya percaya orang Pas akan sambut penghinaan ini dengan TAKBIR !  kan ? kan ? Macam Nik Aziz kata, Dap dah terima Islam hanya kerana mereka nak pakai lambang Pas......

Oya, satu lagi ...... seseorang kena beritahu ahKok yang gelaran Ustazah atau Ustaz itu bukannya dimonopoli oleh Pas. Masuk Pas jer dah boleh dapat gelaran Ustazah ? Apakebendanya yang telah diajar oleh pemimpin Pas kepada ahKok ni ?

Para Ustaz dan Ustazah Segera yang bakal diiktiraf Pas

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
April 19, 2013 at 2:30 AM

Salam Din,

Apa lagi yang mampu dikata? Sesama Islam dikafirkan tapi sesama kafir di"Islam"kan pula. Adakah mereka ini terlalu buta untuk melihat bahawa mereka sekadar keldai tunggangan DAP saja?

Mereka bertakbir tatkala orang bukan Islam memberikan tafsiran yang sumbernya amat saya ragui. Tetapi menyatakan bahawa sembahyang orang UMNO tak dapat pahala? Orang UMNO yang sama Aqidahnya, orang UMNO yang sama syahadahnya.... Secara sedar atau tidak Mereka sudah mengkafirkan penyokong-penyokong UMNO. Kerana hanya golongan kafir saja yang tidak memperolehi sebarang pahala dari sembahyang mereka. Mungkin ada benarnya kata-kata Ustaz Fathul Bari, fahaman Syiah ini bukan hanya sekadar berbeza mazhab tetapi Syiah dan Sunni adalah dua agama yang berbeza. Mungkin disebabkan mereka telah mengangkat dan menerima Syiah dalam parti mereka maka sebab itu mereka tergamak untuk mengatakan sembahyang UMNO itu tidak mendapat pahala.... Mungkin tak dapat pahala dari tuhan versi mereka kot.

Untuk bersatu dengan UMNO yang 100% merupakan orang Melayu, mereka kata "tidak" malah ditolak mentah-mentah. Tetapi orang bukan Islam yang terang-terangan menentang Islam dibenarkan berpolitik dibawah bendera mereka. Apa semua ini?

Bangkitlah bangsaku, bukalah mata mu seluas-luasnya, lihatlah apa yang sedang berlaku. Ini bukan lagi persoalan perjuangan politik. Tetapi penentu masa depan aqidah mu, agama mu & tuhan mu.

http://mycybertrooper.us.ms/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 6:28 AM

AKU DAH KATA MUSUH KITA NOMBOR SATU IALAH KOMUNIS!KOMUNIS!KOMUNIS!INI SEMUA KOMUNIS DALAM DAPigs!APA YG WAJIB KITA BUAT DGN KOMUNIS?TEMBAKLAH!DIA SEMUA MAMPOS!!!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 7:21 AM

Senang je, ahli Pas daya dan pengecut. Lain kali bawa telor busuk. Bila ada je pemimpin DAP cakap macam hina Islam baling je telor busuk. Nak kena ajar mereka ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 8:44 AM

Ustazah Teresa Cock...Hmmmm..sedap nama tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 8:48 AM

Pada sy nie sumer strategi diversion politik dap. Dua dalam satu ~ mengugut & mendapat kredit. Keslahan di pihak mereka ttp yg dipersalahkan adalah ROS. Klau pub mgkin mereka tak di benar guna lambang parti sndiri mengapa perlu guna lambang pas di semenanjung dan pkr di sabah & sarawak? Sbbnya mudah ajer, di semenanjung bolehlah mereka nk kaburi mata pengundi muslim supaya melihat calon2 dap tue spt mewakili pas & kaburi mata pengundi non muslim di borneo supaya nampak seolah2 calon dap mewaklili pkr. Soal memanggil ustazah tue, pd saya, selama nie pun mmg dah puak2 pas nie menganggap dap tue lebih islam dr umno, maka tok sah heranla klau mereka tak segan silu nk pggl ustazah teresa kok atau tok guru lim guan eng lepas nie. Berhati2la wahai pengundi2 sumer, jgn terpedaya dgn silap mata nie.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 9:33 AM

Kami rakyat malaysia mempunyai misi yg sama iaitu..kuburkan UMNO yg mmg korup demi masa depan Malaysia yg aman jaya..ternyata Umno semakin tertekan menjelang pru..PR mengasak UMNO sampai dinding menjelang pru..tahniah Najib..teruskan sindrom penafian anda wahai penyokong UMNO...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 9:52 AM

din berhati-hati dgn taktik dap ni. Mmmg nilah target dia dr awal lg, sengaja dirancang supaya akhirnya ada sedikit alasan utk mereka dibenar guna lambang PAS terutamanya.

Sb mereka tau pengikut pas berada dlm tahap taksub 1st degree, dgn lambang sj maka tak berbelah bagilah deme memangkah lambang pas, keuntungan diperoleh ditempat DAP(pasti bukan Islam kebanyakkanny) mungkin menang 50-50, pengundi Islam atas pagar dan penyokong pas tanpa was2 lagi atas nama lambang parti ISLE akan pangkah lambang walhal kalu lambang roket digunakan pasti timbul juga was2 kpd ahli pas dan pengundi atas pagar. Dan persepsi yg cuba ditanam oleh DAP dan juga PAS bahawa mereka sudah terima ISLE pas, maka inilah lakonan mereka yg terbesar dlm PRU 13.

Sy fikir mereka sudah buat kajian dan menerima nasihat dari big brother di singapura akan kaedah ini. Sbb bila ganmbar roket saja org tua kt kg cukup pantang utk undi. Oleh itu ini merupakan strategi 1st class mereka dlmsejarah politik mereka.

Org isle pas dipengaruhi bahawa DAP sudah tunduk pada pas, inilah kejayaan mereka sbb lambang ISLE diminati oleh DAP, maka ISLE pun pasti menjadi pujaan DAP. Inilah permainan politik, iaitu permainan minda dan kata2, hanya yg mempunyai bacaan minda kelas pertama shj dapat menghidu taktik jahat bangsa kafirun yg bernama cina dimsia, kalu minda yg dipengaruhi dgn taksub hati tertutup utk melihat permainan sang kafir. Ingat sang kafir cina skrg nak memerintah msia dah.

Maka org Islam kena fikir mcmana utk mematahkan strategi DAP dlm tempoh 2 minggu ni, kalu tak dpt maka chekmatelah kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 10:40 AM

Umno gila meroyan. Aku peduli apa. Asalkan ABU. DAP pakai lambang TAIK pun aku pangkah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 12:09 PM

melayu yang pangkah dap memang pengkhianat agama dan bangsa..dah lupa kisah 13 mei?kes kalimah ALLAH?bantahan penggunaan tulisan jawi pada papan jalan di seputeh?agenda menghapuskan DEB?kesamaratan dalam pendidikan?membuka kemasukan dalam uitm??bagi saya tindakan dap ini adalah untuk menerbitan perasaan marah rakyat khususnya org cina terhadap kerajaan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 12:10 PM

salam,

senang kata, ahli dap nak duduk goyang-goyang kat kerusi goyang. sambil minum-minum. semua kerja penganut pas akan buat. dah tahap balaci atau pangkat hamba. mereka cuma bawa diri dan bersuara. dapat takbir dan duit derma lagi sebab bagi ceramah. kemudian ramai la ahli pas akan kata, dap dah terima hudud pasal guna simbol pas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 12:11 PM

Ha..ha..ha..gelinya hati..ko ni memang orang gila laaaa..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 12:13 PM

Lambang kote stopa pun ko pangkah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 2:28 PM

Sedihnya.Melayu "macai PR" lebih cintakan cina DAP dari bangsa sendiri.Patutlah cina selalu hina melayu bodoh dan tak akan maju walau diberi ilmu hatta satu alam semesta ni pun.Sebab melayu macam "macai PR" ni lah.1 UNDI tuk BN.


(pertama kali mengundi)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 2:47 PM

Rupanya U yang gila terkena sawan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 2:48 PM

Kami rakyat Malaysia punya misi yang sama iaitu - makmurkan dan majukan negara Malaysia tercinta.

Bukan dok sibuk nak berdengki sebab tak dapat kuasa, sibuk nak mendapatkan kuasa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 4:54 PM

Nampak dah taktik DAP. Lihat secara turutan...

1. Kristian dibenarkan guna istilah Allah.
2. Bertanding guna logo PAS boleh dipanggil ustaz atau ustazah.
3. Islam sama aje dengan kristian????
4. Pluralisma!
5. Taktik merosakkan Islam menampakkan kejayaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 19, 2013 at 9:44 PM

@Malaysian CybertrooperLihatlah betapa sombong cina dap ni.... Bagi mereka, tiada melayu yang boleh menentukan halatuju, untung nasib dan percaturan mereka dalam Malaysia, sehingga agensi kerajaan seperti ROS tidak dihiraukan... Apatah lagi SPRM, PDRM, KDN dll.
Mereka hairan bagaimana ada seorang melayu boleh jadi bilionaire setaraf dgn mereka.... Bagi mereka melayu hanya perlu merempat dan menjadi balaci mereka saja. Sebab itulah usaha memburuk dan menjatuhkan Syed AlBukhari sedang giat dijalankan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 20, 2013 at 12:47 PM

nak buat cara 13 mei, depa dah kalah. jadi kena buat secara halus. sebenarnya bukan halus tapi dah sah nampak, cuma melayu pr saja yang tak nampak atau buat2 tak nampak. macamlah dap tu bersih sangat. ha ha. semasa tersepit dgn kes kpg manggis di penang, lge cuba nak divert isu dgn mengungkit rasuah BN melalui syarikat Penas corp. kepada melayu pr, pi check balik siapa antara pengarah penas corp tu.

Post a Comment