........... Bicara Haji Lah - DT Bah.1 - Cerita Pondok Geting | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bicara Haji Lah - DT Bah.1 - Cerita Pondok Geting

Wednesday, April 24, 20133comments

Ini adalah bahagian 1 dari lebih 10 bahagian hasil temubual saya dengan Tok Guru Haji Abdullah Saamah di Kuala Terengganu pagi tadi. Beliau telah menjawab beberapa soalan yang telah dikemukakan oleh pembaca DT sendiri di artikel terdahulu.

Semuanya akan saya upload di Youtube secepat mungkin untuk dikongsi bersama.



Di atas adalah keadaan Pondok Geting ketika saya buat lawatan pertama kesana pada pertengahan Ogos tahun lalu. KLiK

Di bawah pula keadaannya pada lawatan kedua saya pada pertengahan bulan Disember tahun lalu. KLiK



Dibawah pula ketika heboh ianya disita pertengahan April lalu. Hmmmm ... selang 4 bulan setiap kejadian. KLiK


Dan ini KISAH NYA ......



PS - Tidak ada sebarang editing.

Share this article :

+ comments + 3 comments

....................
Reply To This Comment ...................
April 24, 2013 at 5:31 PM

Tahniah Bro..

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
April 24, 2013 at 6:08 PM

masalah yg saya pernah tolong org lain hadapi.....geran masih tak bertukar nama & waris2 ada yg meninggal.

kalau mengikut undang2, walaumcmmana baikpun niat utk membangunkan tanah, selagi tidak mendapat persetujuan dr waris2 yg sudah meninggal dunia, masalah pusaka tanah ni takkan selesai......Tn Guru mcm manapun kena minta tanda tgn dgn waris2 kepada waris2 tanah pusakan yg sudah meninggal barulah tanah tu menjadi hak milik Tn Guru

berkaitan dgn wasiat, masalah ni pun saya pernah tolong org lain hadapi juga. walaupun wasiat tu JELAS utk Tn Guru, tetapi berdasarkan keyataan Tn. Guru, arwah/ibu hanya mewasiatkan supaya Tn Guru utk terus mengajar & arwah tak menyentuh langsung memberi tanah & bangunan atas tanah pusaka kepada Tn Guru.......& wasiat tu juga kalaupun ada menyatakan melepaskan hak tanah pd Tn Guru, tapi hanya Tn Guru yg mendengar wasiat tu, mahkamah takkan terima.....sedangkan dlm masalah yg saya hadapi, wasiat tu didengari oleh bbrp org waris tetapi disebabkan BUKAN SEMUA waris yg mendengarnya, maka wasiat tu tak terpakai mengikut undang2 yg ada di Mas.

utk kedua2 masalah, cara paling mudah adalah seperti yg Tn Guru dah buat iaitu minta tanda tgn waris yg ada, jika ada yg mahu ganjaran (wang) Tn Guru boleh beli dr waris berdasarkan harga semasa tanah yg ditetapkan pejabat tanah.....jika masih ada lagi yg berdegil, bolehlah dibawa ke mahkamah utk diselesaikan.....org yg saya bantu terpaksa guna ketiga-tiga cara & akhirnya berjaya walaupun letih menyelesaikan masalah ni

semoga Tn Guru bersabar dgn mainan POLITIK KOTOR ni.....haishhhh benda baik2pun nak disekat....apa PAS skrg ni dah menentang pembelajaran Islam ke?....kelihatan doa benar2 dah berbalik pd mereka

....................
Reply To This Comment ...................
April 25, 2013 at 1:02 PM

Good

Post a Comment