........... BerKebajikan Tahi Kucin | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

BerKebajikan Tahi Kucin

Tuesday, April 9, 201314comments



"Kita ada rakyat, kita ada perlembagaan dan kita ada Yang Di Pertuan Agong, biarlah kesemuanya menentukan siapa calon Perdana Menteri yang penting kuasa rakyat memilih kita terlebih dahulu," kata Hadi semalam semasa menjawab soalan mengenai calon PM.Harakah


Peeergghhh .... TAAT SETIAnya Presiden Pas Haji Hadi Awang kita ni kepada Perlembagaan Negara ..... rakyat setia terakhir  ! 

Pernahkah kita mendengar atau terbaca rakyat setia sorang ni MENARIK BALIK kata-kata SESAT yang beliau ucap 30 tahun dulu -

Kita menentang dia ( Umno ) ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. 

Adakah Perlembagaan yang kita yang ada sekarang ini SUDAH DITUKAR kepada yang baru atau kita masih KEKALkan Perlembagaan yang sama seperti yang ada 30 tahun dulu, yang mamat diatas labelkan sebagai PERLEMBAGAAN PENJAJAH, KAFIR DAN JAHILIYAH ?

SUDAH TUKAR KA ?

Kenapa tidak ada sesiapa yang tanya Hadi semasa Wacana semalam, apakah Perlembagaan kita sudah ditukar lain dalam tempoh 30 tahun ini ?

Semua sebab KUASA punya hal ...... Munafik pun Munafik la, janji boleh dapat undi ! Hahahahahaha ....


                              ************************
Raja Berkebajikan juga sibuklah menjaja konsep Berkebajikannya keseluruh negara .... Mungkin ada yang marah kalau saya kata ni, tapi apa yang saya nampak, Haji Hadi dan Berkebajikannya saling tak tumpah seperti Pak Lah dan Hadharinya !

10 tahun bercakap pun ia akan tetap kekal sebagai TEORI saja. Last2 Teori itu yang akan memakan penciptanya. Benda baik kalau nak buat, kita BUAT JER ! Tak perlu nak beri label ke apa ke. Ingatkan Umno je yang suka label melabel ni, rupanya dah berjangkit ke Pas juga.

Mungkin itu satu tanda yang Pas sudah pandai berpolitik ...hahaha

Tapi sebut tentang Berkebajikan ni tentu kita nak tengok TRACK-RECORD Raja Berkebajikan ni dulu kan ? Yalah, cakap macam bagus .... tapi kalau Hadi sendiri tak tunjukkan betapa Berkebajikannya dia, boleh pakai ke cakap nya ?

Apakata kita minta orang Pas tunjukkan, apa yang telah Haji Hadi berkebajikankan dikawasan Marang selama berpuluh tahun menjadi pemimpin disitu .... kalau ada ?

Mungkin Hadi akan beri alasan Pas bukan parti yang memerintah negeri Terengganu ..... ok, tapi paling tidak takkan tidak ada satupun usul yang dibawa oleh Hadi ke Parlimen atau sidang DUN atas nama Kebajikan rakyat Marang ? Usul pun jadi lah....kalau ada.

TIDAK ADA KAN ? KAN ? KAN ? 

PS - Dengar cerita Haji Hadi sendiri tak pernah mengajar disekolah agama di Mesjid Rusilanya.... DENGAR CERITA LA...

Tahi Kucin

Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 1:53 PM

https://www.youtube.com/watch?v=5wAOvxq5HBg&feature=youtube_gdata_player

Bang,blh komen x psl vid ni..sori lri tjok..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 2:02 PM

Bukan tahi kucin...tapi tahi babi...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 2:04 PM

Tidak seorang pun pelajar2 nya yang bergelar Anak Murid Hadi Hadi.....????? Pelajar2 yang keluar daripada sekolah Tahfiz Rusila semuanya taksub2 belaka.....kes gaduh, kes curi pun banyak berlaku di sekolah tersebut....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 2:06 PM

Dalam program wacana semlm, yang hadir semua cai2 pas jer, puak2 ni sema kaki spin...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 2:17 PM

Adakah sama orang yang berilmu dengan orang yang tidak berilmu? Adakah sama orang yang memahami undang-undang perlembagaan persekutuan dengan orang yang tidak faham? Macamana anak-anak muda zaman ini hendak respek dengan jenis orang-orang tua yang selekeh, kusut-masai, bodoh lagi jahil.

....................
Reply To This Comment ...................
April 9, 2013 at 2:39 PM

perghh...panas2 betul din turtle hehe. well, aura pemimpin TG Hadi ni dah amat tebal, dan sukar untuk dibolosi. Menambahkan lagi kesukaran bila pengikut pun x kritikal dan ikut jek...
apa orang pas selalu kata tu? WALA'?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 5:48 PM

Nampaknya macam Pas tak kisah jadi Makmun PR. Soalnya apa dah jadi?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 6:22 PM

Sungguh tak senonoh gambar kucing tengah berak tu. Ni buat saya tak selera untuk makan malam ni. Confirm . Lainkali jangan lah 'open' sangat .
*!*
PCP84

....................
Reply To This Comment ...................
April 9, 2013 at 6:37 PM

@AnonymousDah nama tajuknya **** kucin, takkanlah nak letak gambar ayam !

....................
Reply To This Comment ...................
April 9, 2013 at 6:38 PM

@AnonymousMasing2 kononnya berlakon .... kita tengok sapa yang boleh tahan berlakon paling lama

....................
Reply To This Comment ...................
April 9, 2013 at 6:40 PM

@zakzakMemang tak berkesan kalau nak target pada pengikut Pas yang taksub.

Target saya BUKAN mereka :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 9, 2013 at 8:52 PM

Perbaiki la diri sendiri dulu hadi, sesuai dgn islam mulakan dgn diri sendiri.

Kalau. Betul yg dikatakan pasal dia, x sangka dia sanpai mcm tu teruk.

Melayu. Hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Abangpi
April 10, 2013 at 1:19 AM

Salam Abang Din,

Abang Din cakap pasal bawa usul dan cadangan ke DUN Terengganu dan Parlimen Malaysia bagi menyumbang kepada kebajikan rakyat Marang / Rhu Rendang. saya nok ketengahkan satu lagi aspek berkebajikan mengikut kefahaman saya sendiri.

bagi saya aji adi buleh la dlm 40% berkebajikan kalu dia ada menjenguk hamba rakyat dia di kawasan Marang, bukan orang parti ajaran sesat je. rakyat ning kalu susoh, nestapa dan gundah gulana mesti nok pemimpin dia tunjuk cakne, kata Orang Terengganu. kalu pemimpin cakne, kita hamba rakyat ni sudah tentu suka hati. lepah suka hati tentu saya akan memberi gambaran positif tentang seseorang pemimpin itu kepada sanak saudara dan handai taulan. kalu dia cakne gitu, saya pun tak akan minta duit, parti ajaran sesat kan selalu mendakwa bahawa mereka dan pemimpin mereka tidak berduit. malah minta dengan rakyat lagi ada la. derma jihad la, pilihanraya la, dan sebagainya.

saya ni orang Marang, kawan saya ramai orang aji adi. saya sebagai anak jati tempatan asal Marang pun tidak pernah dengar aji adi cakne pasal orang penyokong parti ajaran sesat, susoh senang, hidup mati, sakit demam dll. saya mungkin tak pernah tahu di kawasan Rhu Rendang sendiri. aji adi mungkin ada cakne orang keliling sejid dia tu, memang anak beranak dia pun dok keliling kawasan rusila tu. tapi saya pasti saya BELUM pernah dengar aji adi buat perangai cakne ke orang parti ajaran sesat di kampung saya sedangkan kampung saya tu hanya kira-kira 10 km dari sejid aji adi, memang jelas masih kawasan Marang dan masih dalam Parlimen Marang.
kalau orang parti ajaran sesat sendiri pun belum pernah dicakna oleh aji adi, apa lagi orang atas pagar, jauuuuh sekali orang penyokong umno. pemimpin jenis ni memang tak masuk dengan puak lain.

saya harap gini je, kalau ada kematian atau kesusahan dikalangan rakyat dia, kalau dia sendiri sibuk, hantar lah wakil, kalau wakil pun sibuk, hantar la kad ke, sms ke email ke dan lain-lain cara yg patut.

TAPI AJI ADI KITA NI TAK PERNAH LANGSUNG MENGAMBIL TAHU HAL EHWAL RAKYAT JELATA DI KAWASAN DIA JADI WAKIL RAKYAT, CUMA SIBUK BERPOLITIK SIANG MALAM.
jadi aji adi kita dapat markah 1/40 dari saya dalam hal cakna rakyat.

kalau dalam hal cakna mencakna hal rakyat ni, memang MB Mat Said nombor 1.

....................
Reply To This Comment ...................
April 10, 2013 at 1:44 AM

@AbangpiHmmm harap Abangpi boleh salurkan lagi maklumat2 atau gossip2 menarik mengenai Hadi dan/atau Pas Marang kepada saya.

Post a Comment